Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-168/14/LG
z 11 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z 7 kwietnia 2014 r. (data wpływu 17 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia dla nabywanych wyrobów gazowych przeznaczonych do celów opałowych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 kwietnia 2014 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia dla nabywanych wyrobów gazowych przeznaczonych do celów opałowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Okręgowa Izba Lekarska w … (zwana dalej bez bliższego określenia: „OIL”, „Wnioskodawcą” lub „Izbą”) jest posiadającą osobowość prawną jednostką organizacyjną samorządu zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów (dalej we wniosku bez bliższego określenia wszędzie gdzie mówi się „lekarz” rozumie się przez to także „lekarza dentystę”) (por. art. 3 ust. 1 i 2 ustawy o izbach lekarskich).

Zakres zadań Wnioskodawcy obejmuje bardzo szeroki katalog spraw określonych w szczególności w ustawie z dnia 2 grudnia 2008 r. o izbach lekarskich (Dz.U. z 2009 r., Nr 219, poz. 1708 ze zm.) – dalej „u.o.i.l.” oraz w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 237, poz. 1634 ze zm.) – dalej „u.o.z.l.”.

Wnioskodawca, realizując swoje zadania, wykorzystuje w celach opałowych na potrzeby ogrzewania cieplnego stanowiącego jej własność budynku, w którym realizowane są jej zadania ustawowe, wyroby gazowe. Zakres zadań Wnioskodawcy obejmuje szeroki katalog spraw obejmujący w szczególności:

  1. przyznawanie prawa wykonywania zawodu lekarza oraz ograniczonego prawa wykonywania zawodu lekarza, w tym lekarzom cudzoziemcom (por. art. 5, 7 ust. 1-5 u.o.z.l.);
  2. wpisywania lekarza do rejestru lekarzy (por. art. 8 ust. 1 u.o.z.l.);
  3. udzielania zgody lekarzom nie posiadającym prawa wykonywania zawodu na terenie Polski, a posiadającego go w innym państwie, na praktyczne nauczanie zawodu lekarza lub branie udziału w konsylium lekarskim (por. art. 9 ust. 1 pkt 1 i 2 u.o.z.l.);
  4. prowadzi postępowanie w zakresie niedostatecznego przygotowania zawodowego lekarza (por. art. 11 ust. 1,2 i 4 u.o.z.l.);
  5. prowadzi postępowanie w zakresie niezdolności lekarza do wykonywania zawodu lub ograniczenia w wykonywaniu ściśle określonych czynności medycznych ze względu na stan zdrowia uniemożliwiający wykonywanie zawodu (por. art. 12 ust. 1 i 3-5 u.o.z.l.);
  6. prowadzi postępowanie w zakresie utraty mocy prawa wykonywania zawodu lekarza (por. art. 14 u.o.z.l.);
  7. wpisuje podmioty do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe lekarzy (por. art. 19b ust. 1 u.o.z.l.);
  8. odmawia wpisu do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe lekarzy (por. art. 19d ust. 1 u.o.z.l),
  9. skreśla podmioty z rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe lekarzy (por. art. 19d ust. 2 u.o.z.l.).


W wyniku realizacji zadań określonych w ww. pkt 1-9 zapadają uchwały indywidualne o charakterze decyzji administracyjnych (por. art. 57 ust. 2 oraz 19d ust. 5 u.o.z.l.).

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.) – dalej „u.o.p.a.”, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez organy administracji publicznej (por. 31b ust. 2 pkt 2 u.o.p.a).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawcy, w przedstawionym stanie faktyczno-prawnym przysługuje zwolnienie od akcyzy określone w art. 31b ust. 2 pkt 2 u.o.p.a tj. jako organowi administracji publicznej?

Zdaniem Wnioskodawcy.

W przedstawionym stanie faktyczno-prawnym przysługuje mu zwolnienie od akcyzy określone w art. 31b ust. 2 pkt 2 u.o.p.a tj. jako organowi administracji publicznej.

Literalnie, a zgodnie z przepisami u.o.p.a, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez organy administracji publicznej (por. 31b ust. 2 pkt 2 u.o.p.a).

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego w części zadań realizowanych przez Wnioskodawcę mają charakter postępowań kończących się indywidualnymi uchwałami o charakterze decyzji administracyjnej (por. art. 57 ust. 2 oraz 19d ust. 5 u.o.z.l.).

Tym samym należy uznać, iż Wnioskodawcy zostało powierzone w drodze ustawy prowadzenie ogólnego postępowania administracyjnego (por. m.in. Łaszczyca G., Martysz C, Matan A.: Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz. Tom I. Komentarz do art. 1-103. LEX, 2010)

Ze względu na to, iż ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera legalnej definicji „organ administracji publicznej” należy odwołać się do wykładni systemowej.

Na takie odwołanie wskazuje się m.in. w piśmie Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 28 grudnia 2012 r. sygn. IPTPP3/443A-144/12-2/KK sformułowanym na gruncie zwolnienia z akcyzy określonego w art. 31a u.o.p.a.

Zgodnie z ww. pismem - „Należy przy tym zaznaczyć, że ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera definicji legalnej zwrotu „organy administracji publicznej”. W związku z powyższym zasadne jest odwołanie się - w ramach wykładni systemowej zewnętrznej - do definicji zawartej w art. 5 § 2 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.). W myśl tego przepisu, przez organy administracji publicznej rozumie się ministrów, centralne organy administracji rządowej, wojewodów, działające w ich lub we własnym imieniu inne terenowe organy administracji rządowej (zespolonej i niezespolonej), organy jednostek samorządu terytorialnego oraz organy i podmioty wymienione w art. 1 pkt 2”.

Tak samo w piśmie z dnia 18 września 2013 r. Izby Skarbowej w Łodzi sygn. IPTPP3/443A-38/13-4/BJ.

Podobnie definiuje się to pojęcie na gruncie komentarza do ustawy.

„Ustawodawca, określając katalog podmiotów uprawnionych do korzystania ze zwolnienia z akcyzy w sytuacji nabycia wyrobów gazowych do celów opałowych, posłużył się w większości przypadków odwołaniem do konkretnych przepisów obowiązujących w Polsce ustaw, co pozwala na jednoznaczne określenie zakresu podmiotowego zwolnienia. Wątpliwości mogą pojawić się przy definiowaniu pojęcia „organów administracji publicznej", ponieważ ustawa akcyzowa nie zawiera definicji legalnej tego zwrotu ani też nie odsyła do konkretnych aktów prawnych w tym zakresie. Wydaje się, że w takim przypadku właściwym będzie, w ramach stosowania zasad wykładni systemowej, odwołanie się do definicji zawartej w przepisie art. 5 § 2 pkt 3 Kodeksu postępowania administracyjnego. Przepis ten stanowi, że przez pojęcie organów administracji publicznej rozumie się ministrów, centralne organy administracji rządowej, wojewodów, działające w ich lub we własnym imieniu inne terenowe organy administracji rządowej zespolonej i niezespolonej, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz organy i podmioty powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw indywidualnych w drodze decyzji administracyjnych.”(por. A. Wesołowska: „Podatek akcyzowy. Komentarz do zmian wprowadzonych ustawą z dnia 27 września 2013 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym.” LEX/el. 2013).

Biorąc pod uwagę powyższe, status Wnioskodawcy jako organu administracji publicznej, w zakresie spraw które kończą się wydaniem indywidualnej uchwały o charakterze decyzji administracyjnej należy ustalić poprzez powiązanie art. 5 § 2 pkt 3 k.p.a oraz art. 1 pkt 1 i 2 k.p.a czyli jako organu, który z mocy prawa został powołany do rozstrzygania indywidualnych spraw w drodze decyzji administracyjnych.

Uznając, iż Wnioskodawca jest organem administracji publicznej, to wykorzystywanie przez niego w celach opałowych wyrobów gazowych w ramach realizacji zadań ustawowych, podlega zwolnieniu od akcyzy zgodnie z art. 31b ust. 2 pkt 2 u.o.p.a.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.) wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Przez wyroby gazowe - w myśl art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy - rozumie się wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00. W poz. 28 załącznika nr 1 wymieniono pod kodem CN 2711 – gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe.

Stosownie zaś do art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy za finalnego nabywcę gazowego uznaje się podmiot, który:

  1. nabywa na terytorium kraju, importuje lub nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby gazowe, lub
  2. posiada uzyskane w sposób inny niż w drodze nabycia wyroby gazowe

-niebędący pośredniczącym podmiotem gazowym.

Zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy w przypadku wyrobów gazowych - przez które rozumie się wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00 (art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy) - przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
  5. użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:
    1. uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
    2. jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
    3. nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.


Stosownie do art. 11b ust. 1 w przypadku wyrobów gazowych obowiązek podatkowy powstaje z dniem:

  1. nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. wydania wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu, w przypadku ich sprzedaży na terytorium kraju;
  3. powstania długu celnego, w przypadku importu wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycia wyrobów gazowych przez podmioty w przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 1 pkt 4 lub 5.

Podatnikiem akcyzy, zgodnie art. 13 ust. 1 pkt 13 ustawy, jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot będący finalnym nabywcą gazowym - w przypadku, o którym mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5.

W tym miejscu podkreślić należy, że w myśl art. 9c ust. 1 pkt 2 ustawy – w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu, zaś użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego jest przedmiotem opodatkowania jedynie w ściśle określonych przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5 ustawy. Stosownie do art. 9c ust. 3 ustawy – jeżeli w stosunku do wyrobów gazowych powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o której mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych, zgodnie z art. 9c ust. 4 i 5 ustawy – sprzedawca jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje te wyroby pośredniczącemu podmiotowi gazowemu czy finalnemu nabywcy gazowemu oraz może zażądać od nabywcy przedstawienia potwierdzenia przyjęcia powiadomienia o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarczej jako pośredniczący podmiot gazowy, a w razie odmowy jego przedstawienia przez nabywcę – może odmówić sprzedaży wyrobów gazowych po cenie nieuwzględniającej akcyzy.

Zasadą jest zatem opodatkowanie obrotu wyrobami gazowymi, tym niemniej ustawodawca przewidział również określone wyłączenia od zasady opodatkowania obrotu tymi wyrobami.

Zgodnie z art. 31b ust. 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez:

  1. gospodarstwa domowe;
  2. organy administracji publicznej;
  3. jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
  4. podmioty systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
  5. żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  6. podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
  7. jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
  8. organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów (art. 31b ust. 5 ustawy).

Zgodnie z przedstawionym opisem sprawy opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca – Okręgowa Izba Lekarska w … jest posiadającą osobowość prawną jednostką organizacyjną samorządu zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów. Zakres zadań Wnioskodawcy został określony przepisami ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich oraz ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty. Wnioskodawca, realizując swoje zadania, wykorzystuje w celach opałowych wyroby gazowe na potrzeby ogrzewania cieplnego stanowiącego jego własność budynku. Wnioskodawca określił, że w wyniku realizacji zadań zapadają uchwały indywidualne o charakterze decyzji administracyjnych.

Zdaniem Wnioskodawcy przysługuje mu zwolnienie od akcyzy jako organowi administracji publicznej zgodnie z przepisem art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy.

Tym samym w pierwszej kolejności należy ustalić czy Wnioskodawca jest uprawniony do nabywania wyrobów gazowych z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy w oparciu o przepis art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy, tj. jak organ administracji publicznej.

Powołany wyżej przepis art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy zwalnia od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do celów opałowych przez organy administracji publicznej. Jednocześnie ustawa nie zawiera definicji legalnej tego pojęcia.

W myśl art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. Konstytucja Rzeczypospolitej polskiej (Dz.U. Nr 78, poz. 483 ze zm.), w drodze ustawy można tworzyć samorządy zawodowe, reprezentujące osoby wykonujące zawody zaufania publicznego i sprawujące pieczę nad należytym wykonywaniem tych zawodów w granicach interesu publicznego i dla jego ochrony.

Należy zauważyć, że zgodnie art. 5 § 2 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267), ilekroć w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego jest mowa o organach administracji publicznej - rozumie się przez to ministrów, centralne organy administracji rządowej, wojewodów, działające w ich lub we własnym imieniu inne terenowe organy administracji rządowej (zespolonej i niezespolonej), organy jednostek samorządu terytorialnego oraz organy i podmioty wymienione w art. 1 pkt 2.

Komentarz do art. 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (Jaśkowska M., Wróbel A., Lex 2012) wskazuje, że przez organy i podmioty wymienione w art. 1 pkt 2 należy rozumieć tzw. organy administracji w znaczeniu funkcjonalnym. Powyższe organy stosują prawo administracyjne zarówno materialne, jak i proceduralne.

Jak z powyższego wynika, dokonanie wyczerpującej wykładni pojęcia „organ administracji publicznej” na gruncie k.p.a. nie jest możliwe z uwagi na to, że kodeksowe ujęcie tego zagadnienia wykracza poza organy administracji publicznej w znaczeniu ustrojowym. W takim też zakresie nie ma możliwości dokonania wyczerpującego wyliczenia organów (podmiotów), o których mowa w art. 1 pkt 2 k.p.a., tj. przyjęcie za kryterium rozróżnienia organów i podmiotów powołanych z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw indywidualnych w drodze decyzji administracyjnych.

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 237, poz. 1634 ze zm.) ustawa określa zasady i warunki wykonywania zawodów lekarza i lekarza dentysty. Na podstawie art. 19d ust. 5 tej ustawy, do uchwał okręgowej rady lekarskiej lub Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie wpisu, odmowy wpisu i wykreślenia wpisu z rejestru stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące decyzji administracyjnych.

Również na podstawie art. 57 ust. 2 ustawy, do uchwał samorządu lekarzy, o których mowa w ust. 1, czyli uchwał o których mowa w art. 5, 6, 7 ust. 1-5, art. 8 ust. 1, art. 9 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 11 ust. 1, 2 i 4, art. 12 ust. 1 i 3-5 i art. 14, stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego odnoszące się do decyzji administracyjnych.

Zgodnie ze stanowiskiem doktryny i orzecznictwa, określony podmiot może występować w charakterze organu administracyjnego nie tylko w znaczeniu ustrojowym, ale także jako organ administracyjny w znaczeniu funkcjonalnym, w sytuacji gdy został on upoważniony do rozstrzygania spraw administracyjnych, do rozstrzygania o uprawnieniach lub obowiązkach jednostki, w drodze rozstrzygnięć o charakterze władczym. Znaczenie ma zatem nie tyle wskazanie wprost w przepisach ustawy, że dany organ jest organem administracyjnym, lecz to, czy działania tego organu spełniają wszelkie przesłanki pozwalające na przypisanie mu przymiotu organu administracyjnego.

W związku z tym, że z dyspozycji normy wynikającej z przepisu art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy podatku akcyzowym wynika wprost zwolnienie od akcyzy wyrobów gazowych przeznaczonych na cele opałowe przez organy administracji publicznej oraz mając na uwadze powyższe (definicję organu administracji publicznej zawartą w art. 5 § 2 pkt 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, w którą wpisuje się organ administracji publicznej w znaczeniu funkcjonalnym) należy wskazać, że zwolnienie, o którym mowa w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym obejmuje również Wnioskodawcę (Okręgową Izbę Lekarską) jako organ administracji publicznej w rozumieniu tej ustawy o podatku akcyzowym.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj