Interpretacje do przepisu
art. 8 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


53/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 8 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2

2019.08.23 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP8.8101.19.2019.IDG
     ∟Opodatkowanie czynności przeniesienia praw do znaków towarowych i środków pieniężnych, określenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

2018.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.289.2018.1.MPE
     ∟W zakresie opodatkowania bezumownego korzystania z nieruchomości i określenia podstawy opodatkowania.

2017.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPP2/4512-235/16-2/BW
     ∟Czy działalność podejmowana przez „R” w sferze zadań określonych w art. 164 ust. 1 ustawy - prawo wodne (upw), to znaczy w sferze zadań publicznych, finansowanych ze składek członków oraz środków publicznych przekazywanych przez podmioty prawa publicznego (jednostki samorządu terytorialnego, organy administracji rządowej) nie podlega ustawie o podatku od towarów i usług (ustawie VAT)?

2017.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.80.2017.2.MW
     ∟Województwo, zawierając umowę użyczenia nieruchomości, nie działa w charakterze podatnika podatku od towarów i usług

2017.04.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.26.2017.2.ASz
     ∟- uznanie przekazania pakietu medycznego dla pracownika w części współfinansowanej przez spółkę za nieodpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 punkt 2 ustawy o VAT, oraz zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej tych usług świadczonych na rzecz pracownika, - wykazanie w deklaracji VAT-7 wartości pakietu medycznego w kwocie liczonej na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy o VAT w miesiącu, w którym spółka przekaże składkę na rzecz ubezpieczyciela, -zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej wartości pakietu medycznego w części finansowanej przez pracownika, - zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej wpłaty wartości pakietu medycznego przez samozatrudnionego.

2017.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-1.4512.254.2016.1.AWa
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku naliczania podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych – towarów i usług – w pewnej części do zdarzeń niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

2016.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP3.4512.680.2016.2.BJ
     ∟- opodatkowanie stawką 8% odpłatnego udostępniania sali, - brak opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia sali do celów gminnych Gmina, - prawo do odliczenia części podatku naliczonego dotyczącego zakupów inwestycyjnych, - prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych w oparciu o art. 86 ust. 10 i 13 ustawy o VAT

2016.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-453/16-2/JJ
     ∟opodatkowanie podatkiem VAT darowizny prawa do znaku towarowego oraz określenia podstawy opodatkowania ww. darowizny

2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.352.2016.2.MW
     ∟nieuznanie pokrycia przez Wnioskodawcę kosztów szkolenia pracownika za usługę podlegającą opodatkowaniu brak opodatkowania zwrotu kosztów szkoleń, do którego zobowiązany jest pracownik

2016.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-307/16-4/AF
     ∟Przyjmując za Wnioskodawcą, że powyższa czynność cywilnoprawna (umowa pożyczki) była objęta zakresem podatku od towarów i usług, przedmiotowa umowa pożyczki korzystała z wyłączenia z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, zgodnie z art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2016.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-235/16/JJ
     ∟opodatkowanie działalności podejmowanej przez RZSW w sferze zadań określonych w art. 164 ust. 1 ustawy Prawo wodne (UPW), finansowanych ze składek członków oraz środków publicznych przekazywanych przez podmioty prawa publicznego (jednostki samorządu terytorialnego, organy administracji rządowej).

2016.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-911/15/AR
     ∟Opodatkowania sprzedaży przez Wnioskodawcę działek gruntu nr A zabudowanej budynkiem „sprężarek” oraz B i C zabudowanych budynkiem „komory rozdzielczej” oraz prawa własności działki gruntu nr D i prawa wieczystego użytkowania działki gruntu nr E.

2016.02.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-838/15-4/AD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania dla czynności darowizny znaku towarowego.

2015.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-474/15-2/EN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego świadczenia usług przewozu pracowników własnej firmy do miejsca pracy.

2015.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-676/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2015.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-290/15/AZb
     ∟opodatkowanie organizacji pikniku, brak prawa do odliczenia

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-417/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 7. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.

2015.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-53/15-2/KC
     ∟w zakresie uznania wykonywanych czynności za świadczenie usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-1290/14/ICz
     ∟Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktury VAT dokumentującej wynagrodzenie z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy najmu.

2015.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1627/14/AP
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tyt. wydatków dot. samochodu wykorzystywanego przez dyrektora finansowego. Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tyt. wydatków dot. samochodu wykorzystywanego do dowozu pracowników.

2014.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-975/14-2/MM
     ∟opodatkowanie nieoprocentowanych i niskoprocentowych pożyczek ze środków obrotowych, zastosowanie zwolnienia dla czynności udzielania pożyczek oraz wykazywanie wartości sprzedaży w deklaracji podatkowej

2014.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1280b/14/PS
     ∟Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, nieuwzględnienie zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału współczynnika, proporcji etc), oraz określenie okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekty deklaracji.

2014.12.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-904/14-2/BH
     ∟Sprzedaż Gruntu do Spółki bez rozliczenia Nakładów z Wydzierżawiającym nie będzie stanowiła nieodpłatnego świadczenia usług, o którym mowa w art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy i jako usługa nie będzie podlegać opodatkowaniu natomiast przeniesienie na Wydzierżawiających poniesionych Nakładów będzie stanowić usługę w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy opodatkowaną stawką podatku VAT w wysokości 23%. Czynność tę Spółka powinna udokumentować poprzez wystawienie faktury, na podstawie ww. art. 106b ustawy.

2014.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-272/14-2/KT
     ∟opodatkowanie czynności przekazania na rzecz pracowników kart Multisport oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tych kart

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-103/14/MS
     ∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2014.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-44/14/KG
     ∟Gmina jako partner nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu, ponieważ nie posiada faktur dokumentujących nabycie towarów i usług.

2014.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-58/14-6/MW
     ∟brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu działalności nieodpłatnej, tj. z tytułu nieodpłatnego wstępu na imprezy

2014.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1140/13-2/KC
     ∟W zakresie nieodpłatnego przekazania w formie darowizny znaków lub innych praw.

2014.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1015/13-3/MR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług Kancelarii świadczonych nieodpłatnie.

2013.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1085/13-2/BH
     ∟Nieodpłatne przekazanie nieruchomości – obejmującej działkę gruntu – na cele osobiste wspólników jest czynnością wyłączoną z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj