Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wykonawstwo

 

wykonawstwo 1168 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

2017.04.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP3.4512.81.2017.2.RM
     ∟W przedstawionej sprawie, Lider konsorcjum wystawia faktury na rzecz Zamawiającego za wszystkie prace wykonane przez strony konsorcjum na podstawie umowy zawartej z Zamawiającym. Spółka natomiast jako partner konsorcjum wystawia faktury na rzecz Lidera konsorcjum. Wobec powyższego, w zakresie zrealizowanych w ramach umowy konsorcjum usług budowlanych wymienionych w załączniku nr 14 do ustawy VAT (poz. 2-48) Spółka będzie występowała w charakterze podwykonawcy Lidera konsorcjum, działającego w takim przypadku jako generalny wykonawca względem inwestora (Zamawiającego).

2017.04.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB6.4510.46.2017.1.AG
     ∟Należy stwierdzić, że środki finansowe przekazywane przez KIC na rzecz Spółki na podstawie zawartych umów o dofinansowanie podlegają w całości zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W odniesieniu natomiast do usług świadczonych na rzecz Spółki przez CC lub podmioty trzecie (podwykonawców), uznać należy, że usługi te nie skutkują powstaniem po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 tej ustawy.

2017.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.69.2017.2.BS
     ∟w zakresie opodatkowania kosztów wykonania zastępczego oraz ich dokumentowania

2017.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP3.4512.91.2017.2.RM
     ∟Skoro Wnioskodawca będący podatnikiem, który nie korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy wykonuje usługi wskazane pod poz. 44 załącznika nr 14 do ustawy na rzecz zarejestrowanego czynnego podatnika VAT, działając jako podwykonawca, o którym mowa w art. 17 ust. 1h ustawy w analizowanej sprawie spełnione są przesłanki wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy w zw. z art. 17 ust. 1h ustawy. Tym samym w analizowanym przypadku świadczenie będące przedmiotem niniejszego wniosku, które Wnioskodawca klasyfikuje jako usługi należące do PKWiU 43.99.40.0 Roboty betoniarskie podlega opodatkowaniu z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia.

2017.04.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-3.4512.28.2017.2.JNA
     ∟Realizowane przez Wnioskodawcę jako podwykonawcę usługi montażu i demontażu stoisk targowych nie są objęte mechanizmem odwrotnego obciążenia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy, ponieważ nie stanowią usług wymienionych przez ustawodawcę w załączniku nr 14 do ustawy.

2017.04.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.183.2017.1.PG
     ∟Zastosowanie odwrotnego obciążenia w stosunku od nabywanych przez Wnioskodawcę usług.

2017.04.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP3.4512.127.2017.1.MZ
     ∟Świadczone usługi dźwigowe sklasyfikowane przez Wnioskodawcę w PKWiU o symbolu 43.99.90.0. i wymienione w załączniku nr 14 do ustawy (poz. 47) powinny być opodatkowane na zasadzie odwrotnego obciążenia, gdyż Wnioskodawca świadczy je jako podwykonawca a nabywca tych usług jest jednocześnie czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

2017.04.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.3.2017.1.JO
     ∟Odwrotne obciążenie.

2017.04.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.149.2017.1.MR
     ∟Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia.

2017.04.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1061-IPTPP2.4512.64.2017.2.KW
     ∟w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia przez Wnioskodawcę jako podwykonawcę usługi kompleksowej

2017.04.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP3.4512.50.2017.1.KT
     ∟W zakresie rozliczenia podatku z tytułu świadczonych oraz nabywanych przez Wnioskodawcę usług budowlanych.

2017.04.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP3.4512.48.2017.2.KT
     ∟w zakresie opodatkowania i dokumentowania czynności wykonywanych pomiędzy stronami umowy konsorcjum oraz uznania partnera konsorcjum za podwykonawcę zobowiązanego do rozliczenia podatku z tytułu świadczonych usług budowlanych

2017.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-3.4512.48.2017.1.PR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie otrzymywania za pomocą środków komunikacji elektronicznej dokumentów potwierdzających dokonanie dostawy towarów na terytorium innym niż Polska.

2017.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-2.4512.35.2017.1.NF
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku zastosowania mechanizmu odwróconego obciążenia.

2017.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-2.4512.20.2017.2.JO
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia.

2017.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPB1-3.4511.16.2017.1.DS
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

2017.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP3.4512.17.2017.2.JC
     ∟Sposób opodatkowania i udokumentowania usług budowlanych.

2017.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.20.2017.1.BW
     ∟Czy jako partner konsorcjum Wnioskodawca ma wystawiać na lidera faktury ze stawką 23% czy bez VAT z adnotacją „odwrotne obciążenie”?

2017.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.1050.2016.1.BW
     ∟Czy w związku ze zmianami w podatku VAT od 1 stycznia 2017 r. w zakresie odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym - dodanie do ustawy o VAT nowego załącznika nr 14 poz. 2- 48 spółki będące partnerami tworzące konsorcjum w sytuacji, gdy otrzymują należność za wykonaną robotę od lidera konsorcjum na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT należy uznać za podwykonawców?

2017.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP3.4512.8.2017.2.EB
     ∟Sposób opodatkowania (zasady ogólne, czy odwrotne obciążenie) wykonywanych czynności.

2017.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP3.4512.13.2017.1.AP
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2017 roku, w przypadku gdy Wnioskodawca będzie świadczył usługi sklasyfikowane w PKWIU 43.29.19.00 jako podwykonawca, tj. usługi będą świadczone na rzecz podmiotu niebędącego inwestorem, to transakcja pomiędzy Wnioskodawcą i tym podmiotem będzie opodatkowana na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT, tj. Wnioskodawca będzie zobowiązany do wystawienia faktur VAT-NP?

2017.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP3.4512.12.2017.1.AP
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2017 roku, w przypadku gdy Wnioskodawca będzie nabywał usługi sklasyfikowane w PKWIU 43.29.19.00 od podwykonawcy, a następnie odsprzedawał je bezpośrednio na rzecz inwestora będącego podatnikiem VAT, to transakcja pomiędzy Wnioskodawcą, a podwykonawcą będzie opodatkowana na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT, tj. Wnioskodawca będzie zobowiązany do naliczenia i odliczenia podatku VAT w ramach mechanizmu „odwrotnego obciążenia”?

2017.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP3.4512.11.2017.1.AP
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2017 roku, w przypadku gdy Wnioskodawca będzie świadczył usługi sklasyfikowane pod PKWIU 43.29.19.00 bezpośrednio na rzecz inwestora będącego podatnikiem VAT nie będzie miał zastosowania przepis art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy VAT, tj. Wnioskodawca będzie zobowiązany do wystawienia faktury VAT dokumentującej świadczone usługi z właściwą stawką VAT?

2017.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.7.2017.1.RD
     ∟w zakresie stawki podatku dla usługi udostępniania personelu na terenie budowy

2017.03.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-1.4512.36.2017.2.SJ
     ∟Podateu od towarów i usług w zakresie objęcia świadczonych przez Wnioskodawcę usług mechanizmem odwrotnego obciążenia.

2017.03.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1061-IPTPP2.4512.42.2017.2.IR
     ∟W zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia.

2017.03.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP1-3.4512.33.2017.1.JN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług budowlanych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawianych przez kontrahentów.

2017.03.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP3.4512.65.2017.1.KT
     ∟Biorąc pod uwagę przyjętą wykładnię językową, zgodnie z którą „podwykonawca” to „firma lub osoba wykonująca pracę na zlecenie głównego wykonawcy”, trzeba zatem stwierdzić, że w niniejszej sprawie podatnicy wykonujący usługi budowlane (wymienione w załącznik nr 14 do ustawy) „podzlecone” przez Wnioskodawcę w celu wykonania zamówienia (tj. kompleksowej usługi planowania, budowy i utrzymania sieci telekomunikacyjnej), powinni wystawić Wnioskodawcy faktury bez podatku VAT na zasadzie odwróconego obciążenia, jako podwykonawcy robót budowlanych, o których mowa w art. 17 ust. 1h ustawy. Natomiast Wnioskodawca, jako nabywca usług budowlanych wymienionych w załączniku nr 14 do ustawy, świadczonych przez podwykonawcę, jest odpowiedzialny za rozliczenie podatku od tych usług, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy.

2017.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP3.4512.126.2017.1.RM
     ∟Zleceniobiorcy z tytułu zrealizowanych usług budowlanych powinni wystawić na rzecz Wnioskodawcy fakturę zawierającą podatek VAT, tym samym w analizowanym przypadku art. 88 ust. 3a pkt 7 ustawy nie będzie miał zastosowania. Zatem skoro nabycie przez Wnioskodawcę usług budowlanych, których dotyczy przedmiotowy wniosek (w tym usług związanych z remontem i modernizacją budynku wykorzystywanego przez Wnioskodawcę na biuro handlowe) związane jest z wykonywaniem przez Spółkę czynności opodatkowanych, to tym samym Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych od Zleceniobiorców.

2017.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB5.4510.1.2017.1.BC
     ∟W przedmiotowej sprawie najwcześniejszym ze zdarzeń jest moment otrzymania pisemnej akceptacji oddziału NFZ w formie aneksu do Umowy. To z tym momentem Spóła winna rozpoznać przychód podatkowy z tytułu świadczeń nieobjętych zakresem Umów zawieranych z Oddziałami NFZ. Analogicznie Spółka powinna rozpoznać przychód z tytułu świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez Spółkę jako podwykonawcę dla szpitali/podmiotów leczniczych posiadających umowy z Oddziałami NFZ ponad limit wynikający z tych umów.

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj