Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1/443-936/08-2/GD
z 8 sierpnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1/443-936/08-2/GD
Data
2008.08.08


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Obowiązek podatkowy i podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania


Słowa kluczowe
faktura korygująca
korekta podatku
podatek akcyzowy
podstawa opodatkowania
sprzedaż
wyroby akcyzowe niezharmonizowane


Istota interpretacji
Czy w przypadku udzielenia rabatu potransakcyjnego możliwe jest skorygowanie podstawy opodatkowania oraz podatku akcyzowego należnego z tytułu pierwotnej sprzedaży samochodu poprzez złożenie korekty deklaracji akcyzowej?



Wniosek ORD-IN 485 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 maja 2008r. (data wpływu 14 maja 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku akcyzowego należnego z tytułu pierwotnej transakcji sprzedaży samochodu poprzez złożenie korekty deklaracji akcyzowej w przypadku udzielenia rabatu potransakcyjnego – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku w zakresie możliwości skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku akcyzowego należnego z tytułu pierwotnej transakcji sprzedaży samochodu poprzez złożenie korekty deklaracji akcyzowej w przypadku udzielenia rabatu potransakcyjnego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) planuje rozpocząć działalność gospodarczą polegająca na wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów i imporcie samochodów osobowych. Samochody te będą następnie sprzedawane do pośredników (po cenie zwanej „ceną producenta”) i w dalszej kolejności sprzedawane do ostatecznych nabywców. Jako, że stosownie do obowiązujących przepisów samochody osobowe klasyfikowane do kodu CN 8703 są wyrobem akcyzowym niezharmonizowanym, Spółka zamierza zgodnie z przepisami deklarować oraz uiszczać należny z tytułu ich sprzedaży podatek akcyzowy.

Wnioskodawca planuje prowadzić politykę marketingową w ramach której, kontrahenci Spółki (pośrednicy) po udzieleniu rabatu swoim klientom (ostateczni nabywcy samochodów), będą otrzymywać od niej potransakcyjny rabat w określonej wysokości. W konsekwencji udzielenia rabatu, Spółka będzie zobowiązana do wystawienia na rzecz kontrahenta faktury korygującej „in minus”. W następstwie wystawienia przedmiotowej faktury, dojdzie do zmniejszenia kwoty należnej (ceny), za jaką Spółka sprzedaje samochód pośrednikowi.

W związku z powyższym, Wnioskodawca ma wątpliwości odnośnie możliwości dokonywania korekty (zmniejszenia) podstawy opodatkowania podatkiem akcyzowym przy sprzedaży samochodów osobowych. W konsekwencji Spółka rozważa możliwość korekty kwoty „należnej” akcyzy wykazanej w deklaracji AKC-3 (dalej jako akcyzowa) za dany okres rozliczeniowy.

Wnioskodawca pragnie wskazać, że przepisy o podatku akcyzowym nie zawierają jasnych postanowień dotyczących możliwości złożenia deklaracji korygującej w przypadku obniżenia podstawy opodatkowania w sytuacji opisanej powyżej. W związku z tym Wnioskodawca jest zainteresowany potwierdzeniem prezentowanego przez niego stanowiska odnośnie istnienia możliwości skorygowania podstawy opodatkowania, a tym samym podatku akcyzowego należnego z tytułu pierwotnej transakcji sprzedaży samochodu, w przypadku udzielenia rabatu potransakcyjnego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku udzielenia rabatu potransakcyjnego możliwe jest skorygowanie podstawy opodatkowania oraz podatku akcyzowego należnego z tytułu pierwotnej sprzedaży samochodu poprzez złożenie korekty deklaracji akcyzowej...

Zdaniem Wnioskodawcy, z analizy całości przepisów ustawy o podatku akcyzowym, jak również systemu funkcjonowania tego podatku wynika, że dokonanie takiej korekty jest w świetle prawa podatkowego dopuszczalne. Wskazuje na to szereg argumentów, które Spółka przedstawia poniżej.

Interpretacja literalna

Zgodnie z brzmieniem art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, w przypadku sprzedaży samochodów, podstawą opodatkowania jest „... kwota należna z tytułu sprzedaży wyrobów akcyzowych na terytorium kraju, pomniejszona o kwotę podatku od towarów i usług oraz o kwotę akcyzy, należne od tych wyrobów". Zdaniem Spółki, analizując ten przepis należy szczególną uwagę zwrócić na użyte przez ustawodawcę określenie „kwota należna", które zostało użyte w celu zdefiniowania podstawy opodatkowania podatkiem akcyzowym transakcji sprzedaży samochodów osobowych.

Spółka pragnie w tym miejscu zwrócić uwagę na fakt, że przytoczony termin (tj. „kwota należna") nie został w ustawie o podatku akcyzowym w żaden sposób zdefiniowany. Zgodnie, więc z zasadami interpretacji przepisów prawa, dokonać należy interpretacji literalnej (tj. słownikowej) przedmiotowego sformułowania. W konsekwencji, użytemu terminowi należy przypisać znaczenie, jakie posiadałby w potocznym, codziennym języku.

Według Słownika Języka Polskiego (Słownik Języka Polskiego pod red. Prof. Mieczysława Szymczaka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995 r., str. 253), „należny" oznacza „przysługujący, należący się komuś lub czemuś". Znając znaczenie użytego przez ustawodawcę sformułowania, warto - zdaniem Spółki - odpowiedzieć, jaka kwota jest kwotą „przysługującą” Spółce lub kwotą „należącą się" Spółce w przypadku sprzedaży samochodów osobowych.

Odpowiadając na tak postawione pytanie, Spółka pragnie zwrócić uwagę na praktykę biznesową stosowaną w branży motoryzacyjnej. Zjawiskiem powszechnym jest, że np. producenci samochodów oraz sprzedający samochody, w tym głównie ich importerzy, udzielają pośrednikowi rabatów potransakcyjnych, tj. takich, które zostały udzielone po dokonanej przez pośredników transakcji sprzedaży detalicznej samochodu. Rabat potransakcyjny udzielany jest zazwyczaj w sytuacji, gdy pośrednik udzieli ostatecznemu nabywcy samochodów upustu cenowego, tj. sprzeda samochód po cenie niższej niż cena zawarta pierwotnie w ofercie. Następnie ciężar ekonomiczny/finansowy przedmiotowego rabatu zostaje przeniesiony na Spółkę. Warto zwrócić w tym miejscu uwagę na fakt, że opisanych rabatów pośrednicy udzielają niezwykłe często, jako, że oferowana cena sprzedaży samochodu podyktowana przez pośrednika jest ceną negocjowaną. W praktyce, co do zasady, ostateczni nabywcy samochodów nie dokonują zakupu samochodu płacąc pełną cenę zawartą w ofercie pośrednika. Ze względu na bardzo dużą konkurencję występującą na rynku motoryzacyjnym w zdecydowanej większości przypadków klient otrzymuje rabat.

W kontekście powyższego, Spółka już w chwili sprzedaży samochodu do pośrednika, musi brać pod uwagę, że cena - jaką zapłaci pośrednik w chwili wydania mu samochodu, może nie być ceną ostateczną i może być w przyszłości (tj. po dokonaniu sprzedaży tego samochodu przez pośrednika) pomniejszona o udzielony rabat.

Tym samym, mając na względzie:

  • słownikowe, tj. literalne znaczenie sformułowania „kwota należna", jak również
  • powszechną praktykę biznesową występująca w branży samochodowej,


należy dojść do przekonania, że kwotą należną w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym jest kwota, którą rzeczywiście zapłaci pośrednik w ostatecznym rozrachunku, czyli taka, która uwzględnia udzielone mu rabaty.

Mając na względzie powyższe, należy stwierdzić, że w aspekcie ekonomicznym / finansowym podstawą opodatkowania w przypadku sprzedaży samochodów osobowych powinna być w rzeczywistości kwota, jaką pośrednik jest zobowiązany zapłacić efektywnie, tj. po uzyskaniu rabatu od Spółki („kwota należna"). Jedynie ze względu na dochowanie terminów rozliczania podatku przewidzianych w przepisach ustawy o podatku akcyzowym, podatek ten jest obliczany na podstawie ceny sprzedaży samochodu przez Spółkę do pośrednika bez rabatu. W takiej sytuacji jednak, zdaniem Spółki konieczne jest dopuszczenie możliwości późniejszego skorygowania podstawy opodatkowania, a tym samym kwoty „należnego" podatku akcyzowego tak, aby odpowiadała ona rzeczywistym wartościom.

Uniemożliwienie dokonania korekty podatku akcyzowego w okolicznościach opisanych powyżej doprowadzi w efekcie do naruszenia zasady neutralności podatku, o której można mówić w przypadku akcyzy od samochodów osobowych. W istocie, Spółka dokona zapłaty podatku akcyzowego od wyższej wartości podstawy opodatkowania (od kwoty należnej z tytułu „pierwszej" sprzedaży) podczas, gdy odzyska (poprzez fakturę wystawioną pośrednikowi) jedynie kwotę podatku akcyzowego od niższej wartości podstawy opodatkowania (kwoty należnej z uwzględnieniem rabatu udokumentowanego fakturą korygującą). Podatek akcyzowy obliczony od różnicy tych dwóch wartości (ceny bez rabatu i po udzieleniu rabatu) stanie się realnym obciążeniem finansowym Spółki.

Argument systemowy

Wnioskodawca pragnie wskazać również na fakt, że jego zdaniem w wyniku zastosowania interpretacji systemowej wskazanego przepisu (art. 10 ust 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym) możliwa jest korekta deklaracji akcyzowej na skutek udzielonego rabatu potransakcyjnego w opisanych okolicznościach.

Zdaniem Wnioskodawcy nie ulega wątpliwości, że podatek akcyzowy jest zaliczany do podatków pośrednich, zaś jego konstrukcja jest zbieżna z konstrukcją podatku od towarów i usług. Ustawy te operują tymi samymi pojęciami, zawierają podobne rozwiązania systemowe, wreszcie do 2004 r. były regulowane jedną ustawą. Tu warto wskazać, że poprzednia ustawa pozwalała wprost na dokonanie zmniejszenia podstawy opodatkowania, a w konsekwencji korekty deklaracji akcyzowej na skutek udzielonego rabatu potransakcyjnego (por. art. 15 w zw. z art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym - Dz. U. z 1993 Nr 11 poz. 50 ze zm.).

Mając na względzie fakt, że art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. Nr 54, poz. 535 ze zm.) pozwala wprost na zmniejszenie obrotu (podstawy opodatkowania) o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych, obowiązkowych rabatów, zdaniem Spółki powinna istnieć również taka możliwość na gruncie ustawy o podatku akcyzowym (szczególnie w przypadku obrotu wyrobami akcyzowymi niezharmonizowanymi, w tym samochodami osobowymi). Zdaniem Spółki, odmienna interpretacja godziłaby w jednolitość systemu opodatkowania w Polsce.

Skutki braku możliwości dokonania korekty

Wnioskodawca pragnie jednocześnie zauważyć, że interpretacja, zgodnie z którą brak jest możliwości dokonania korekty deklaracji akcyzowej po udzieleniu rabatu potransakcyjnego, mogłaby prowadzić do negatywnych skutków dla budżetu Państwa oraz do wielu nadużyć ze strony podatników podatku akcyzowego. Mianowicie, nie trudno jest wyobrazić sobie sytuację, w której sprzedawca pojazdów samochodowych najpierw sprzedaje samochód po cenie zaniżonej, płacąc jednocześnie z tytułu tej transakcji niższą akcyzę, następnie zaś dokonuje korekty pierwotnej ceny samochodu wystawiając fakturę korygującą „in plus".

W efekcie wysokość raz zapłaconej akcyzy (od zaniżonej wartości sprzedawanego samochodu) nie mogłaby być korygowana, a podatnik mógłby zasłaniać się brakiem możliwości skorygowania deklaracji akcyzowej i w konsekwencji skorygowania należnej kwoty akcyzy. Taka sytuacja miałaby w ocenie Spółki negatywne konsekwencje dla budżetu Państwa.

Dodatkowo, zdaniem Spółki należy zwrócić uwagę na ścisły związek podatku akcyzowego z podatkiem VAT. Związek ten przejawia się między innymi w brzmieniu przepisu art. 29 ust. 20 ustawy o podatku akcyzowym, gdzie „w przypadku dostawy przez podatnika towaru podlegającego opodatkowaniu podatkiem akcyzowym podstawą opodatkowania jest również kwota tego podatku".

W ocenie Wnioskodawcy regulacja ta nie pozostaje bez wpływu na sytuację opisywaną przez Spółkę. W przypadku bowiem braku możliwości dokonania korekty podatku akcyzowego w przypadku udzielenia przez nią rabatu potransakcyjnego, wątpliwym pozostawałby sposób dokonania korekty podstawy opodatkowania VAT. Powyższe spowodowane jest faktem, że elementem kalkulacyjnym podstawy opodatkowania VAT jest w tej sytuacji oprócz wartości samochodu również należny podatek akcyzowy. W efekcie wystawienia faktury korygującej dokumentującej udzielenie przez Spółkę rabatu, po stronie Spółki pojawia się prawo do obniżenia podstawy opodatkowania (obrotu) dla potrzeb VAT. W tym miejscu pojawia się pytanie, czy podstawa opodatkowania (obrót) powinien zostać zmniejszony jedynie w zakresie, w jakim zmniejszeniu uległa wartość samochodu, czy również w zakresie, w jakim zmniejszeniu uległa kwota należnej akcyzy (obliczona od niższej wartości samochodu).

Korekta podatku akcyzowego zapewni w przekonaniu Spółki większą przejrzystość systemu, gdzie udzielenie rabatu potransakcyjnego udokumentowanego fakturą korygującą spowoduje możliwość dokonania korekty zarówno w VAT, jak i podatku akcyzowym.

Ponadto, Spółka zwraca uwagę na fakt, że zgodnie z art. 79 ustawy o podatku akcyzowym podatnik ma prawo do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconej przy nabyciu wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, związaną ze sprzedażą opodatkowaną lub zapłaconą od importu. Przekładając ten przepis na przedmiotowy stan faktyczny, Spółka pragnie wskazać, że dealer - co do zasady - ma prawo do obniżenia kwoty akcyzy należnej przy sprzedaży samochodu przed pierwszą rejestracją o kwotę akcyzy zapłaconą przy nabyciu samochodu od Spółki.

W przypadku więc, gdy Spółka dokonuje korekty faktury uwzględniając udzielony rabat, w istocie dochodzi do zmniejszenia kwoty akcyzy, którą dealer zobowiązany był zapłacić i która uprawnia go do zastosowania obniżenia.

Biorąc pod uwagę powyższe, jeżeliby przyjąć, że w wyniku udzielonego rabatu potransakcyjnego Spółka nie mogłaby dokonać korekty (obniżenia) podatku akcyzowego należnego z tytułu sprzedaży samochodu na rzecz dealera, to jednocześnie nie można byłoby nałożyć na dealera obowiązku skorygowania złożonej deklaracji AKC-3 w zakresie kwoty, o którą dokonał obniżenia. W efekcie, takie rozumowanie doprowadziłoby do sytuacji, w której dealer skorzystałby z uprawnienia do obniżenia stosując kwotę wyższą niż w istocie zapłacił przy nabyciu samochodu.

Zdaniem Spółki, prawo do dokonania korekty i obowiązek dealera skorygowania deklaracji akcyzowej powinny być traktowane symetrycznie. Oznacza to, że korekta dokonana przez Spółkę w zakresie akcyzy należnej z tytułu sprzedaży samochodu do dealera wymusza dokonanie korekty przez dealera w zakresie wysokości kwoty, o którą dokonał obniżenia akcyzy należnej z tytułu sprzedaży samochodu do klienta ostatecznego. Inna interpretacja przepisów prowadziłaby zdaniem Spółki do naruszenia spójności i jednolitości systemu podatkowego.

Zdaniem Wnioskodawcy biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie przeprowadzone przez Spółkę analizy przepisu art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj,:

  • analiza słownikowa,
  • analiza celowościowa regulacji
  • analiza systemowa


prowadzą do jednego wniosku, przyjąć należy, że na gruncie ustawy o podatku akcyzowym możliwa jest korekta podstawy opodatkowania i w konsekwencji korekta deklaracji akcyzowej w wyniku udzielonego rabatu potransakcyjnego związanego ze sprzedażą wyrobów akcyzowych niezharmonlzowanych w postaci samochodów osobowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zm.) akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

Stosownie do przepisu art. 80 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy o podatku akcyzowym podatnikami akcyzy od samochodów są podmioty dokonujące każdej sprzedaży samochodu osobowego przed pierwszą jego rejestracją na terytorium kraju.

Moment powstania obowiązku podatkowego określa natomiast art. 80 ust. 3 ww. ustawy. Zgodnie z brzmieniem art. 80 ust. 3 pkt 1 cyt. ust. ustawy, obowiązek podatkowy w akcyzie od samochodów powstaje w przypadku sprzedaży - z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w terminie 7 dni, licząc od dnia wydania wyrobu.

Zgodnie z dyspozycją zawartą w przepisie art. 82 ust. 1 ww. ustawy, sprzedający jest zobowiązany do wykazania na wystawionej fakturze kwoty akcyzy od dokonanej odsprzedaży samochodu osobowego. W przypadku wystawienia przez podatnika faktury, w której została wykazana kwota akcyzy, jest on również zobowiązany zapłacić akcyzę nawet wówczas, gdy dana sprzedaż nie była objęta obowiązkiem podatkowym albo została zwolniona z podatku (art. 82 ust. 2 ustawy).

Zgodnie z brzmieniem art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy podstawą opodatkowania w przypadku wyrażenia stawki akcyzy w procencie podstawy opodatkowania jest kwota należna z tytułu sprzedaży na terytorium kraju wyrobów akcyzowych pomniejszona o kwotę podatku od towarów i usług oraz kwotę akcyzy, należne od tych wyrobów.

Stosownie do art. 79 ustawy - podatnik ma prawo do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconą przy nabyciu wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, związaną ze sprzedażą opodatkowaną lub zapłaconą od importu.

Ustawa o podatku akcyzowym, określając podstawę opodatkowania tym podatkiem (w ww. art. 82 ust. 3, czy w art. 10 ust. 1-9) nie odnosi się wprost do pojęcia obrotu będącego podstawą opodatkowania w podatku od towarów i usług. Nie przewiduje również zmniejszenia podstawy opodatkowania o kwoty udokumentowanych i prawnie dopuszczalnych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont). W świetle powyższego należy uznać, że uzyskanie rabatu przez kupującego nie będzie miało wpływu na wysokość podstawy opodatkowania, a co za tym idzie wysokość kwoty podatku akcyzowego, o ile nie będzie on uwzględniony już w momencie sprzedaży w kwocie należnej z tytułu tej sprzedaży w wystawionej fakturze.

Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż w obecnie obowiązującej ustawie o podatku akcyzowym brak jest przepisów, które byłyby podstawą prawną do obniżenia podstawy opodatkowania przy rozliczeniu podatku akcyzowego za dany okres rozliczeniowy o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczonych rabatów potransakcyjnych wynikających z dokonanych korekt faktur.

Możliwości takiej dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem akcyzowym, począwszy od dnia 1 maja 2004r. tj. daty wejścia w życie ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym - ustawodawca nie przewidział rozmyślnie. W trakcie prac legislacyjnych nad przedmiotową ustawą o podatku akcyzowym, tekst tej ustawy przekazany do Senatu zgodnie z art. 52 regulaminu Sejmu umożliwiał bowiem na podstawie art. 10 ust. 2 projektowanej ustawy możliwość zmniejszenia podstawy opodatkowania o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczonych i obowiązujących rabatów (bonifikat, upustów, uznanych reklamacji i skont) oraz wartości zwróconych wyrobów akcyzowych, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur. Uchwałą Senatu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 9 stycznia 2004r. w sprawie ustawy o podatku akcyzowym, Senat w punkcie 2 tej uchwały skreślił w art. 10 ustawy o podatku akcyzowym - cały ustęp 2. Sejm uchwalając ostateczną wersję ustawy po rozpatrzeniu poprawek Senatu nie przywrócił takiej regulacji prawnej. W takim też brzmieniu została ona podpisana przez Prezydenta RP i opublikowana w Dzienniku Ustaw.

Zatem począwszy od dnia 1 maja 2004r. w przypadku wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, do których należą m.in. samochody osobowe, brak jest podstaw prawnych do zmniejszenia podstawy opodatkowania w ww. przypadkach, tak jak ma to miejsce w opodatkowaniu towarów podatkiem od towarów i usług – art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) - który to reguluje wprost. Brak regulacji w tym względzie w ustawie o podatku akcyzowym oznacza, że po dokonaniu sprzedaży samochodów osobowych przed ich pierwszą rejestracją na terenie kraju, w stosunku do których powstał obowiązek podatkowy i została ustalona podstawa opodatkowania, brak jest możliwości zmniejszenia jej wysokości. W konsekwencji rabaty lub upusty udzielone po dokonaniu sprzedaży wyrobów akcyzowych (samochodów osobowych) nie będą mogły zmniejszać kwoty należnego podatku akcyzowego.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj