Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-211/12-4/AD
z 24 maja 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-211/12-4/AD
Data
2012.05.24



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczanie częściowe podatku oraz korekta podatku naliczonego --> Korekta kwoty podatku naliczonego

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
czynności opodatkowane
infrastruktura
inwestycje
korekta
odliczenia
odliczenie podatku od towarów i usług
opodatkowanie
podatek naliczony
podatek od towarów i usług
prawo do odliczenia
przekazanie nieodpłatne
przyłącze
usługi


Istota interpretacji
1. Czy Spółka miała prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego na fakturach dokumentujących nabycie inwestycji w toku oraz wydatki dotyczące dalszych prac związanych z budową infrastruktury technicznej?
2. Czy nieodpłatnie przekazanie efektów prac dotyczących budowy infrastruktury technicznej na obcym gruncie na rzecz przedsiębiorstwa zarządzającego sieciami jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT?
3. Czy w związku z nieodpłatnym przekazaniem nakładów Spółka ma obowiązek dokonania korekty (obniżenia) VAT naliczonego odliczonego w związku z zakupem inwestycji w toku lub dalszymi pracami nad infrastrukturą techniczną?



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 22 lutego 2012 r. (data wpływu 24 lutego 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w związku z nieodpłatnym przekazaniem infrastruktury technicznej na rzecz innego podmiotu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w związku z nieodpłatnym przekazaniem infrastruktury technicznej na rzecz innego podmiotu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

X (dalej: Spółka) zajmuje się działalnością w branży chemicznej. W związku z powyższym prowadziła ona inwestycje polegającą na budowie wytwórni chemicznej, rozumianej jako kompleks środków trwałych – budynków, budowli i urządzeń – służących wytwarzaniu określonej substancji chemicznej.

Spółka dokonała zakupu inwestycji w toku, gdzie zbywca – na podstawie umów przyłączeniowych regulowanych przepisami ustawy Prawo energetyczne oraz warunków technicznych, w sytuacji gdy zawarcie umów przyłączeniowych nie jest wymagane – zobowiązał się do wybudowania infrastruktury technicznej trwale z gruntem związanej, m.in.:

  • przyłączy do sieci ciepłowniczej i kondensatu,
  • przyłączy energetycznych,
  • przyłączy wodno-kanalizacyjnych,
  • przepompowni oraz innych obiektów związanych z doprowadzaniem i odprowadzaniem mediów na gruncie należącym do przedsiębiorstwa zarządzającego sieciami, a następnie do nieodpłatnego przekazania efektów prac związanych z ich budową temu podmiotowi.

Transakcja sprzedaży inwestycji w toku podlegała opodatkowaniu VAT (nie korzystała ze zwolnienia). W związku z faktem, że po wybudowaniu Spółka zamierzała wykorzystywać wytwórnię chemiczną do wykonywania czynności opodatkowanych, dokonała ona odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturze dokumentującej tę dostawę.

Z chwilą zakupu inwestycji w toku, Wnioskodawca przejął również prawa i obowiązki w powyższym zakresie na mocy umowy cesji wierzytelności oraz przeniesienia praw i obowiązków zawartej pomiędzy Spółką, kontrahentem, od którego Spółka nabyła inwestycję oraz zarządcą sieci (dalej: umowa cesji). Spółka kontynuowała budowę i ponosiła koszty związane z dalszą budową przyłączy, przepompowni i innych obiektów związanych z doprowadzeniem i odprowadzeniem mediów (pola rozdzielcze, przyłącza ciepłownicze, wodne, przepompownie ścieków i tym podobne).

Wydatki te były udokumentowane fakturami VAT, z wykazanymi na nich kwotami VAT. Spółka dokonywała odliczenia podatku naliczonego zawartego na tych fakturach, związanego z wydatkami na budowę wskazanych obiektów.

Po wybudowaniu przyłączy i przepompowni, Spółka dokonała nieodpłatnego przekazania efektów prac związanych z ich budową na rzecz przedsiębiorstwa zarządzającego poszczególnymi sieciami.

Wydatki poniesione na wybudowanie przedmiotowych obiektów zgodnie z otrzymanymi interpretacjami z dnia 10 stycznia 2012 r. (sygn. ILPB3/423-481/11-5/MM oraz ILPB3/423 -481/11-4/MM) stanowią koszty pośrednie uzyskania przychodów i jako takie są potrącalne w dacie ich poniesienia. Oznacza to, że obiekty te nie stanowią środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku z nieodpłatnym przekazaniem nakładów Spółka ma obowiązek dokonania korekty (obniżenia) VAT naliczonego odliczonego w związku z zakupem inwestycji w toku lub dalszymi pracami nad infrastrukturą techniczną...

Zdaniem Wnioskodawcy, w wiązku z nieodpłatnym przekazaniem nakładów, Spółka nie ma obowiązku dokonania korekty (obniżenia) VAT naliczonego odliczonego w związku z zakupem inwestycji w toku lub dalszymi pracami nad infrastrukturą techniczną.

Uzasadnienie stanowiska Spółki

W art. 91 ustawy o VAT zawarte zostały przepisy w zakresie dokonywania korekty podatku naliczonego. Regulacje te odnoszą się w szczególności do sytuacji, w których podatnik:

  • dokonywał w pierwszej kolejności odliczenia podatku naliczonego w oparciu o szacowaną proporcje sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT,
  • dokonuje sprzedaży środka trwałego w okresie korekty, bądź
  • dokonuje zmiany przeznaczenia towarów lub usług.

Spółka w odniesieniu do wydatków poniesionych na nabycie oraz wybudowanie infrastruktury technicznej nie stosowała odliczenia przy pomocy proporcji sprzedaży. W konsekwencji regulacje dotyczące korekty w tym zakresie nie będą miały zastosowania do Spółki.

Spółka również nie dokonała sprzedaży wybudowanych obiektów. Zgodnie bowiem z art. 2 pkt 22 ustawy o VAT przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Mając na uwadze, że jak wskazano w uzasadnieniu do pytania nr 2 przekazanie efektów prac nie może zostać uznane za odpłatną dostawę towarów ani za odpłatne świadczenie usług nie stanowi ono sprzedaży, o której mowa w art. 91 ust. 4-6. W tym kontekście, przepisy te nie znajdą zastosowania w celu nałożenia ewentualnego obowiązku skorygowania VAT naliczonego pierwotnie odliczonego w związku z zakupem inwestycji w toku i dokończeniem prac nad infrastrukturą będącą przedmiotem niniejszego zapytania.

Natomiast stosownie do art. 91 ust. 7 ustawy o VAT, przepisy dotyczące korekty stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik miał prawo do obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, albo nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do obniżenia kwoty podatku należnego od tego towaru lub usługi.

Należy podkreślić, że w sytuacji opisanej w stanie faktycznym nie nastąpiła zmiana zakresu prawa do odliczenia. Spółka bowiem nadal będzie wykorzystywać wybudowane instalacje do wykonywania działalności gospodarczej w wytwórni chemicznej. W konsekwencji, pierwotne przeznaczenie obiektów będzie kontynuowane również po nieodpłatnym przekazaniu prac związanych z ich budową na rzecz przedsiębiorstwa zarządzającego sieciami.

Potwierdzeniem powyższego jest fakt, że Spółka już w momencie nabycia oraz budowy przedmiotowej infrastruktury technicznej była świadoma konieczności nieodpłatnego przekazania efektów prac na rzecz przedsiębiorstwa zarządzającego sieciami. Dlatego też nie sposób twierdzić, że Spółka dokonała zmiany przeznaczenia przedmiotowych obiektów. Taka zmiana miałaby natomiast miejsce, gdyby Spółka zaprzestała wykorzystywać wytwórnię chemiczną do wykonywania czynności opodatkowanych (np. rozpoczęłaby w wytwórni działalność podlegającą zwolnieniu z VAT), bowiem to właśnie działalności w wytwórni chemicznej należy przyporządkować wydatki poniesione na nabycie i wybudowanie infrastruktury technicznej.

Mając na uwadze powyższe, w ocenie Spółki nie jest ona zobligowana do dokonania korekty odliczenia podatku naliczonego w związku z nieodpłatnym przekazaniem efektów prac związanych z wybudowaniem infrastruktury technicznej, bowiem Spółka ma zamiar nadal wykorzystywać ją do wykonywania czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10 – art. 90 ust. 2 ustawy.

Proporcję, o której mowa w ust. 2, na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

W oparciu o art. 90 ust. 4 ustawy, proporcję, o której mowa w ust. 3 określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej.

Do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z dostawy towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, oraz gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli są zaliczane do środków trwałych podatnika – używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności (art. 90 ust. 5 ustawy).

Natomiast zgodnie z art. 90 ust. 6 ustawy, do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości lub usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 37-41, w zakresie w jakim czynności te są dokonywane sporadycznie.

Stosownie do art. 90 ust. 8 ustawy, podatnicy którzy w poprzednim roku podatkowym nie osiągnęli obrotu, o którym mowa w ust. 3, lub u których obrót ten w poprzednim roku podatkowym był niższy niż 30.000 zł, do obliczenia kwoty podatku naliczonego podlegającej odliczeniu od kwoty podatku należnego przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo, według prognozy uzgodnionej z naczelnikiem urzędu skarbowego, w formie protokołu. Przepis ust. 8 stosuje się również, gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu, o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna (art. 90 ust. 9 ustawy).

Zgodnie z art. 90 ust. 10 ustawy, w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

  1. przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 500 zł - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;
  2. nie przekroczyła 2% - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.

Z kolei, zasady dotyczące sposobu i terminu dokonywania korekt podatku naliczonego oraz podmiotu zobowiązanego do dokonania korekty zostały określone w art. 91 ustawy.

Stosownie do treści art. 91 ust. 1 ustawy, po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-10, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6 lub 10 lub przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 11 i 12, dla zakończonego roku podatkowego.

Przepis art. 91 ust. 2 ustawy stanowi, iż w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, korekty, o której mowa w ust. 1, podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - w ciągu 10 lat, licząc od roku, w którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - jednej dziesiątej kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu. W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym że korekty dokonuje się po zakończeniu roku, w którym zostały oddane do użytkowania.

Korekty, o której mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, za który dokonuje się korekty, a w przypadku zakończenia działalności gospodarczej - w deklaracji podatkowej za ostatni okres rozliczeniowy, o czym stanowi art. 91 ust. 3 ustawy.

Ponadto, w świetle art. 91 ust. 4 ustawy, w przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi sprzedaż towarów lub usług, o których mowa w ust. 2, lub towary te zostaną opodatkowane zgodnie z art. 14, uważa się, że te towary lub usługi są nadal wykorzystywane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego podatnika, aż do końca okresu korekty.

W art. 90 ust. 5 i ust. 6 ustawy wskazano szczegółowe zasady dotyczące terminu i sposobu dokonania korekty.

Zgodnie z brzmieniem art. 91 ust. 7 ustawy, przepisy ust. 1-6 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik miał prawo do obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, albo nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tego towaru lub usługi.

Na podstawie art. 91 ust. 7a ustawy, w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach określonych w ust. 2 zdanie pierwsze i drugie oraz ust. 3. Korekty tej dokonuje się przy każdej kolejnej zmianie prawa do odliczeń, jeżeli zmiana ta następuje w okresie korekty.

W oparciu o art. 91 ust. 7b ustawy, w przypadku towarów i usług innych niż wymienione w ust. 7a, wykorzystywanych przez podatnika do działalności gospodarczej, korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach określonych w ust. 1, ust. 2 zdanie trzecie i ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 7c.

Jak stanowi ust. 7c powołanego artykułu, jeżeli zmiana prawa do obniżenia podatku należnego wynika z przeznaczenia towarów lub usług, o których mowa w ust. 7b, wyłącznie do wykonywania czynności, w stosunku do których nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego, lub wyłącznie do czynności, w stosunku do których takie prawo przysługuje – korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za okres rozliczeniowy, w którym wystąpiła ta zmiana. Korekty tej nie dokonuje się, jeżeli od końca okresu rozliczeniowego, w którym wydano towary lub usługi do użytkowania, upłynęło 12 miesięcy.

Ponadto, w myśl art. 91 ust. 7d ustawy, w przypadku zmiany prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od towarów i usług, innych niż wymienione w ust. 7a i 7b, w szczególności towarów handlowych lub surowców i materiałów, nabytych z zamiarem wykorzystania ich do czynności, w stosunku do których przysługuje pełne prawo do obniżenia podatku należnego lub do czynności, w stosunku do których prawo do obniżenia podatku należnego nie przysługuje, i niewykorzystanych zgodnie z takim zamiarem do dnia tej zmiany, korekty podatku naliczonego dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za okresy rozliczeniowe, w których wystąpiła ta zmiana.

Korekty, o której mowa w ust. 5-7, dokonuje się również, jeżeli towary i usługi nabyte do wytworzenia towaru, o którym mowa w ust. 2, zostały zbyte lub zmieniono ich przeznaczenie przed oddaniem tego towaru do użytkowania – art. 91 ust. 8 ustawy.

W świetle powyższego, Spółka byłaby zobowiązana do dokonania - na podstawie art. 91 ust. 1-8 ustawy - korekty, w przypadku gdyby w okresie korekty, o której mowa w art. 91 ust. 1 i ust. 2 ustawy dokonała zmiany przeznaczenia infrastruktury technicznej, a zatem w sytuacji gdy nastąpiłaby zmiana wykorzystywania infrastruktury – z wykorzystywanej do czynności opodatkowanych na służącą czynnościom zwolnionym lub niepodlegającym opodatkowaniu.

Z treści wniosku wynika, iż po nieodpłatnym przekazaniu infrastruktury technicznej na rzecz przedsiębiorstwa zarządzającego poszczególnymi sieciami Spółka nadal będzie wykorzystywać wybudowane instalacje do wykonywania działalności gospodarczej w wytwórni chemicznej.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że fakt przekazania przedmiotowej infrastruktury na rzecz przedsiębiorstwa zarządzającego poszczególnymi sieciami nie będzie powodował obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w tym zakresie, bowiem przedmiotowa infrastruktura będzie – jak wskazuje we wniosku Zainteresowany - związana z wykonywaniem czynności opodatkowanych, tj. prowadzeniem działalności gospodarczej w wytwórni chemicznej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

W niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w związku z nieodpłatnym przekazaniem infrastruktury technicznej na rzecz innego podmiotu. Odpowiedzi na pytania dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie prawa od odliczenia podatku naliczonego oraz opodatkowania nieodpłatnego przekazania infrastruktury technicznej, udzielono interpretacjami indywidualnymi z dnia 24 maja 2012 r. nr ILPP2/443-211/12-2/AD oraz ILPP2/443-211/12-3/AD.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj