Interpretacje do przepisu
art. 5 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


229/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 5 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1059.2016.1.JBB
     ∟w zakresie konsekwencji podatkowych uczestnictwa w spółce komandytowej

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1072.2016.1.MS
     ∟w zakresie zasad opodatkowania przychodów i kosztów z udziału w spółce osobowej, zawartych w treści art. 5 ww. ustawy

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1043.2016.1.DP
     ∟Konsekwencje uczestnictwa w spółce osobowej

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1073.2016.1.MS
     ∟w zakresie zasad opodatkowania przychodów i kosztów z udziału w spółce osobowej, zawartych w treści art. 5 ww. ustawy (ujawnienie nowego wspólnika spółki osobowej w trakcie roku podatkowego)

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1060.2016.1.JBB
     ∟w zakresie konsekwencji podatkowych uczestnictwa w spółce komandytowej

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1063.2016.1.JBB
     ∟w zakresie konsekwencji podatkowych uczestnictwa w spółce komandytowej

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1062.2016.1.JBB
     ∟w zakresie konsekwencji podatkowych uczestnictwa w spółce komandytowej

2017.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.1042.2016.1.DP
     ∟Konsekwencje uczestnictwa w spółce osobowej

2016.12.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.976.2016.1.JKT
     ∟Czy Wnioskodawca będzie obowiązany rozliczyć z tytułu udziału w Spk jedynie takie przychody i koszty, które powstaną w okresie, gdy Wnioskodawca będzie wspólnikiem Spk, czyli jedynie od dnia przystąpienia do Spk?

2016.12.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.838.2016.1.KP
     ∟koszty uzyskania przychodu z tytułu zbycia przez spółkę komandytową wierzytelności nabytych w drodze aportu

2016.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPB2.4510.85.2016.2.ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie sposobu podziału zysków z tytułu udziału w spółce komandytowej.

2016.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.977.2016.1.KB
     ∟Czy Wnioskodawca będzie obowiązany rozliczyć z tytułu udziału w Spk jedynie takie przychody i koszty, które powstaną w okresie, gdy Wnioskodawca będzie wspólnikiem Spk, czyli jedynie od dnia przystąpienia do Spk?

2016.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.879.2016.2.AJ
     ∟W zakresie zwolnienia z opodatkowania w Polsce dochodów luksemburskiego alternatywnego funduszu inwestycyjnego działającego w formie spółki kapitałowej.

2016.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.856.2016.3.AJ
     ∟Czy przychody (dochody) Funduszu osiągane na terytorium Polski ustawy CIT będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT ?

2016.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.838.2016.1.KP
     ∟koszty uzyskania przychodu z tytułu zbycia przez spółkę komandytową wierzytelności nabytych w drodze aportu

2016.11.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB3.4510.969.2016.1.MC
     ∟w zakresie uznania czy po stronie Wnioskodawcy jako Wspólnika pozostającego w Spółce, powstanie przychód w związku z wystąpieniem Wspólnika Ustępującego

2016.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2641-IBPB-1-2.4510.872.2016.1.BKD
     ∟czy wypłata zysków wypracowanych przez spółkę komandytową, podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym

2016.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.910.2016.1.AJ
     ∟Alternatywna spółka inwestycyjna nie jest funduszem inwestycyjnym działającym na podstawie przepisów ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (takimi funduszami oprócz funduszy inwestycyjnych otwartych są tylko dwa enumeratywnie wyżej wymienione typy alternatywnych funduszy inwestycyjnych), co jednocześnie przesądza o braku możliwości skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10 updop.

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-745/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-743/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-741/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-749/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-744/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-742/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-740/16-3/AJ
     ∟CIT w zakresie: zwolnienia podmiotowego dla Funduszu oraz opodatkowania u źródła (zryczałtowanym podatkiem dochodowym) wypłat na rzecz Funduszu (za pośrednictwem Spółki).

2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4510-1-14/16-4/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia, czy wniesienie wkładu pieniężnego przez Fundację do Spółki Komandytowej związane z przystąpieniem przez Fundację do Spółki Komandytowej, będzie neutralne dla Fundacji w podatku dochodowym od osób prawnych, tj. nie będzie powodowało powstania po stronie Fundacji przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

2016.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-666/16-2/PC
     ∟1. Czy wartością początkową środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych wchodzących w skład przedsiębiorstwa spółki komandytowej (Spółka 2), powstałej z przekształcenia Spółki l, będzie wartość początkowa określona w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Spółki l? 2. Czy X Sp. z o.o., jako przyszły wspólnik spółki komandytowej (Spółki 2), powstałej z przekształcenia Spółki l, będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w całości odpisy amortyzacyjne dokonywane od ustalonej wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych wchodzących w skład przedsiębiorstwa spółki komandytowej (Spółki 2), proporcjonalnie do jej udziału w zysku i stratach spółki komandytowej (Spółki 2) oraz przy uwzględnieniu dotychczasowej wysokości odpisów i kontynuując metodę amortyzacji przyjętą przez Spółkę l?

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-693/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT. Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

1 2 3 4 5 6 7 8

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj