Interpretacje do przepisu
art. 6 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


549/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 6 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2016.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPB2.4510.114.2016.1.EK
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uprawnienia do odliczenia od podatku dochodowego w Polsce podatku pobranego u źródła w Republice Austrii.

2016.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPB2.4510.120.2016.1.KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uprawnienia do odliczenia od podatku dochodowego w Polsce podatku pobranego u źródła w Republice Austrii.

2016.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPB2.4510.117.2016.1.JG
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uprawnienia do odliczenia od podatku dochodowego w Polsce podatku pobranego u źródła w Republice Austrii.

2016.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPB2.4510.116.2016.1.AO
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uprawnienia do odliczenia od podatku dochodowego w Polsce podatku pobranego u źródła w Republice Austrii.

2016.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.851.2016.1.AJ
     ∟w zakresie obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą wynagrodzenia z tytułu wykupu certyfikatów na rzecz spółek z siedzibą na terytorium Wielkiego Księstwa Luksemburga, Cypru oraz Malty

2016.11.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.867.16.1.MK
     ∟w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej oraz sposobu opodatkowania przychodu Wnioskodawcy otrzymanego w związku z uczestnictwem w funduszu

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-749/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-745/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-744/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-743/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-742/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-741/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-740/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.09.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-735/16-3/AJ
     ∟w zakresie zwolnienia z opodatkowania (na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10 updop) luksemburskiej spółki posiadającej status specjalistycznego funduszu inwestycyjnego (SIF)

2016.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-449/16-2/AP
     ∟w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu wypłacenia Funduszom kwot niezbędnych do dokonania zwrotu nadpłaconych kwot za Certyfikaty na rzecz Uczestników

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-634/16-3/AJ
     ∟Alternatywna spółka inwestycyjna nie jest funduszem inwestycyjnym działającym na podstawie przepisów ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (takimi funduszami oprócz funduszy inwestycyjnych otwartych są tylko dwa enumeratywnie wyżej wymienione typy alternatywnych funduszy inwestycyjnych), co jednocześnie przesądza o braku możliwości skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10 updop.

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-693/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT. Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-446/16-3/AM
     ∟Czy w świetle opisanego zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia swojego udziału związanego z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, o udział FIZAN związany z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, przysługujący przez ten sam okres, w związku z czym Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do opodatkowania ewentualnego dochodu Spółki zagranicznej, stosownie do art. 24a ust. 11 ustawy o CIT? Czy w świetle opisanego zaistniałego zdarzenia, Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia swojego udziału związanego z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, o udział FIZAN związany z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, przysługujący przez ten sam okres, w związku z czym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do opodatkowania ewentualnego dochodu Spółki zagranicznej, stosownie do art. 24a ust. 11 ustawy o CIT?

2016.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-445/16-3/AM
     ∟Czy w świetle opisanego zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia swojego udziału związanego z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, o udział FIZAN związany z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, przysługujący przez ten sam okres, w związku z czym Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do opodatkowania ewentualnego dochodu Spółki zagranicznej, stosownie do art. 24a ust. 11 ustawy o CIT? Czy w świetle opisanego zaistniałego zdarzenia, Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia swojego udziału związanego z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, o udział FIZAN związany z prawem do udziału w zyskach Spółki zagranicznej, przysługujący przez ten sam okres, w związku z czym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do opodatkowania ewentualnego dochodu Spółki zagranicznej, stosownie do art. 24a ust. 11 ustawy o CIT?

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-562/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-559/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-557/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-558/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-556/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-555/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-633/16-2/AJ
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 22 ust. 4 i następne Ustawy o CIT bez ograniczeń wynikających z art. 22c Ustawy o CIT oraz kwalifikacji prawnopodatkowej Dochodów otrzymywanych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczeniem usług pożyczek papierów wartościowych.

2016.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-626/16-2/PW
     ∟W zakresie skutków podatkowych uzyskania przychodu z tytułu wykupu (umorzenia) Certyfikatów Funduszu.

2016.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-477/16/SK
     ∟czy przychody związane z przekształceniem Spółek inwestycyjnych w Spółki komandytowe będą zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 10 Ustawy o CIT, stanowiły dla Funduszu przychód zwolniony od opodatkowania w Polsce, w części odpowiadającej udziałowi Funduszu w zyskach SCSp, a w konsekwencji na Spółkach komandytowych w tym zakresie nie będzie ciążył obowiązek pobrania i wpłacenia podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu ewentualnych niepodzielonych zysków oraz zysków przekazanych na inne kapitały, niż zakładowy występujących w Spółce inwestycyjnej na dzień przekształcenia (pytanie oznaczone we wniosku Nr 4)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj