Interpretacje do przepisu
art. 291 § 4 Ordynacji podatkowej
7/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 291 § 4 Ordynacji podatkowej
1
2017.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.2.2017.2.PK
∟Wystawienie not korygujących oraz korekty deklaracji
2017.04.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP1.4512.68.2017.1.MK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w stanie faktycznym przedstawionym we Wniosku - z punktu widzenia przepisów ustawy o VAT - przedmiotem nabycia przez Wnioskodawcę był grunt niezabudowany stanowiący ‘tereny budowlane w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy o VAT, co oznacza, że transakcja podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT wg stawki 23 %, zatem Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia całości podatku VAT naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT z faktury dokumentującej tę transakcję?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w stanie faktycznym przedstawionym we wniosku - w razie uznania, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione w pytaniu oznaczonym we Wniosku jako pytanie nr 1) jest nieprawidłowe, tj. w razie uznania, że przedmiotem nabycia przez Wnioskodawcę był grunt zabudowany w rozumieniu ustawy o VAT, co oznacza, że transakcja nie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT wg stawki 23 %, a Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT z faktury dokumentującej tę transakcję - to w takim wypadku Wnioskodawca powinien - po korekcie aktu notarialnego z dnia 16 marca 2016 r. oraz po otrzymaniu korekty faktury VAT dokumentującej tę transakcję oraz ceny wskazanej na tej fakturze - dokonać: (i) korekty deklaracji VAT 7K za III kwartał 2016 r., oraz (ii) wycofać wniosek o zwrot nadwyżki podatku VAT naliczonego nad należnym?
2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-174/15-4/JS
∟wystawienie faktur w związku z dostawami nieruchomości dokonanymi w 2010 i 2011 roku
2015.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-111/15-2/IG
∟1. Czy na gruncie podatku VAT to Gmina jest uznawana za podatnika VAT i w konsekwencji to Gmina, a nie Urząd, powinna być zarejestrowana dla celów podatku VAT i rozliczać VAT należny i naliczony w swojej deklaracji zarówno z tytułu czynności realizowanych przez Gminę, jak i przez Urząd?
2. Czy realizowane przez Urząd czynności opodatkowane lub zwolnione z VAT powinny być fakturowane przez Gminę i uwzględniane w deklaracjach VAT Gminy?
3. Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego:
d) wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy,
e) nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy,
f) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu,
bez konieczności korygowania takiej faktury?
2012.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-402/12/BP
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej ewidencji i identyfikacji podatników w zakresie zgłoszeń identyfikacyjnych/aktualizacyjnych.
2012.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/436-23/11-7/12-S/KK
∟Czy otrzymanie przez Wnioskodawcę pieniędzy na jego konto, pochodzących z umowy pożyczki od rodziców, podlega opodatkowaniu stawką 20 %, określoną w art. 7 ust. 5 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych ?
2010.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-550/10-2/EN
∟1) Czy wobec istnienia ustawowego uregulowania, dotyczącego terminu wniesienia przez kontrolowanego, zastrzeżeń i wyjaśnień do protokołu, kontrolujący mogą zadawać kontrolowanemu ewentualne pytania o chęć wniesienia przez niego takowych zastrzeżeń i wyjaśnień, oczekując podjęcia przez kontrolowanego decyzji w tej kwestii już w momencie wręczania mu protokołu kontroli, a w przypadku udzielenia przez kontrolowanego odpowiedzi, czy odpowiedź taka ma jakieś znaczenie prawne (czy jest dla kontrolowanego wiążąca) oraz czy powinna być zapisywana w protokole?2) Czy kwestie dotyczące ewentualnego wniesienia przez kontrolowanego, zastrzeżeń lub wyjaśnień do protokołu powinny być przesądzane już w momencie podpisywania protokołu przez kontrolowanego, czy decyzję o wniesieniu bądź nie wniesieniu takowych zastrzeżeń lub wyjaśnień kontrolowany może podjąć w ciągu 14 dni od daty doręczenia mu protokołu?3) Czy zastrzeżenia lub wyjaśnienia, o których mowa w art. 291 § 1, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) mogą dotyczyć jedynie naruszenia prawa materialnego oraz ustaleń zamieszczonych przez kontrolowanego w protokole, czy też mogą dotyczyć sposobu przeprowadzenia kontroli oraz procedury kontrolnej?4) Czy kontrolujący mogą bez wcześniejszego zadawania pytań kontrolowanemu sami zamieszczać w protokole zapis o treści: „Kontrolowany nie wnosi uwag i zastrzeżeń do sposobu i formy przeprowadzenia kontroli”, a następnie prosić kontrolowanego o podpisanie się pod tak sformułowanym tekstem?
1
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.