Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB2/415-383/10-2/WS
z 14 czerwca 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB2/415-383/10-2/WS
Data
2010.06.14



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
dochody uzyskiwane za granicą
dochody uzyskiwane za granicą
nauka za granicą
nauka za granicą
odliczenie od dochodu
odliczenie od dochodu
ulga
ulga
ulga prorodzinna
ulga prorodzinna
zeznanie roczne
zeznanie roczne


Istota interpretacji
1. Czy Wnioskodawczyni ma prawo złożenia korekty zeznania za 2008 r., w którym wykazałaby ulgę prorodzinną?
2. Czy Zainteresowana może skorzystać z ulgi prorodzinnej na córkę w rozliczeniu rocznym za 2009 r.?



Wniosek ORD-IN 400 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2010 r. (data wpływu 15 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Córka Wnioskodawczyni przebywa od dwóch lat w Wielkiej Brytanii, gdzie pracuje i studiuje. Studia podjęła w Wyższej Szkole w mieście w Polsce. Uczelnia ta ma oddział w Londynie, gdzie studenci raz w miesiącu mają możliwość kontaktu z wykładowcami w celu wyjaśnienia zagadnień nauki przez Internet. Zajęcia odbywają się przede wszystkim przez platformę internetową. Córka Zainteresowanej przylatuje do Polski m.in. w celu zaliczenia sesji egzaminacyjnej i odbycia praktyk zawodowych. Jest studentką, która nie ukończyła jeszcze 25 roku życia. w Polsce w latach 2008 i 2009 nie osiągnęła żadnych dochodów. Wnioskodawczyni chciałaby skorzystać z możliwości odliczenia na córkę ulgi prorodzinnej, lecz we właściwym dla Jej miejsca zamieszkania urzędzie skarbowym, udzielono Jej odpowiedzi, iż nie może skorzystać z przedmiotowej ulgi. Natomiast w ogólnopolskiej informacji podatkowej jak również w innych urzędach skarbowych Zainteresowana uzyskała informację, że może skorzystać z ww. ulgi. Wnioskodawczyni chciałaby skorzystać z odliczenia w ramach ulgi prorodzinnej w rozliczeniu za lata 2008 i 2009.

Zainteresowana wskazała, iż nie prowadzi działalności gospodarczej, osiąga dochody wyłącznie ze stosunku pracy lub ewentualnie z umów zleceń i rozlicza się na PIT- 37.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy Wnioskodawczyni ma prawo złożenia korekty zeznania za 2008 r., w którym wykazałaby ulgę prorodzinną...
  2. Czy Zainteresowana może skorzystać z ulgi prorodzinnej na córkę w rozliczeniu rocznym za 2009 r....


Zdaniem Wnioskodawczyni, istnieje możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na córkę, gdyż jest Ona studentką, nie ukończyła 25 roku życia oraz nie osiągnęła dochodów w Polsce w latach 2008 i 2009.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie zaznaczyć należy, iż w powyższej sprawie, z uwagi na to, iż Wnioskodawczyni chce skorzystać z odliczenia od dochodu w ramach ulgi prorodzinnej za lata 2008 i 2009 będą miały zastosowanie przepisy art. 27f ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. u. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym do końca 2008 r. oraz w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2009 r.

Stosownie do postanowień art. 27f ust. 1 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym do końca 2008 r., od podatku dochodowego, obliczonego zgodnie z art. 27, pomniejszonego o kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma prawo odliczyć rocznie kwotę, obliczoną zgodnie z ust. 2, jeżeli w roku podatkowym wychowywał własne lub przysposobione dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4.

Mając na uwadze treść art. 6 ust. 4 ww. ustawy w brzmieniu wprowadzonym ustawą z dnia 6 listopada 2008r. w art. 1 pkt 1 lit. b), które to brzmienie – zgodnie z art. 14 tej ustawy – ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od 01 stycznia 2008 r., oraz treści art. 27f ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stwierdzić należy, iż uprawnienie do ulgi związane jest z wychowywaniem przez podatnika – oprócz dzieci małoletnich, o których mowa w art. 27f ust. 1 ww. ustawy – również dzieci:

  • bez względu na ich wiek, które zgodnie z odrębnymi przepisami otrzymywały zasiłek (dodatek) pielęgnacyjny lub rentę socjalną,
  • do ukończenia 25 roku życia uczące się w szkołach, o których mowa w przepisach o systemie oświaty, przepisach o szkolnictwie wyższym lub w przepisach regulujących system oświatowy lub szkolnictwo wyższe obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie, jeżeli w roku podatkowym nie uzyskały dochodów podlegających opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 lub art. 30b w łącznej wysokości przekraczającej kwotę stanowiącą iloraz kwoty zmniejszającej podatek oraz stawki podatku, określonych w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, z wyjątkiem renty rodzinnej.


Podkreślenia wymaga, iż korzystanie z każdej preferencji podatkowej, w tym ulgi przewidzianej w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzależnione jest od spełnienia wszystkich ustawowych przesłanek wymaganych do jej zastosowania.

Odliczeniu podlega kwota stanowiąca iloczyn liczby wychowywanych dzieci i dwukrotności kwoty zmniejszającej podatek określonej w pierwszym przedziale skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy (tj. za 2008 r. dwukrotność kwoty 586 zł 85 gr).

Odliczenie kwoty, o której wyżej mowa, dotyczy łącznie obojga rodziców, odlicza się ją od podatku jednego z rodziców lub od podatku obojga (art. 27f ust. 3 ww. ustawy).

Na podstawie art. 27f ust. 1 w związku z powołanym art. 6 ust. 4 ww. ustawy odliczenie przysługuje na dziecko do ukończenia 25 roku życia, uczące się w szkołach, o których mowa w przepisach o systemie oświaty, przepisach o szkolnictwie wyższym lub w przepisach regulujących system oświatowy lub szkolnictwo wyższe obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie, jeżeli w roku podatkowym nie uzyskały dochodów podlegających opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 lub art. 30b w łącznej wysokości przekraczającej kwotę stanowiącą iloraz kwoty zmniejszającej podatek oraz stawki podatku, określonych w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, z wyjątkiem renty rodzinnej. (tj. w 2008 r. były to dochody w wysokości 3.088 zł 68 gr).

Przepisy ustawy o szkolnictwie wyższym, do których odwołują się przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazują, że uczelnia to szkoła prowadząca studia wyższe, utworzona w sposób określony w ustawie. Natomiast studia wyższe to studia prowadzone przez uczelnię posiadającą uprawnienia do ich prowadzenia, kończące się uzyskaniem odpowiedniego tytułu zawodowego.

Należy stwierdzić, iż skorzystanie z preferencji podatkowej uzależnione jest m.in. od pobierania przez dziecko nauki w szkole, o której mowa w przepisach o systemie oświaty lub w przepisach ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym.

Z treści przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że córka Wnioskodawczyni podjęła studia w Wyższej Szkole w polskim mieście. Uczelnia ta ma oddział w Londynie, gdzie studenci raz w miesiącu mają możliwość kontaktu z wykładowcami w celu wyjaśnienia zagadnień nauki przez Internet. Zajęcia odbywają się przede wszystkim przez platformę internetową. w takiej sytuacji ww. uczelnia jest uczelnią krajową, zatem został spełniony warunek określony w obowiązującym przepisie art. 6 ust. 4 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczący nauki w szkole, o której mowa w przepisach o systemie oświaty lub w przepisach – Prawo o szkolnictwie wyższym.

Natomiast w kwestii dochodów uzyskanych przez córkę Wnioskodawczyni na terytorium Wielkiej Brytanii należy wskazać, że zgodnie z art. 22 ust. 2 lit. a) Konwencji między Rzeczypospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od zysków majątkowych (Dz. u. z 2006 r., Nr 250, poz. 1840) jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód, który zgodnie z postanowieniami niniejszej Konwencji podlega opodatkowaniu w Zjednoczonym Królestwie, Polska zwolni taki dochód z opodatkowania, z zastrzeżeniem postanowień punktu b) niniejszego ustępu.

Zgodnie z powyższym dochód uzyskany w Wielkiej Brytanii przez córkę Wnioskodawczyni, w Polsce będzie wolny od podatku dochodowego od osób fizycznych. Dochód uzyskany w Wielkiej Brytanii posłużyłby jedynie do ustalenia stopy procentowej, która byłaby stosowana do dochodów opodatkowanych w Polsce, gdyby córka Zainteresowanej osiągnęła dochody również w kraju.

Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane powyżej unormowania prawne stwierdzić należy, iż córka Wnioskodawczyni spełniała wszystkie przesłanki określone w art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym Zainteresowanej, w zeznaniu podatkowym za 2008 r., przysługuje prawo do skorzystania z ulgi, o której mowa w ww. przepisie.

Ponieważ, w rozliczeniu rocznym za 2008 r. Zainteresowana nie uwzględniła „ulgi prorodzinnej” na córkę, przepisy ustawy - Ordynacja podatkowa dopuszczają możliwość złożenia korekty zeznania podatkowego.

Zgodnie bowiem z przepisem art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację. Skorygowanie deklaracji, w myśl art. 81 § 2 Ordynacji podatkowej, następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty. Jeżeli skutkiem dokonanych korekt będzie powstanie nadpłaty to zgodnie z art. 75 § 2 pkt 1, lit. a) Ordynacji podatkowej powinna Pani złożyć również wniosek o jej stwierdzenie.

W odniesieniu do możliwości skorzystania przez Wnioskodawczynię z ulgi prorodzinnej w rozliczeniu rocznym za 2009 r. należy uwzględnić postanowienia art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2009 r. w myśl ww. przepisu od podatku dochodowego obliczonego zgodnie z art. 27, pomniejszonego o kwotę składki, o której mowa w art. 27b, podatnik ma prawo odliczyć kwotę obliczoną zgodnie z ust. 2 na każde małoletnie dziecko, w stosunku do którego w roku podatkowym:

  1. wykonywał władzę rodzicielską,
  2. pełnił funkcję opiekuna prawnego, jeżeli dziecko z nim zamieszkiwało,
  3. sprawował opiekę poprzez pełnienie funkcji rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu lub umowy zawartej ze starostą.


W myśl art. 27f ust. 2 ww. ustawy, odliczeniu podlega kwota stanowiąca 1/6 kwoty zmniejszającej podatek określonej w pierwszym przedziale skali, o której mowa w art. 27 ust. 1, za każdy miesiąc kalendarzowy, w którym podatnik wykonywał władzę, pełnił funkcję albo sprawował opiekę, o których mowa w ust. 1. Odliczenie nie przysługuje, poczynając od miesiąca kalendarzowego, w którym dziecko:

  1. na podstawie orzeczenia sądu zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych,
  2. wstąpiło w związek małżeński.


Zgodnie z art. 27f ust. 3 ww. ustawy, w przypadku gdy w tym samym miesiącu kalendarzowym w stosunku do dziecka wykonywana jest władza, pełniona funkcja lub sprawowana opieka, o których mowa w ust. 1, każdemu z podatników przysługuje odliczenie w kwocie stanowiącej 1/30 kwoty obliczonej zgodnie z ust. 2 za każdy dzień sprawowania pieczy nad dzieckiem.

Z przepisu art. 27f ust. 4 ww. ustawy wynika, że odliczenie dotyczy łącznie obojga rodziców, opiekunów prawnych dziecka albo rodziców zastępczych pozostających w związku małżeńskim. Kwotę tę mogą odliczyć od podatku w częściach równych lub w dowolnej proporcji przez nich ustalonej.

Według art. 27f ust. 5 odliczenia dokonuje się w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, podając liczbę dzieci i ich numery PESEL, a w przypadku braku tych numerów - imiona, nazwiska oraz daty urodzenia dzieci. Na żądanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej, podatnik jest obowiązany przedstawić zaświadczenia, oświadczenia oraz inne dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia, w szczególności:

  1. odpis aktu urodzenia dziecka,
  2. zaświadczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka,
  3. odpis orzeczenia sądu o ustaleniu rodziny zastępczej lub umowę zawartą między rodziną zastępczą a starostą,
  4. zaświadczenie o uczęszczaniu pełnoletniego dziecka do szkoły.


Natomiast art. 27f ust. 6 ww. ustawy stanowi, że przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio do podatników utrzymujących pełnoletnie dzieci, o których mowa w art. 6 ust. 4 pkt 2 i 3, w związku z wykonywaniem przez tych podatników ciążącego na nich obowiązku alimentacyjnego oraz w związku ze sprawowaniem funkcji rodziny zastępczej. Przepisy art. 6 ust. 8 i 9 stosuje się odpowiednio do dzieci, o których mowa w ust. 1 i 6 (art. 27f ust.7).

Mając na uwadze treść art. 6 ust. 4 ww. ustawy w brzmieniu wprowadzonym ustawą z dnia 6 listopada 2008r. w art. 1 pkt 1 lit. b), które to brzmienie – zgodnie z art. 14 tej ustawy – ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od 01 stycznia 2008 r., oraz treści art. 27f ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stwierdzić należy, iż uprawnienie do ulgi związane jest z wychowywaniem przez podatnika – oprócz dzieci małoletnich, o których mowa w art. 27f ust. 1 ww. ustawy – również dzieci:

  • bez względu na ich wiek, które zgodnie z odrębnymi przepisami otrzymywały zasiłek (dodatek) pielęgnacyjny lub rentę socjalną,
  • do ukończenia 25 roku życia uczące się w szkołach, o których mowa w przepisach o systemie oświaty, przepisach o szkolnictwie wyższym lub w przepisach regulujących system oświatowy lub szkolnictwo wyższe obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie, jeżeli w roku podatkowym nie uzyskały dochodów podlegających opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27 lub art. 30b w łącznej wysokości przekraczającej kwotę stanowiącą iloraz kwoty zmniejszającej podatek oraz stawki podatku, określonych w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, z wyjątkiem renty rodzinnej.


Biorąc pod uwagę powyższe, uprawnionymi do skorzystania z ulgi za 2009r. są zatem podatnicy, którzy spełnili poniższe przesłanki tj.:

  • osiągali dochody opodatkowane wg skali podatkowej,
  • wykonywali władzę rodzicielską, pełnili funkcje opiekuna prawnego, jeżeli dziecko z nim zamieszkiwało lub sprawowali opiekę poprzez pełnienie funkcji rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu lub umowy zawartej ze starostą,
  • utrzymywali pełnoletnie dziecko w związku z wykonywaniem przez siebie ciążącego na nich obowiązku alimentacyjnego oraz w związku ze sprawowaniem funkcji rodziny zastępczej,
  • wykażą podatek (po odliczeniu składki na ubezpieczenia zdrowotne).


Oznacza to, że z ulgi mogą skorzystać podatnicy, którzy osiągają dochody opodatkowane według skali podatkowej. Do ulgi mają prawo również podatnicy opodatkowani zryczałtowanym podatkiem dochodowym lub podatnicy osiągający dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej, czy też z działów specjalnych produkcji rolnej opodatkowanych 19% podatkiem liniowym pod warunkiem, iż uzyskają w roku podatkowym także dochody opodatkowane według skali np. zasiłek chorobowy, dochody z najmu.

Przy czym warunkiem do skorzystania z ulgi z tytułu wychowywania dziecka jest również brak zastosowania w stosunku do dziecka przepisów:

  • art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
  • ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, z wyjątkiem najmu prywatnego,
  • ustawy z dnia 24 sierpnia 2006r. o podatku tonażowym.


Natomiast pełnoletnie dziecko – z wyjątkiem otrzymującego zasiłek (dodatek) pielęgnacyjny lub rentę socjalną, nie może ukończyć 25 lat, musi uczęszczać do szkół wskazanych w treści art. 6 ust. 4 pkt 3 oraz nie może uzyskiwać dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w łącznej kwocie przekraczającej kwotę stanowiącą iloraz kwoty zmniejszającej podatek oraz stawki podatku, określonych w pierwszym przedziale skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, z wyjątkiem renty rodzinnej.

Podkreślenia wymaga fakt, iż korzystanie z każdej preferencji podatkowej, w tym ulgi przewidzianej w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzależnione jest od spełnienia wszystkich przesłanek wymaganych do jej zastosowania.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawczyni uzyskuje dochody ze stosunku pracy lub ewentualnie z umów zleceń, opodatkowane na zasadach ogólnych. Ponadto ma córkę, studiującą na krajowej uczelni, która w 2009 r. nie ukończyła 25 roku życia oraz nie uzyskała dochodów podlegających opodatkowaniu według skali podatkowej, określonej w art. 27 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Uzyskanie przez córkę Wnioskodawczyni, w Wielkiej Brytanii, dochodu zwolnionego w Polsce od opodatkowania (na podstawie cytowanej Konwencji w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od zysków majątkowych) nie stanowi przeszkody dla skorzystania z „ulgi prorodzinnej”.

Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz wskazane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, iż Wnioskodawczyni spełniła przesłanki określone w art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do końca 2008 r., czyli w rozliczeniu rocznym za 2008 r. może dokonać odliczenia w ramach ulgi prorodzinnej.

Natomiast, w odniesieniu do przedmiotowego zwolnienia za 2009 r., na podstawie art. 27f ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2009 r., Zainteresowana może dokonać omawianego odliczenia, o ile córka pozostaje na Jej utrzymaniu oraz w 2009 r. nie wstąpiła w związek małżeński.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. u. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj