Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP1/443-546/13-4/MG
z 4 września 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 lipca 2013 r. (data wpływu 17 lipca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 sierpnia 2013 r. (data wpływu 28 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • obowiązku deklarowania i odprowadzania należnego podatku VAT od dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 r. z tytułu modernizacji budynków w sytuacji, gdy spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione przed 1 maja 2004 r. – jest prawidłowe;
  • opodatkowania dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 r. z tytułu modernizacji budynków, dotyczących lokali mieszkalnych, w których spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione po raz kolejny po 1 maja 2004 r. – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • obowiązku deklarowania i odprowadzania należnego podatku VAT od dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 r. z tytułu modernizacji budynków w sytuacji, gdy spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione przed 1 maja 2004 r.;
  • opodatkowania dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 r. z tytułu modernizacji budynków, dotyczących lokali mieszkalnych, w których spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione po raz kolejny po 1 maja 2004 r.;
  • prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związku z realizacją projektu dotyczącego budowy węzła i wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.

Pismem z dnia 28 sierpnia 2013 r. (data wpływu 28 sierpnia 2013 r.) uzupełniono wniosek o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego, zadanie pytania oraz przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółdzielnia jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną tym podatkiem oraz działalność zwolnioną od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 11 i 36 w zakresie czynności wykonywanych na rzecz członków spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych, członków spółdzielni będących właścicielami lokali mieszkalnych lub na rzecz właścicieli lokali mieszkalnych niebędących członkami spółdzielni, za które pobierane są opłaty zgodnie z art. 4 ust. 1, 2, 4 i 5 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych oraz usługi w zakresie wynajmowania lub wydzierżawienia nieruchomości o charakterze mieszkalnym lub części nieruchomości, na własny rachunek, wyłącznie na cele mieszkaniowe. Stosownie do treści art. 4 ust. 1, 2 i 4 wyżej wymienione osoby wnoszą opłaty pokrywające koszty eksploatacji i utrzymania ich lokali, koszty eksploatacji i utrzymania poszczególnych nieruchomości w częściach przypadających na lokale, koszty eksploatacji i utrzymania nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni lub nieruchomości wspólnych przeznaczonych do wspólnego korzystania. Pobierane opłaty pokrywają koszty bieżące eksploatacji utrzymania, jak również koszty odpisu na fundusz remontowy zasobów mieszkaniowych, który to odpis obciąża koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi.

Spółdzielnia realizuje projekt polegający na wykonywaniu instalacji centralnego ogrzewania oraz przygotowania ciepłej wody wraz z wykonaniem węzła cieplnego c.o. + c.w. w budynkach mieszkalnych przy ul. A i B. Wartość wykonywanych prac zwiększy wartość majątku trwałego Spółdzielni, odpowiednio dla każdej nieruchomości zabudowanej budynkami mieszkalnymi. Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o sfinansowaniu ww. środków trwałych z dopłat do wkładów mieszkaniowych lub budowlanych przez posiadaczy prawa do lokali związanych z tymi nieruchomościami. Należne dopłaty zwiększą odpowiednio wkłady mieszkaniowe lub budowlane wg wartości (brutto) przypadającej na dany lokal mieszkalny. W budynkach tych spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych zostały ustanowione po raz pierwszy w latach oddania budynków do użytkowania. Budynek mieszkalny przy ul. B został oddany do użytkowania w 1958 roku, natomiast budynek mieszkalny przy ul. A został oddany do użytkowania w 1961 roku tj. przed 1 maja 2004 r. W nieznacznej części lokali mieszkalnych, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego ustanowiono po raz kolejny po 1 maja 2004 roku w związku z wygaśnięciem prawa i ustaniem członkostwa, itp.

Spółdzielnia ubiega się o pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w … na realizację zadania w zakresie budowy węzła i wewnętrznej instalacji co. i c.w. w budynkach mieszkalnych przy ulicach: A i B. Warunkiem uzyskania pożyczki jest przedstawienie indywidualnej interpretacji właściwej Izby Skarbowej, że Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabytych usług objętych projektem.

W nieznacznej części lokali mieszkalnych, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego ustanowiono po raz kolejny po 1 maja 2004 r., w związku z wygaśnięciem prawa i ustaniem członkostwa, itp.

Spółdzielnia będzie wykorzystywała zakupione towary i usługi związane z realizacją projektu do czynności zwolnionych i niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu będą wystawiane na Spółdzielnię. Mienie powstałe po rozliczeniu zrealizowanego projektu będzie własnością Spółdzielni.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (pytanie nr 2 ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

  1. Czy Spółdzielnia ma obowiązek deklarowania i odprowadzania należnego podatku VAT od dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 roku z tytułu modernizacji budynków zwiększających trwale wartość użytkową budynków w sytuacji gdy spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione przed 1 maja 2004 roku...
  2. Czy dopłaty do wkładów wnoszone po 1 maja 2004 roku z tytułu modernizacji budynków zwiększających trwale wartość użytkową budynków, dotyczące lokali mieszkalnych, w których spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione po raz kolejny po 1 maja 2004 r. podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy (w zakresie Ad. 2 ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku):

Ad. 1

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o podatku VAT obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2 – 21, art. 14, art. 20 oraz art. 21 ust 1 ww. ustawy.

W art. 19 ust. 13 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług określono szczególny moment powstania obowiązku podatkowego, zgodnie z którym obowiązek podatkowy powstaje w momencie otrzymania całości lub części wkładu budowlanego lub mieszkaniowego, nie później niż z chwilą ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego lub własnościowego prawa do lokalu, mieszkalnego (…).

Zapis powyższy ma taki skutek, iż każda wpłata (dopłata) wkładu mieszkaniowego lub budowlanego dokonana na poczet prawa ustanowionego przed 1 maja 2004 roku, ale uiszczona po 1 maja 2004 roku nie podlega przepisom tej ustawy albowiem zgodnie z cytowanym wyżej zapisem ustawy o podatku od towarów i usług, ostatecznym momentem powstania obowiązku podatkowego jest data ustanowienia spółdzielczego prawa do lokalu.

W związku z powyższym, Spółdzielnia nie jest zobowiązana do określenia i odprowadzenia kwoty podatku VAT od dopłat do wkładu mieszkaniowego lub budowlanego wniesionych po 1 maja 2004 roku w sytuacji, gdy spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione przed 1 maja 2004 roku.

Ad. 2

Dopłaty do wkładów, w przypadku, gdy prawo spółdzielcze ustanowiono po raz kolejny po 1 maja 2004 roku, w ramach kolejnego zasiedlenia, korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), pod warunkiem, że pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą lokali minął okres dłuższy niż dwa lata.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 pkt 5 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego.

W świetle art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady podlegają opodatkowaniu VAT jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę. Otrzymana zapłata powinna być zatem konsekwencją wykonanego świadczenia.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT i prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną tym podatkiem oraz działalność zwolnioną od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 11 i 36 w zakresie czynności wykonywanych na rzecz członków spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych, członków spółdzielni będących właścicielami lokali mieszkalnych lub na rzecz właścicieli lokali mieszkalnych niebędących członkami spółdzielni, za które pobierane są opłaty zgodnie z art. 4 ust. 1, 2, 4 i 5 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych oraz usługi w zakresie wynajmowania lub wydzierżawienia nieruchomości o charakterze mieszkalnym lub części nieruchomości, na własny rachunek, wyłącznie na cele mieszkaniowe.

Spółdzielnia realizuje projekt polegający na wykonywaniu instalacji centralnego ogrzewania oraz przygotowania ciepłej wody wraz z wykonaniem węzła cieplnego c.o. + c.w. w budynkach mieszkalnych przy ul. A i B w …. Wartość wykonywanych prac zwiększy wartość majątku trwałego Spółdzielni, odpowiednio dla każdej nieruchomości zabudowanej budynkami mieszkalnymi. Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o sfinansowaniu ww. środków trwałych z dopłat do wkładów mieszkaniowych lub budowlanych przez posiadaczy prawa do lokali związanych z tymi nieruchomościami. Należne dopłaty zwiększą odpowiednio wkłady mieszkaniowe lub budowlane wg wartości (brutto) przypadającej na dany lokal mieszkalny. W nieznacznej części lokali mieszkalnych, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego ustanowiono po raz kolejny po 1 maja 2004 r., w związku z wygaśnięciem prawa i ustaniem członkostwa, itp.

W budynkach tych spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych zostały ustanowione po raz pierwszy w latach oddania budynków do użytkowania. Budynek mieszkalny przy ul. B został oddany do użytkowania w 1958 roku, natomiast budynek mieszkalny przy ul. A został oddany do użytkowania w 1961 roku tj. przed 1 maja 2004 r. W nieznacznej części lokali mieszkalnych, spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego ustanowiono po raz kolejny po 1 maja 2004 roku w związku z wygaśnięciem prawa i ustaniem członkostwa, itp.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Natomiast w myśl art. 19 ust. 4 ustawy, jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Stosownie do treści art. 19 ust. 13 pkt 10 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania całości lub części wkładu budowlanego lub mieszkaniowego, nie później jednak niż z chwilą ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego lub ustanowienia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, lub przekształcenia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, lub ustanowienia odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu, lub wydania albo przeniesienia własności lokalu lub własności domów jednorodzinnych w przypadku czynności:

  1. ustanowienia na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego lub ustanowienia na rzecz członka spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, lub ustanowienia na rzecz członka odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu, lub przeniesienia własności lokalu w rozumieniu przepisów o spółdzielniach mieszkaniowych;
  2. przeniesienia na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej własności domu jednorodzinnego w rozumieniu przepisów o spółdzielniach mieszkaniowych.

Zgodnie z art. 29 ust. 6 ustawy, w przypadku czynności, o których mowa w art. 19 ust. 13 pkt 10, jako kwotę należną, o której mowa w ust. 1, przyjmuje się wartość należnego wkładu budowlanego albo wkładu mieszkaniowego, pomniejszoną o kwotę należnego podatku. Do wniesienia wkładu w formie innej niż pieniężna przepis ust. 10 stosuje się odpowiednio. W przypadku gdy część wkładu budowlanego lub mieszkaniowego została sfinansowana z zaciągniętego przez spółdzielnię mieszkaniową kredytu na sfinansowanie kosztów budowy, podstawę opodatkowania powiększa się o kwotę kredytu, w części przypadającej na dany lokal.

Do podstawy opodatkowania, o której mowa w ust. 6, wlicza się również inne opłaty wnoszone przez członków spółdzielni, które nie są wkładami budowlanymi lub mieszkaniowymi, wynikające z uczestniczenia członków spółdzielni w zobowiązaniach spółdzielni związanych z budową lub wynikające z ostatecznego rozliczenia kosztów budowy - zgodnie z postanowieniami statutu (art. 29 ust. 7 ustawy).

Jak stanowi art. 153 ust. 1 ustawy, do podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 29 ust. 6 i 7, nie wlicza się wartości wkładów i opłat, o których mowa w tym przepisie, oraz części tych wkładów i opłat, wniesionych przed dniem 1 maja 2004 r.

Natomiast w myśl art. 153 ust. 2 ustawy, przepisów ustawy nie stosuje się w przypadkach, o których mowa w art. 29 ust. 8, jeżeli ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego oraz zasiedlenie tego lokalu nastąpiło przed dniem 1 maja 2004 r.

Zatem, jeżeli spółdzielcze prawo do lokalu zostało ustanowione przed 1 maja 2004 r., to dopłaty do wkładu mieszkaniowego lub budowlanego uiszczone po 1 maja 2004 r. nie będą podlegały przepisom ustawy o podatku od towarów i usług, bowiem ostatecznym momentem powstania obowiązku podatkowego jest data ustanowienia spółdzielczego prawa mieszkaniowego.

Odrębnie natomiast należy traktować dopłaty do wkładu mieszkaniowego lub budowlanego w przypadku, gdy prawo spółdzielcze zostało ustanowione po 1 maja 2004 r. W tym przypadku bowiem takie wpłaty podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2 - 12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jak stanowi art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim;
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Przez pierwsze zasiedlenie, zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy, rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, iż aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynków, budowli lub ich części do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu.

Zatem należy stwierdzić, że dopłaty do wkładu mieszkaniowego lub budowlanego wnoszone po 1 maja 2004 r., w przypadku, gdy prawo do lokali zostało ustanowione po raz kolejny po 1 maja 2004 r. będą korzystały ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług pod warunkiem, że pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą lokali minął okres dłuższy niż dwa lata.

Reasumując, Spółdzielnia nie będzie miała obowiązku deklarowania i odprowadzania należnego podatku VAT od dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 roku z tytułu modernizacji budynków zwiększających trwale wartość użytkową budynków w sytuacji gdy spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione przed 1 maja 2004 roku.

Natomiast dopłaty do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 roku z tytułu modernizacji budynków zwiększających trwale wartość użytkową budynków w sytuacji gdy spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione po raz kolejny po 1 maja 2004 roku będą korzystały ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy pod warunkiem, że pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą lokali minął okres dłuższy niż dwa lata.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie:

  • obowiązku deklarowania i odprowadzania należnego podatku VAT od dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 r. z tytułu modernizacji budynków w sytuacji, gdy spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione przed 1 maja 2004 r.;
  • opodatkowania dopłat do wkładów wnoszonych po 1 maja 2004 r. z tytułu modernizacji budynków, dotyczących lokali mieszkalnych, w których spółdzielcze prawa do lokali zostały ustanowione po raz kolejny po 1 maja 2004 r.

Natomiast wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związku z realizacją projektu dotyczącego budowy węzła i wewnętrznej instalacji c.o. i c.w. został rozpatrzony interpretacją nr IPTPP1/443-546/13-5/MG.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj