Interpretacja Urzędu Celnego w Gliwicach
332000-RPA-055-012/2007/CJ
z 28 marca 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
332000-RPA-055-012/2007/CJ
Data
2007.03.28



Autor
Urząd Celny w Gliwicach



Słowa kluczowe
powstanie obowiązku podatkowego


Pytanie podatnika
Pytanie: A. Czy import kwasów tłuszczowych ( FAME), oznaczony kodem CN 38249099 90 powoduje powstanie obowiązku uiszczenia podatku akcyzowego? B. Czy sprzedaż kwasów tłuszczowych ( FAME), oznaczony kodem CN 38249099 90 na terenie kraju, powoduje powstanie obowiązku uiszczenia podatku akcyzowego?


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14a §1 i §4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8, poz. 60 z dnia 14 stycznia 2005r.), po rozpatrzeniu wniosku podatnika bez nr z dnia 6.12.2006 r. (wpływ do Urzędu Celnego w Gliwicach dnia 29.12.2006 r.) uzupełnionego pismem z dnia 14.03.2007 r. (wpływ do Urzędu Celnego w Gliwicach dnia 15.03.2007 r.),

postanawiamocenić stanowisko podatnika, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w Jego indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym, za prawidłowe.

uzasadnienie

I. Stan faktyczny przedstawiony przez pełnomocnika wnioskodawcy: Podatnik,Sp. z o.o. , realizując złożone u niego przez osobę trzecią zamówienie, sprowadził z Republiki Czeskiej na polski obszar celny estry kwasów tłuszczowych ( FAME), które są składnikiem płynu do flotacji węgla. Na fakturze wystawionej przez czeskiego sprzedawcę widnieje adnotacja, że sprzedany towar oznaczony kodem CN 38249099 90 nie spełnia norm EN 142 14 i nie może być użyty jako paliwo silnikowe. Po sprowadzeniu powyższego towaru, wnioskodawca dostarczył cały ładunek bezpośrednio do zamawiającego, informując go, że dostarczone estry nie spełniają norm EN 142 14 i nie mogą być użyte jako paliwo silnikowe.Stanowisko Podatnika: Zdaniem Podatnika: Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. O podatku akcyzowym opodatkowaniu akcyzą podlega m. in. sprzedaż wyrobów akcyzowych na terenie kraju oraz import wyrobów akcyzowych. Wnioskodawca zarówno importował, jak i sprzedał na terenie kraju wyrób oznaczony kodem CN 38249099 90. Z powyższego wynika, że istnienie obowiązku podatkowego zależy od tego czy ww. estry kwasów tłuszczowych ( FAME) są zaliczane do wyrobów akcyzowych. Definicję wyrobu akcyzowego zawiera art. 2 pkt 1 powyższej ustawy, który stanowi, że wyroby akcyzowe określone zostały w załączniku nr 1 do ustawy. Zgodnie z wiedzą wnioskodawcy, załącznik ten nie zawiera omawianego wyrobu, zatem estry kwasów tłuszczowych, oznaczone kodem CN 38249099 90- nie są wyrobem akcyzowym w rozumieniu ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym. Z tego względu opisane wyżej czynności, których przedmiotem był omawiany wyrób, zdaniem wnioskodawcy , nie podlegają akcyzie. Interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego : Odpowiadając na Państwa „pytanie w sprawie stosowania przepisów o podatku akcyzowym” zawarte we wniosku bez nr z dnia 06.12.2006 r. (wpływ do Urzędu Celnego w Gliwicach dnia 29.12.2006 r.), działając zgodnie z art. 14a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8, poz. 60 z dnia 14 stycznia 2005r.), informuję co następuje : Przepisy dotyczące podatku akcyzowego zostały zawarte w ustawie z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późniejszymi zmianami) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie. Zgodnie z art. 1 cytowanej ustawy „Ustawa reguluje opodatkowanie wyrobów podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą” oraz określa zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą i oznaczania niektórych z tych wyrobów znakami akcyzy”. Ustawa o podatku akcyzowym określa m.in. zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą. Podstawowe definicje z zakresu opodatkowania akcyzą zostały zawarte w art. 2 ww. ustawy. Poniżej przytoczone są niektóre z nich - istotne wziąwszy pod uwagę opisany powyżej stan faktyczny przedstawiony przez wnioskodawcę.1. Wyroby akcyzowe – wyroby podlegające akcyzie określone w załączniku nr 1 do ustawy 2.import – przywóz wyrobów akcyzowych z terytorium państw trzecich na terytorium kraju3.nabycie wewnątrzwspólnotowe - przemieszczenie wyrobów akcyzowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium krajuArt. 4 ust. 1. Opodatkowaniu akcyzą podlegają: 1)  produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych; 2)  wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego; 3)  sprzedaż wyrobów akcyzowych na terytorium kraju; 4)  eksport i import wyrobów akcyzowych; 5)  nabycie wewnątrzwspólnotowe i dostawa wewnątrzwspólnotowa. Art. 6 ust. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej. Z opisanego powyżej stanu faktycznego wynika, że wnioskodawca przywozi z terytorium Republiki Czeskiej estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME), a więc, wziąwszy pod uwagę przytoczone powyżej definicje, dokonuje nabycia wewnątrzwspólnotowego przedmiotowych wyrobów ( przemieszczenie z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju) , a następnie dokonuje ich odsprzedaży w kraju w celu użycia do flotacji węgla. W swoim stanowisku wnioskodawca podkreśla, że ww. estry kwasów tłuszczowych- kod CN 38249099 90 nie zostały wymienione w załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym. Nie są ,wobec powyższego, wyrobami akcyzowymi, gdyż nie spełniają one cytowanej powyżej definicji wyrobów akcyzowych zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym. Należy ,jednak, zwrócić uwagę na treść poz. 6 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym zatytułowanym: Wykaz wyrobów akcyzowych” , gdzie zapisano:„bez względu na symbol PKWiU/ CN – Pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.”Nabywane wewnątrzwspólnotowo przez wnioskodawcę a następnie odsprzedawane w kraju estry metylowe (FAME) są wykorzystywane do flotacji węgla. Nie są przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych oraz nie są wymienione w żadnej innej pozycji załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym. Nie są , wobec powyższego, wyrobami akcyzowymi. Jednakże, niezależnie od przeznaczenia przedmiotowych estrów metylowych, należy mieć na uwadze zapisy dotyczące obowiązków podmiotów odbierających estry metylowe oraz podmiotów je zużywających zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. z dnia 16 kwietnia 2004 r. nr 65, poz. 598 z późn. zmianami). Ww. rozporządzenie zostało wydane na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 6g ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej ( tekst jednolity Dz. U. nr 156 z 2004 r., poz. 1641) w związku z treścią art. 6a ust. 2 pkt 3 ww. ustawy, gdzie zapisano (...) „Szczególnemu nadzorowi podatkowemu podlega wytwarzanie oraz obrót biokomponentami, określonymi w odrębnych przepisach.Definicja biokomponentów została zawarta w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. z dnia 25 września 2006 r. nr 169. poz.1199) gdzie w art. 2 ust.1 zapisano m.in.: 1) surowce rolnicze - rośliny uprawiane na użytkach rolnych lub na części tych użytków, przeznaczone do wytwarzania biokomponentów; 2) biomasa - stałe lub ciekłe substancje pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego, które ulegają biodegradacji, pochodzące z produktów, odpadów i pozostałości z produkcji rolnej oraz leśnej, przemysłu przetwarzającego ich produkty, a także części pozostałych odpadów, które ulegają biodegradacji, a w szczególności surowce rolnicze; 3) biokomponenty - bioetanol, biometanol, ester, dimetyloeter, czysty olej roślinny oraz węglowodory syntetyczne; 4) bioetanol - alkohol etylowy wytwarzany z biomasy, w tym bioetanol zawarty w eterze etylo-tert-butylowym lub eterze etylo-tert-amylowym; 5) biometanol - alkohol metylowy wytwarzany z biomasy, w tym biometanol zawarty w eterze metylo-tert-butylowym lub eterze metylo-tert-amylowym; 6) ester - ester metylowy albo ester etylowy, kwasów tłuszczowych wytwarzany z biomasy; 7) dimetyloeter - dimetyloeter wytwarzany z biomasy; 8) czysty olej roślinny - olej roślinny wytwarzany z roślin oleistych przez tłoczenie, ekstrakcję lub za pomocą porównywalnych metod, czysty lub rafinowany, niemodyfikowany chemicznie; 9) węglowodory syntetyczne - syntetyczne węglowodory lub mieszanki syntetycznych węglowodorów, wytwarzane z biomasy; 10) paliwa ciekłe - paliwa ciekłe, o których mowa w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. Nr 169, poz. 1200); 11) biopaliwa ciekłe:a) benzyny silnikowe zawierające powyżej 5,0 % objętościowo biokomponentów lub powyżej 15,0 % objętościowo eterów, o których mowa w pkt 4,b) olej napędowy zawierający powyżej 5,0 % objętościowo biokomponentów,c) ester, bioetanol, biometanol, dimetyloeter oraz czysty olej roślinny - stanowiące samoistne paliwa,d) biogaz - gaz pozyskany z biomasy,e) biowodór - wodór pozyskiwany z biomasy,Zgodnie z treścią § 65 ww. rozporządzenia w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego:1. Podmiot odbierający przesyłkę estrów metylowych kwasów tłuszczowych, estrów etylowych kwasów tłuszczowych, eteru etylo-tert-butylowego lub eteru etylo-tert-amylowego, biometanolu, w tym biometanolu zawartego w eterze metylo-tert-butylowym lub eterze metylo-tert-amylowym, dimetyloeteru, węglowodorów syntetycznych lub mieszanin węglowodorów syntetycznych, wytwarzanych z biomasy, jest obowiązany najpóźniej na dzień przed planowanym otrzymaniem przesyłki zawiadomić o tym właściwego naczelnika urzędu celnego, a w przypadku sprawowania stałego nadzoru - komórkę tego nadzoru.2. Przyjęcie przesyłki wyrobów, o których mowa w ust. 1, nie wymaga obecności pracownika szczególnego nadzoru podatkowego.3. Z czynności przyjęcia przesyłki, o której mowa w ust. 1, sporządza się dokument sprawdzenia i przyjęcia przesyłki z co najmniej dwiema kopiami, z których pierwszą podmiot niezwłocznie przesyła naczelnikowi urzędu celnego właściwemu miejscowo dla odbiorcy przesyłki lub komórce stałego nadzoru, jeżeli jest on sprawowany u odbiorcy przesyłki.4. Drugą kopię dokumentu sprawdzenia i przyjęcia przesyłki podmiot przesyła nie później niż w terminie 3 dni naczelnikowi urzędu celnego właściwemu miejscowo dla nadawcy przesyłki lub komórce stałego nadzoru, jeżeli jest on sprawowany u nadawcy przesyłki.5. Dokument sprawdzenia i przyjęcia przesyłki, o którym mowa w ust. 3, w przypadku przyjęcia przesyłki: 1) estrów metylowych kwasów tłuszczowych lub estrów etylowych kwasów tłuszczowych powinien określać rodzaj wyrobu, ciężar właściwy, procentową zawartość estrów w wyrobie, ilość estrów oraz rodzaje i ilości naczyń służących do transportu; 2) eteru etylo-tert-butylowego, eteru etylo-tert-amylowego, eteru metylo-tert-butylowego, eteru metylo-tert-amylowego lub dimetyloeteru powinien określać rodzaj wyrobu, ciężar właściwy, procentową zawartość eteru w wyrobie, ilość eteru oraz rodzaje i ilości naczyń służących do transportu; 3) biometanolu, węglowodorów syntetycznych lub mieszanin węglowodorów syntetycznych powinien określać rodzaj wyrobu, ciężar właściwy, ilość wyrobu oraz rodzaje i ilości naczyń służących do ich transportu.Obowiązki zużywającego estry metylowe zostały określone w § 43 i 44 przedmiotowego rozporządzenia:„§ 43. 1. Podmioty wytwarzające estry metylowe kwasów tłuszczowych, estry etylowe kwasów tłuszczowych, dimetyloeter, węglowodory syntetyczne lub mieszanki węglowodorów syntetycznych, wytwarzane z biomasy, oraz podmioty dokonujące ich przerobu lub zużycia, w związku z § 6 ust. 2, mogą być objęte stałym nadzorem.2. Podmiot wytwarzający wyroby, o których mowa w ust. 1, jest obowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego co najmniej na 3 dni przed zamierzonym rozpoczęciem procesu wytwarzania, a w przypadku sprawowania stałego nadzoru - komórce tego nadzoru na dzień przed jego rozpoczęciem, zgłoszenie procesu wytwarzania.3. Zmiany w zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 2, podmiot odnotowuje w zgłoszeniu lub odpisie zgłoszenia i niezwłocznie zgłasza właściwemu naczelnikowi urzędu celnego lub komórce stałego nadzoru.4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, powinno zawierać następujące dane: 1) określenie rodzaju wyrobów, które mają być produkowane; 2) datę i godzinę rozpoczęcia procesu wytwarzania wyrobów oraz ich przekazania do magazynu; 3) ilość i rodzaj surowców, które mają być użyte do produkcji wyrobów; 4) przewidywaną ilość wyprodukowanych wyrobów oraz sposób ustalenia ich ilości.5. Czynności w zakresie procesu wytwarzania wyrobów, o których mowa w ust. 1, a także przekazywania ich do magazynu odnotowuje się w prowadzonej przez podmiot dokumentacji produkcyjnej i magazynowej.§ 44. 1. Podmiot dokonujący przerobu lub zużycia wyrobów, o których mowa w § 43 ust. 1, jest obowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego co najmniej na 3 dni przed zamierzonym przerobem lub zużyciem tych wyrobów, a w przypadku sprawowania stałego nadzoru - komórce tego nadzoru na dzień przed ich przerobem lub zużyciem, pisemne zgłoszenie, podając, jaki rodzaj wyrobów, w jakiej ilości, do jakich celów i według jakich norm - o ile te normy zostały ustalone - ma być przerabiany lub zużywany.2. Podmiot dokonujący przerobu lub zużycia czystego oleju roślinnego do produkcji paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych, określonych w odrębnych przepisach, jest obowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego co najmniej na 3 dni przed zamierzonym przerobem lub zużyciem tego wyrobu, a w przypadku sprawowania stałego nadzoru - komórce tego nadzoru na dzień przed jego przerobem lub zużyciem, pisemne zgłoszenie, podając, jaki rodzaj oleju roślinnego, w jakiej ilości, do jakich celów i według jakich norm - o ile te normy zostały ustalone - ma być przerabiany lub zużywany.3. W przypadku przerobu lub zużycia czystego oleju roślinnego lub wyrobów, o których mowa w § 43 ust. 1, do produkcji paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych przepisy rozdziału 7 stosuje się odpowiednio.”Natomiast estry metylowe wykorzystywane jako paliwa silnikowe, dodatki i domieszki do paliw są wyrobami akcyzowymi - zważywszy na treść cytowanego powyżej zapisu zawartego w poz. 6 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z treścią art. 62 ustawy o podatku akcyzowym będą one spełniać definicję paliw silnikowych:„Art. 62. 1. Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się: 1) wyroby wymienione w poz. 1-12 załącznika nr 2 do ustawy; 2) pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN.”Stawki podatku akcyzowego na paliwa silnikowe zostały określone w art. 65 ustawy o podatku akcyzowym :„ Art. 65. 1 Stawka akcyzy na paliwa silnikowe wynosi 2.000 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu, na oleje opałowe przeznaczone na cele opałowe 233 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu, na ciężkie oleje opałowe przeznaczone na cele opałowe 60 zł od 1.000 kilogramów gotowego wyrobu, a na gaz płynny i metan używany do napędu pojazdów samochodowych 700 zł od 1.000 kilogramów gotowego wyrobu.1a.  W przypadku użycia olejów opałowych lub olejów napędowych, przeznaczonych na cele opałowe, które nie spełniają warunków określonych w odrębnych przepisach, w szczególności wymogów w zakresie prawidłowego znakowania i barwienia, użycia ich niezgodnie z przeznaczeniem, a także sprzedaży ich za pomocą odmierzaczy paliw ciekłych, stawka akcyzy wynosi: 1) dla olejów opałowych lub olejów napędowych, przeznaczonych na cele opałowe - 2.000 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu; 2) dla ciężkich olejów opałowych przeznaczonych na cele opałowe - 1.800 zł od 1.000 kilogramów gotowego wyrobu.” Korzystając z delegacji ustawowej zawartej w art. 65 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym Minister Finansów w rozporządzeniu z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. z dnia 28 kwietnia 2004 r. Nr 87, poz..825 z późn. zmianami) obniżył ww. stawki podatku akcyzowego:W poz. 4 załącznika nr 1 do rozporządzenia - „TABELA STAWEK AKCYZY DLA WYROBÓW AKCYZOWYCH SPRZEDAWANYCH W KRAJU”4 bez względu na symbol PKWiU Wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, inne niż wymienione w poz. 1-3 z wyłączeniem komponentów uzyskiwanych w wyniku katalitycznego przerobu odpadów z tworzyw sztucznych PKWiU 24.66.32-90.00 1.882,00 zł/1.000 lW poz. 3 załącznika nr 2 do rozporządzenia – TABELA STAWEK AKCYZY DLA WYROBÓW AKCYZOWYCH DOSTARCZANYCH WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWO, NABYWANYCH WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWO I IMPORTOWANYCH3 bez względu na kod CN Wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych inne niż wymienione w poz. 1 i 2 1.882,00 zł/1.000 lW przypadku przeznaczenia przedmiotowych estrów metylowych do celów napędowych, mogą one podlegać zwolnieniu od akcyzy na zasadach określonych w § 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego ( tekst jednolity Dz. U. nr 72 z 2006 r., poz. 500 z późn. zmianami): „§ 12. 1.  Zwalnia się od akcyzy: 1) biokomponenty przeznaczone do paliw ciekłych i biopaliw ciekłych, w rozumieniu odrębnych przepisów, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach; 2) spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach i zawierające powyżej 2 % biokomponentów:a) benzynę silnikową nieetylizowaną - w wysokości 1,50 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tej benzyny,b) olej napędowy - w wysokości 1,00 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tego oleju napędowego- z tym że zwolnienie nie może być wyższe niż należna kwota akcyzy z tytułu sprzedaży tych paliw; 3) biokomponenty, stanowiące samoistne paliwo, spełniające wymagania jakościowe, określone w odrębnych przepisach - w wysokości 1.680 zł/1.000 l, z tym że zwolnienie nie może być wyższe niż należna kwota akcyzy z tytułu sprzedaży tych biokomponentów.2. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, ma zastosowanie pod warunkiem, że: 1) podmiot uprawniony do zwolnienia, nabywający wyroby akcyzowe, dołączy do zamówienia złożonego sprzedawcy oświadczenie stwierdzające, że zakupione biokomponenty zostaną zużyte do paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych; 2) podmiot uprawniony będzie posiadał zaświadczenie, o którym mowa w art. 27 ust. 3 ustawy, wydane przez właściwego naczelnika urzędu celnego, potwierdzające zamówienie na odbiór biokomponentów z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; właściwy naczelnik urzędu celnego potwierdza zamówienie po przedstawieniu przez podmiot zaświadczeń właściwych organów podatkowych o niezaleganiu z płatnością podatku od towarów i usług oraz akcyzy; 3) nabycie biokomponentów nastąpi z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy; 4) podmiot korzystający ze zwolnienia będzie prowadził ewidencję wskazującą na sposób wykorzystania biokomponentów.3.  Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ma zastosowanie pod warunkiem, że: 1) podmiot korzystający ze zwolnienia produkujący paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów lub biopaliwa ciekłe prowadzi dokumentację techniczną wskazującą na sposób wytworzenia takich paliw ciekłych lub biopaliw ciekłych i zawartość w nich biokomponentów; 2) podmiot nabywający paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów lub biopaliwa ciekłe w celu ich odsprzedaży korzystający ze zwolnienia prowadzi ewidencję pozwalającą na wyodrębnienie wyrobów zwolnionych i wyrobów nieobjętych zwolnieniem.”Biorąc powyższe pod uwagę, Naczelnik Urzędu Celnego stwierdza, iż stanowisko prezentowane przez pełnomocnika Sp. z o.o. ( nabywane wewnątrzwspólnotowo i sprzedawane w kraju estry metylowe nie są zużywane ani oferowane do sprzedaży jako paliwa silnikowe, dodatki lub domieszki do paliw) jest prawidłowe.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj