Interpretacje do przepisu
art. 91 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


647/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 91 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

2014.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-195/14/JP
     ∟możliwość odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami poniesionymi na sporządzenie studium wykonalności oraz za tablice informacyjne i pamiątkowe w związku z realizacja projektu

2014.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-240c/14/MN
     ∟Czy po zmianie sposobu zarządzania Halą Gmina będzie miała pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących wydatków inwestycyjnych związanych z budową Hali, z uwzględnieniem tzw. korekty wieloletniej podatku naliczonego od wskazanych wydatków na zasadach opisanych przez Gminę w odpowiedzi na pytanie nr 4? Czy po zmianie sposobu zarządzania Halą Gmina będzie miała pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących wydatków bieżących związanych z utrzymaniem Hali? W przypadku negatywnej odpowiedzi na ww. pytania, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić część podatku naliczonego podlegającego odliczeniu? W jakim zakresie Gmina będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych na Halę, po zmianie sposobu zarządzania Halą?

2014.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-186/14-2/NS
     ∟Czy Gmina może lub mogła odzyskać poniesiony koszt podatku VAT (w części lub całości ) w związku z budową sieci kanalizacji sanitarnej w ramach projektu pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej (…)”?

2014.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-496/14/AŚ
     ∟Brak prawa do odliczenia całości podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy dotyczące budowy sali gimnastycznej w związku z odpłatnym udostępnieniem sali gimnastycznej na rzecz Stowarzyszenia

2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-207/14/AJ
     ∟Prawo do dokonywania korekt, o których mowa w art. 91 przez Gminę w odniesieniu do faktur wystawionych na Urząd Gminy oraz prawo do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy bez konieczności korygowania takich faktur.

2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-203/14/KM
     ∟Brak obowiązku dokonania korekty podatku oraz opodatkowania najmu na cele niemieszkalne.

2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-122/14/ES
     ∟czy czynność nieodpłatnego przeniesienia własności nieruchomości z majątku Spółki do majątku wspólników będzie korzystała ze zwolnienia z podatku od towarów i usług, co będzie skutkowało obowiązkiem dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego w związku z jej nabyciem.

2014.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-158/14/MS
     ∟1. Czy przekazanie gospodarstwa podlega opodatkowaniu? 2. Obowiązek korekty w związku z przekazaniem gospodarstwa.

2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-94/14-4/SJ
     ∟1. Czy w związku z podjęciem decyzji o sprzedaży gruntu Spółka ma prawo do dokonania korekty VAT naliczonego, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT)? 2. Jeśli odpowiedź na pytanie 1 jest twierdząca, czy Spółka ma prawo do dokonania zwiększenia kwoty VAT naliczonego podlegającej odliczeniu o l/10 kwoty podatku naliczonego przy zakupie gruntu w rozliczeniu za styczeń 2011 roku, a następnie w analogicznej kwocie w rozliczeniu za styczeń w kolejnych latach aż do momentu jego sprzedaży? 3. Czy w przypadku sprzedaży przedmiotowego gruntu, Spółka ma prawo do dokonania zwiększenia kwoty VAT naliczonego podlegającej odliczeniu o część kwoty podatku naliczonego przy zakupie gruntu odpowiadającej pozostałemu okresowi korekty?

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-128/14/MS
     ∟Czy wniesienie aportem infrastruktury-czynność wyłączona z opodatkowania? Czy wniesienie aportem korzytsa ze zwolnienia?

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-145/14/RS
     ∟Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7, w której mowa w art. 91 ust. 2-9 oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z błędnie wystawionych faktur w zakresie oznaczenia nabywcy, gdy w tym okresie podatnikiem był Urząd Gminy.

2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-85/14-3/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty wieloletniej w przypadku nabycia towarów i usług udokumentowanych fakturą wystawioną na Gminę lub Urząd.

2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-89/14/AP
     ∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego poprzez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym powstało prawo do odliczenia podatku naliczonego, prawo do korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług, w związku ze zmianą przeznaczenia nabytych towarów i usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy bez konieczności wystawiania noty korygującej.

2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-70/14-6/PR
     ∟w zakresie prawa do dokonania jednorazowej korekty podatku naliczonego w związku z aportem Targowiska

2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-84/14/MN
     ∟opodatkowanie świadczonych przez Gminę usług wynajmu i dzierżawy Obiektu, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na rewitalizację, użytkowanie i utrzymanie Obiektu, prawo do korekty podatku naliczonego w związku ze zmiana przeznaczenia wykorzystania części budynku podatku naliczonego

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-11/14/BM
     ∟w zakresie opodatkowania dostawy nieruchomości zabudowanej budynkiem hotelu i parkingiem, obowiązku dokonana korekty podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na ulepszenie i remont hotelu oraz opodatkowania dostawy nieruchomości niezabudowanych

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-40/14/BS
     ∟(Pytanie 1.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT (za okres, za który nie doszło jeszcze do przedawnienia zobowiązania podatkowego w VAT)? (Pytanie 2.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd (za okres, za który nie doszło jeszcze do przedawnienia zobowiązania podatkowego)? (Pytanie 3.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podatku naliczonego bądź podwyższenia kwoty podatku naliczonego wykazanego poprzednio w deklaracji Urzędu (odnoszącej się do okresu, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 4.) Czy Gmina będzie miała prawo do wystawiania ewentualnych faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd, dotyczących transakcji ujmowanych pierwotnie w rozliczeniach VAT składanych przez Urząd (w stosunku do których obowiązek podatkówy wystąpił w okresie, za który nie doszło do przedawnienia zobowiązania podatkowego/prawo do odliczenia podatku naliczonego wystąpiło w okresie, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 5.) Czy Gmina będzie miała prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w swoich rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych uprzednio na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd, dokumentujących transakcje ujmowane pierwotnie w rozliczeniach VAT Urzędu (w stosunku do których obowiązek podatkowy wystąpił w okresie, za który nie doszło do przedawnienia zobowiązania podatkowego/prawo do odliczenia podatku naliczonego wystąpiło w okresie, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 6.) Czy Gmina będzie miała prawo realizowania „na bieżąco” tzw. korekty wieloletniej (o której mowa w art. 91 ust. 2-9 ustawy o VAT oraz analogicznych przepisach znowelizowanej ustawy o VAT, tj. odpowiednio w okresie 5-letnim lub 10-letnim), w odniesieniu do zakupów towarów i usług udokumentowanych fakturami wystawionymi przez dostawców tych towarów i usług wskazującymi dane Urzędu wraz z NIP Urzędu, w sytuacji gdy Gmina rozpocznie wykorzystywanie nabytych towarów / usług do wykonywania czynności opodatkowanych VAT (tj. gdy Gmina wcześniej nie miała prawa do odliczenia, a następnie zmieniło się to prawo do odliczenia VAT od wspomnianych towarów / usług)? (Pytanie 7.) Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, zarówno w obecnie obowiązującym stanie prawnym, jak i w świetle przepisów znowelizowanej ustawy o VAT obowiązujących od 1 stycznia 2014 r.?

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1244/13/ES
     ∟skutki podatkowe odpłatnego udostępnienia oczyszczalni ścieków na rzecz Zakładu w związku z zawartym porozumieniem.

2014.04.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-101/14-3/AD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty, o której mowa w art. 91 ustawy, w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.

2014.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-20/14/BM
     ∟w zakresie korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych przez Wnioskodawcę nakładów w wynajmowanym lokalu użytkowym

2014.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1169/13/ES
     ∟opodatkowanie dostawy nieruchomości, korekta podatku naliczonego od nakładów na ulepszenie w deklaracji podatkowej

2014.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1110/13-9/AD
     ∟Czy w przypadku wniesienia w okresie korekty 10 letniej zasobu komunalnego do zakładu budżetowego na podstawie decyzji administracyjnej (zarząd mieniem) albo na podstawie umowy użyczenia, gmina będzie zobowiązana do dokonania proporcjonalnej korekty części odliczonego podatku VAT?

2014.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1173/13/BM
     ∟w zakresie zwolnienia z opodatkowania sprzedaży lokali oraz obowiązku dokonania korekty w związku ze zmianą przeznaczenia tych lokali.

2014.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1324/13/KM
     ∟Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT (za okres, za który nie doszło jeszcze do przedawnienia zobowiązania podatkowego w VAT)? Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji YAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygow...

2014.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-1519/13/EJ
     ∟ustalenie za jakie okresy Gmina powinna dokonać odliczenia VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych na budowę hali sportowej

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1314/13/MN
     ∟1.Czy Gmina będzie miała prawo realizowania „na bieżąco” tzw. korekty wieloletniej (o której mowa w art. 91 ust. 2-9 ustawy o VAT oraz analogicznych przepisach znowelizowanej ustawy o VAT, tj. odpowiednio w okresie 5-letnim lub 10-letnim), w odniesieniu do zakupów towarów i usług udokumentowanych fakturami wystawionymi przez dostawców tych towarów i usług wskazującymi dane Urzędu wraz z NIP Urzędu, w sytuacji gdy Gmina rozpocznie wykorzystywanie nabytych towarów/usług do wykonywania czynności opodatkowanych VAT (tj. gdy Gmina wcześniej nie miała prawa do odliczenia, a następnie zmieniło się to prawo do odliczenia VAT od wspomnianych towarów/usług)?2.Czy Gmina będ...

2014.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1296/13/KM
     ∟Czy odpłatne udostępnienie Infrastruktury przez Gminę na rzecz Spółki będzie stanowiło zmianę jej przeznaczenia, w związku z czym Gmina będzie miała prawo do zastosowania tzw. korekty wieloletniej podatku naliczonego, o której mowa wart. 91 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. nr 177 poz. 1054, dalej: ustawa o VAT)? W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie, czy dla odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na budowę Infrastruktury, Gmina powinna zastosować 10-letni okres korekty, w związku z czym Gmina ma prawo odliczać rocznie 1/10 podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z budową Infrastruktury, tj. zakładając, że zmiana przeznaczenia nastąpi w 2013 r. dla Infrastruktury oddanej do użytkowania w 2010 r. Gmina będzie miała możliwość odliczenia 7/10 podatku naliczonego, przy czym korekty będzie można dokonać za lata 2013 – 2019 (włącznie)? Czy wniesienie przez Gminę Infrastruktury w formie aportu do Spółki będzie stanowić odpłatną dostawę towarów na terytorium kraju podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT? Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wniesienie aportem Infrastruktury do Spółki nie będzie podlegać zwolnieniu z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 lub art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT? Czy wniesienie Infrastruktury aportem do Spółki będzie podlegało opodatkowaniu VAT według podstawowej stawki VAT? Czy po dokonaniu aportu, Gminie przysługiwać będzie prawo do dokonania jednorazowej korekty podatku naliczonego w związku ze zrealizowaną Inwestycją i czy korekta ta powinna zostać dokonana w deklaracji za okres, w którym nastąpi aport?

2014.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-774/13-7/UNR
     ∟opodatkowanie i niekorzystanie ze zwolnienia czynności wniesienia aportem Infrastruktury do Spółki

2014.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-774/13-8/UNR
     ∟podstawa opodatkowania czynności wniesienia aportem Infrastruktury do Spółki

2014.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-774/13-9/UNR
     ∟prawo do dokonania jednorazowej korekty podatku naliczonego w związku z aportem Infrastruktury

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj