Interpretacja Urzędu Skarbowego w Leżajsku
US.PPE/443-34/2005
z 30 listopada 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US.PPE/443-34/2005
Data
2005.11.30



Autor
Urząd Skarbowy w Leżajsku


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
basen
karnet
stawki podatku


Pytanie podatnika
Jaką stawkę należy naliczać przy sprzedaży karnetu wstępu na pakiet usług basenowych, w skład, których wchodzą: korzystanie z basenu kąpielowego, atrakcji wodnych, sauny, siłowni i aquaaerobiku?


Działając na podstawie art. 14a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (j. t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 41 ust. 2, art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 14.11.2005 r. znak DN/119/11/05 o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Leżajsku postanawia uznać stanowisko Wnioskodawcy w jego indywidualnej sprawie za prawidłowe w stanie faktycznym przedstawionym we wniosku.

W dniu 14.11.2005 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Leżajsku wpłynął wniosek pływalni miejskiej w Leżajsku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że pływalnia miejska jest zakładem budżetowym podlegającym pod Burmistrza Miasta, a jej statutowym zadaniem jest prowadzenie działalności sportowo-rekreacyjnej. W obiekcie świadczone są usługi związane z pływaniem. W skład pływalni wchodzą sauna i siłownia oraz prowadzone są zajęcia z aerobiku wodnego. Pływalnia świadczy usługi dla osób indywidualnych, szkół, przedszkoli, zakładów pracy, stowarzyszeń skupiających osoby niepełnosprawne, klubów sportowych. Jednostka promuje zakupy karnetów wstępu jako pakietu usług, w skład którego wchodzi możliwość korzystania z basenów kąpielowych, atrakcji wodnych, sauny, siłowni i aquaaerobiku. Aquaaerobik, siłownia oraz sauna stanowią znikomy procent w działalności oraz przychodach Pływalni, dominującą działalność i cały przychód stanowi korzystanie z basenu. Klienci nie posiadający karnetu, płacą za każdą usługę, z której chcą skorzystać odrębnie w kasie według obowiązujących cen i stawek podatku VAT. Zdaniem Wnioskodawcy sprzedaż karnetów zawierających pakiet usług basenowych powinna być opodatkowana według 7% stawki podatku VAT, jako usługi w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych PKW i U 92.61.

Po przeanalizowaniu przedstawionego stanu faktycznego oraz obowiązującego stanu prawnego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Leżajsku udziela następującej interpretacji. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr. 54, poz. 535 ze zm.) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W poz. 11 tego załącznika, jako podlegające zwolnieniu wymienione zostały m.in. usługi związane z rekreacją i sportem. Jak zaznaczono w objaśnieniach do wyżej wymienionego załącznika zwolnienie to dotyczy wyłącznie usług związanych ze sportem świadczonych przez podmioty, które nie mają jako celu systematycznego dążenia do osiągania zysków, zaś wszelkie zyski, które mimo wszystko osiągną, przeznaczą na utrzymanie lub poprawę świadczonych usług. Powyższe nie dotyczy jednak usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych o symbolu PKWIU 92.61, albowiem zostały one wyłączone z usług zwolnionych wymienionych w załączniku nr 4 do ustawy i podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 7%, na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy. W świetle powyższego sprzedaż karnetów na pakiet usług basenowych będzie opodatkowana 7% stawki podatku VAT, zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy.

Jednocześnie Naczelnik Urzędu Skarbowego w Leżajsku informuje, że zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz.535 ze zm.) usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych. Do obowiązku dokonującego dostawy określonego towaru lub usług należy przyporządkowanie i zastosowanie właściwego symbolu PKWiU. Wysokość stawki uzależniona jest od podporządkowania konkretnej dostawie towaru lub usługi właściwego symbolu PKWiU. Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego nr 82 z dnia 05.11.2002 r. w sprawie trybu wydawania opinii interpretacyjnych według obowiązujących standardów klasyfikacyjnych (Dziennik Urzędowy GUS nr 12 z dnia 12.11.2002 r.) od dnia 01.01.2003 r. do wydawania opinii interpretacyjnych uprawniony jest Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi. Wynika za tego, że tutejszy Organ podatkowy nie ma uprawnień do przyporządkowania symboli PKWiU, ale opiera się jedynie na klasyfikowaniu podanym przez Wnioskodawcę. Mając powyższe na uwadze Naczelnik Urzędu Skarbowego w Leżajsku orzekł jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Podatnika we wniosku z dnia 14.11.2005 r. i stanu prawnego obowiązującego w dniu wpływu wniosku do tutejszego Urzędu Skarbowego. Zmiana któregokolwiek z elementów stanu faktycznego, jak również zmiana stanu prawnego może mieć wpływ na zakres uprawnień i obowiązków Podatnika. Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, natomiast wiąże organ podatkowy do czasu jej zmiany lub uchylenia. Dodatkowo należy podkreślić, że organ podatkowy wydając powyższą interpretację nie jest zobowiązany ani uprawniony do badania czy przedstawione we wniosku zdarzenia i informacje są zgodne ze stanem faktycznym. Na niniejsze postanowienie na podstawie art. 14a § 4, art. 236 § 1 w związku z art. 239 ustawy Ordynacja podatkowa przysługuje Stronie prawo wniesienia zażalenia. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Leżajsku do Dyrektora Izby Skarbowej w Rzeszowie. Zażalenie powinno zawierać zgodnie z art. 222 w związku z art. 239 ustawy Ordynacja podatkowa zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Do zażalenia należy dołączyć znaczki opłaty skarbowej w wysokości 5,00 zł. i po 0,50 zł. od każdego załącznika.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj