Interpretacje do przepisu
art. 106 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1673/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 106 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

2014.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-280/14/ICz
     ∟Obowiązek wystawienia faktury korygującej z tytułu udzielonego skonta.

2014.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4441-31/14-3/SJ
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie momentu rozliczania faktury korygującej w sprzedaży krajowej.

2014.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-250/14/ES
     ∟skutki podatkowe związane ze śmiercią wspólnika spółki cywilnej

2014.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-247/14/LSz
     ∟Dotyczy fakturowania dostawy wyrobów stalowych wraz z ich transportem.

2014.06.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-253/14/DK
     ∟- Dostawa działki dokonana 10 sierpnia 2012 r. korzystała ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 marca 2013 r.) przy zastosowaniu art. 21 ust. 1 ww. ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne. - Nie ma podstaw do wystawienia przez Gminę faktury korygującej.

2014.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-61/14-5/KG
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie: - prawa do odliczenia przez Gminę - w bieżących deklaracjach VAT - podatku naliczonego z faktur wystawionych na Urząd (jako nabywcę) oraz z faktur zawierających błędy: wskazanie Urzędu jako nabywcy przy jednoczesnym wskazaniu NIP Gminy lub z NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy (pytania oznaczone we wniosku nr 1 i 4); - prawa do odliczenia przez Gminę - poprzez korektę deklaracji w oparciu o art. 86 ust. 13 ustawy - podatku naliczonego z faktur wystawionych na Urząd (jako nabywcę) oraz z faktur zawierających błędy: wskazanie Urzędu jako nabywcy przy jednoczesnym wskazaniu NIP Gminy lub z NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy.

2014.06.09 - Minister Finansów - PT8/033/35/273/WCH/14/RD53330
     ∟w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w trybie art. 89b ustawy o VAT dotyczącej zakupu towarów wymienionych w załączniku Nr 11 do tej ustawy

2014.06.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-261/14/LŻ
     ∟1. prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd 2. prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd 3. prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd 4. prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd 5. prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd 6. prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego: wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy, wskazania Urzędu, jako nabywcy i nr NIP Urzędu bez obligatoryjnej konieczności korygowania takich faktur

2014.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-219/14/DK
     ∟w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczonych usług opracowania dokumentacji hydrologicznej złoża oraz wykonania różnego rodzaju opinii, ekspertyz, prac naukowych

2014.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-217/14/AZb
     ∟brak prawa do odliczenia podatku VAT wykazanego przez sprzedającego na fakturach dotyczących towarów objętych odwrotnym obciążeniem

2014.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-854/10/14-5/S/EK
     ∟Spółka nie jest uprawniona do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wystawienia faktur korygujących w przypadku, gdy nie posiada potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę.

2014.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-194/14/EJ
     ∟prawidłowa nazwa usługi na paragonie fiskalnym i fakturze, prawidłowe dokumentowanie sprzedaży napojów przez restaurację, organizacja imprez zbiorowych według indywidualnego zamówienia klienta

2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1016/12/14-5/S/KT
     ∟Miejsce świadczenia usług pocztowych (dostarczanie przesyłek) na rzecz poczty zagranicznej znajduje się poza terytorium kraju, usługi te pozostaną poza zakresem opodatkowania polskim podatkiem VAT. Nie są to usługi o charakterze ciągłym. Obowiązek podatkowy dla tych powstaje z chwilą ich wykonania. Opisane usługi, gdyby świadczone były na terytorium kraju, nie korzystałyby ze zwolnienia od podatku. Spółka powinna wykazywać je w poz. 21 deklaracji VAT-7.

2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-152/14/MS
     ∟opodatkowanie zamiany nieruchomości pomiędzy Wnioskodawcą a Skarbem Państwa

2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-167/14-2/MR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie konieczności wystawienia przez komornika faktury korygującej.

2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-38/14/KJ
     ∟Drukowanie i przechowywanie papierowych wersji faktur, potwierdzenie odbioru faktur korygujących oraz ewidencjonowanie sprzedaży na kasie fiskalnej.

2014.05.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-91/14/AW
     ∟1. Możliwość umieszczania na jednej fakturze dostawy towarów opodatkowanych stawką 23% oraz towarów w ramach „odwrotnego obciążenia”. 2. Możliwość umieszczenia na tejże fakturze dodatkowych kosztów jakimi dostawca obciąża nabywcę (np. koszty cięcia towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy, koszty transportu, koszty wydania atestu).

2014.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-73/14/AW
     ∟Opodatkowanie zwrotu kosztów i opłat ponoszonych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczonymi usługami prawniczymi: 1. w zakresie wydatków dotyczących nabywania w swoim imieniu i na swoją rzecz opłat za znaczki pocztowe, parkowanie, przejazd autostradą, bilety kolejowe, bilety lotnicze, przejazd taksówką, przejazd samochodem, opłaty za nocleg – nieprawidłowe; 2. w zakresie wydatków dotyczących nabywania w imieniu klientów i na ich rzecz opłat skarbowych i sądowych (należności publicznoprawnych) – prawidłowe.

2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-312/14-2/MP
     ∟przechowywanie faktur w formie elektronicznej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego;

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-165/14-4/KBr
     ∟prawidłowe rozliczenie udokumentowanych fakturami VAT wynagrodzeń biegłego sądowego, w odniesieniu do których nie powstał obowiązek podatkowy, wystawionych przez biegłego w okresie w którym był czynnym podatnikiem podatku VAT

2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-85/14-3/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty wieloletniej w przypadku nabycia towarów i usług udokumentowanych fakturą wystawioną na Gminę lub Urząd.

2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-89/14/AP
     ∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego poprzez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym powstało prawo do odliczenia podatku naliczonego, prawo do korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług, w związku ze zmianą przeznaczenia nabytych towarów i usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy bez konieczności wystawiania noty korygującej.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-16/14/LSz
     ∟Dotyczy opodatkowania dodatkowego wynagrodzenia zasądzonego wyrokiem sądu z tytułu świadczonych przez Wnioskodawcę usług w latach 2006-2008 - Wnioskodawca nie ma prawa do wystawienia po dniu 31 grudnia 2013 r. faktury korygującej do faktury objętej okresem przedawnienia.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-63/14/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego: wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-64/14/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego: wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-65/14/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego: wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-46/14/DK
     ∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. -Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone de facto przez Urząd. -Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego (i) wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-40/14/BS
     ∟(Pytanie 1.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT (za okres, za który nie doszło jeszcze do przedawnienia zobowiązania podatkowego w VAT)? (Pytanie 2.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd (za okres, za który nie doszło jeszcze do przedawnienia zobowiązania podatkowego)? (Pytanie 3.) Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podatku naliczonego bądź podwyższenia kwoty podatku naliczonego wykazanego poprzednio w deklaracji Urzędu (odnoszącej się do okresu, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 4.) Czy Gmina będzie miała prawo do wystawiania ewentualnych faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd, dotyczących transakcji ujmowanych pierwotnie w rozliczeniach VAT składanych przez Urząd (w stosunku do których obowiązek podatkówy wystąpił w okresie, za który nie doszło do przedawnienia zobowiązania podatkowego/prawo do odliczenia podatku naliczonego wystąpiło w okresie, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 5.) Czy Gmina będzie miała prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w swoich rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych uprzednio na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd, dokumentujących transakcje ujmowane pierwotnie w rozliczeniach VAT Urzędu (w stosunku do których obowiązek podatkowy wystąpił w okresie, za który nie doszło do przedawnienia zobowiązania podatkowego/prawo do odliczenia podatku naliczonego wystąpiło w okresie, co do którego nie upłynął jeszcze termin wskazany w art. 86 ust. 13 ustawy o VAT oraz analogicznego przepisu znowelizowanej ustawy o VAT)? (Pytanie 6.) Czy Gmina będzie miała prawo realizowania „na bieżąco” tzw. korekty wieloletniej (o której mowa w art. 91 ust. 2-9 ustawy o VAT oraz analogicznych przepisach znowelizowanej ustawy o VAT, tj. odpowiednio w okresie 5-letnim lub 10-letnim), w odniesieniu do zakupów towarów i usług udokumentowanych fakturami wystawionymi przez dostawców tych towarów i usług wskazującymi dane Urzędu wraz z NIP Urzędu, w sytuacji gdy Gmina rozpocznie wykorzystywanie nabytych towarów / usług do wykonywania czynności opodatkowanych VAT (tj. gdy Gmina wcześniej nie miała prawa do odliczenia, a następnie zmieniło się to prawo do odliczenia VAT od wspomnianych towarów / usług)? (Pytanie 7.) Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, zarówno w obecnie obowiązującym stanie prawnym, jak i w świetle przepisów znowelizowanej ustawy o VAT obowiązujących od 1 stycznia 2014 r.?

2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-31/14/MS
     ∟1. Czy Jednostka występując do Wspólnoty Mieszkaniowej o zwrot części poniesionych kosztów remontu ogrodzenia nie jest podatnikiem podatku VAT w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów?2. Czy, w przypadku gdy jednocześnie występują czynności opodatkowane oraz niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, można opłaty niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług dokumentować fakturą (wykazując „stawkę VAT NP”)?

2014.04.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-101/14-2/AD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego oraz prawa do korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 ustawy w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj