Interpretacje do przepisu
art. 2 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


36/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 2 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku akcyzowym

1 2

2019.03.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.22.2019.2.MK
     ∟Opodatkowanie suszu tytoniowego w związku z jego dostawą wewnątrzwspólnotową i zniszczeniem oraz obowiązkami formalnymi związanymi ze zniszczeniem suszu tytoniowego

2018.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.169.2018.1.MK
     ∟Rozliczanie ubytków wyrobów akcyzowych

2018.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.106.2018.1.MPU
     ∟Konfekcjonowanie alkoholu etylowego i obowiązki z tym związane.

2018.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.51.2018.1.MAZ
     ∟Brak możliwości zwolnienia od akcyzy, na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, posiadanego przez wnioskodawcę skażonego alkoholu etylowego.

2016.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP4.4513.361.2016.1.MK
     ∟utylizacja suszu tytoniowego

2016.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-44/16-4/MC
     ∟W zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym całkowitego zniszczenia żyły tytoniowej w wyniku poddania procesowi kompostowania oraz obowiązków formalnych związanych z przedmiotowym zniszczeniem żyły tytoniowej

2016.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-117/16/PK
     ∟Opodatkowanie ubytków wyrobów akcyzowych powstałych podczas przemieszczania

2016.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-71/16/MK
     ∟obowiązki wynikające z tzw. pierwszego przetworzenia suszu tytoniowego

2016.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-27/16-2/SM
     ∟Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla sprzedaży i dostawy wewnątrzwspólnotowej odzyskanego toluenu.

2016.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-26/16-2/SM
     ∟Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla sprzedaży i dostawy wewnątrzwspólnotowej odzyskanego toluenu.

2016.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-188/15/PK
     ∟Opodatkowanie strat wyrobów gazowych w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2015 r. oraz od 1 stycznia 2016 r.

2016.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-206/15/MK
     ∟uznanie nadmiernych ubytków alkoholu za ubytki powstałe wskutek zdarzenia losowego lub siły wyższej i ich zwolnienie z podatku akcyzowego

2015.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-26/15-2/SM
     ∟Stosowanie dopuszczalnych norm ubytków wyrobów akcyzowych przy transporcie paliw rurociągiem

2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-150/15/BG
     ∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wycieków frakcji próżniowej

2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-384/15/BG
     ∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wycieków frakcji próżniowej

2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-11/15-3/KK
     ∟1.brak jest możliwości zmiany oświadczenia o przeznaczeniu nabytego oleju, 2.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu zużycia na cele opałowe - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy, 3.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu ich dalszej odsprzedaży (przekazaniu) do zużycia na cele opałowe przez ostatecznego nabywcę - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy, 4.przekazanie do utylizacji posiadanego oleju - nabytego w celu użycia go celów opałowych - stanowi naruszenie warunków zastosowania preferencyjnej stawki podatku i zobowiązuje Wnioskodawcę do opodatkowania przedmiotowego oleju stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.

2015.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-33/15/BP
     ∟Czy wskazane powyżej straty wyrobów akcyzowych powstające w związku z ich magazynowaniem nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jednolity z dnia 29 kwietnia 2011 r. Dz. U. z 2009 r., Nr 3, poz. 11, dalej ustawa o podatku akcyzowym, ustawa akcyzowa).

2015.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-159/12/15-5/S/KB
     ∟w zakresie opodatkowania wyrobów węglowych

2014.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-442/14/PK
     ∟Uznanie wycieku frakcji próżniowej (CN 2710 1963) za zniszczenie wyrobu akcyzowego

2014.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-276/14/PK
     ∟Uznanie wycieku frakcji próżniowej (CN 2710 1963) za zniszczenie wyrobu akcyzowego

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-613/14-2/KB
     ∟opodatkowanie oleju odpadowego stawką 0 zł oraz uznania usuniętego ze zbiornika oleju opałowego za straty niepodlegające opodatkowaniu.

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-37/14-2/KK
     ∟1. W sytuacji opróżnienia zbiorników w których znajduje się wyrób o kodzie CN 2710 99 przeznaczony do utylizacji, ma zastosowanie stawka akcyzy w wysokości 0 zł. 2. wyrób energetyczny o kodzie CN 2710 99 usunięty ze zbiornika, nie stanowi straty wyrobu zwolnionego (mazutu), i w przypadku oddania do utylizacji podlega opodatkowaniu stawką akcyzy w wysokości 0zł. 3. Natomiast, stwierdzony w przedmiotowej sytuacji niedobór mazutu CN 2710 19 61 może zostać potraktowany przez podmiot zużywający jako strata wyrobu zwolnionego, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1574/11/14-8/S/KB
     ∟Czy po 1 stycznia 2012 r. wskazane w stanie faktycznym straty wyrobów węglowych powstające w związku z ich przyjęciem i magazynowaniem podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?

2014.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - PPP3/443-324/10/14-8/S/JK
     ∟W analizowanym przypadku straty (niedobory) przedmiotowych wyrobów akcyzowych nie są przedmiotem opodatkowania akcyzą, o którym mowa w art. 8 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy. Reasumując stwierdzić należy, że potwierdzenie przez odbiorcę na dokumencie dostawy odbioru mniejszej ilości odebranych wyrobów akcyzowych w stosunku do wysłanych przez Spółkę wyrobów, wymienionych w niniejszym wniosku, nie rodzi po stronie Spółki obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od stwierdzonego niedoboru.

2013.04.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-45/13/JK
     ∟Na Wnioskodawcy jako podmiocie zużywającym korzystającym ze zwolnienia na podstawie art. 31a ust. 2 ustawy ciążył obowiązek rzeczywistego zużycia nabytych wyrobów węglowych na cele objęte zwolnieniem. Ponieważ nie wszystkie nabyte w ramach zwolnienia wyroby węglowe zostały zużyte przez Wnioskodawcę na cele objęte zwolnieniem, warunek dla końcowego zużycia, ustanowiony w przepisach krajowych do celów obniżonego poziomu opodatkowania lub zwolnienia, nie został spełniony dla wszystkich wyrobów węglowych.

2013.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-12/13/BP
     ∟Czy Spółka, podpisując dokument dostawy z wskazaną w nim datą oraz miejscem odbioru wynikających z umówionych warunków Incoterms, w prawidłowy sposób będzie potwierdzać odbiór wyrobów węglowych?

2013.04.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-14/13/BP
     ∟Czy Spółka w prawidłowy sposób potwierdzała odbiór wyrobów węglowych?

2012.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-295/12/PK
     ∟opodatkowania ubytków wyrobów węglowych

2012.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-386/12-2/KB
     ∟skoro straty wyrobów węglowych powstałe podczas transportu dokonywanego przez Wnioskodawcę lub na jego rzecz będą podlegać opodatkowaniu na podstawie art. 9a ust. 1 pkt 6 ustawy to obowiązek podatkowy z tego tytułu będzie powstawał na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy w momencie stwierdzenia przedmiotowych strat. W konsekwencji, Wnioskodawca będzie obowiązany składać deklaracje podatkowe i dokonywać rozliczenia akcyzy od zużytych wyrobów węglowych za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia przypadającego w drugim miesiącu od miesiąca, w którym powstał obowiązek podatkowy.

2012.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-159/12-2/KB
     ∟1. Czy w związku z nabyciem wyrobów węglowych i ich przemieszczaniem do Elektrowni, po stronie Wnioskodawcy powstają ubytki wyrobów węgłowych? Jeżeli nie, to czy podmiotem uprawnionym do wystąpienia do naczelnika urzędu celnego o wydanie decyzji w zakresie ustalenia norm dopuszczalnych ubytków jest w analizowanym stanie faktycznym dostawca wyrobów węgłowych?2. Czy Elektrownia jest zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego w przypadku powstawania strat wyrobów węgłowych w trakcie ich transportu?3. Czy Elektrownia będzie zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego od skradzionej ilości wyrobów węglowych? Jeżeli Elektrownia nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku ak...

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj