Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
PD2/423-29/05/32662
z 9 maja 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD2/423-29/05/32662
Data
2005.05.09
Autor
Małopolski Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
reklama publiczna
reprezentacja
Pytanie podatnika
Spółka zwróciła się z zapytaniem czy postanowienia art. 16 ust. 1 pt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, dotyczą również kwot podatku od towarów i usług, wynikających z faktur dokumentujących zakup towarów i usług nabywanych przez Spółkę w celach reprezentacji i reklamy.
POSTANOWIENIA Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60) w sprawie udzielenia interpretacji, co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego, na wniosek Strony z dnia 21.02.2005 r. w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w części dot. 3. zagadnieniapotwierdza prawidłowość stanowiska pytającego. Uzasadnienie Spółka zwróciła się z zapytaniem czy postanowienie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, dotyczy również kwot podatku od towarów i usług, wynikających z faktur dokumentujących zakup towarów i usług nabytych przez Spółkę w celach reprezentacji i reklamy. Zgodnie ze stanem faktycznym przedstawionym w zapytaniu, Spółka dokonuje zakupów usług wykorzystywanych przez nią w celu reprezentacji i reklamy (nie prowadzonej publicznie), które zawierają świadczenia (inne niż dostawa towarów) na rzecz klientów lub potencjalnych klientów Spółki (np. usług polegających na organizacji spotkań dla klientów). Nabywane przez Spółkę usługi są świadczone między innymi przez podmiot (podmioty) zajmujący się profesjonalnie świadczeniem tego rodzaju usług. Podmiot świadczący tego rodzaju usługi wystawia na rzecz Spółki stosowne faktury VAT, doliczając do kwoty należnego wynagrodzenia podatek od towarów i usług w wysokości 22%. Zdaniem Spółki w sytuacji, gdy poniesione przez Spółkę wydatki na zakup towarówi usług dla celów reprezentacji i reklamy przekroczą limit wskazany w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kwota naliczonego podatku od towarów i usług, wynikająca z faktur dokumentujących zakup takich towarów i usług będzie stanowić dla Spółki w całości koszt uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wobec powyższego, Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego postanowił jak w sentencji. Powyższa interpretacja: Pouczenie: |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.