Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: dyskontowanie

 

dyskontowanie 19 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1

2021.06.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.121.2021.1.AK
     ∟Czy pomoc de minimis uzyskana przez Wnioskodawcę w odniesieniu do innych kosztów kwalifikowanych lub gdy nie da się jej do takich kosztów przypisać, podlega łączeniu (kumulacji) ze zwolnieniem z PDOP na podstawie Zezwoleń bez ograniczeń, a tym samym, czy wartość uzyskanej pomocy de minimis nie zmniejsza limitu zwolnienia z PDOP?

2019.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.424.2019.1.JKT
     ∟W którym momencie przyznany limit pomocy publicznej, o której mowa w stanie faktycznym należy uznać za wyczerpany - czy w chwili kiedy wartość nominalna wykorzystanego zwolnienia zrówna się z limitem pomocy czy w chwili kiedy wartość zdyskontowana wykorzystanego zwolnienia zrówna się z limitem pomocy?

2019.07.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.31.2019.5.BG
     ∟-czy wydatki poniesione przez Spółkę na nabycie składników majątku wymienionych w § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy, sfinansowane w całości lub w części z dotacji będą mogły stanowić dla Spółki wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w pełnej wartości poszczególnych wydatków, - czy otrzymanie transzy dotacji celowej będzie skutkować pomniejszeniem kwoty zwolnienia podatkowego, udzielonego Spółce w związku z realizacją inwestycji strefowej, - w jakim momencie wydatki w formie zapłaconych zaliczek na środki trwałe lub płatności częściowych zapłaconych z dołu za wykonane prace inwestycyjne powinny zostać uznane za poniesione i uwzględnione w wartości wydatków inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną, - czy otrzymaną pomoc publiczną, (w formie dotacji jak i w formie zwolnienia), Spółka powinna dyskontować na dzień uzyskania zezwolenia strefowego, - w jaki sposób Spółka powinna dokonać kalkulacji maksymalnej kwoty zwolnienia podatkowego przysługującego Spółce zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.

2016.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-636/15-5/MJ
     ∟Czy na dzień uzyskania zezwolenia do zdyskontowania wartości inwestycji oraz wielkości pomocy w formie zwolnienia z podatku dochodowego Spółka powinna uznać dzień uzyskania zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na obszarze Specjalnej Strefy Ekonomicznej?

2015.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-192/15/AK
     ∟1. Czy prowadzenie działalności na terenie SSE zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy CIT w oparciu o dwa (lub w przyszłości więcej) zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE rodzi obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 powołanej wcześniej ustawy odrębnie dla każdego z tych zezwoleń? 2. Na jaki dzień zgodnie z § 7 ust. 1 Rozporządzenia Spółka powinna dyskontować wydatki kwalifikowane i otrzymaną pomoc publiczną?

2015.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-105/15/JP
     ∟1. Czy prowadzenie na terenie strefy działalności zwolnionej z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 UPDOP, w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń i czy istnieje w związku z tym obowiązek podziału dochodu podatkowego uzyskiwanego z działalności zwolnionej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń oddzielne? 2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem z PDOP dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia 1, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z Zezwolenia 2, dyskontując uzyskaną pomoc najpierw na dzień wydania Zezwolenia 1, a następnie, po wyczerpaniu limitu pomocy wynikającego z Zezwolenia 1, na dzień wydania Zezwolenia 2?

2015.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-104/15/JP
     ∟1. Czy prowadzenie na terenie strefy działalności zwolnionej z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 UPDOP, w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń i czy istnieje w związku z tym obowiązek podziału dochodu podatkowego uzyskiwanego z działalności zwolnionej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń oddzielne? 2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem z PDOP dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia 1, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z Zezwolenia 2, dyskontując uzyskaną pomoc najpierw na dzień wydania Zezwolenia 1, a następnie, po wyczerpaniu limitu pomocy wynikającego z Zezwolenia 1, na dzień wydania Zezwolenia 2?

2015.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1248/14/AK
     ∟Spółka wnioskuje o potwierdzenie prawidłowości wskazanej metodologii rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych dotyczącej korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących na terenie SSE działalność na podstawie stosownego zezwolenia, a w szczególności o potwierdzenie prawidłowości wskazanego podejścia do kwestii kalkulacji zaliczek na pdop (w zakresie dochodu podlegającemu zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop).

2015.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1247/14/AK
     ∟Spółka wnioskuje o potwierdzenie prawidłowości wskazanej metodologii rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych dotyczącej korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących na terenie SSE działalność na podstawie stosownego zezwolenia, a w szczególności o potwierdzenie prawidłowości wskazanego podejścia do kwestii kalkulacji zaliczek na pdop (w zakresie dochodu podlegającemu zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop).

2012.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-612/11/MT
     ∟Znaczenie pojęcia „poniesienie kosztu”, funkcjonującego na gruncie przepisów o zasadach korzystania z pomocy publicznej udzielonej w formie tzw. zwolnienia strefowego.

2010.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-22/09/10-20/S/AK
     ∟Czy dyskonto stosowane przy ustaleniu ceny akcji A. stanowi przychód (dochód) podatkowy Wnioskodawczyni podlegający opodatkowaniu w momencie subskrypcji akcji A. (jednostek uczestnictwa w Subfunduszu)?

2007.09.24 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZP/436-29/3/07
     ∟Czy umowy o świadczenie usług dyskonta weksli,polegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych? Spółka zawarła w roku 2006 umowę o świadczenie usług dyskonta weksli. Wnioskująca podnosi, iż w przypadku zawartej umowy o świadczenie usług dyskonta weksli zobowiązała się do wykonania usługi finansowej, polegającej na dyskoncie weksli i pozyskaniu środków finansowych dla zleceniodawcy usługi. Zleceniodawca przekazał Podatnikowi weksel z określonym terminem jego wykupu. Za wykonaną usługę Wnioskująca wystawiła wystawcy weksla fakturę.Zdaniem Podatnika, umowy o świadczenie usług dyskonta weksli, nie polegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, gdyż nie mieszczą się w katalogu czynności podl...

2006.03.16 - Małopolski Urząd Skarbowy - DP1/423-10/06/22873
     ∟Czy do ustalania wartości nakładów inwestycyjnych ponoszonych w poszczególnych miesiącach na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej należy stosować metodę kasową czy memoriałową?

2005.09.21 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-III-2-443/151/05/MJS
     ∟Czy czynność polegająca na obciążenie przez wierzyciela wystawcy weksla (zabezpieczającego zapłatę przez wystawcę należności z tytułu zakupu towarów handlowych) opłatami dyskontowymi, którymi wierzyciel został obciążony przez bank w związku z oddaniem weksli do dyskonta, stanowi usługę finansową podlegającą zwolnieniu od podatku od towarów i usług ?

2005.05.10 - Izba Skarbowa we Wrocławiu Ośrodek Zamiejscowy w Wałbrzychu - WB-PP/443-17/05
     ∟Podatnik jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nabywa weksle, zarówno od wystawcy weksla jak też w drodze indosu. Przeniesieniu praw wynikających z weksla nie towarzyszy żadna dodatkowa umowa (np.: umowa pożyczki, cesji wierzytelności, których weksel był zabezpieczeniem) jest jedynie zakup papieru wartościowego posiadającego części składowe ściśle przez Prawo Wekslowe przypisane. Nabyte weksle nie są dalej zbywane (indosowane),lecz przedstawiane do zapłaty w terminie płatności.Wynagrodzeniem podatnika jest tzw. dyskonto, czyli różnica pomiędzy kwotą na którą opiewa weksel, a kwotą zapłaconą.Zgodnie z posiadaną przez Podatnika opinią organu ...

2005.04.15 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-II-2/423/18/05/JŁ
     ∟Czy dla ustalenia wielkości kosztów inwestycji w rozumieniu ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw, należy stosować § 6 i § 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 września 2004 r. w sprawie łódzkiej specjalnej strefy ekonomicznej, czy też odpowiednie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 1997 r. w sprawie ustanowienia łódzkiej specjalnej strefy ekonomicznej w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2000 r. W szczególności, czy Spółka ma obowiązek zdyskontować wielkość kosztów inwestycji zgodnie z treścią § 9 rozporządzenia z dnia 7 września 2004 r.? Naczel...

2005.04.15 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-II-2/423/17/05/JŁ
     ∟Czy wielkość pomocy publicznej, o której mowa w objaśnieniach do wzoru na dyskontowanie pomocy publicznej jest wielkością wynikającą z zeznania rocznego CIT-8, czy też z deklaracji miesięcznych CIT-2?

2005.04.15 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS -II-2-423/16/05/JŁ
     ∟Czy w celu ustalenia wielkości wykorzystanej dotychczas pomocy publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw powinna zastosować przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 września 2004 r. w sprawie łódzkiej specjalnej strefy ekonomicznej? W szczególności, czy Spółka ma obowiązek zdyskontować wielkość tej pomocy zgodnie z treścią § 9 rozporządzenia z dnia 7 września 2004 r.?

2004.10.29 - Podkarpacki Urząd Skarbowy - PUS.I/423/88/2004
     ∟dotyczy sposobu dyskontowania otrzymanej pomocy publicznej i kosztów inwestycji w przypadku korzystania przez przedsiębiorcę ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj