Interpretacje do przepisu
art. 194 Ordynacji podatkowej
68/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 194 Ordynacji podatkowej
2018.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.247.2018.1.KS
∟1. Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku w stosunku do wypłat na rzecz Kontrahenta zagranicznego, jeżeli uzyska od niego certyfikat rezydencji odnoszący się do danego roku lub wskazanego okresu nawet jeśli data wydania i uzyskania tego certyfikatu jest późniejsza niż wynikający z certyfikatu okres obowiązywania?
2. Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku w stosunku do wypłat na rzecz Kontrahenta zagranicznego, jeżeli uzyska od niego poświadczoną notarialnie kopię certyfikatu rezydencji odnoszącego się do danego roku lub wskazanego okresu nawet jeśli data wydania i uzyskania tego dokumentu (poświadczenia notarialnego) jest późniejsza niż wynikający z tego dokumentu okres obowiązywania?
3. Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku na podstawie elektronicznej wersji certyfikatu rezydencji, jeżeli zgodnie z prawem państwa rezydencji Kontrahenta zagranicznego istnieje możliwość wydania certyfikatu rezydencji w formie elektronicznej lub w papierowej?
2018.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.248.2018.1.KS
∟1. Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku w stosunku do wypłat na rzecz Kontrahenta zagranicznego, jeżeli uzyska od niego certyfikat rezydencji odnoszący się do danego roku lub wskazanego okresu nawet jeśli data wydania i uzyskania tego certyfikatu jest późniejsza niż wynikający z certyfikatu okres obowiązywania?
2. Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku w stosunku do wypłat na rzecz Kontrahenta zagranicznego, jeżeli uzyska od niego poświadczoną notarialnie kopię certyfikatu rezydencji odnoszącego się do danego roku lub wskazanego okresu nawet jeśli data wydania i uzyskania tego dokumentu (poświadczenia notarialnego) jest późniejsza niż wynikający z tego dokumentu okres obowiązywania?
3. Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku na podstawie elektronicznej wersji certyfikatu rezydencji, jeżeli zgodnie z prawem państwa rezydencji Kontrahenta zagranicznego istnieje możliwość wydania certyfikatu rezydencji w formie elektronicznej lub w papierowej?
2018.08.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.244.2018.1.JC
∟1.Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku w stosunku do wypłat na rzecz Kontrahenta zagranicznego, jeżeli uzyska od niego certyfikat rezydencji odnoszący się do danego roku lub wskazanego okresu nawet jeśli data wydania i uzyskania tego certyfikatu jest późniejsza niż wynikający z certyfikatu okres obowiązywania?
2.Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku w stosunku do wypłat na rzecz Kontrahenta zagranicznego, jeżeli uzyska od niego poświadczoną notarialnie kopię certyfikatu rezydencji odnoszącego się do danego roku lub wskazanego okresu nawet jeśli data wydania i uzyskania tego dokumentu (poświadczenia notarialnego) jest późniejsza niż wynikający z tego dokumentu okres obowiązywania?
3.Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku na podstawie elektronicznej wersji certyfikatu rezydencji, jeżeli zgodnie z prawem państwa rezydencji Kontrahenta zagranicznego istnieje możliwość wydania certyfikatu rezydencji w formie elektronicznej lub w papierowej?
2018.05.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.190.2018.1.JC
∟Czy Wnioskodawca może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku na podstawie elektronicznej wersji certyfikatu rezydencji, jeżeli zgodnie z prawem państwa rezydencji Kontrahenta zagranicznego istnieje możliwość wydania certyfikatu rezydencji w formie elektronicznej lub w papierowej?
2017.10.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.422.2017.1.IG
∟W zakresie zwolnienia od opodatkowania transakcji sprzedaży apartamentów i opodatkowania transakcji zbycia apartamentów.
2017.09.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.132.2017.1.AJ
∟w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej usług ubezpieczeniowych do kategorii świadczeń wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 2a updop, obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z przekazywaniem płatności z tytułu składek pobranych od leasingobiorców oraz w związku z wypłatą należności z tytułu świadczeń wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 2a updop, a także w zakresie dopuszczalności uzyskania przez płatnika certyfikatu rezydencji w formie elektronicznej
2017.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.143.2017.1.BG
∟w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w sytuacji nabycia usługi od organizatora targów handlowych w Niemczech oraz formy certyfikatu rezydencji
2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-344/16-2/AF
∟w zakresie skutków podatkowych zakupu nieruchomości
2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-343/16-2/MZ
∟Dokonane na rzecz Wnioskodawcy – sprzedaż prawa własności gruntów o powierzchni użytków rolnych większych niż 1 ha w ramach Umowy nr 14, sprzedaż prawa własności gruntów o powierzchni użytków rolnych mniejszych niż 1 ha w ramach Umów nr 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 15, 18, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 30 i 31, przeniesienie praw do udziału we własności (współwłasności) własności gruntów o powierzchni użytków rolnych mniejszych niż 1 ha w wyniku zamiany na inne nieruchomości w ramach Umowy nr 30 oraz sprzedaż udziału we własności (współwłasność) gruntów o powierzchni użytków rolnych mniejszych niż 1 ha w ramach Umów nr 1, 3, 5, 8, 10, 16, 17, 26, 30 i 32, podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Podstawę opodatkowania – zgodnie z art. 6 ust. 1 i 2 ww. ustawy – należało określić w oparciu o wartość rynkową tych gruntów na dzień podpisania umowy sprzedaży.
2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-345/16-2/AF
∟Dokonana na rzecz Wnioskodawcy – sprzedaż prawa własności gruntów o powierzchni użytków rolnych większych niż 1 ha w ramach Umowy w nr 1 oraz sprzedaż prawa własności gruntów o powierzchni użytków rolnych mniejszych niż 1 ha w ramach Umów nr 2, 3 podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Podstawę opodatkowania – zgodnie z art. 6 ust. 1 i 2 ww. ustawy – należało określić w oparciu o wartość rynkową tych gruntów na dzień podpisania umowy sprzedaży. Stosownie do art. 4 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych na Wnioskodawcy (kupującym) z tytułu nabycia gruntów ciążył obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych.
2016.09.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-370/16-1/MZ
∟Czy sprzedaż prawa własności gruntów o powierzchni użytków rolnych większych niż 1 ha lub mniejszych niż 1 ha jest zwolniona z podatku od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a) ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2015 r.) w związku z art. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym?
2016.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-303/16-1/MZ
∟Czy zakup udziału w nieruchomości będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 9 pkt 2 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
2016.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-304/16-1/MZ
∟Czy zakup udziału w nieruchomości będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 9 pkt 2 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
2016.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-16/16/DK
∟Czy w związku z tym, że Spółka posiada certyfikat rezydencji przesłany drogą elektroniczną, a nie posiada jego oryginału jest zobowiązana stosownie do art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do poboru podatku u źródła z tyt. należności wypłacanych zagranicznym przewoźnikom?
2015.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/4512-1-170/15-5/PG
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu sprzedaży działki i opodatkowania tej transakcji.
2015.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-833/14-4/AJB
∟nieuznanie Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT z tytułu dostawy nieruchomości
2014.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-284/14-4/KS
∟Czy na podstawie art. 4a pkt 12, art. 26 ust. 1, art. 26 ust. 1d Ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn. zm., zwana w dalszej części: Ustawą o CIT), za prawidłowy dokument, potwierdzający prawo Spółki do zastosowania obniżonej stawki podatku (lub brak opodatkowania) na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, można uznać certyfikat rezydencji, który:
1) został wydany na czas nieokreślony/określony (czyli taki, który wskazuje termin jego ważności),
2) został przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego w oparciu o certyfikat rezydencji przesłany drogą elektroniczną?
2014.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-226/14/AD
∟Stawki podatku dla czynności zamiany gruntów.
2014.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-57/14/JP
∟Czy umorzenie istniejących należności określonych w decyzjach administracyjnych wydanych w oparciu o ustawę z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej stanowi przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym obliguje do wystawienia informacji PIT-8C?
2014.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1757/13/BG
∟w zakresie:- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wierzytelności uprzednio zarachowanych do przychodów podatkowych na podstawie udokumentowania ich nieściągalności w oparciu o ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym w przedmiocie ukończenia (zakończenia) postępowania upadłościowego,- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wierzytelności uprzednio zarachowanych do przychodów podatkowych na podstawie udokumentowania ich nieściągalności w oparciu o ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym w przedmiocie umorzenia postępowania upadłościowego,- ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wierzytelności, kt...
2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-1087/13/BJ
∟1. Czy Wnioskodawca powinien zaliczyć kwoty umorzonych należności do przychodów z innych źródeł podlegających opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób fizycznych?2. Czy Wnioskodawca powinien zaliczyć kwoty odstąpień od naliczania opłaty za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo wychowawczych do przychodów z innych źródeł podlegających opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób fizycznych?3. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie 1-2 czy Wnioskodawca w związku z powyższym ma obowiązek sporządzenia informacji PIT- 8C?
2014.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-1021/13/ASz
∟Czy w przypadku odstąpienia od ustalenia opłaty lub umorzenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej powstaje po stronie rodziców dziecka przychód opodatkowany, w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych a w konsekwencji konieczność wystawienia PIT-8C?
2013.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-649/13/BJ
∟Czy odstąpienie od ustalenia należności z tytułu pobytu dziecka w pieczy zastępczej bądź umorzenie istniejących należności określonych w decyzjach wydanych na podstawie ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej stanowi przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym obliguje do wystawienia informacji PIT-8C?
2013.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-485/13/BJ
∟Skutki podatkowe umorzenia należności z tytułu opłat za pobyt dziecka w pieczy zastępczej lub odstąpienia od żądania ponoszenia odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej.
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-423/13/BJ
∟Czy MOPS w związku z wydaniem decyzji o ustaleniu odpłatności rodzica naturalnego i jednoczesnym częściowym odstąpieniu od takiej odpłatności (na podstawie uchwały), powinien zaliczyć kwotę odstąpienia do przychodów z innych źródeł podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2013.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-333/13/BJ
∟Czy poprzez umorzenie należności z tytułu opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej lub odstąpienie od jej ustalenia powstaje u osoby fizycznej, na rzecz której dokonano takiego umorzenia lub odstąpienia, przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2013.06.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-321/13/BJ
∟Czy Wnioskodawca powinien zaliczyć kwoty odstąpień od ustalenia opłaty o której mowa w art. 193 ust. l ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych) do przychodów z innych źródeł, podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i czy w związku z powyższym ma obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C?
2013.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-179/13-2/MP
∟Zakres skutków podatkowych umorzenia opłat za pobyt dzieci w pieczy zastępczej.
2013.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-175/13/BJ
∟Skutki podatkowe umorzenia w całości lub w części opłat za pobyt dzieci w pieczy zastępczej.
2013.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/436-33/13/DSZ
∟W świetle powyższego, a w szczególności w związku z faktem, iż jak stwierdzono we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, w wyniku zawarcia przedmiotowej umowy sprzedaży dojdzie do utworzenia gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym, zamierzona sprzedaż będzie podlegać zwolnieniu, o którym mowa w art. 9 pkt 2 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.