Interpretacje do przepisu
art. 89 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym
53/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 89 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym
1 2
2019.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPP3/443-329/10/19-13/S/RMA
∟Obowiązek uzyskiwania oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym.
2019.03.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.291.2018.2.MAZ
∟Możliwość odsprzedaży oleju opałowego nabytego z przeznaczeniem na cele opałowe oraz skutki podatkowe utylizacji tego oleju.
2018.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.256.2017.1.WR
∟Stawka podatku od wyrobu akcyzowego klasyfikowanego do kodu CN 2707 50 00. Obowiązek uzyskiwania oświadczeń oraz obowiązek znakowania i barwienia.
2015.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-161/15/PK
∟Opodatkowanie olejów opałowych oraz możliwości stosowania przedpłat
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4513-16/15/JK
∟Przepisy dotyczące składania oświadczeń o przeznaczeniu olejów opałowych do celów grzewczych wprowadzono w celu zapewnienia właściwej kontroli w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi korzystającymi z preferencyjnych stawek akcyzy.
2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4513-15/15/JK
∟Przepisy dotyczące składania oświadczeń o przeznaczeniu olejów opałowych do celów grzewczych wprowadzono w celu zapewnienia właściwej kontroli w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi korzystającymi z preferencyjnych stawek akcyzy.
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-11/15-3/KK
∟1.brak jest możliwości zmiany oświadczenia o przeznaczeniu nabytego oleju,
2.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu zużycia na cele opałowe - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy,
3.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu ich dalszej odsprzedaży (przekazaniu) do zużycia na cele opałowe przez ostatecznego nabywcę - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy,
4.przekazanie do utylizacji posiadanego oleju - nabytego w celu użycia go celów opałowych - stanowi naruszenie warunków zastosowania preferencyjnej stawki podatku i zobowiązuje Wnioskodawcę do opodatkowania przedmiotowego oleju stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.
2015.03.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-4/15-2/KK
∟Błędne dane zawarte w oświadczeniu nabywcy same w sobie nie są równoważne z niespełnieniem warunków, określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy. Nie skutkują one także automatycznie koniecznością zastosowania stawki akcyzy określonej w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-488/14-2/SM
∟rozliczenie akcyzy od oleju opałowego Z.
2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-438/12/PK
∟rozliczenie zużycia oleju grzewczego na własne potrzeby
2012.05.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-107/12/PH
∟w zakresie sprzedaży oleju opałowego z wykorzystaniem instalacji pomiarowej nie będącej odmierzaczem
2012.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-235/11/JK
∟Sprzedaży oleju opałowego z zastosowaniem preferencyjnej stawki akcyzy.
2012.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-88/11-2/TK
∟1. Czy mieszanie wyrobów akcyzowych nabytych przez Zainteresowanego z zapłaconą akcyzą może odbywać się poza składem podatkowym?2. Czy w przypadku nabycia przez Wnioskodawcę wyrobów akcyzowych, poddawanych mieszaniu ich dalszej sprzedaży z przeznaczeniem dla celów opałowych może zostać zastosowana stawka, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a tiret drugie ustawy akcyzowej?3. Czy Zainteresowany będzie zobowiązany do składania deklaracji podatkowych, wpłacania akcyzy oraz przedpłat akcyzy z tytułu produkcji mieszaniny?4. Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celnego o ustalenie norm ubytków powstałych podczas produkcji wyrobu akcyzowego oraz czy dla produkcji wyrobu akcyzowego powinny zostać ustalone normy zu
2011.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-329/10/11-12/S/JK
∟Obowiązek uzyskiwania oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym
2011.05.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-290/11-4/JK
∟Sposób przechowywania oświadczeń wynikających z art. 89 ust. 5 ustawy akcyzowej w przypadku faktur wystawianych w formie elektronicznej.
2011.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-59/11-2/SM
∟uregulowania dotyczące barwienia i znakowania oleju grzewczego (opałowego)
2011.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-951/10/DG
∟Opodatkowanie wyrobów energetycznych klasyfikowanych do kodu CN 2710 19 99 przeznaczonych do celów opałowych
2010.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-97/10-2/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie stawki podatku.
2010.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-512/10/DG
∟Stawka akcyzy dla smoły koksowniczej o CN 2706 00 00 wykorzystywanej do celów opałowych.
2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-101a/10/JK
∟Odnosząc się do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego należy stwierdzić, iż w dopuszczalny i wystarczający sposób określono w treści oświadczenia rodzaj urządzenia grzewczego poprzez odręczne podkreślenie rodzaju tego urządzenia wskazanego już w formularzu oświadczenia sporządzonego przez sprzedawcę oleju. W ocenie tutejszego organu, nabywca oleju opałowego nie musi własnoręczne wpisywać rodzaju urządzenia do formularza oświadczenia. Wystarczy zatem, że zawarcie informacji o rodzaju urządzenia grzewczego nastąpi poprzez podkreślenie istniejącego wyboru w treści wzoru oświadczenia przygotowanego przez sprzedawcę oleju.
2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-101b/10/JK
∟Za czytelny podpis składającego oświadczenie można uznać napisany znak graficzny określonej osoby, wskazujący tę osobę, a więc przedstawiający nie tylko jej charakter pisma, ale i dane, które ją indywidualizują.
2010.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-70b/10/JK
∟W art. 89 ust. 1 ustawy zostały określone stawki akcyzy na wyroby energetyczne, które odnoszą się, między innymi, bezpośrednio do ich kodów klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) lub oparte są na definicji paliw opałowych, o których mowa w art. 86 ust. 3 ustawy. W związku z tym, że dla przedmiotowych wyrobów ustawodawca nie określił stawek akcyzy w oparciu o ich kody CN, należy, kierując się kryterium ich przeznaczenia, zastosować stawkę w wysokości określonej w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a ustawy tiret drugie, dla pozostałych paliw opałowych w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15°C jest równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny – 64,00 zł/1000 kilogramów, przy spełnieniu warunków określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy.
2010.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-296/10/DG
∟Czy wykorzystanie do sprzedaży oleju opałowego co celów opałowych instalacji pomiarowej będzie traktowane jako sprzedaż przez odmierzacz paliw.
2010.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-414/10-4/SM
∟Stawka podatku przy sprzedaży ekstraktów furfurolowych; obowiązek znakowania i barwienia.
2010.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-309/10-4/JK
∟Sposób przechowywania oświadczeń wynikających z art. 89 ust. 5 ustawy akcyzowej w przypadku faktur wystawianych w formie elektronicznej.
2010.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-57/10/DG
∟Czy X o kodzie CN 2905 15 00 00, nie będący węglowodorem, w przypadku jego przeznaczenia na cele opałowe podlega opodatkowaniu akcyzą?
2010.04.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-29/10-5/KB
∟1. Czy sprzedawca wyrobów akcyzowych odbierający od nabywcy (osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej) oświadczenie o ich przeznaczeniu na cele opałowe odpowiada za poprawność i prawdziwość innych danych zawartych w tym oświadczeniu poza danymi wymienionymi w art. 89 ust. 8 pkt. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj. imieniem i nazwiskiem nabywcy, numerem dowodu osobistego nabywcy lub nazwą i numerem innego dokumentu stwierdzającego tożsamość nabywcy?2. Czy sprzedawca wyrobów akcyzowych odbierający od nabywcy (osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej) oświadczenie o ich przeznaczeniu na cele opałowe odpowiada za prawdziwość zawartych w tym oświadczeniu danych (wymienionych w art. 89 ust. 8 pkt. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj. imieniem i nazwiskiem nabywcy, numerem dowodu osobistego nabywcy lub nazwą i numerem innego dokumentu stwierdzającego tożsamość nabywcy) w sytuacji, gdy dowód osobisty nabywcy jest podrobiony, przerobiony lub sfałszowany, czego sprzedawca nie jest w stanie zweryfikować bez użycia specjalistycznej wiedzy, technik i urządzeń?
2010.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-10/10/JK
∟Podmiot sprzedający ciężki olej opałowy i zamierzający zastosować stawkę właściwą dla oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych powinien uzyskać od nabywcy oświadczenie które, najpóźniej w chwili sprzedaży, będzie zawierało wszystkie określone w ustawie elementy. Przez sprzedaż należy rozumieć moment zawarcia umowy, a nie fakt rozciągniętej w czasie jej realizacji. W ramach przepisów podatkowych określających wymogi formalne dotyczące składanych oświadczeń, nie określono procedury późniejszego, po wydaniu wyrobu, uzupełnienia ich treści. Wskazać należy, iż w przypadku niespełnienia warunków określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy stosuje się stawkę akcyzy określoną w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.
2010.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1121/09-4/KB
∟Czy stanowisko, że w przypadku wystawienia przez sprzedawcę faktury sprzedaży korygującej ilość w związku z błędnym wskazaniem ilości na fakturze pierwotnej, nabywca winien wystawić tylko jedno oświadczenie zgodne z rzeczywistą ilością nabytego towaru, różną od ilości wskazanej w pierwotnej fakturze, jest prawidłowe?Czy wówczas opisane powyżej oświadczenie wskazujące ilość po korekcie powinno być dołączone do pierwotnej faktury?Czy – pomimo braku ustawowych regulacji dotyczących korekt – dopuszczalne jest wystawianie oświadczeń przez nabywcę oleju napędowego grzewczego zawierających ilość z faktury pierwotnej, pomimo zmiany ilości fakturą korygującą?
2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-177/09-4/TK
∟Co oznacza zwrot „czytelny podpis” - jako konieczny element oświadczenia o przeznaczeniu oleju - art. 89 ustawy akcyzowej?
1 2
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.