Interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1472/RPP1/443-19/2006/PS
z 6 stycznia 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1472/RPP1/443-19/2006/PS
Data
2006.01.06
Autor
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie
Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne
Słowa kluczowe
ogólne zasady opodatkowania
prawo do odliczenia
Pytanie podatnika
Czy sprzedaż omawianych "programów" powinna być uznana jako część działalności w zakresie zakładów bukmacherskich, która mieści się w zakresie stosowania przepisów ustawy o grach?.
POSTANOWIENIE W związku z wnioskiem Spółki z dnia 11 października 2005 r. (data wpływu do tutejszego Urzędu 14 października 2005 r.) - w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego - Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z poźn. zm.) postanawia uznać stanowisko Podatnika za nieprawidłowe. UZASADNIENIE Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Strona prowadzi działalność w zakresie gier i zakładów. W związku z powyższym jest z tego tytułu podatnikiem podatku od gier Ustosunkowując się do treści wniosku Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie informuje, że zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podlegają: 1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, 2) eksport towarów 3) import towarów 4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju 5) wewnątrzwspólnotowe dostawa towarów. Z kolei przepis art. 6 pkt 3 ustawy o VAT stwierdza, że jej przepisów nie stosuje się m. in. do działalności w zakresie gier losowych, zakładów wzajemnych, gier na automatach i gier na automatach o niskich wygranych, podlegających opodatkowaniu podatkiem od gier na zasadach określonych w odrębnej ustawie. Na uwagę zasługuje fakt, że wyłączenie z ustawy o podatku od towarów i usług , o którym mowa w art. 6 pkt 3, dotyczy jedynie działalności podmiotów gospodarczych w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych tylko w przedmiocie dotyczącym opodatkowania podatkiem od gier. Brak jest natomiast podstaw do stosowania wyłączenia w odniesieniu do czynności nawet bezpośrednio związanych z prowadzeniem gry czy zakładu, ale niemieszczących się w zakresie gry i zakładu wzajemnego i nie objętych podatkiem od gier. W ocenie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie sprzedaż przedmiotowych programów, służących do zapoznania się z programem Strony, nie jest objęta działalnością w zakresie gier liczbowych, a co za tym idzie nie podlega opodatkowaniu podatkiem od gier, albowiem czynność ta nie stanowi warunku koniecznego do wzięcia udziału w grze. Stanowisko powyższe znajduje potwierdzenie w zachowującym aktualność orzeczeniu NSA z dnia 9.10.1996 r. (sygn akt I SA/Łd 17/96). W ocenie Naczelnika tutejszego Urzędu czynności objęte przedmiotem wniosku nie podlegają podatkowi od gier. W związku z powyższym powyższe czynności nie będą korzystały z wyłączenia zawartego w art. 6 pkt 3 ustawy o VAT. W rezultacie w stosunku do tych czynności mają zastosowanie przepisy ustawy o podatku od towarów i usług. Podatnikowi dokonującemu czynności opodatkowanych przysługuje na gruncie podatku VAT uprawnienie do odliczania tego podatku. Zgodnie jednak z generalną zasadą wynikającą z art.86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług możliwość taka istnieje w zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z tym w świetle zaprezentowanego stanu faktycznego Stronie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego w takim zakresie w jakim nabywane materiały są związane z czynnościami opodatkowanymi. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.