Interpretacje do przepisu
art. 16i ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
10/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16i ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1
2017.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.45.2017.1.JKT
∟a) Czy Spółki PGK mają oraz będą miały w przyszłości prawo do podwyższenia stawek amortyzacyjnych:
- o współczynnik nieprzekraczający 2,0 dla maszyn i urządzeń, w których zastosowane są układy mikroprocesorowe lub systemy komputerowe spełniające założone funkcje dzięki wykorzystaniu w nich najnowszych zdobyczy techniki, zaliczonych do grupy 4-6 i 8 KŚT,
- o współczynnik 2,0 dla pozostałej aparatury naukowo-badawczej lub doświadczalno- produkcyjnej (grupa 8 KŚT)
począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym środki takie zostały wprowadzone do ewidencji albo od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego?
b) Czy Spółki PGK mają oraz będą miały w przyszłości prawo do podwyższenia stawek amortyzacyjnych o współczynnik nieprzekraczający 1,4 dla maszyn i urządzeń używanych w środowisku zasadowym lub kwasowym?
2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/4511-65/15-4/AP
∟możliwość zastosowania podwyższonej stawki amortyzacyjnej
2014.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-458/14/AW
∟Czy Spółka jest uprawniona do zastosowania podwyższonych stawek amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dla Środków Trwałych począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym podjęta zostanie w Spółce decyzja o podwyższeniu stawki amortyzacyjnej?
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-89/14-2/MK
∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym spółce jako wnioskodawcy przysługuje prawo do podwyższenia stawki amortyzacyjnej w stosunku do tak intensywnie eksploatowanych środków transportu?
2014.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-151/14/MS
∟Czy w przedstawionym powyżej zdarzeniu przyszłym koszty związane z zawarciem umowy najmu samochodów osobowych (koszty czynszu najmu), ponoszone przez Spółkę, będą stanowiły koszt uzyskania przychodu, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, w pełnej wysokości, tj. bez ograniczenia do wysokości limitu określonego w art. 16 ust. 1 pkt 51 ustawy o CIT? (zdarzenie przyszłe)
2014.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1684/13/MS
∟Czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym koszty związane z zawarciem umowy najmu samochodów osobowych (koszty czynszu najmu), ponoszone przez Spółkę, stanowią koszt uzyskania przychodu, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, w pełnej wysokości, tj. bez ograniczenia do wysokości limitu określonego w art. 16 ust. 1 pkt 51 ustawy o CIT? (stan faktyczny)
2012.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-992/11-2/JD
∟Czy w przypadku gdy roczne przebiegi pojazdu przekraczają 50 tys. kilometrów Spółka może przyjąć, że jest on używany bardziej intensywnie w stosunku do warunków przeciętnych a co za tym idzie stosować podwyższoną stawkę amortyzacji (przy zastosowaniu współczynnika nie wyższego niż 1,4)?
2009.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-454/09-3/MM
∟Czy koszty związane z utrzymaniem samochodów oraz ich nabyciem, bądź leasingiem są dla Wnioskodawcy kosztami uzyskania przychodu na mocy art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2009.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-474/09/PC
∟Czy koszty związane z utrzymaniem samochodów oraz ich nabyciem, bądź leasingiem będą dla Wnioskodawcy kosztami uzyskania przychodu na mocy art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2008.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-384/07/AM
∟1.Czy zakupione i/lub wykorzystywane na potrzeby działalności gospodarczej: motocykle, pojazdy czterokołowe quady, skutery śnieżne, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony, konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą są w świetle zapisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych samochodami osobowymi? 2.Czy wobec zakupionych wyżej wymienionych pojazdów (motocykli, pojazdów czterokołowych quad, skuterów śnieżnych) wykorzystywanych i używanych na potrzeby przedsiębiorstwa obowiązują ograniczenia wynikające z art.16 ust. 1 pkt 4, pkt 49, pkt 51 ustawy o pdop oraz ograniczenia wymienione w art. 16k ust. 1 i ust. 7 ustawy o pdop?3.Czy motocykle, motorowery, pojazdy czterokołowe quady oraz skutery śnieżne...
1
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.