Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych

 

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) → Wyroby akcyzowe-przepisy szczegółowe. Podstawa opodatkowania i stawki akcyzy. 734 / 481753  │  wszystkie tematy

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

2009.07.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-88/09-2/TW
     ∟ Czy olej hydrauliczny o kodzie CN 2710 19 99, jest wyrobem akcyzowym podlegającym opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?

2009.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-316/09/DG
     ∟ 1. Czy w świetle przepisów ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym w związku z zakupem i przetwarzaniem benzenu Wnioskodawca ma nadal obowiązek prowadzenia składu podatkowego. 2. Czy ze względu na zakup metanolu, który jest przetwarzany na wyrób nieakcyzowy i niewielkie ilości, które są sprzedawane Spółka musi posiadać skład podatkowy?3. Jeżeli Wnioskodawca nie będzie posiadał składu podatkowego to z jaką stawką akcyzy powinien kupować benzen? 4. Czy Spółka nie posiadając składu podatkowego nadal będzie mogła sprzedawać cykloheksan? 5. Jaką stawką powinien być obciążony cykloheksan? 6. Z jaką stawka Spółka powinna sprzedawać inne towary, które mogą być użyte jako paliwo lub dodatek do paliwa np. metanol zakupiony z akcyzą 0 zł lub ze stawka 1822zł/1000l frakol? 7. Jak dokumentować sprzedaż cykloheksanu, metanolu, frakolu? 8. Czy nabywca musi być zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego i czy Wnioskodawca musi spełniać jakieś dodatkowe warunki aby sprzedawać wyroby/towary akcyzowe własne jak i zakupione np. czy żądać jakiś dokumentów/oświadczeń od nabywcy potwierdzających na jaki cel został zakupiony dany towar, czy należy wystawiać jakieś specjalne dokumenty?

2009.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-348/09/ŁW
     ∟ składanie zabezpieczenia akcyzowego w odniesieniu do wyrobów produkowanych w składzie podatkowym

2009.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-67/09-2/TK
     ∟ 1. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego do celów opałowych z mobilnego zbiornika z instalacją do pomiaru objętości wydanej cieczy?2. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego, konfekcjonowanego w pojemniki dopuszczone do obrotu takim produktem, do celów opałowych?3. Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego podmiotom wymienionym w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, złożenie na oświadczeniu nieczytelnego podpisu na imiennej pieczęci uprawnionego przedstawiciela tej osoby, wyczerpuje obowiązek nałożony w trybie art. 89 ust. 6 pkt 5?4. Czy złożenie czytelnego podpisu, tylko nazwisko, przez składającego oświadczenie zgodnie z art. 89 ust. 5. pkt 2 wyczerpuje obowiązek nałożony na sprzedającego w art. 89 ust. 8 pkt 6?

2009.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-67/09-3/TK
     ∟ 1. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego do celów opałowych z mobilnego zbiornika z instalacją do pomiaru objętości wydanej cieczy?2. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego, konfekcjonowanego w pojemniki dopuszczone do obrotu takim produktem, do celów opałowych?3. Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego podmiotom wymienionym w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, złożenie na oświadczeniu nieczytelnego podpisu na imiennej pieczęci uprawnionego przedstawiciela tej osoby, wyczerpuje obowiązek nałożony w trybie art. 89 ust. 6 pkt 5?4. Czy złożenie czytelnego podpisu, tylko nazwisko, przez składającego oświadczenie zgodnie z art. 89 ust. 5. pkt 2 wyczerpuje obowiązek nałożony na sprzedającego w art. 89 ust. 8 pkt 6?

2009.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-67/09-4/TK
     ∟ 1. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego do celów opałowych z mobilnego zbiornika z instalacją do pomiaru objętości wydanej cieczy?2. Czy dozwolona jest sprzedaż oleju opałowego, konfekcjonowanego w pojemniki dopuszczone do obrotu takim produktem, do celów opałowych?3. Czy w przypadku sprzedaży oleju opałowego podmiotom wymienionym w art. 89 ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, złożenie na oświadczeniu nieczytelnego podpisu na imiennej pieczęci uprawnionego przedstawiciela tej osoby, wyczerpuje obowiązek nałożony w trybie art. 89 ust. 6 pkt 5?4. Czy złożenie czytelnego podpisu, tylko nazwisko, przez składającego oświadczenie zgodnie z art. 89 ust. 5. pkt 2 wyczerpuje obowiązek nałożony na sprzedającego w art. 89 ust. 8 pkt 6?

2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-396/09/PK
     ∟ produkowane paliwo opałowe, klasyfikowane do kodu CN 3811 podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów jeżeli gęstość produktu w 15°C będzie równa lub wyższa niż 890 kg/m#179; albo 232,00 zł/1000 l jeżeli gęstość będzie mniejsza niż 890 kg/m#179;, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym

2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-365/09/ŁW
     ∟ zwolnienie od akcyzy olejów smarowych klasyfikowanych do kodów CN 2710 19 71 – 2710 19 99 nabywanych wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego handlowca w celu dostawy na zagraniczny statek

2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-64/09-2/TW
     ∟ Czy sprzedaż oleju napędowego oznaczonego kodem CN 2710 19 45 dokonywana ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na cele inne niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, może odbywać się z zastosowaniem zerowej stawki akcyzy bez konieczności dokumentowania faktu przeznaczenia oleju napędowego oznaczonego kodem CN 2710 19 45 na cele uprawniające do zastosowania zerowej stawki akcyzy oraz bez względu na status prawny odbiorcy?

2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-59/09-4/TW
     ∟ 1. Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzania i przesyłania do urzędu celnego ewidencji sprzedaży ww. wyrobów objętych zerową stawką akcyzy?2. Czy oświadczenie kupującego co do przeznaczenia wyrobów jest wymagane od każdej dostawy czy od dostaw z okresu rozliczeniowego?3. Czy Zainteresowany jest zobowiązany dodatkowo uzyskać oświadczenie, iż kupujący dokonał zgłoszenia w urzędzie celnym w celu ustalenia dopuszczalnych norm zużycia?

2009.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-339/09-2/SM
     ∟ obowiązek przechowywania w legalizowanych zbiornikach wyrobów niepaliwowych, przeznaczonych jako dodatki do paliw

2009.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-346/09-2/SM
     ∟ obowiązek przechowywania w legalizowanych zbiornikach wyrobów niepaliwowych, przeznaczonych jako dodatki do paliw

2009.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-365/09-2/CS
     ∟ W opisanej sytuacji nie jest wymagane prowadzenie składu podatkowego, posiadanie statusu zarejestrowanego handlowca bądź niezarejestrowanego handlowca, nie jest wymagane przemieszczenie aromatów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, czy składanie zabezpieczenia akcyzowego.

2009.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-352/09/PK
     ∟ określenia stawki podatku akcyzowego na estry metylowe olejów roślinnych

2009.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87a/09/JK
     ∟ Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 89 ust. 1 pkt 12 ustawy w przypadku pozostałych węglowodorów gazowych - skroplonych - objętych pozycją CN 2711 i przeznaczonych do napędu silników spalinowych stosuje się stawkę podatku w wysokości 695,00 zł/1000 kilogramów. Natomiast, w myśl art. 89 ust. 1 pkt 13 ustawy, w sytuacji przeznaczenia pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 do celów opałowych należy zastosować stawkę - 1,18 zł/1 gigadżul (GJ).

2009.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443W-31/09/DG
     ∟ Czy opisane w stanie faktycznym wyroby (produkt I oraz produkt II) winny być opodatkowane stawką akcyzy właściwą dla pozostałych paliw opałowych określoną w art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy w sytuacji gdy, sprzedaż tych wyrobów odbywać się będzie przy spełnieniu warunków określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy o podatku akcyzowym?

2009.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-80a/09/JK
     ∟ Przepisy wprowadzające obowiązek prowadzenia ewidencji energii elektrycznej są konsekwencją implementacji przepisów tak zwanej dyrektywy energetycznej 2003/96/WE i zmiany momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku energii elektrycznej. Zatem wprowadzono zasady określające sposób prowadzenia ewidencji ilościowej energii elektrycznej wyprodukowanej, zakupionej, dostarczonej, zwolnionej, zużytej, wyeksportowanej, otrzymanej lub wydanej wraz z datą dokonania płatności akcyzy, kwotą akcyzy należnej do zapłaty oraz ilości strat energii powstałych w wyniku przesyłu i rozdziału tej energii. Do prowadzenia ewidencji jest zobowiązany między innymi sprzedawca energii elektrycznej nabywcy końcowemu. Ewidencja prowadzona jest na podstawie wskazań urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych znajdujących się u nabywcy końcowego, a w przypadku braku takiej możliwości na podstawie dokumentów rozliczeniowych.

2009.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-292/09/PK
     ∟ opodatkowanie podatkiem akcyzowym gazu ziemnego, zgłoszenie rejestracyjne oraz obowiązek składania deklaracji w tym zakresie

2009.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-325/09-6/SM
     ∟ podatku akcyzowego z tytułu sprzedaży energii elektrycznej i jej zużycia na cele własne (biurowe)

2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-83a/09/JK
     ∟ Przepisy prawa podatkowego nie przewidują składania oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego do celów opałowych według określonego wzoru, zatem zaproponowany przez Wnioskodawcę sposób sporządzania oświadczenia, w formie wydruku komputerowego, w przypadku, gdy ten dokument będzie zawierał wszystkie elementy wskazane przez przepisy prawa, w tym, będzie zawierał czytelny podpis składającego oświadczenie, pozwoli na korzystanie przez Sprzedawcę ze stawek właściwych dla oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych. Sprzedawca zachowa prawo do stosowania preferencyjnych stawek również w przypadku odręcznego wypełniania oświadczenia, gdy część dotycząca informacji o nabywcy zostanie uzupełniona poprzez przystawienie pieczęci.

2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-83b/09/JK
     ∟ Przepisy prawa podatkowego nie określają szczegółowo danych, które, w zakresie przepisu art. 89 ust. 6 pkt 1 ustawy, powinien podać podmiot w składanym oświadczeniu o przeznaczeniu nabywanego oleju opałowego. Jednakże należy przyjąć, iż z uwagi na charakter kontrolny oświadczenia w zakresie tych danych podmiot powinien podać nazwę lub imię i nazwisko osoby fizycznej (dodatkowo można wskazać nazwę pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza). Ponadto w oświadczeniu należy zawrzeć dane adresowe podmiotu, czyli adres siedziby lub oddziału, natomiast w przypadku osoby fizycznej - adres zamieszkania lub adres miejsca prowadzonej działalności gospodarczej, gdy nabycie jest związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. W tym ostatnim przypadku należy zaznaczyć w oświadczeniu, iż podany adres jest adresem miejsca prowadzonej działalności gospodarczej.

2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-83c/09/JK
     ∟ Przepisy prawa podatkowego nie określają szczegółowo danych, w zakresie przepisu art. 89 ust. 6 pkt 1 ustawy, które powinien podać podmiot w składanym oświadczeniu o przeznaczeniu nabywanego oleju opałowego w zakresie danych dotyczących nabywcy. Jednakże należy przyjąć, iż z uwagi na charakter kontrolny oświadczeń w zakresie tych danych podmiot powinien podać nazwę lub imię i nazwisko osoby fizycznej (dodatkowo można wskazać nazwę pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza). Ponadto w oświadczeniu należy zawrzeć dane adresowe podmiotu, czyli adres siedziby lub oddziału, natomiast w przypadku osoby fizycznej - adres zamieszkania lub adres miejsca prowadzonej działalności gospodarczej, gdy nabycie jest związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Natomiast należy zgodzić się z Zainteresowanym, iż wymieniony przepis nie nakłada obowiązku podawania numeru identyfikacji podatkowej NIP przez nabywcę przedmiotowych wyrobów.

2009.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-346/09/DG
     ∟ Czy Spółka jest zobowiązana do deklarowania i zapłaty podatku akcyzowego z tytułu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą i mających za przedmiot glicerynę techniczną wskazaną w stanie faktycznym i przeznaczoną na cele tam wskazane?

2009.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-392/09/PK
     ∟ zastosowanie zwolnienia od podatku akcyzowego przy dostawie piwa na pokłady samolotów

2009.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-283/09-2/SM
     ∟ sprzedaż paliw żeglugowych przy zastosowaniu odmierzacza paliw ciekłych korzysta ze zwolnienia od podatku akcyzowego

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-66/09/JK
     ∟ Podmiot sprzedający olej opałowy powinien sporządzać i przekazywać, co miesiąc, właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, zestawienie oświadczeń, w którym ilości wyrobów wynika ze złożonych oświadczeń, a nie faktur sprzedaży oleju.

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-69/09/JK
     ∟ Sposób obrotu olejem korzystającym z preferencyjnych stawek akcyzy wypełni dyspozycję zawartą w art. 89 ust. 6 ustawy, gdyż przedmiotowe oświadczenie będzie tworzyło całość (będzie powiązane) z wystawioną fakturą w postaci elektronicznej. Opisana procedura polegająca na dodatkowym opisaniu oświadczeń poprzez naniesienie na nie numeru faktury elektronicznej wraz z informacją, iż wystawione oświadczenie dotyczy faktury elektronicznej, pozwoli na przypisane oświadczeń do faktur sprzedaży oraz umożliwi kontrolę obrotu przez uprawnione organy.

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-298/09-2/SM
     ∟ ewidencja energii elektrycznej

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-76/09/JK
     ∟ Należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż produkowane paliwo opałowe klasyfikowane do kodu CN 2710 19 99 o gęstości w temperaturze 15°C od 890 do 1000 kilogramów/metr sześcienny podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym.

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-75a/09/JK
     ∟ Należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż produkowane paliwo opałowe klasyfikowane prze Spółkę do kodu CN 3824 90 97 podlega stawce podatku akcyzowego określonej w przepisie art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym. Wysokość stawki zależy od gęstości wyrobu i w przypadku, gdy gęstość w temperaturze 15°C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny stosuje się stawkę w wysokości 232,00 zł/1000 litrów, natomiast w przypadku, gdy gęstość jest równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 60,00 zł/1000 kilogramów.

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25



Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj