Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB3/423-305/09-3/MC
z 16 lipca 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB3/423-305/09-3/MC
Data
2009.07.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
catering
impreza
koszty uzyskania przychodów
logo
nieodpłatne przekazanie rzeczy
reklama
wydatek


Istota interpretacji
Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku z uroczystymi obchodami jubileuszu 110 - lecia istnienia Banku podczas Zebrań Grup Członkowskich organizowanych w 2009 roku, w tym w szczególności koszty kateringu, zakupu drobnych upominków, nagród w konkursie oraz zamówienie odpowiedniej ilości monografii na temat Banku , wręczanej następnie uczestnikom Zebrań, będą kosztami uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?



Wniosek ORD-IN 624 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Banku , przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2009 r. (data wpływu do BKIP w Płocku 23.04.2009 r., data wpływu do BKIP w Lesznie 30.04.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z uroczystymi obchodami jubileuszu 110 - lecia istnienia Banku podczas Zebrań Grup Członkowskich

  • w części dotyczącej wydatków na nagrody w konkursie – jest nieprawidłowe,
  • w części dotyczącej pozostałych wydatków – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 kwietnia 2009 r. do BKIP w Płocku został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z uroczystymi obchodami jubileuszu 110 - lecia istnienia Banku podczas Zebrań Grup Członkowskich.

Pismem z dnia 27 kwietnia 2009 r., nr IPIA/071-96/09-2/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając na podstawie art. 170 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) - przekazał wniosek Banku do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Skarbowej w Poznaniu, celem załatwienia zgodnie z właściwością, stosownie do § 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19.12.2008 r. zmieniającego rozporządzenia w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 236, poz. 1632).

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 07.07.2009 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca funkcjonuje w formie spółdzielni, w oparciu o ustawę z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1848), ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665) oraz ustawę z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (Dz. U. Nr 119, poz. 1252 z późn. zm.).

Bank w pierwszej połowie roku przed zorganizowaniem Zebrania Przedstawicieli, będącego statutowym organem Banku, przeprowadza Zebrania Grup Członkowskich, w celu rozpatrzenia spraw, które mają być przedmiotem obrad najbliższego Zebrania Przedstawicieli.

Stosownie do § 19 ust. 1 pkt 4 Statutu Banku, Zebrania Grup Członkowskich są organem Banku. Zasady funkcjonowania i kompetencje Grup Członkowskich określa § 37 i nast. Statutu Banku. Uczestniczenie w Zebraniach Grup Członkowskich jest jednym z uprawnień Członków Banku (Spółdzielni) i jest ściśle związane ze stosunkiem członkostwa.

Co w sprawie szczególnie istotne i charakterystyczne, dla Banków funkcjonujących w formie spółdzielni, Członkowie Banku są jednocześnie klientami Banku.

Przykładowo, członkostwo w Banku przysługuje obecnie około 4.000 osób, z których niemal wszyscy są równocześnie Jego klientami.

W zaistniałym stanie rzeczy, osoby uczestniczące w Zebraniach Grup Członkowskich pełnią funkcję kolegialnego organu Banku, a jednocześnie stanowią podstawową grupę klientów Banku, często o znaczącym zaangażowaniu, istotną z punktu widzenia działalności Banku.

Ponieważ w 2009 roku przypada 110 - lecie istnienia Banku, w trakcie tegorocznych Zebrań Grup Członkowskich, Zarząd Banku planuje przeprowadzić bardziej oficjalne posiedzenia kolegialne, podczas których, z uwagi na obchody jubileuszowe, uczestniczący Członkowie Banku (klienci) będą mieli okazję zapoznać się z filmem prezentującym historię Banku oraz z dodatkowymi prezentacjami obrazującymi bieżącą działalność Wnioskodawcy. Bank przedstawi szczegółowo aktualną ofertę, plany na najbliższe lata oraz strategiczne cele działalności.

Z uwagi na jubileusz, planuje się również wręczyć Członkom uczestniczącym w posiedzeniach Zebrań Grup Członkowskich drobne upominki o charakterze marketingowym - długopisy oraz breloki z logo Banku oraz wydaną na koszt Banku monografię o Banku. Dodatkowo, dla podkreślenia szczególnej okazji, jaką jest jubileusz 110 - lecia oraz związane z nim wydarzenia (publikacja monografii, realizacja filmu o Banku), Zarząd Wnioskodawcy zamierza w trakcie Zebrań Grup Członkowskich zorganizować konkurs z wiedzy o banku, w którym będą brali udział Członkowie Banku - klienci. Nagrodami w konkursie będą przedmioty w wysokości od 140 zł do 260 zł. Zarząd zapewni uczestnikom Grup Członkowskich poczęstunek w formie kateringu. Powyższe będzie dodatkowym elementem celebrowania jubileuszu oraz uatrakcyjnieniem spotkań, mającym na celu zwiększenie frekwencji.

Przekazanie wskazanych upominków ma za zadanie przybliżyć aktualnym Członkom Spółdzielni (klientom) historię instytucji, w której uczestniczą i z którą współpracują, zbudować silniejsze więzi między Bankiem, a Jego klientami, umocnić przekonanie o stabilności i wysokiej renomie Banku. Obchody jubileuszowe zostaną w tym zakresie wykorzystane do zbudowania trwałej relacji Banku z klientami - członkami Spółdzielni. Dodatkowym efektem, jaki Bank zamierza osiągnąć, jest przy tym zachęcenie innych klientów, dotąd niebędących członkami spółdzielni, do wstąpienia w poczet członków Banku. Należy przy tym zaznaczyć, iż w żywotnym interesie Banku pozostaje stałe poszerzanie kręgu członków spółdzielni w celu zwiększania kapitału Banku.

Należy zaznaczyć, że w związku z realizacją Zebrań Grup Członkowskich w planowanym w bieżącym roku kształcie, Bank poniesie określone koszty dodatkowe. W szczególności, Wnioskodawca zobowiązany będzie do zamówienia określonej ilości monografii dla Członków - klientów (20 złotych za każdą monografię), poniesienia wydatków związanych z zakupem zamówionych materiałów marketingowych, upominków i nagród w zorganizowanym konkursie, przygotowaniem prezentacji bieżącej oferty oraz zorganizowaniem cateringu podczas Zebrań.

W ocenie Banku, poniesione w tym celu wydatki przyniosą efekt w postaci nawiązania silniejszej więzi z klientami Banku, przybliżą Członkom Spółdzielni - klientom aktualną ofertę Banku, jak również podniosą renomę i prestiż Banku jako instytucji.

Opisane powyżej działania mają na celu wzmocnienie marki, a zatem pozycji Banku w regionie, w szczególności przez poszerzenie wiedzy Klientów o działalności, oferowanych produktach oraz historii Banku, znamionującej stabilność instytucji finansowej prowadzonej przez Wnioskodawcę.

Co istotne, podjęte działania zrealizowane w ramach Zebrań Grup Członkowskich są skierowane w stosunku do Członków Spółdzielni, ale zarazem najważniejszej grupy klientów Banku, utożsamiającej swoje interesy z interesami oraz pozycją Banku, w którym uczestniczą.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku z uroczystymi obchodami jubileuszu 110 - lecia istnienia Banku podczas Zebrań Grup Członkowskich organizowanych w 2009 roku, w tym w szczególności koszty cateringu, zakupu drobnych upominków, nagród w konkursie oraz zamówienie odpowiedniej ilości monografii na temat Banku, wręczanej następnie uczestnikom Zebrań, będą kosztami uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...

Zdaniem Wnioskodawcy, wszelkie wydatki związane z organizacją planowanej imprezy marketingowej z udziałem klientów Banku, stanowić będą koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie z treścią wskazanego wyżej przepisu, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Wśród wyłączeń opisanych w art. 16 ust. 1 znajduje się zapis (pkt 28) stanowiący, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.

W ocenie Banku, wydatki poczynione w związku z realizacją działań promocyjnych opisanych w ramach przedstawionego stanu faktycznego, nie będą stanowiły kosztów reprezentacji, ani nie będą podlegały innym wyłączeniom wskazanym w treści art. 16 ust. 1 ustawy. Tym samym, będą stanowiły koszt uzyskania przychodu.

Należy stwierdzić, iż wydatki przeznaczone na zorganizowanie Zebrań Grup Członkowskich, połączonych z prezentacją historii Banku, poczęstunkiem dla uczestników oraz wręczeniem drobnych upominków i nagród w zorganizowanym konkursie, będą kosztami związanymi z promocją Firmy oraz Jej reklamą, zmierzające do zwiększenia przychodów z tytułu kontaktów gospodarczych realizowanych z aktualnymi klientami Banku, a jednocześnie członkami Spółdzielni.

Powyższe stanowisko wynika ze szczególnej sytuacji Banku, gdzie Członkowie Spółdzielni są jednocześnie największą grupą klientów Banku. Wszelkie działania promocyjne, zwiększające prestiż Banku oraz wzmacniające Jego więź z Członkami - klientami będą znajdowały odzwierciedlenie w zwiększeniu zainteresowania ofertą Banku, co może mieć przełożenie na osiągane przychody.

Nie bez znaczenia jest przy tym aspekt wizerunkowy, jaki Bank osiągnie wobec przyszłych, potencjalnych członków oraz klientów. Powyższe oddziaływać będzie na zwiększenie renomy oraz poczucia stabilności Banku jako instytucji finansowej.

Z powyższych względów, zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym wydatki poniesione na organizację imprezy będą stanowiły koszty, o jakich mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za

  • nieprawidłowe - w części dotyczącej wydatków na nagrody w konkursie,
  • prawidłowe - w części dotyczącej pozostałych wydatków.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Przepis ten oznacza, że podatnik ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wszelkich kosztów, po wyłączeniu zastrzeżonych w ustawie, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio związanych z uzyskiwanymi przychodami, pod tym jednak warunkiem, że wykaże ich związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, a ich poniesienie ma lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętego przychodu lub wiąże się z zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła przychodów.

Z zastrzeżenia art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wynika, że są wydatki, które nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, pomimo ich związku z przychodami i prowadzoną działalnością gospodarczą.

Katalog takich wydatków zawarty został w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Przepis ten, w pkt 28, stanowi, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.

Wskazana wyżej regulacja nie określa zamkniętego katalogu wydatków, o czym świadczy zwrot „w szczególności”.

Ustawodawca jednakże nie zdefiniował pojęcia reprezentacji, wprowadził jedynie wyliczenie przykładowe, a mianowicie odwołał się w szczególności do wydatków poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholu.

Konsekwencją takiego zapisu jest wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wszystkich wydatków na reprezentację.

Wobec braku legalnej definicji pojęć reprezentacja i reklama za celowe należy uznać odwołanie się do ich wykładni językowej.

Reprezentacja oznacza „okazałość, wystawność w czyimś sposobie życia, związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną” (Uniwersalny Słownik Języka Polskiego pod redakcją prof. Stanisława Dubisza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007).

Przenosząc tę definicję na grunt ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przyjąć należy, iż reprezentacja to występowanie w imieniu firmy, wiążące się z okazałością, w celu wywołania jak najlepszego wrażenia przy reprezentowaniu firmy. Obejmuje ona swym pojęciem działania polegające na kontaktach oficjalnych i handlowych z innymi podmiotami gospodarczymi.

Zatem celem wydatków na reprezentację jest m.in. stworzenie i utrwalenie właściwego wizerunku firmy, poprzez np. sposób podejmowania kontrahentów czy poczęstunek.

Właściwy wizerunek to taki, który może sprawić, że kształtowany dzięki reprezentacji „obraz przedsiębiorcy” przełoży się na nabywanie jego produktów lub usług. Świadome kształtowanie więc właściwego wizerunku przez podatników ma na celu stworzenie takiego wyobrażenia o przedsiębiorcy, które spowoduje pozytywne postrzeganie tegoż przedsiębiorcy przez osoby zewnętrzne, które z kolei będzie zachętą do podjęcia rozmów, współpracy, zakupów jego produktów czy usług.

Z kolei reklama to działania podmiotu gospodarczego kształtujące popyt na dane towary, usługi lub markę, poprzez poszerzenie wiedzy o nich, mające na celu zachęcenie jak największej liczby potencjalnych klientów do zakupu towarów lub usług tego podmiotu gospodarczego.

Reklama może być realizowana za pomocą rozmaitych środków wyrazu oraz przy użyciu zróżnicowanych środków przekazu, w tym poprzez rozpowszechnianie logo firmy.

Ponadto, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 38a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na rzecz osób wchodzących w skład rad nadzorczych, komisji rewizyjnych lub organów stanowiących osób prawnych, z wyjątkiem wynagrodzeń wypłacanych z tytułu pełnionych funkcji.

W świetle powyższego przepisu oraz opisu zdarzenia przyszłego, stwierdzić należy, iż Zebrania Grup Członkowskich są organem stanowiącym Banku.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Zarząd Banku z uwagi na przypadający w 2009 roku jubileusz 110 - lecia Jego istnienia, planuje w trakcie tegorocznych Zebrań Grup Członkowskich przeprowadzić bardziej oficjalne posiedzenia kolegialne, podczas których, z uwagi na obchody jubileuszowe, uczestniczący Członkowie Banku (klienci) będą mieli okazję zapoznać się z filmem prezentującym historię Banku oraz z dodatkowymi prezentacjami obrazującymi bieżącą działalność Wnioskodawcy. Bank przedstawi szczegółowo aktualną ofertę, plany na najbliższe lata oraz strategiczne cele działalności.

Członkom Banku, uczestniczącym w posiedzeniach Zebrań Grup Członkowskich zostaną wręczone drobne upominki o charakterze marketingowym - długopisy i breloki z logo Banku oraz wydane na koszt Banku monografie o Nim. Ponadto, Zarząd Wnioskodawcy zamierza w trakcie Zebrań Grup Członkowskich zorganizować konkurs z wiedzy o Banku, w którym będą brali udział Członkowie Banku - klienci. Nagrodami w konkursie będą przedmioty w wysokości od 140 zł do 260 zł. Zarząd zapewni uczestnikom Grup Członkowskich poczęstunek w formie kateringu. Powyższe będzie dodatkowym elementem celebrowania jubileuszu oraz uatrakcyjnieniem spotkań, mającym na celu zwiększenie frekwencji.

W świetle powyższych wyjaśnień stwierdzić należy, iż wszystkie wydatki, które Wnioskodawca poniesie w związku z uroczystymi obchodami jubileuszu 110 - lecia Jego istnienia podczas Zebrań Grup Członkowskich organizowanych w 2009 roku, będą niewątpliwie przyczyniać się do osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła Jego przychodów.

Wydatki te spełniają zatem podstawową przesłankę wynikającą z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Jednakże, dokonując oceny charakteru wydatków związanych z organizacją tych obchodów należy również rozstrzygnąć, czy poszczególne jego elementy nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Powyższe działania związane z wręczaniem Członkom Banku drobnych upominków z logo Firmy, o ile przedstawiają one niewielką wartość jednostkową, oraz monografii na temat Banku spełniają funkcję reklamową, gdyż zmierzają do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, poznania cech jakościowych oferowanych produktów, ich zalet, co w efekcie wpływa na zwiększenie zainteresowania nimi, a także zachęca do współpracy. Ponadto, są one ściśle związane z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą. Co istotne, wydatki te nie zostały wymienione w enumeratywnym katalogu wydatków, które nie są uważane za koszty uzyskania przychodów, określonym w art. 16 ust. 1 tej ustawy.

W przedmiotowej sprawie, nie należy wyłączać z kosztów uzyskania przychodów - na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 oraz 38a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - wydatków na poczęstunek organów stanowiących osób prawnych w formie cateringu, na zwyczajowo przyjętym poziomie. Wydatki te nie są bowiem ponoszone na rzecz konkretnych członków organów stanowiących - Zebrań Grup Członkowskich, lecz na organizację posiedzeń, w których Członkowie ci uczestniczą.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy stwierdzić, iż koszty przedmiotowych Zebrań Grup Członkowskich, obejmujące wydatki na: catering, zakup drobnych upominków oraz zamówienie odpowiedniej ilości monografii na temat Banku, wręczanej uczestnikom Zebrań będą stanowiły koszty uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednakże w przypadku długopisów oraz breloków z logo Firmy należy dodać, że tylko wydatki ponoszone na gadżety o niskiej wartości jednostkowej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Natomiast, wydatki na nagrody w konkursie o wartości od 140 zł do 260 zł – na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 38a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów. Należy je bowiem zakwalifikować do kosztów na rzecz osób wchodzących w skład organów stanowiących osób prawnych. Podkreślić również należy, iż konkurs z wiedzy o banku został zorganizowany dla Członków Banku, którzy z racji uczestnictwa w życiu Banku dysponują szeroką wiedzą na Jego temat.

Interpretacja dotyczy opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj