Interpretacje do przepisu
art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


378/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2017.09.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.505.2017.1.MSU
     ∟uwzględnienie wartości odpisów amortyzacyjnych przy ustalaniu proporcji na podstawie art. 86 ust. 2a-2h

2017.09.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.521.2017.1.BS
     ∟Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy usług pośrednictwa finansowego.

2017.09.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.483.2017.1.MM
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami dotyczącymi pływalni według udziału wyliczonego na podstawie rozliczenia „osobogodzinowego”.

2017.09.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.343.2017.3.WN
     ∟Opodatkowanie podatkiem VAT usług faktoringowych (pytanie nr 1 i nr 2)

2017.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.354.2017.1.MK
     ∟Sposób ustalenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy.

2017.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.325.2017.2.OS
     ∟Opodatkowanie czynności zbycia Kryptowaluty i zwolnienie obowiązku ewidencjonowania ww. czynności przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

2017.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.280.2017.2.MK
     ∟w zakresie uznania transakcji wymiany walut za transakcje pomocnicze w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy o VAT oraz braku uwzględniania ich obrotu przy ustalaniu proporcji sprzedaży

2017.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.211.2017.2.ICz
     ∟opodatkowanie opłaty na pokrycie kosztów funkcjonowania kasy, wnoszone przez członków Międzyzakładowej Pracowniczej Kasy Pożyczkowo-Zapomogowej niebędących jednostkami organizacyjnymi Gminy

2017.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.394.2017.1.IT
     ∟w zakresie zwolnienia z podatku VAT usługi cash processingu

2017.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.355.2017.2.DM
     ∟Czy do obrotu dla celów kalkulacji proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Wnioskodawca powinien wliczyć obrót z tytułu transakcji będących przedmiotem wniosku, tj. przystąpienia do długu kredytowego i poręczenia kredytu gotówkowego, jako pomocniczych transakcji finansowych, o których mowa w art. 90 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy o VAT?

2017.08.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.265.2017.2.JM
     ∟Opodatkowanie czynności zbycia Kryptowaluty i zwolnienie obowiązku ewidencjonowania ww. czynności przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

2017.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB4.4014.184.2017.2.MPU
     ∟w zakresie skutków podatkowych transakcji wymiany walut

2017.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.299.2017.1.IK
     ∟opodatkowanie transakcji wymiany walut, dokumentowanie tych transakcji oraz ustalenia podstawy opodatkowania.

2017.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.107.2017.1.AG
     ∟w zakresie: braku rozpoznania przychodów lub kosztów uzyskania przychodów z tytułu powstania tzw. ekonomicznych różnic kursowych w związku z uiszczeniem zapłaty przez Spółkę, braku rozpoznania przychodów lub kosztów uzyskania przychodów z tytułu powstania tzw. ekonomicznych różnic kursowych w związku z otrzymaniem zapłaty przez Spółkę oraz powstania tzw. różnic kursowych od własnych środków pieniężnych w związku z dokonywaniem płatności w walutach obcych za zobowiązania wyrażone w złotówkach

2017.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.200.2017.1.RR
     ∟- Czy w świetle art. 22 ust. 1 UPDOF nabywanie i zbywanie Bitcoinów należy rozliczyć w ten sposób, że pierwsze zakupione Bitcoiny należy uznać za sprzedane jako pierwsze? Innymi słowy, jeśli Wnioskodawca nabyłby trzy Bitcoiny (najpierw A, potem B, na końcu C) w trzech różnych datach, a następnie sprzedałby je pojedynczo również w trzech różnych datach, należałoby przyjąć, że najwcześniej sprzedano Bitcoin A, potem B i jako ostatni Bitcoin C? Czy w sytuacji opisanej we wniosku można posłużyć się analogią i zastosować art. 30a ust. 3 UPDOF? W związku z tym czy wydatek poniesiony na nabycie pierwszego Bitcoina należy uznać za koszt uzyskania przychodu uzyskanego ze zbycia Bitcoin’a zbytego jako pierwszy itd.? Innymi słowy, czy transakcje opisane we wniosku można rozliczyć metodą FIFO (first in first out/pierwsze weszło pierwsze wyszło) analogicznie jak w przypadku art. 30a ust. 3 UPDOF? - Kiedy wydatek poniesiony na nabycie danego Bitcoina będzie mógł zostać potraktowany jako koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 22 ust. 1 UPDOF? - Czy w celu udokumentowania transakcji kupna oraz sprzedaży Bitcoinów zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3, art. 22 ust. 1, art. 30a ust. 3 UPDOF wystarczające będą wyciągi z giełd? Czy transakcje opisane we wniosku będzie można rozliczyć na podstawie wyciągów z ww. kont udostępnionych przez giełdy (przelewy/płatności otrzymane tytułem zbycia Bitcoinów minus przelewy/płatności dotyczące nabycia Bitcoinów)?

2017.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.201.2017.1.RR
     ∟Czy transakcje kupna i sprzedaży Bitcoinów należy ewidencjonować w księdze przychodów i rozchodów na podstawie art. 24a UPDOF jako nabycie i sprzedaż usług czy praw majątkowych czy po prostu jako zdarzenie podatkowe skutkujące powstaniem przychodu bądź kosztu?

2017.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.78.2017.2.RR
     ∟Czy ewentualny dochód jaki uzyska Wnioskodawca z handlu Bitcoinami będzie opodatkowany według 19% stawki podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 w związku z art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „UPDOF”)?

2017.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-2.4012.56.2017.1.RS
     ∟Prawo do zastosowania procedury VAT-marża przy sprzedaży używanej srebrnej biżuterii, monet kolekcjonerskich i sztabek srebrnych.

2017.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP1.4512.180.2017.3.MM
     ∟Obowiązek uwzględnienia wynagrodzenia z tytułu dystrybucji kart VISA przy wyliczaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ustawy i obowiązek dokonania korekty podatku na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy.

2017.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPP2/4512-3-44/15-6/S/BH/RR
     ∟w zakresie opodatkowania czynności sprzedaży jednostek Bitcoin

2017.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.77.2017.2.AKO
     ∟w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku do świadczonej usługi cash processingu

2017.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.71.2017.1.AM
     ∟w zakresie zasad wystawiania i przechowywania faktur elektronicznych oraz potwierdzania w sposób elektroniczny odbioru faktury korygującej

2017.04.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP1.4512.43.2017.2.KM
     ∟Czy Spółka powinna uwzględnić obrót uzyskany z tytułu transakcji zbycia Wierzytelności, które następowały na przestrzeni lat 2011-2015, w kalkulacji proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 w zw. z ust. 2 ustawy VAT, biorąc pod uwagę zarówno stan prawny obowiązujący przed 1 stycznia 2014 r., jak i po tej dacie?

2017.04.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.27.2017.1.AKO
     ∟w zakresie opodatkowania świadczonych usług cash processingu po 1 lipca 2017 r

2017.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.100.2017.1.AS
     ∟W zakresie opodatkowania obrotu jednostkami bitcoin w ramach wirtualnych giełd.

2017.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.156.2017.1.AKO
     ∟W zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od podatku do świadczonej usługi cash processingu.

2017.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP1.4512.120.2017.1.AJ
     ∟Czy przy sprzedaży kantorowej walut, zwolnionej z podatku od towarów i usług, obrotem (podstawą opodatkowania wykazywaną w deklaracji VAT-7) jest wartość marży (czyli różnica pomiędzy ceną zakupu a sprzedaży waluty), czy cała suma otrzymana od klienta za sprzedaż waluty? Czy ustalając proporcję obrotu zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług przy sprzedaży kantorowej należy brać tylko wartość marży, czy całą wartość otrzymaną od klienta za sprzedaż walut? Czy w związku ze zwolnieniem przedmiotowym usług kantorów wymiany walut jest możliwość rezygnacji z kasy fiskalnej?

2017.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP2.4512.156.2017.1.KB
     ∟Określenie podstawy opodatkowania nabywanej usługi faktoringowej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od jej nabycia

2017.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP2.4512.33.2017.2.JO
     ∟W zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i ust. 9 ustawy.

2017.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP1.4512.21.2017.1.MP
     ∟w zakresie uwzględniania obrotu z tytułu udzielanych pożyczek przy wyliczeniu wartości współczynnika struktury sprzedaży

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj