Interpretacje do przepisu
art. 43 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


8/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 43 ustawy o podatku akcyzowym

1

2019.10.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.313.2019.2.DW
     ∟1) Czy Wnioskodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych zobowiązany jest przy rozliczaniu zaliczek na ten podatek do uwzględniania kosztów uzyskania przychodu nauczyciela akademickiego w wysokości 50% na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 3 w zw. z art. 22 ust. 9b pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, ze zm.), dalej jako "UPIT" od wszystkich składników wynagrodzenia otrzymanych ze stosunku pracy, na który składają się świadczenia wymienione w opisie stanu faktycznego w pkt. I.1. - I.2. lit. a - f; II. 1 - II. 4; III. 1 - III. 2 lit. a – g, bez konieczności spełniania dodatkowych wymogów formalnych w zakresie potwierdzenia przeniesienia praw autorskich? 2) Czy Wnioskodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych zobowiązany jest przy rozliczaniu zaliczek na ten podatek do uwzględniania kosztów uzyskania przychodu nauczyciela akademickiego w wysokości 50% na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 3 w zw. z art. 22 ust. 9b pkt 8 UPIT od całego przychodu otrzymanego ze stosunku pracy, bez konieczności dokonywania wyłączeń z tytułu wynagrodzenia za wykonywanie w ramach stosunku pracy obowiązków o charakterze administracyjnym, porządkowym lub organizacyjnym? 3) Czy Wnioskodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych zobowiązany jest przy rozliczaniu zaliczek na ten podatek do uwzględniania kosztów uzyskania przychodu nauczyciela akademickiego, który jest etatowym pracownikiem … lub jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę w innej uczelni w wysokości 50% na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 3 w zw. z art. 22 ust. 9b pkt 8 UPIT od wynagrodzenia otrzymanego z tytułu wykonywania działalności dydaktycznej w ramach umowy cywilnoprawnej? 4) Czy Wnioskodawca jako płatnik PIT jest obowiązany przy rozliczaniu zaliczek na ten podatek do uwzględniania 50% kosztów uzyskania przychodu w odniesieniu do osób prowadzących zajęcia dydaktyczne w ramach umów cywilnoprawnych, a nie mających statusu nauczyciela akademickiego, bez konieczności spełnienia wymogów formalnych potwierdzających przeniesienie majątkowych praw autorskich do utworu, jakim jest działalność dydaktyczna czy też naukowa? 5) Czy Wnioskodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych zobowiązany będzie przy rozliczaniu zaliczek na ten podatek do uwzględniania kosztów uzyskania przychodu nauczyciela akademickiego w wysokości 50% na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 3 w zw. z art. 22 ust. 9b pkt 3 UPIT od wszystkich świadczeń wymienionych w opisie stanu faktycznego w pkt. IV. 1-7, które … planuje wypłacać nauczycielom akademickim tytułem wynagrodzenia ze stosunku pracy?

2010.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-183/10/DG
     ∟Nabycie wewnątrzwspólnotowe olejów smarowych o kodach 2710 19 71 – 2710 19 99 z zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy

2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-228b/08/ZG
     ∟Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe klasyfikowane do kodów CN 2710 19 71 - 2710 19 99 są wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi zarówno w swietle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych. Ich przetwarzanie lub produkcja wiąże się z wykonywaniem tych czynności w składzie podatkowym. Ponadto podatnik zobligowany będzie do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku akcyzowego.

2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443/W-8/08-2/TW
     ∟Czy Zainteresowany może w składzie podatkowym produkować, a następnie wprowadzać do obrotu handlowego na terenie Polski denaturat (butelkowany i luzem) produkowany zgodnie z warunkami określonymi w polskiej normie PN-A-79532 (tj. spirytus - alkohol etylowy o mocy 92% obj. skażony ogólnym środkiem skażającym wg PN-C-97911:1995 i zabarwiony fioletem krystalicznym), który jest wyrobem nieprzeznaczonym do spożycia przez ludzi i korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie § 18 ust. 1 pkt. 2 ww. rozporządzenia tj. jak dla alkoholu etylowego skażonego środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych i wykorzystywanego do wytwarzania produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi?

2007.03.06 - Urząd Celny w Siedlcach - 446000-AP-0503-3/07/AP
     ∟1) Czy podmiot dokonujący odsprzedaży gazu na cele zwolnione od akcyzy może przeznaczyć gaz płynny, który pozostanie w cysternie po dokonanych dostawach do klientów, na własne cele grzewcze do ogrzewania obiektów firmy składając, jako podmiot zużywający gaz (o którym mowa w §15 ust. 4 pkt 7 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego) oświadczenie, że gaz płynny nie będzie przeznaczony do napędu pojazdów samochodowych,2) Czy gaz płynny pozostały w cysternie, który nie został sprzedany podmiotom zużywającym go na cele zwolnione z akcyzy, po uprzednim przeważeniu cysterny i ustaleniu dokładnej ilości gazu w obecności pracownika SNP oraz zapłaceniu akcyzy i opłaty paliwowej może być wykorzystany do celów napędowych.

2007.01.15 - Urząd Celny w Koszalinie - 422000-PA-9102-00001/2007/JS
     ∟Wnioskodawca planuje dokonywać zakupu i sprzedaży w procedurze zawieszenia poboru akcyzy spirytusu porektyfikacyjnego jednakże, w powyższych transakcjach zamierza występować jedynie jako pośrednik handlowy tj. zakupować spirytus w składzie podatkowym i następnie go odsprzedawać do innego składu podatkowego- bez przyjęcia spirytusu do własnego składu podatkowego oraz bez jego wysyłki z własnego składu podatkowego.

2006.12.08 - Urząd Celny w Ciechanowie - 447000-PA-9100I-13/06/9862/AF
     ∟Czy gaz płynny – propan, butan oraz mieszanina propan-butan zakupione przez spółkę od podmiotu posiadającego status składu podatkowego lub od podmiotu, który korzysta za składu podatkowego na podstawie umowy cywilnoprawnej i odsprzedawać go podmiotom zużywającym go na cele inne niż do napędu pojazdów samochodowych i korzystających ze zwolnienia z akcyzy w związku ze spełnieniem warunków określonych w § 15 ust. 2-4 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, z uwagi na zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy, w momencie wyprowadzenia ze składu podatkowego, może być przewożony przez Spółkę bez administracyjnego dokumentu towarzyszącego?

2006.03.09 - Urząd Celny w Szczecinie - 421000-PA-9102-1/06/TS
     ∟Podatnik przed uzyskaniem zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego jak również po jego uzyskaniu chciałaby zakupiony z gorzelni w Polsce (ze składu podatkowego) destylat rolniczy sprzedawać bezpośrednio do innego odbiorcy na terenie kraju bądź Unii Europejskiej. Podatnik wystawiałaby jedynie fakturę sprzedaży natomiast skład podatkowy, od którego wnioskodawca zakupiłby alkohol etylowy wystawiłby dokument przewozowy oraz dokument ADT (administracyjny dokument towarzyszący). Wyrób akcyzowy przemieszczany byłby bezpośrednio z polskiego składu podatkowego do odbiorcy z pominięciem Podatnika.

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj