Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-1197/12/KG
z 31 stycznia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2012r. (data wpływu 31 października 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 stycznia 2013r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości rezygnacji z obowiązku ewidencji sprzedaży dokonywanej na rzecz osób fizycznych przy użyciu kasy rejestrującej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości rezygnacji z obowiązku ewidencji sprzedaży dokonywanej na rzecz osób fizycznych przy użyciu kasy rejestrującej. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 stycznia 2013r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Szkoła jest gminną jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej prowadzącą, w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004r, Nr 256, poz. 2572 ze zm.), gimnazjum.

Od lipca 2002r. Wnioskodawca został zarejestrowany jako „podatnik VAT czynny”, a od 1 kwietnia 2003r. z uwagi na przekroczenie limitu obrotu sprzedaży na rzecz osób fizycznych (40.000,00 zł) zobowiązany został do rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Ponieważ w roku 2008 wartość sprzedaży o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT nie przekroczyła kwoty 50.000,00 zł, od dnia 1 stycznia 2009r. Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie ww. artykułu. Na dzień dzisiejszy, wysokość sprzedaży na rzecz osób fizycznych corocznie przekracza roczny limit obrotów: 40.000,00 zł, który zobowiązuje do ewidencji sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej.

Przedmiotem zasadniczej działalności Wnioskodawcy jest wykonywanie zadań wskazanych w ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991r. oraz rozporządzeń wykonawczych wskazanych w art. 7 ust. 1 tej ustawy, tj. realizowanie działalności wychowawczo-oświatowej.

Ponadto w ramach swojej działalności dodatkowo Wnioskodawca wykonuje również inne czynności, tj:

  1. Sprzedaż posiłków (obiady) na stołówce szkolnej dla uczniów oraz pracowników szkoły.
    Wnioskodawca w ramach działalności statutowej prowadzi stołówkę szkolną. Możliwość zorganizowania stołówki daje art. 67a ustawy o systemie oświaty, uzasadniając to potrzebą wspierania prawidłowego rozwoju uczniów. Z posiłków tych korzystają uczniowie oraz pracownicy szkoły. Stołówka nie jest dostępna dla osób z zewnątrz, jest to stołówka „zamknięta”. Wnioskodawca nie prowadzi powyższej działalności dla zysku, pobierane opłaty za korzystanie z stołówki mogą być kalkulowane wyłącznie na poziomie zapewniającym tylko pokrycie faktycznych kosztów wytworzenia posiłków. Uczeń opłaca posiłek w wysokości tzw. „wsadu do kotła”, pracownik natomiast ponosi pełny koszt posiłku, tj. wkład do kotła oraz inne koszty utrzymania stołówki. Wnioskodawca wydaje również posiłki dla uczniów objętych pomocą społeczną w ramach programu; „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, które finansowane są ze środków otrzymanych na ten cel z Urzędu Gminy (dotacja oraz środki własne Gminy).
    Na dzień dzisiejszy odpłatność za obiady:
    • przyjmowana jest do kasy z wykorzystaniem kwitarusza przychodowego, co dla Szkoły stanowi najlepszą formę rejestracji przyjętej opłaty, z uwagi na fakt iż zawiera on dane osoby korzystającej ze stołówki szkolnej, czego brakuje na paragonie fiskalnym oraz
    • rejestrowana jest na kasie fiskalnej.
  2. Najem pomieszczeń szkolnych oraz powierzchni pod reklamę. W tym także Wnioskodawca refakturuje na najemcę wykorzystane przez niego media, tj: dostarczoną wodę oraz odprowadzone ścieki zgodnie z licznikiem zużycia.
    Sprzedaż tą wykonuje zarówno na rzecz osób fizycznych jak i innych podmiotów.
  3. Za odpłatnością Wnioskodawca organizuje punkt odbioru prac egzaminacyjnych dla Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Jest to sprzedaż dla państwowej jednostki budżetowej, polegająca na przygotowaniu, udostępnianiu sal i pomieszczeń magazynowych na przyjmowanie, przechowywanie prac egzaminacyjnych, przygotowanie oznakowania szkoły i inne czynności związane z organizacją POP.

Sprzedaż wyszczególnioną w pkt 2-3 Wnioskodawca dokumentuje wystawiając każdorazowo, zarówno dla osób fizycznych, jak i innych podmiotów, rachunek.

Zapłata za wynajem od osób fizycznych wpływa bezpośrednio na rachunek bankowy szkoły.

Wszystkie otrzymane należności z tytułu wykonywanych przez szkołę czynności przedstawionych powyżej stanowią dochód jednostki i ostatecznie przekazywane są w całości do jednostki nadrzędnej, tj. Gminy.

Najem pomieszczeń szkolnych dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, jak również innych podmiotów o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT. Usługa najmu powierzchni pod reklamę świadczona jest wyłącznie na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.

Płatności z tytułu najmu dokonywane przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej dokonywane są w całości na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zaplata dotyczyła. Wnioskodawca nie rozpoczął ewidencji tych usług za pomocą kasy rejestrującej przed dniem 1 stycznia 2011r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy Wnioskodawca może zrezygnować z obowiązku ewidencji sprzedaży dokonywanej na rzecz osób fizycznych przy użyciu kasy rejestrującej?

Zdaniem Wnioskodawcy, pomimo przekroczenia limitu obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej – na podstawie § 2 ust. 1 pkt l rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz uwzględniając fakt, iż wszystkie realizowane czynności (sprzedaż) przez Szkołę na rzecz osób fizycznych mieszczą się w wykazie czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania zgodnie z załącznikiem do ww. rozporządzenia: pkt 3, 4, 24, 29, 33, 37, 45 – Wnioskodawca może zrezygnować z ewidencji obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Z chwilą rozpoczęcia sprzedaży (czynności) wykraczające poza wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania – podatnik ma możliwość określenia % udziału obrotów z tytułu sprzedaży zwolnionej w obrotach ogółem na rzecz osób fizycznych, określonego w § 3 pkt 1 ww. rozporządzenia. Wskaźnik poniżej 80% powoduje utratę zwolnienia po upływie 2 miesięcy, licząc od końca pierwszego półrocza danego roku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie nadmienia się, że niniejszą interpretację wydano w oparciu o stan prawny obowiązujący do dnia 31 grudnia 2012r., gdyż Wnioskodawca wskazał, że sprawa dotyczy zaistniałego stanu faktycznego, a wniosek wpłynął w dniu 31 października 2012r.

Obowiązek stosowania kas rejestrujących wynika bezpośrednio z art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. z 2011r. Dz. U. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT. W myśl tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Kasa rejestrująca jest szczególnego rodzaju ewidencją podatkową. Ma ona charakter ewidencji sprzedaży, gdyż zarejestrowaniu w niej podlegają transakcje opodatkowane wykonane przez podatnika. Ewidencja prowadzona na kasie rejestrującej jest niezależna od ewidencji, której prowadzenia wymagają inne przepisy w szczególności art. 109 ust. 3 ustawy o VAT. Ewidencja prowadzona przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy bowiem tylko części sprzedaży podatnika ściśle wskazanej w art. 111 ust. 1 ustawy.

W art. 111 ust. 8 ustawy upoważniono Ministra Finansów do wydania rozporządzenia, w którym może uregulować kwestie zwolnienia określonych grup podatników lub czynności na czas określony z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej, ze względu na rodzaj prowadzonej działalności lub wysokość obrotu.

Od 1 stycznia 2011r. do 31 grudnia 2012r. obowiązywały w tym zakresie przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930). Regulacje zawarte w powołanym rozporządzeniu przewidują zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących ze względu na rodzaj prowadzonej działalności – zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia oraz wysokość obrotu – do określonej tym przepisem wysokości obrotów.

Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 tego rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012r. – sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

W poz. 45 wskazano usługi stołówek w placówkach wymienionych w art. 43 ust. 9 ustawy, prowadzonych przez te placówki, udostępnianych wyłącznie dla uczniów, studentów i innych podopiecznych oraz nauczycieli i personelu.

Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy o VAT, przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Natomiast w poz. 37 ww. załącznika do rozporządzenia, wymieniono usługi, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem, że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej transakcji zapłata dotyczyła. Zgodnie z pkt 2 objaśnień, zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na mocy ww. przepisu nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011r.

Korzystanie z powyższego zwolnienia wymaga spełnienia określonych warunków wynikających wprost z zapisu tej regulacji. Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy można zatem stosować jeżeli:

  • zapłata za świadczoną usługę w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej na rachunek bankowy podatnika,
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła,
  • podatnik nie rozpoczął ewidencjonowania tych usług za pomocą kasy rejestrującej przed dniem 1 stycznia 2011r.

Niewystąpienie jednego z nich oznacza konieczność ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Z przedstawionego we wniosku zaistniałego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jest gminną jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej prowadzącą, w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004r, Nr 256, poz. 2572 ze zm.) gimnazjum. Wnioskodawca od 1 kwietnia 2003r. z uwagi na przekroczenie limitu obrotu sprzedaży na rzecz osób fizycznych (40.000,00 zł) zobowiązany został do rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Ponadto w ramach swojej działalności dodatkowo Wnioskodawca wykonuje również czynności:

  1. sprzedaż posiłków (obiadów) na stołówce szkolnej dla uczniów oraz pracowników szkoły.
    Z posiłków tych korzystają uczniowie oraz pracownicy szkoły. Stołówka nie jest dostępna dla osób z zewnątrz, jest to stołówka „zamknięta”. Na dzień dzisiejszy odpłatność za obiady rejestrowana jest na kasie fiskalnej.
  2. Najem pomieszczeń szkolnych oraz powierzchni pod reklamę.
    Najem pomieszczeń szkolnych dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, jak również innych podmiotów o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT. Usługa najmu powierzchni pod reklamę świadczona jest wyłącznie na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Płatności z tytułu najmu dokonywane przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej dokonywane są w całości na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zaplata dotyczyła. Wnioskodawca nie rozpoczął ewidencji tych usług za pomocą kasy rejestrującej przed dniem 1 stycznia
  3. Wnioskodawca organizuje punkt odbioru prac egzaminacyjnych dla Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.
    Jest to sprzedaż dla państwowej jednostki budżetowej, polegająca na przygotowaniu, udostępnianiu sal i pomieszczeń magazynowych na przyjmowanie, przechowywanie prac egzaminacyjnych, przygotowanie oznakowania szkoły i inne czynności związane z organizacją POP.

Ad 1.

Wnioskodawca wskazał, iż jest gminną jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej prowadzącą, w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004r, Nr 256, poz. 2572 ze zm.) gimnazjum. Powyższe wskazuje, iż Wnioskodawca jest jednostką wymienioną w art. 43 ust. 9 ustawy o VAT, zatem świadczone przez Wnioskodawcę usługi w zakresie wyżywienia uczniów szkoły oraz pracowników tej szkoły (usługi stołówki) na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 45 załącznika do rozporządzenia są zwolnione z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Wnioskodawca korzystając z tego zwolnienia, może zrezygnować z ewidencji na kasie rejestrującej ww. usług.

Ad. 2 i 3.

Biorąc pod uwagę powyższe przepisy oraz okoliczności przedstawione we wniosku stwierdzić należy, iż Wnioskodawca ma prawo do zwolnienia z ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej świadczonych usług, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem banku lub poczty na konto Wnioskodawcy, przy spełnieniu pozostałych warunków uprawniających do zwolnienia z ewidencjonowania na podstawie ww. § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 37 załącznika do powołanego rozporządzenia.

Zatem w odniesieniu do sytuacji, gdy zapłata za świadczone usługi następuje w całości na rachunek bankowy oraz z prowadzonej ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła, Wnioskodawca ma prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej do dnia 31 grudnia 2012r.

Natomiast w sytuacji, gdy Wnioskodawcy świadczy m. in. usługi na rzecz innych podmiotów, niż te o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, należy mieć na uwadze, iż z cytowanego wyżej art. 111 ust. 1 ustawy o VAT jednoznacznie wynika, iż obowiązek ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej ciąży na podatnikach dokonujących sprzedaży na rzecz dwóch rodzajów podmiotów, mianowicie osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Należy podkreślić, iż obowiązek ten dotyczy wyłącznie sprzedaży, która została dokonana na rzecz tych wyżej wymienionych podmiotów. Tym samym obowiązek ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej nie wystąpi w przypadku sprzedaży na rzecz innych podmiotów, tj. firm, przedsiębiorstw, organizacji, tj. podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz obowiązujące przepisy należy stwierdzić, że nie podlega obowiązkowi ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej świadczenie usług, które są nabywane i opłacane przez inne podmioty niż osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Zatem, obroty z tytułu świadczenia przez Wnioskodawcę usług w zakresie najmu powierzchni pod reklamę na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, organizacji punktu odbioru prac egzaminacyjnych dla Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, nie podlegają ewidencjonowaniu za pomocą kasy rejestrującej. Podobnie obroty z tytułu posiłków dla uczniów objętych pomocą społeczną, nie podlegają obowiązkowi ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej bowiem zapłata za te posiłki dokonywana jest przez Gminę, a nie osoby fizyczne.

Podsumowując powyższe należy stwierdzić, że Wnioskodawca będący gminną jednostką budżetową, nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzącą w rozumieniu ustawy o systemie oświaty gimnazjum, realizując czynności w zakresie:

  • sprzedaży posiłków (obiadów) na stołówce szkolnej dla uczniów oraz pracowników szkoły,
  • najmu pomieszczeń szkolnych, na rzecz podmiotów o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, za które zapłata w całości następuje na rachunek bankowy Wnioskodawcy,
  • najmu powierzchni pod reklamę i organizacji punktu odbioru prac egzaminacyjnych dla Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, czyli usług dla podmiotów innych niż osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej,

pomimo przekroczenia limitu obrotów, może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej do dnia 31 grudnia 2012r., co w konsekwencji oznacza, że może zrezygnować z ewidencji obrotu i ewentualnych kwot podatku z tytułu ww. czynności sprzedaży obiadów za pomocą kasy rejestrującej.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy, należało uznać za prawidłowe.

Końcowo organ podatkowy zauważa, że ww. regulacje prawne znalazły swoje odzwierciedlenie w obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013r. rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z dnia 11 grudnia 2012r. poz. 1382). Warto zauważyć, że co do zasady unormowania prawne w zakresie stosowania zwolnień z obowiązku ewidencjonowania obrotu i podatku należnego za pomocą kas rejestrujących nie uległy zmianie. Tym samym nowe rozporządzenie pozostaje bez wpływu na stanowisko przedstawione w niniejszej interpretacji.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj