Interpretacje do przepisu
art. 3 ust. la ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


296/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 3 ust. la ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

2015.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/4511-33/15-3/AU
     ∟Czy całkowity dochód uzyskiwany przez Wnioskodawczynię z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w maltańskiej spółce kapitałowej będzie podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy z Maltą i w konsekwencji, na podstawie art. 23. ust. 1 lit a) Umowy z Maltą, dochód ten będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce?

2015.04.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-109/15-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego.

2015.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-31/15-5/EC
     ∟W sytuacji gdy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja spółki niebędącej osobą prawną, do dnia odpłatnego zbycia Obligacji upłynie 6 lat, nie powstanie u Wnioskodawcy przychód ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tj. z pozarolniczej działalności gospodarczej. Natomiast w sytuacji gdy odpłatne zbycie Obligacji nastąpi przed upływem 6 lat kosztem uzyskania przychodu z tego tytułu będą wydatki poniesione na ich nabycie przez sp. z o.o., niezaliczone w jakiejkolwiek formie do kosztów uzyskania przychodów przez Wnioskodawcę lub spółkę co wynika z art. 24 ust. 3d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie podkreślić należy, że w przypadku nabycia Obligacji w wyniku potrącenia wzajemnych wierzytelności i zobowiązań kosztem nabycia Obligacji będzie uzgodniona cena ich nabycia uregulowana przez Spółkę przez potrącenie.

2015.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-31/15-6/EC
     ∟W sytuacji gdy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja spółki niebędącej osobą prawną, do dnia wykupu Obligacji upłynie 6 lat, nie powstanie u Wnioskodawcy przychód ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. z pozarolniczej działalności gospodarczej. Natomiast w sytuacji gdy wykup Obligacji przez emitenta nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki komandytowej powstanie u Wnioskodawcy przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej. Jednocześnie – w celu ustalenia dochodu – Wnioskodawca będzie miał możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na ich nabycie przez sp. z o.o., niezaliczonych w jakiejkolwiek formie do kosztów uzyskania przychodów przez Wnioskodawcę lub spółkę co wynika z art. 24 ust. 3d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie podkreślić należy, że w przypadku nabycia Obligacji w wyniku potrącenia wzajemnych wierzytelności i zobowiązań kosztem nabycia Obligacji będzie uzgodniona cena ich nabycia uregulowana przez Spółkę przez potrącenie.

2015.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-32/15-5/EC
     ∟W sytuacji gdy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja spółki niebędącej osobą prawną, do dnia odpłatnego zbycia Obligacji upłynie 6 lat, nie powstanie u Wnioskodawcy przychód ze źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tj. z pozarolniczej działalności gospodarczej. Natomiast w sytuacji gdy odpłatne zbycie Obligacji nastąpi przed upływem 6 lat kosztem uzyskania przychodu z tego tytułu będą wydatki poniesione na ich nabycie przez sp. z o.o., niezaliczone w jakiejkolwiek formie do kosztów uzyskania przychodów przez Wnioskodawcę lub spółkę co wynika z art. 24 ust. 3d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie podkreślić należy, że w przypadku nabycia Obligacji w wyniku potrącenia wzajemnych wierzytelności i zobowiązań kosztem nabycia Obligacji będzie uzgodniona cena ich nabycia uregulowana przez Spółkę przez potrącenie.

2015.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-32/15-6/EC
     ∟Czy wykup Obligacji przez emitenta po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki komandytowej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? (pyt. 2) Czy wykup Obligacji przez emitenta przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki komandytowej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? (pyt. 4) W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 4 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu wykupu Obligacji przez emitenta, jeżeli wykup nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki komandytowej? (pyt. 5)

2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-13/15-4/DP
     ∟Czy zbycie przez Wnioskodawcę Obligacji, po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? W jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu zbycia Obligacji, jeżeli zbycie nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej?

2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-14/15-5/DP
     ∟Czy wykup Obligacji przez emitenta po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej będzie skutkował po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? Czy wykup Obligacji przez emitenta przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej będzie skutkował po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 4 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu wykupu Obligacji przez emitenta, jeżeli wykup nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej?

2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-14/15-4/DP
     ∟Czy zbycie przez Wnioskodawcę Obligacji, po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej będzie skutkowało po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? W jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu zbycia Obligacji, jeżeli zbycie nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej?

2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-13/15-5/DP
     ∟Czy wykup Obligacji przez emitenta po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej będzie skutkował po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? Czy wykup Obligacji przez emitenta przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej będzie skutkował po stronie Wnioskodawcy powstaniem przychodu podatkowego? W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy z pytania nr 4 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien rozpoznać koszt uzyskania przychodu z tytułu wykupu Obligacji przez emitenta, jeżeli wykup nastąpi przed upływem 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja Spółki jawnej?

2015.04.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-7/15-3/JK
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania uzyskiwanych dochodów z tytułu pełnienia funkcji dyrektora spółki z siedzibą na terytorium Malty.

2015.04.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-8/15-3/JK
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania uzyskiwanych dochodów z tytułu pełnienia funkcji dyrektora spółki z siedzibą na terytorium Malty.

2015.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-10/15-4/PW
     ∟Dochód Wnioskodawcy uzyskany na Malcie będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce. Przy czym, jeżeli Wnioskodawca uzyskałby inne dochody w roku podatkowy podlegające opodatkowaniu w Polsce, to dochód uzyskany na Malcie winien zostać uwzględniony dla potrzeb obliczenia stopy procentowej podatku – od pozostałego dochodu Wnioskodawcy podlegającego opodatkowaniu w Polsce. Należy zauważyć, że na zwolnienie w Polsce omawianego wynagrodzenia od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych nie będzie miała wpływu okoliczność, czy zgodnie z wewnętrznymi przepisami maltańskim dla tego typu wynagrodzenia przewidziano opodatkowanie maltańskim podatkiem dochodowym, czy nie, tj. czy według prawa wewnętrznego Malty dochody te podlegają zwolnieniu z opodatkowania.

2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-16/15-2/MK
     ∟W związku z przekształceniem Spółki z o.o. w Spółkę jawną Wnioskodawca będzie zobowiązany do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych wartości niepodzielonych zysków (zarówno zysków bieżących jak i zysków z lat ubiegłych) oraz zysków przekazanych na inne kapitały niż kapitał zakładowy, na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ww. ustawy. Natomiast w sytuacji gdy Spółka z o.o. na moment przekształcenia nie będzie posiadać niepodzielonych zysków (zarówno zysków bieżących jak i zysków z lat ubiegłych) lub zysków przekazanych na inne kapitały niż kapitał zakładowy, przekształcenie nie będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego po stronie Wnioskodawcy.

2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-17/15-2/MK
     ∟W związku z przekształceniem Spółki z o.o. w Spółkę jawną Wnioskodawca będzie zobowiązany do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych wartości niepodzielonych zysków (zarówno zysków bieżących jak i zysków z lat ubiegłych) oraz zysków przekazanych na inne kapitały niż kapitał zakładowy, na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ww. ustawy. Natomiast w sytuacji gdy Spółka z o.o. na moment przekształcenia nie będzie posiadać niepodzielonych zysków (zarówno zysków bieżących jak i zysków z lat ubiegłych) lub zysków przekazanych na inne kapitały niż kapitał zakładowy, przekształcenie nie będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego po stronie Wnioskodawcy.

2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-14/15-2/MG
     ∟Z przekształceniem Spółki z o.o. w Spółkę komandytową Wnioskodawca będzie zobowiązany do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych wartości niepodzielonych zysków (zarówno zysków bieżących jak i zysków z lat ubiegłych) oraz zysków przekazanych na inne kapitały niż kapitał zakładowy, na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ww. ustawy.

2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-15/15-2/MG
     ∟Przyszłe w związku z przekształceniem Spółki z o.o. w Spółkę komandytową Wnioskodawca będzie zobowiązany do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych wartości niepodzielonych zysków (zarówno zysków bieżących jak i zysków z lat ubiegłych) oraz zysków przekazanych na inne kapitały niż kapitał zakładowy, na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ww. ustawy. Natomiast w sytuacji gdy Spółka z o.o. na moment przekształcenia nie będzie posiadać niepodzielonych zysków (zarówno zysków bieżących jak i zysków z lat ubiegłych) lub zysków przekazanych na inne kapitały niż kapitał zakładowy, przekształcenie nie będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego po stronie Wnioskodawcy.

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-29/15-2/EC
     ∟Czy otrzymane w wyniku likwidacji Spółki komandytowej środki pieniężne stanowić będą dla Wnioskodawcy przychód podatkowy w rozumieniu przepisów ustawy o PIT? (pyt. 1)

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-29/15-3/EC
     ∟Czy otrzymane w wyniku likwidacji Spółki komandytowej inne składniki majątku stanowić będą dla Wnioskodawcy przychód podatkowy w rozumieniu przepisów ustawy o PIT? (pyt. 2)

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-30/15-2/EC
     ∟Czy otrzymane w wyniku likwidacji Spółki jawnej środki pieniężne stanowić będą dla Wnioskodawcy przychód podatkowy w rozumieniu przepisów ustawy o PIT? (pyt. 1)

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-30/15-3/EC
     ∟Czy otrzymane w wyniku likwidacji Spółki jawnej inne składniki majątku stanowić będą dla Wnioskodawcy przychód podatkowy w rozumieniu przepisów ustawy o PIT? (pyt. 2)

2015.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1348/14-2/AP
     ∟Określenie przychodu z tytułu objęcia udziałów w spółce kapitałowej.

2015.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1349/14-2/AP
     ∟Określenie przychodu z tytułu objęcia udziałów w spółce kapitałowej.

2015.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-850/14-2/JK2
     ∟Od stycznia do marca 2014 r. (do dnia wyjazdu do Arabii Saudyjskiej) Wnioskodawca posiadał miejsce zamieszkania w Polsce i podlegał w tym okresie w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy, tj. podlegał opodatkowaniu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodu. Natomiast od dnia wyjazdu do Arabii Saudyjskiej i przeniesienia tam ośrodka interesów życiowych Wnioskodawca podlega w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Oznacza to, że w tym okresie w Polsce podlega opodatkowaniu jedynie od dochodów osiąganych na terytorium Polski na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zatem dochody z pracy osiągnięte przez Wnioskodawcę na terytorium Arabii Saudyjskiej, w okresie gdy posiadał tam miejsce zamieszkania dla celów podatkowych nie podlegają opodatkowaniu w Polsce. Wnioskodawca składając w Polsce zeznanie za 2014 r. z tytułu dochodów osiągniętych w Polsce nie ma obowiązku wykazywania dochodów osiągniętych w Arabii Saudyjskiej.

2015.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-953/14/IB
     ∟Czy z dniem 28 sierpnia 2013 r. nastąpiła zmiana jego rezydencji podatkowej, tj. czy z dniem 28 sierpnia 2013 r., a więc z momentem zakupu mieszkania w Polsce, nastąpiła zmiana jego miejsca zamieszkania powodująca, iż od tego dnia posiada w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy na gruncie art. 3 ustawy o PDOF oraz art. 4 UUPO?

2014.12.30 - Minister Finansów - DD11/033/11-4/GOJ/14
     ∟1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)?2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?

2014.12.30 - Minister Finansów - DD11/033/11-5/GOJ/14
     ∟1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)?2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?

2014.12.30 - Minister Finansów - DD11/033/11-6/GOJ/14/
     ∟1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)?2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?

2014.12.30 - Minister Finansów - DD11/033/11-3/GOJ/14
     ∟1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)?2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?

2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-888/14-2/KT
     ∟Sprzedaż nieruchomości będzie korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy VAT, ponieważ nie jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą Nieruchomości upłynął okres dłuższy 2 lata. Strony będą mogły wybrać opodatkowanie dostawy, pod warunkiem, że będą zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni oraz złożą przed dniem dokonania dostawy oświadczenie o wyborze opodatkowania dostawy nieruchomości.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj