Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP3/443-37/09-2/TK
z 19 czerwca 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP3/443-37/09-2/TK
Data
2009.06.19



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia --> Zwolnienie z akcyzy czynności podlegających opodatkowaniu wobec instytucji Wspólnot Europejskich i innych


Słowa kluczowe
akcyza
produkt leczniczy
wyroby akcyzowe
zwolnienie


Istota interpretacji
1. Czy w świetle przepisów art. 32 ustawy o podatku akcyzowym Spółka będzie spełniać warunki uprawniające do korzystania ze zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego użytego do produkcji produktów leczniczych, w przypadku gdy będzie deklarować przeznaczenia alkoholu etylowego dopiero w momencie poboru półproduktów z magazynu, tj. w momencie wyprowadzenia tego produkty poza procedurę zawieszenia poboru akcyzy?
2. Czy w świetle art. 93 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym użycie przez Spółkę alkoholu etylowego do produkcji półproduktów stanowi przetwarzanie wyrobu akcyzowego?



Wniosek ORD-IN 844 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2009 r. (data wpływu 26 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego użytego do produkcji produktów leczniczych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego użytego do produkcji produktów leczniczych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest firmą farmaceutyczną, która do produkcji produktów leczniczych (w tym substancji czynnych) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 ze zm.) („produkty lecznicze”), wykorzystuje zioła świeże i suche. Uboczną produkcją Spółki są również wyroby spożywcze (suplementy diety) oraz wyroby kosmetyczne. Do produkcji produktów leczniczych oraz wyrobów spożywczych i kosmetycznych Zainteresowany używa alkohol etylowy. W związku z tym, posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego wydane przez Naczelnika Urzędu Celnego.

Spółka posiadając zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego nabywa alkohol etylowy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, zarówno ze składów podatkowych położonych w kraju, jak i w innych państwach członkowskich. Wnioskodawca, w momencie odbioru alkoholu etylowego, potwierdza prawidłowość odpowiednich wpisów w otrzymanym, administracyjnym dokumencie towarzyszącym (ADT) w obecności pracownika szczególnego nadzoru podatkowego.

Nabyty alkohol etylowy jest wprowadzany do składu podatkowego, gdzie jest magazynowany w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do momentu jego poboru do produkcji.

W momencie pobrania alkoholu etylowego z magazynu, kończy się procedura zawieszenia poboru akcyzy. Pobranie alkoholu etylowego do produkcji następuje w obecności pracownika szczególnego nadzoru podatkowego, którego Zainteresowany informuje do jakich celów jest przeznaczany alkohol. Jeżeli pobrany alkohol etylowy jest przeznaczony do produkcji produktów leczniczych, Spółka stosuje zwolnienie od akcyzy. Przy tym, w związku z ostatnią zmianą przepisów o podatku akcyzowym, Wnioskodawca prowadzi na podstawie art. 32 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym, ewidencję wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem ze względu na ich przeznaczenie.

W przypadku, gdy alkohol etylowy nie jest przeznaczony do celów zwolnionych od akcyzy (tzn. gdy jest przeznaczony do produkcji wyrobów kosmetycznych i spożywczych), Spółka deklaruje i płaci akcyzę od tego alkoholu. Jednakże nie zawsze od razu z pobranego alkoholu jest wytwarzany ostateczny produkt. Wytwarzanie produktów leczniczych jest procesem złożonym i często wieloetapowym.

Etapowość produkcji wynika między innymi z faktu, że wykorzystywane przez Spółkę zioła z uwagi na ich okres wegetacyjny, są dostępne jedynie w określonym sezonie danego roku. W związku z tym, alkohol etylowy przeznaczony do produkcji produktów leczniczych wstępnie pobierany jest do produkcji półproduktu (produktu pośredniego), w którego skład wchodzą dane zioła. W tych półproduktach rzeczywista wartość alkoholu zawsze przekracza 1,2 % obj.

Spółka przechowuje półprodukty zawierające alkohol etylowy niejednokrotnie przez kilka miesięcy przed zakończeniem cyklu produkcyjnego, to jest przed wytworzeniem z tych półproduktów wyrobów finalnych – produktów leczniczych. Przy tym, sam półprodukt nie ma jednak jeszcze charakteru produktu leczniczego, gdyż nie spełnia wszystkich warunków przewidzianych przez przepisy prawa farmaceutycznego (w tym przepisami rozporządzenia o dobrych praktykach wytwarzania). Dopiero na ostatnim etapie cyklu produkcyjnego półprodukt jest „przekształcany” w produkt leczniczy.

Na końcowym etapie produkcji półprodukt jest podawany przynajmniej filtracji, a następnie pakowaniu. Niektóre półprodukty mogą być również podawane innym technologicznym procesom, np. mieszaniu, dodawaniu substancji pomocniczych, gotowaniu, zagęszczaniu, sterylizacji.

Niejednokrotnie jakość danego półproduktu przeznaczonego do produkcji produktów leczniczych jest wspólna dla tych produktów leczniczych oraz produktów kosmetycznych i spożywczych. Stąd też występują przypadki, w których zgodnie z potrzebami klientów, półprodukt zawierający w swoim składzie alkohol etylowy przeznaczony do produkcji produktu leczniczego w odpowiedniej ilości zostaje pobrany i poddany obróbce w celu wytworzenia produktu kosmetycznego lub spożywczego.

W tej sytuacji, Wnioskodawca rozpoznaje moment powstania obowiązku podatkowego w akcyzie z chwilą pobrania półproduktu na cele niefarmaceutyczne (z chwilą zmiany przeznaczenia) i nalicza akcyzę od alkoholu etylowego pobranego do wyprodukowania tej partii półproduktu, zgodnie z art. 8 ust. 2 pkt 1 lit a i art. 10 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

Przy tym należy zaznaczyć, iż w przypadku alkoholu etylowego przeznaczonego bezpośrednio do wytworzenia półproduktów i produktów kosmetycznych oraz spożywczych, Spółka rozpoznaje moment powstania obowiązku podatkowego w akcyzie z chwilą pobrania alkoholu etylowego z magazynu poza procedurę zawieszenia poboru akcyzy.

W związku z wejściem w życie nowej ustawy o podatku akcyzowym, Zainteresowany rozważa zmianę organizacji produkcji produktów leczniczych z punktu widzenia przepisów o podatku akcyzowym. To znaczy Spółka planuje, aby produkcja półproduktów zawierających alkohol etylowy, które nie są w jednym cyklu produkcyjnym wykorzystywane do wytworzenia produktu finalnego – produktu leczniczego została objęta procedurą składu podatkowego. W tej sytuacji, produkcja półproduktu byłaby również objęta szczególnym nadzorem podatkowym.

Spółka deklarowałby przeznaczenie alkoholu etylowego w momencie pobrania półproduktu z magazynu bezpośrednio do wytworzenia produktu finalnego – produktu leczniczego. Również w tym momencie półprodukt opuszczałby procedurę zawieszenia poboru akcyzy.

W przypadku, gdyby półprodukt był jednak pobierany do produkcji wyrobu finalnego, do wyprodukowania którego alkohol etylowy nie korzysta ze zwolnienia od akcyzy ze względu na przeznaczenie, Spółka deklarowałby i płaciła należą akcyzę od alkoholu etylowego użytego do tej produkcji.

Wnioskodawca uważa, iż obecnie nie wytwarza i nie ma obowiązku wytwarzania wyrobów (w tym półproduktów) w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, gdyż już w momencie poboru alkoholu etylowego z magazynu do produkcji stosuje zwolnienia od akcyzy ze względu na przeznaczenie albo płaci akcyzę od pobranego alkoholu na cele niepodlegające zwolnieniu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy w świetle przepisów art. 32 ustawy o podatku akcyzowym Spółka będzie spełniać warunki uprawniające do korzystania ze zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego użytego do produkcji produktów leczniczych, w przypadku gdy będzie deklarować przeznaczenia alkoholu etylowego dopiero w momencie poboru półproduktów z magazynu, tj. w momencie wyprowadzenia tego produktu poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy...
  2. Czy w świetle art. 93 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym użycie przez Spółkę alkoholu etylowego do produkcji półproduktów stanowi przetwarzanie wyrobu akcyzowego...


Zdaniem Wnioskodawcy, warunki stosowania zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego przeznaczonego do produkcji produktów leczniczych mogą być przez nią spełniane dopiero w momencie wyprowadzenia półproduktu poza procedurę zawieszenia poboru akcyzy.

Alkohol etylowy wykorzystywany przez Spółkę do produkcji półproduktów na każdym etapie, tj. od momentu wprowadzenia do składu podatkowego, poprzez wytwarzanie półproduktów i następnie magazynowanie tych półproduktów, będzie objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy składu podatkowego.

Zgodnie bowiem z art. 40 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o podatku akcyzowym, procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są w składzie podatkowym. Przy tym, w świetle art. 2 pkt 12 ustawy o podatku akcyzowym, stosując procedurę zawieszenia poboru akcyzy z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe. Oznacza to, że w stosunku do alkoholu etylowego zawartego w półproduktach objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy nie powstaje zobowiązanie podatkowe, a zatem Spółka nie musi regulować akcyzy. Zdaniem Zainteresowanego, na tym etapie nie ma znaczenia, do produkcji jakich wyrobów finalnych zostanie użyty alkohol etylowy. W konsekwencji, Spółka nie musi spełniać warunków uprawniających do skorzystania ze zwolnienia od akcyzy, o którym mowa w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym w stosunku do alkoholu etylowego, w tym zawartego w półproduktach, objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Natomiast, zgodnie z art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje z dniem wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Z tym dniem powstaje również zobowiązanie podatkowe w stosunku do wyprowadzanych wyrobów akcyzowych. W konsekwencji, Spółka wyprowadzając półprodukt ze składu podatkowego poza procedurę zawieszenia poboru akcyzy do produkcji wyrobu finalnego, będzie zobowiązana zapłacić akcyzę od alkoholu etylowego zawartego w półprodukcie, o ile nie zadeklaruje, że alkohol etylowy zostanie użyty do wytworzenia produktu finalnego będącego produktem leczniczym i nie spełni warunków przewidzianych w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym. Mając powyższe na uwadze, dopiero w momencie wyprowadzania półproduktu ze składu podatkowego, Wnioskodawca musi spełniać warunki stosowania zwolnienia od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie. Spółka będzie musiała przeznaczać alkohol etylowy do produkcji produktów leczniczych, objąć alkohol etylowy będący przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym, prowadzić ewidencję alkoholu etylowego objętego zwolnieniem od akcyzy ze względu na jego przeznaczenie. Przy tym, Spółka powinna prowadzić tę ewidencję zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251). Należy dodać, że w stosunku do alkoholu etylowego, również tego zawartego w półprodukcie, objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy w składzie podatkowym, zgodnie z art. 53 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym, Zainteresowany będzie prowadzić ewidencję ilościową alkoholu etylowego, która w szczególności umożliwi ustalenie ilości wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyłączonych z tej procedury.

Ponadto, Spółka informuje, że w przypadku przekroczenia dopuszczalnych normy zużycia alkoholu etylowego w składzie podatkowym w trakcie magazynowania lub wytwarzania półproduktu w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, zapłaci akcyzę od ponadnormatywnego zużycia alkoholu etylowego.

Ponadto, zdaniem Spółki proces technologiczny związany z wytwarzaniem półproduktów zawierających alkohol etylowy, z których nie jest w jednym cyklu produkcyjnym wytwarzany produkt finalny, może być uznany za przetwarzanie alkoholu etylowego w rozumieniu art. 93 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym. Zatem, obowiązek produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym dotyczy między innymi alkoholu etylowego objętego kodami CN 2207 i 2208 oraz alkohol etylowy zawarty w wyrobach niebędących wyrobami akcyzowymi o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % obj., bez względu na kod CN wyrobu zawierającego alkohol etylowy, objętego stawką akcyzy inną niż stawka zerowa. Stosownie do art. 93 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew. Ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera definicji pojęcia „przetwarzanie”. Należy zatem przyjąć potoczne znaczenie tego słowa, to znaczy przez „przetwarzanie” należy rozumieć „przerabiać, zmieniać coś nadając inny kształt, wygląd, inną postać, formę”. Ponadto, Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 27 kwietnia 2004 r. nr PA-VI-03/109.2/04/1640 (Biuletyn Skarbowy Ministerstwa Finansów z 2004 r. Nr 4, str. 30) odniosło się do kwestii „przetwarzania”. Ministerstwo Finansów wskazało, że przez przetwarzanie wyrobu akcyzowego zharmonizowanego, w świetle ustawy o podatku akcyzowym z 2004 r., „należy rozumieć ogół procesów technologicznych, jakim poddano ten wyrób, w wyniku których otrzymano inny wyrób akcyzowy zharmonizowany.” Ponadto, w piśmie tym Ministerstwo Finansów podniosło, że „w związku z powyższym podmiot, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane w celu zużycia ich do produkcji wyrobu niebędącego wyrobem akcyzowym zharmonizowanym, nie musi być składem podatkowym”. Należy dodać, że obecnie ustawa o podatku akcyzowym zamiast pojęciem „wyroby akcyzowe zharmonizowane” posługuje się pojęciem „wyroby akcyzowe”. Natomiast na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym do alkoholu etylowego będącego wyrobem akcyzowym w rozumieniu ustawy zalicza się: wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej; wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22 % objętości; napoje zawierające rozcieńczony lub nie rozcieńczony alkohol etylowy.

Powyższe oznacza, że alkoholem etylowym jest alkohol objęty pozycjami CN 2207 i 2208, jak również między innymi wszelkie wyroby o rzeczywistej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości nawet jeżeli stanowią część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej. Oznacza to, że alkohol etylowy zawarty w półprodukcie należy również do kategorii alkoholi etylowych objętych przepisami ustawy o podatku akcyzowym, choć nie będzie tożsamy z alkoholem pobranym do wytworzenia tego półproduktu, gdyż został poddany określonym procesom technologicznym, m.in. poprzez dodanie ziół. Należy również wskazać, iż przepisy polskiego prawa podatkowego zawierają definicję alkoholu etylowego zbieżną z definicją zawartą w przepisach prawa wspólnotowego. Zgodnie bowiem z art. 20 Dyrektywy strukturalnej, przez pojęcie „alkohol etylowy” rozumie się: (a) wszelkie produkty o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2 % obj., oznaczone kodami taryfowymi CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to produkty stanowiące część produktu należącego do innego rozdziału Nomenklatury Scalonej, (b) produkty oznaczone kodami taryfowymi CN 2204, 2205, 2206 o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 22 % objętości, (c) napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony spirytus.

Europejski Trybunał Sprawiedliwości również wypowiedział się w kwestii klasyfikacji alkoholi etylowych. Trybunał w sprawie C-458/06 wskazał, że: „34. W pytaniu prejudycjalnym sąd krajowy usiłuje ustalić, czy alkohol wchodzący w skład wina do gotowania powinien zostać zakwalifikowany do kategorii alkoholi etylowych przewidzianej w art. 20 tiret pierwsze dyrektywy 92/83. 35. W tym zakresie, jeżeli, zgodnie z tym co wskazuje sąd krajowy, wino do gotowania jest jako takie produktem służącym do wytwarzania środków spożywczych, objętym zakresem zastosowania rozdziału 21 nomenklatury scalonej załączonej do rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie wspólnej taryfy celnej (Dz. Urz. WE L 1987.256.1), to oznacza to, że ów produkt służący do wytwarzania środków spożywczych zawiera alkohol etylowy należący do pozycji 2207 i 2208 tej nomenklatury. 36. Z powyższego wynika, że jeżeli alkohol etylowy zawarty w winie do gotowania przekracza obj. 1,2 % rzeczywistej zawartości alkoholu, alkohol ten należy do zakresu zastosowania art. 20 tiret pierwsze dyrektywy 92/83. 37. Okoliczność, czy wino do gotowania zostanie uznane jako takie za produkt służący do wytwarzania środków spożywczych nie ma wpływu dla tej oceny. 38. W rzeczywistości bowiem, art. 20 tiret pierwsze dyrektywy 92/83 ma zastosowanie nawet wówczas, gdy produkty objęte zakresem zastosowania tego przepisu stanowią część produktu należącego do innego rozdziału nomenklatury scalonej. 39. W związku z powyższym alkohol wchodzący w skład wina do gotowania stanowi, jeżeli rzeczywista zawartość alkoholu przekracza 1,2% obj., alkohol etylowy w rozumieniu art. 20 tiret pierwsze dyrektywy 92/83, i podlega z zastrzeżeniem zwolnienia przewidzianego w art. 27 ust. 1 lit. f) tej dyrektywy zharmonizowanej akcyzie. 40. Z uwagi na powyższe rozważania na przedstawione pytanie należy odpowiedzieć, iż alkohol wchodzący w skład wina do gotowania powinien zostać zaklasyfikowany, jeżeli rzeczywista wartość alkoholu przekracza 1,2% obj., do kategorii alkoholi etylowych przewidzianej w art. 20 tiret pierwsze dyrektywy 92/83.”

Mając na uwadze powyższe, w przypadku Spółki w ramach procesów technologicznych z alkoholu etylowego, będzie powstawał wyrób zawierający w swoim składzie więcej niż 1,2% alkoholu, a więc również alkohol etylowy (inny wyrób akcyzowy). Stąd też, zdaniem Wnioskodawcy, należy uznać, że ogół procesów, którym jest poddawany alkohol etylowy w celu wytworzenia półproduktu mieści się w pojęciu „przetwarzania”, o którym mowa w art. 93 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Przy tym mając na uwadze fakt, że wytworzony alkohol etylowy będzie objęty stawką inną niż zerowa, przetwarzanie alkoholu etylowego powinno odbywać się w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Wnioskodawca wskazuje, że obecnie Spółka nie ma obowiązku przetwarzania alkoholu etylowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, gdyż już w momencie poboru alkoholu etylowego do wytworzenia półproduktu deklaruje, że zostanie on użyty do produkcji produktów leczniczych. W konsekwencji, ten alkohol etylowy oraz alkohol etylowy w produkcie jest zwolniony od akcyzy. Tym samym, produkcja alkoholu etylowego nie musi odbywać się w składzie podatkowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Ponadto tut. Organ pragnie zauważyć, iż zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11), do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 7 września 1987, str. 1, ze zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382 ze zm.).

Uwzględniając powyższy przepis dodać, należy – w zakresie drugiego z przedstawionych zagadnień – iż proces wytworzenia półproduktów, które uzyskuje Wnioskodawca przetwarzając alkohol etylowy musi kończyć się wytworzeniem „nowego” wyrobu akcyzowego również w zakresie jego klasyfikacji CN.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj