Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
1462-IPPB2.4515.199.2016.1.MZ
z 24 stycznia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2016 r. (data wpływu 2 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych udzielania dofinansowania przez Stowarzyszenie – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 2 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od spadków i darowizn w zakresie skutków podatkowych udzielania dofinansowania przez Stowarzyszenie.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest stowarzyszeniem zarejestrowanym w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego. Wnioskodawca nie jest organizacją pożytku publicznego.


Wnioskodawca początkowo prowadził wyłącznie nieodpłatną działalność statutową i nie prowadził działalności gospodarczej ani żadnej innej działalności odpłatnej. Od niedawna Wnioskodawca prowadzi również uboczną działalność gospodarczą. Działalność gospodarcza została podjęta przez Wnioskodawcę w celu pozyskania dodatkowych środków pieniężnych w celu realizacji głównej działalności statutowej Wnioskodawcy. Działalność statutowa Wnioskodawcy nadal prowadzona jest nieodpłatnie.


Statutowym celem Wnioskodawcy jest inicjowanie, propagowanie i realizowanie działań na rzecz ochrony zdrowia obywateli, w tym:

  1. wspierania leczenia chorób nowotworowych, w szczególności mięsaków (SARCOMA), z zachowaniem światowych standardów,
  2. zapewniania wszelkiej pomocy medycznej i prawnej chorym na mięsaki i ich rodzinom,
  3. udzielania pomocy społecznej chorym na mięsaki, znajdującym się w bardzo trudnej sytuacji materialnej,
  4. wspierania ochrony praw chorych na mięsaki i ich rodzin,
  5. przybliżenia społeczeństwu problematyki, związanej z chorobami nowotworowymi, a zwłaszcza mięsakami.

Powyższe cele Wnioskodawca realizuje m.in. poprzez współpracę z ośrodkami klinicznymi leczącymi chorych na mięsaki, udzielanie pomocy rzeczowej i finansowej w zakresie leczenia i rehabilitacji chorym na mięsaki, pozostającym w trudnej sytuacji finansowej, pozyskiwanie środków na pomoc chorym na mięsaki w zakresie leczenia i rehabilitacji poprzez poszukiwanie sponsorów, organizowanie grup wsparcia i samopomocy, organizowanie szkoleń, spotkań ze specjalistami, zajmującymi się problematyką nowotworową w tym mięsakami, udział w imprezach organizowanych na rzecz walki z chorobami nowotworowymi, upowszechnianie wiedzy o mięsakach i najnowszych sposobach profilaktyki, diagnostyki oraz leczenia, inicjowanie akcji, związanych z diagnostyką mięsaków, współpracę z instytucjami, stowarzyszeniami i fundacjami, działającymi na rzecz walki z nowotworami, występowanie z wnioskami i petycjami do Ministerstwa Zdrowia oraz innych instytucji systemu opieki zdrowotnej, współdziałanie z władzami, instytucjami, oraz organizacjami wspierającymi działalność Stowarzyszenia.


Działalność statutowa Wnioskodawcy kierowana jest do całego społeczeństwa, w szczególności zaś do wszystkich chorych na mięsaki i ich rodzin.


W ramach działalności polegającej na udzielaniu pomocy społecznej chorym na mięsaki Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju programy polegające na dofinansowaniu chorych spełniających określone w wewnętrznych regulacjach Wnioskodawcy warunki. Każdy program działa w oparciu o regulamin (kartę programu), w którym wskazane są w szczególności czasookres realizacji, rodzaj beneficjentów oraz warunki, które muszą oni spełniać, a także zasady składania i rozpatrywania podań.

Pomoc w tym zakresie kierowana jest w szczególności do osób chorych na mięsaki lub czerniaki, które są w trudnej sytuacji finansowej lub rodzinnej lub w stosunku do których udzielenie pomocy uzasadnia stadium choroby. Sytuacja finansowa danej osoby ubiegającej się o wsparcie analizowana jest w oparciu o oświadczenia majątkowe lub przedstawione przez beneficjentów zeznania podatkowe lub zaświadczenia z urzędu skarbowego o wysokości uzyskiwanych dochodów.


W ramach ww. działalności Wnioskodawca zamierza uruchomić następujące programy:

  1. Dofinansowanie dojazdu pacjentów na leczenie w Klinice Nowotworów (KN) Centrum Onkologii (CO) – w ramach tego programu osoba posiadająca określoną jednostkę chorobową składa podanie o dofinansowanie, które rozpatrywane jest przez Zarząd Wnioskodawcy po uprzedniej rekomendacji komisji społecznej działającej w ramach Wnioskodawcy. W ramach jednego podania można wnioskować o dofinansowanie więcej niż jednego dojazdu. Po weryfikacji, czy dana osoba spełnia warunki do udzielenia jej wsparcia Zarząd Wnioskodawcy podejmuje uchwałę o przyznaniu wsparcia wraz z określeniem maksymalnej kwoty jednostkowego wsparcia, tj. jednostkowej kwoty, która może zostać przyznana danej osobie w celu pokrycia jej kosztów dojazdu na leczenie. Zwrot kosztów dojazdu odbywa się albo w drodze zakupu biletów przez Wnioskodawcę na rzecz beneficjenta albo w drodze zwrotu faktycznie poniesionych przez beneficjenta wydatków na podróż. W przypadku dojazdu własnym samochodem zwrot kosztów dojazdu odbywa się na podstawie ilości faktycznie przejechanych kilometrów oraz określonej w regulaminie programu lub uchwale zarządu stawki za jeden kilometr, przy czym stawka ta nigdy nie będzie przekraczała stawki tzw. kilometrówki określonej w Rozporządzeniu. W przypadku dojazdu transportem publicznym, zwrot następuje na podstawie przełożonego biletu, rachunku lub faktury. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  2. Dofinansowanie dojazdu młodocianych pacjentów na leczenie w Klinice Chirurgii (KC) – program ten będzie działał na analogicznych zasadach jak w pkt 1 powyżej z tym, że skierowany jest do osób młodocianych a ewentualny zwrot kosztów dojazdu może być przekazywany na rachunek bankowy opiekuna beneficjenta. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  3. Dofinansowanie zakupu wyposażenia ortopedycznego pacjentów KN CO - w ramach tego programu osoba posiadająca określoną jednostkę chorobową składa podanie o dofinansowanie, które rozpatrywane jest przez Zarząd Wnioskodawcy po uprzedniej rekomendacji komisji społecznej działającej w ramach Wnioskodawcy. Dofinansowanie w ramach tego programu przysługuje osobom w trudnej sytuacji finansowej z koniecznością korzystania z wyposażenia ortopedycznego po przeprowadzonej operacji. Po weryfikacji, czy dana osoba spełnia warunki do udzielenia jej dofinansowania Zarząd Wnioskodawcy podejmuje uchwałę o przyznaniu dofinansowania. Dofinansowanie w ramach omawianego programu może odbywać się w następujących wariantach: beneficjent przedstawia Wnioskodawcy ofertę na zakup sprzętu ortopedycznego a Wnioskodawca dokonuje jego zakupu na rzecz beneficjenta, Wnioskodawca samodzielnie wyszukuje ofert i dokonuje zakupu na rzecz beneficjenta lub beneficjent samodzielnie wyszukuje ofert i dokonuje zakupu na swoją rzecz po czym przedstawia Wnioskodawcy dowód zakupu celem otrzymania zwrotu całości lub części zapłaconej ceny w ramach udzielonej mu na podstawie uchwały pomocy. W obu wariantach dofinansowanie może obejmować całość ceny jak i jej część. W przypadku pokrycia jedynie części ceny, beneficjent zobowiązany jest do pokrycia pozostałej części z własnych środków. W takim przypadku możliwa jest sytuacja, w której beneficjent zobowiązany będzie do zwrotu Wnioskodawcy części ceny zakupu, która nie została objęta dofinansowaniem. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  4. Dofinansowanie wyposażenia ortopedycznego młodocianych pacjentów KC - program ten będzie działał na analogicznych zasadach jak w pkt 3 powyżej z tym, że skierowany jest do osób młodocianych a ewentualny zwrot ceny może być przekazywany na rachunek bankowy opiekuna beneficjenta. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  5. Dofinansowanie rehabilitacji pacjentów z KN CO – w ramach tego programu osoba posiadająca określoną jednostkę chorobową składa podanie o dofinansowanie, które rozpatrywane jest przez Zarząd Wnioskodawcy po uprzedniej rekomendacji komisji społecznej działającej w ramach Wnioskodawcy. Po weryfikacji, czy dana osoba spełnia warunki do udzielenia jej wsparcia Zarząd Wnioskodawcy podejmuje uchwałę o przyznaniu wsparcia. Dofinansowanie może dotyczyć zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, jak również pobytu na turnusie rehabilitacyjnym. Rehabilitacja może odnosić się do poprawy stanu sprawności fizycznej lub psychicznej. Dofinansowanie w ramach omawianego programu może odbywać się w następujących wariantach: beneficjent przedstawia Wnioskodawcy ofertę na zakup sprzętu rehabilitacyjnego lub wykupu turnusu a Wnioskodawca dokonuje jego zakupu na rzecz beneficjenta, Wnioskodawca samodzielnie wyszukuje ofert i dokonuje zakupu na rzecz beneficjenta lub beneficjent samodzielnie wyszukuje ofert i dokonuje zakupu na swoją rzecz po czym przedstawia Wnioskodawcy dowód zakupu celem otrzymania zwrotu całości lub części zapłaconej ceny w ramach udzielonej mu na podstawie uchwały pomocy. W obu wariantach dofinansowanie może obejmować całość ceny jak i jej część. W przypadku pokrycia jedynie części ceny, beneficjent zobowiązany jest do pokrycia pozostałej części z własnych środków. W takim przypadku możliwa jest sytuacja, w której beneficjent zobowiązany będzie do zwrotu Wnioskodawcy części ceny zakupu, która nie została objęta dofinansowaniem. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  6. Dofinansowanie rehabilitacji młodocianych pacjentów z KC – program ten będzie działał na analogicznych zasadach jak w pkt 5 powyżej z tym, że skierowany jest do osób młodocianych a ewentualny zwrot ceny może być przekazywany na rachunek bankowy opiekuna beneficjenta. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  7. Zwrot pacjentom KN CO wydatków za leki – w ramach tego programu osoba posiadająca określoną jednostkę chorobową składa podanie o dofinansowanie, które rozpatrywane jest przez Zarząd Wnioskodawcy po uprzedniej rekomendacji komisji społecznej działającej w ramach Wnioskodawcy. Po weryfikacji, czy dana osoba spełnia warunki do udzielenia jej wsparcia Zarząd Wnioskodawcy podejmuje uchwałę o przyznaniu wsparcia. Dofinansowanie obejmuje pokrycie całości lub części kosztów na leki niezbędne do prawidłowego leczenia danej choroby. W celu uzyskania dofinansowania beneficjent zobowiązany jest do przekazania Wnioskodawcy recepty lekarskiej. Zakup dokonywany jest przez Wnioskodawcę na rzecz beneficjenta lub przez beneficjenta samodzielnie. W przypadku zakupu przez beneficjenta, w celu uzyskania dofinansowania beneficjent zobowiązany jest do przedłożenia Wnioskodawcy rachunku potwierdzającego zakup leków. W obu wariantach dofinansowanie może obejmować całość ceny jak i jej część. W przypadku pokrycia jedynie części ceny, beneficjent zobowiązany jest do pokrycia pozostałej części z własnych środków. W takim przypadku możliwa jest sytuacja, w której beneficjent zobowiązany będzie do zwrotu Wnioskodawcy części ceny zakupu, która nie została objęta dofinansowaniem. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  8. Zwrot pacjentom KC wydatków za leki – program ten będzie działał na analogicznych zasadach jak w pkt 7 powyżej z tym, że skierowany jest do osób młodocianych a ewentualny zwrot kosztów dojazdu może być przekazywany na rachunek bankowy opiekuna beneficjenta. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  9. Dofinansowanie wyposażenia do opieki paliatywnej pacjentów z KN CO - program ten jest adresowany do znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej dorosłych pacjentów, leczących mięsaki w trybie paliatywnym po zakończeniu konwencjonalnego leczenia w KN CO. Uczestnictwo w tym programie wymaga wcześniejszego wzięcia udziału w programie „Dofinansowanie dojazdu pacjentów na leczenie w KN CO”. Program „Dofinansowanie wyposażenia do opieki paliatywnej” służy do refinansowania wydatków na wydatki niezbędne do leczenia stacjonarnego po zakończonym leczeniu klinicznym w KN CO typu: wynajem łóżka szpitalnego, chodzika, koncentratora tlenu, zakup materaca przeciwodleżynowego, zakup poduszki przeciwodleżynowej, zakup drobnego sprzętu rehabilitacyjnego, itp.

    Osoba ubiegająca się o dofinansowanie składa podanie o dofinansowanie, które rozpatrywane jest przez Zarząd Wnioskodawcy po uprzedniej rekomendacji komisji społecznej działającej w ramach Wnioskodawcy. Po weryfikacji, czy dana osoba spełnia warunki do udzielenia jej wsparcia Zarząd Wnioskodawcy podejmuje uchwałę o przyznaniu wsparcia. Dofinansowanie obejmuje pokrycie całości lub części kosztów zakupu/wynajmu sprzętu niezbędnego do leczenia stacjonarnego. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.
  10. Dofinansowanie zabiegów/operacji pacjentów oraz młodocianych pacjentów – w ramach tego programu osoba, która ze względu na stan zdrowia i rozwój choroby musi być poddana operacji lub zabiegowi, składa podanie o dofinansowanie, które rozpatrywane jest przez Zarząd Wnioskodawcy po uprzedniej rekomendacji komisji społecznej działającej w ramach Wnioskodawcy. Po weryfikacji, czy dana osoba spełnia warunki do udzielenia jej wsparcia Zarząd Wnioskodawcy podejmuje uchwałę o przyznaniu dofinansowania. Dofinansowanie obejmuje pokrycie całości lub części kosztów operacji lub zabiegu. Operacja lub zabieg może odbyć się w kraju lub za granicą w zależności od sytuacji i możliwości. Dofinansowanie może obejmować całość lub jedynie część opłat związanych z operacją lub zabiegiem. W przypadku pokrycia jedynie części ceny, beneficjent zobowiązany jest do pokrycia pozostałej części z własnych środków. W takim przypadku możliwa jest sytuacja, w której beneficjent zobowiązany będzie do zwrotu Wnioskodawcy części ceny zakupu, która nie została objęta dofinansowaniem. Dofinansowanie będzie udzielane ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących z bieżącej działalności statutowej lub z ubocznej działalności gospodarczej.

Każdy beneficjent, jeżeli przemawia za tym jego sytuacja majątkowa oraz stan zdrowia może wnosić o udzielenie mu wsparcia kilkukrotnie, jak również jednocześnie w ramach różnych programów.


W przyszłości Wnioskodawca planuje rozszerzyć zakres udzielanej pomocy na zasadach określonych w programach opisanych w pkt 1-9 powyżej również o inne ośrodki zdrowia. Niezależnie od powyższych programów Wnioskodawca zamierza udzielać wsparcia finansowego osobom niespełniającym kryteriów w ramach opisanych powyżej programów. Wsparcie to będzie dotyczyło w szczególności dofinansowania lub częściowego dofinansowania drogich zabiegów lub operacji. W takim przypadku, wsparcie będzie udzielane poprzez zawarcie z chorym umowy darowizny pieniężnej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy udzielane przez Wnioskodawcę dofinansowania w ramach programów opisanych w opisie zdarzenia przyszłego będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn?
  2. Czy udzielane przez Wnioskodawcę dofinansowania w ramach programów opisanych w opisie zdarzenia przyszłego polegające na dofinansowaniu zakupu wyposażenia ortopedycznego pacjentów KN, dofinansowaniu zakupu wyposażenia ortopedycznego młodocianych pacjentów KC, dofinansowaniu rehabilitacji pacjentów z KN CO, dofinansowaniu rehabilitacji młodocianych pacjentów z KC, zwrot pacjentom KN CO wydatków za leki, zwrotu pacjentom KC wydatków za leki, dofinansowaniu wyposażenia do opieki paliatywnej pacjentów z KN CO, dofinansowaniu zabiegów/operacji pacjentów oraz młodocianych pacjentów będzie opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako dochód z innych źródeł na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o PIT i jednocześnie będzie korzystało ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 79a ustawy o PIT, a w konsekwencji, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty zaliczki na podatek dochodowy ani do wystawienia informacji PIT-8C?
  3. Czy udzielane przez Wnioskodawcę dofinansowania w ramach programów opisanych w opisie zdarzenia przyszłego polegające na dofinansowaniu dojazdu pacjentów na leczenie w KN CO oraz dofinansowaniu dojazdu młodocianych pacjentów na leczenie w KC będą korzystały ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o PIT, a w konsekwencji Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty zaliczki na podatek dochodowy ani do wystawienia informacji PIT-8C?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie dotyczące podatku od spadków i darowizn (pyt. Nr 1), w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (pyt. Nr 2 i 3) w dniu 12 stycznia 2017 r. została wydana interpretacja Nr 1462-IPPB4.4511.1318.2016.1.JM.


Zdaniem Wnioskodawcy, udzielane przez Wnioskodawcę dofinansowania w ramach programów opisanych w opisie zdarzenia przyszłego nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.


Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o PSID, podatkowi od spadków i darowizn podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem darowizny.


Zgodnie natomiast z art. 9 ust. 1 pkt 3) ustawy o PSID, opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej - 4902 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.


W celu ustalenia zakresu pojęciowego darowizny użytego w ww. przepisach, zgodnie z powszechnie przyjętym poglądem należy odwołać się do przepisów kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 888 § 1 k.c., przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku. Przy czym zgodnie z art. 889 § 1 pkt 1) k.c., nie stanowią darowizny bezpłatne przysporzenia, gdy zobowiązanie do bezpłatnego świadczenia wynika z umowy uregulowanej innymi przepisami kodeksu.

Jak wynika z opisu poszczególnych programów, które Wnioskodawca zamierza uruchomić w stosunku do określonej grupy beneficjentów, dofinansowania udzielane przez Wnioskodawcę czy to w postaci zakupu konkretnego sprzętu, leków, pokrycia kosztów czy też ewentualnie w postaci zwrotu poniesionych przez beneficjenta kosztów w oparciu o przedstawione rachunki w ramach pomocy społecznej świadczonej przez Wnioskodawcę nie można uznać za darowiznę w rozumieniu art. 888 § 1 k.c.

Nie w każdym bowiem przypadku nieodpłatne świadczenie należy uznać za darowiznę. Darowizna podobnie jak i inne umowy cywilnoprawne podlega ocenie pod kątem zamiaru stron i zasadzie swobody umów. W omawianym przypadku wszelkiego rodzaju świadczenia w ramach opisanych programów realizowane są w oparciu o z góry przyjęte kryteria. Decyzja o udzieleniu dofinansowania, jego wysokości i formie podejmowana jest w drodze uchwały zarządu Wnioskodawcy w oparciu o złożone przez beneficjenta podanie, które w pierwszej kolejności podlega wstępnej weryfikacji przez komisję społeczną. Świadczenia realizowane są w ramach pomocy społecznej prowadzonej przez Wnioskodawcę, która to działalność stanowi jeden ze statutowych celów Wnioskodawcy. Celem udzielanych dofinansowań nie jest dokonanie prostego przysporzenia w majątku beneficjenta kosztem majątku Wnioskodawcy a udzielenie wsparcia w celu realizacji konkretnego działania, tj. sprzętu, leków, ułatwienia dostępu do służby zdrowia, etc. Świadczenia realizowane w ramach programów opisanych w zdarzeniu przyszłym realizowane są zatem w oparciu o z góry założone kryteria i w oparciu o konkretnie sprecyzowane reguły. Co do zasady zatem stosunek prawny pomiędzy Wnioskodawcą a beneficjentem należy rozpatrywać w kategoriach innej umowy nienazwanej lub umowy podobnej do umowy zlecenia lub umowy na podstawie, której Wnioskodawca pod tytułem darmym zwolni beneficjenta z obowiązku świadczenia, o której w art. 392 k.c.

Mając na uwadze powyższe, należy uznać, że świadczenia realizowane przez Wnioskodawcę w ramach wszystkich dofinansowań opisanych w zdarzeniu przyszłym nie będą stanowiły darowizny w rozumieniu kodeksu cywilnego a w konsekwencji nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.


Powyższe nie wyklucza opodatkowania darowizn, które Wnioskodawca może udzielić osobom, które nie spełniają warunków do objęcia ich wsparcia w zakresie jednego z omawianych dofinansowań.


W takim przypadku, Wnioskodawca będzie bowiem zawierał z daną osobą umowę darowizny.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej z zastosowaniem art. 119a ustawy Ordynacja podatkowa.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj