Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB2/415-325/10-4/WS
z 10 czerwca 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB2/415-325/10-4/WS
Data
2010.06.10


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów


Słowa kluczowe
spłata kredytu
spłata kredytu
sprzedaż mieszkania
sprzedaż mieszkania
wydatki mieszkaniowe
wydatki mieszkaniowe
zwolnienia podatkowe
zwolnienia podatkowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
1. Czy środki pochodzące ze sprzedaży mieszkania przeznaczone na spłatę kredytu zaciągniętego na zakup mieszkania, które zostało sprzedane w roku 2008, korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na mocy art. 21 ust.1 pkt 32 lit.a) – e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006 roku?
2. Czy z ww. zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych korzystają także środki pochodzące ze sprzedaży mieszkania przeznaczone na zakup działki letniskowej (przeznaczenie podstawowe) z przeznaczeniem dopuszczalnym zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (według wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wydanego przez Urząd Gminy)?



Wniosek ORD-IN 537 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2010 r. (data wpływu 4 marca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 maja 2010 r. (data wpływu 24 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży mieszkania, przeznaczonego na spłatę kredytu zaciągniętego na jego zakup oraz zakup działki letniskowej z przeznaczeniem dopuszczalnym zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych określonych w art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, w związku z powyższym, pismem z dnia 11 maja 2010 r., nr ILPB2/415-325/10-2/WS, wezwano Wnioskodawcę do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Jednocześnie poinformowano Wnioskodawcę, że stosownie do postanowień art. 139 § 4 w zw. z art. 14d Ordynacji podatkowej, okresu oczekiwania między wezwaniem przez organ, a jego uzupełnieniem nie wlicza się do trzymiesięcznego terminu przewidzianego na wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Wezwanie wysłano dnia 11 maja 2010 r. (skutecznie doręczono dnia 17 maja 2010 r.), zaś w dniu 24 maja 2010 r. do tut. organu wpłynęła odpowiedź, w której Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca w 2006 roku kupił mieszkanie, którego zakup w całości sfinansował kredytem bankowym, zaciągniętym w banku mającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, spłacanym potem systematycznie. W 2008 roku, w związku z przeprowadzką na stałe do innego miasta, Zainteresowany sprzedał to mieszkanie. W urzędzie skarbowym (właściwym dla wcześniejszego miejsca zamieszkania Wnioskodawcy) w wymaganym przez prawo czasie złożył deklarację, że pieniądze otrzymane ze sprzedaży mieszkania przeznaczy na cele wymienione w ustawie, tj. m.in. na spłatę wcześniej zaciągniętego kredytu na zakup tego mieszkania oraz na zakup gruntu pod budowę budynku mieszkalnego - by być zwolnionym z podatku od sprzedaży. Kwotę kredytu, pozostałą do spłaty, Zainteresowany spłacił od razu częścią środków uzyskanych ze sprzedaży mieszkania (zgodnie z umową zawartą z kupującymi), natomiast pozostałą część prawie w całości przeznaczył na zakup w październiku 2009 roku działki letniskowej (przeznaczenie podstawowe) z przeznaczeniem dopuszczalnym zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (według wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wydanego przez właściwy urząd gminy) w jednej z miejscowości, na której w przyszłości chciałby wybudować dom i osiedlić się na stałe. W tej chwili z kwoty, którą Wnioskodawca uzyskał ze sprzedaży mieszkania pozostało jeszcze ok. 13 tys. zł.

Ponadto Zainteresowany wskazał, że z tytułu zaciągnięcia ww. kredytu nie korzystał z tzw. ulgi odsetkowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytania w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży mieszkania, przeznaczonego na spłatę kredytu zaciągniętego na jego zakup oraz zakup działki letniskowej z przeznaczeniem dopuszczalnym zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.

  1. Czy środki pochodzące ze sprzedaży mieszkania przeznaczone na spłatę kredytu zaciągniętego na zakup mieszkania, które zostało sprzedane w roku 2008, korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na mocy art. 21 ust.1 pkt 32 lit. a)–e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...
  2. Czy z ww. zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych korzystają także środki pochodzące ze sprzedaży mieszkania przeznaczone na zakup działki letniskowej (przeznaczenie podstawowe) z przeznaczeniem dopuszczalnym zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (według wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wydanego przez Urząd Gminy)...


Zdaniem Wnioskodawcy, wydatki tj. spłata kredytu i zakup działki powinny zostać zaliczone w poczet wydatków na nowy cel mieszkaniowy.

Sprzedaż mieszkania była podyktowana zmianą miejsca zamieszkania Wnioskodawcy, a nie chęcią osiągnięcia zysków. W umowie, którą Zainteresowany podpisał z kupującymi był zapis, że kredyt zaciągnięty na zakup mieszkania będzie automatycznie spłacony środkami pieniężnymi uzyskanymi od kupujących (część kwoty została przekazana na konto bankowe uruchomione do obsługi owego kredytu, pozostała kwota trafiła na indywidualne konto bankowe). Urząd skarbowy właściwy dla miejsca zamieszkania Wnioskodawcy w momencie sprzedaży mieszkania zaakceptował nowy cel mieszkaniowy w postaci m.in. spłaty kredytu. Natomiast z urzędu skarbowego właściwego dla obecnego miejsca zamieszkania Wnioskodawca uzyskał informację (drogą telefoniczną), że spłata kredytu nie spełnia warunków ustawy i nie może być traktowana jako przeznaczenie środków na nowy cel mieszkaniowy. Zdaniem Wnioskodawcy spłata kredytu, o którym mowa powinna być potraktowana jako przeznaczenie środków na nowy cel mieszkaniowy, tym bardziej że pierwotny urząd to zaakceptował.

Zainteresowany uważa, że zakup działki powinien być również potraktowany jako wydatek na cel mieszkaniowy. Działka ta, zgodnie z aktualnym (wydanym poprzedniemu właścicielowi tuż przed podpisaniem umowy kupna-sprzedaży) wypisem z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przez urząd gminy, właściwy dla miejscowości, w której zakupiono działkę, posiada przeznaczenie dopuszczalne zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej – zatem, według Wnioskodawcy, nowy cel mieszkaniowy został przez Niego zrealizowany.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010 roku Nr 51, poz. 307 ze zm.), źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonywaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) – przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

W przypadku zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w powyższym przepisie, decydujące znaczenie w kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych uzyskanego z tego tytułu przychodu (dochodu) ma moment ich nabycia z uwagi na fakt, iż przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ulegały zmianie.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca nabył mieszkanie w 2006 r., a więc w przedmiotowej sprawie będą miały zastosowanie przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.

Zgodnie bowiem z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006 r., Nr 217, poz. 1588), do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) do dnia 31 grudnia 2006 r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.

W myśl art. 28 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2007 r., przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z przychodami (dochodami) z innych źródeł.

Zgodnie z brzmieniem art. 28 ust. 2 ww. ustawy, podatek od przychodu, o którym mowa w art. 28 ust. 1, ustala się w formie ryczałtu w wysokości 10% uzyskanego przychodu. Podatek ten jest płatny bez wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika.

Powyższa zasada, zgodnie z art. 28 ust. 2a ww. ustawy, nie ma zastosowania w stosunku do podatników dokonujących sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy, którzy w terminie 14 dni od dnia dokonania tej sprzedaży złożą oświadczenie, że przychód uzyskany ze sprzedaży przeznaczą na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) lub lit. e).

W świetle art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych są przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży:

  • na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
  • na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
  • na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego, w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego,
  • na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub modernizację własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • na rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,


Natomiast art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e) ww. ustawy stanowi, że wolny od podatku dochodowego jest przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) w części wydatkowanej, nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży, na spłatę kredytu lub pożyczki, a także odsetek od kredytu lub pożyczki zaciągniętych na cele, o których mowa w lit. a), w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również na spłatę kredytu lub pożyczki oraz odsetek od tego kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed dniem uzyskania tych przychodów.

Powyższe przepisy wskazują, iż warunkiem skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego przychodu uzyskanego ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych wymienionych w ustawie jest wydatkowanie otrzymanego przychodu wyłącznie na cele mieszkaniowe określone w cytowanym art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych bądź spłatę kredytu uprzednio zaciągniętego na powyższe cele. Zawarte w tym przepisie wyliczenie tzw. wydatków mieszkaniowych, których realizacja powoduje zwolnienie z opodatkowania kwot przychodu uzyskanego ze sprzedaży nieruchomości, ma bowiem charakter wyczerpujący (enumeratywny). Należy przy tym wskazać, iż zgodnie z art. 21 ust. 2 ustawy przepis ust. 1 pkt 32 nie ma zastosowania, jeżeli:

  1. budowa i sprzedaż budynków i lokali oraz sprzedaż gruntów i prawa wieczystego użytkowania gruntów jest przedmiotem działalności gospodarczej podatnika,
  2. przychód ze sprzedaży lub zamiany jest wydatkowany na:
    1. nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub
    2. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, modernizację, adaptację lub remont budynku albo jego części
    - przeznaczonych na cele rekreacyjne,
  3. przychód ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych stanowi przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej lub z działów specjalnych produkcji rolnej w rozumieniu art. 14 ust. 2 pkt 1.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, iż ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e) ww. ustawy, mają prawo korzystać m.in. podatnicy, którzy przeznaczyli przychód uzyskany z odpłatnego zbycia nieruchomości na spłatę kredytu zaciągniętego na nabycie zbytej nieruchomości oraz innych nieruchomości mieszkalnych, pod warunkiem, że jest to nieruchomość wymieniona w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) ww. ustawy.

Należy podkreślić, że z treści art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e) ww. ustawy jasno wynika, że kredyt, na którego spłatę został przeznaczony przychód z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego musi być kredytem zaciągniętym na cele mieszkaniowe, co z kolei powinno wynikać z umowy kredytowej.

Powyższe zwolnienie ma zastosowanie tylko pod warunkiem, że nie zachodzą przesłanki wymienione w art. 21 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w myśl którego przepis ust. 1 pkt 32 lit. e) nie ma zastosowania do podatników, którzy odsetki od kredytu lub pożyczki odliczali lub odliczają na podstawie art. 26b.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że przychód uzyskany ze sprzedaży mieszkania został przeznaczony na spłatę kredytu zaciągniętego na zakup tego mieszkania, przy czym Wnioskodawca nie korzystał z odliczeń w ramach tzw. „ulgi odsetkowej”.

W związku z powyższym, przychód ze sprzedaży mieszkania, w części przeznaczonej na spłatę kredytu zaciągniętego na jego zakup, korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust.1 pkt 32 lit. e) ww. ustawy.

Odnosząc się do kwestii zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży mieszkania, w części przeznaczonej na zakup działki należy stwierdzić, iż jednym z warunków uprawniających do skorzystania z ww. zwolnienia przedmiotowego jest nabycie gruntu przeznaczonego pod budowę budynku mieszkalnego.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera wyjaśnienia, co stanowi podstawę do określenia przeznaczenia gruntu. W związku z tym konieczne jest odniesienie się, w tym zakresie, do przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 ze zm.).

Stosownie do przepisu art. 2 pkt 12 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o „działce budowlanej" - należy przez to rozumieć nieruchomość gruntową lub działkę gruntu, której wielkość, cechy geometryczne, dostęp do drogi publicznej oraz wyposażenie w urządzenia infrastruktury technicznej spełniają wymogi realizacji obiektów budowlanych wynikające z odrębnych przepisów i aktów prawa miejscowego.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 2 tej ustawy, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Natomiast w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Ponadto przepis art. 6 ust. 2 wyżej cytowanej ustawy stanowi, że każdy ma prawo, w granicach określonych ustawą, do zagospodarowania terenu, do którego nabył tytuł prawny, zgodnie z warunkami ustalonymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli nie narusza chronionego prawem interesu publicznego oraz osób trzecich.

Zatem o przeznaczeniu gruntu decydować będzie miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ustalony przez właściwy organ, z którego powinno wynikać, że przedmiotowy grunt znajduje się na obszarach określonych jako przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową służącą zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych.

Plan zagospodarowania przestrzennego obszaru, jako dokument prawa miejscowego, rozstrzyga więc o kwalifikacji gruntu.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca zakupił działkę letniskową (przeznaczenie podstawowe) z przeznaczeniem dopuszczalnym zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (według wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wydanego przez właściwy urząd gminy).

Reasumując, uzyskany przez Wnioskodawcę przychód ze sprzedaży nieruchomości będzie zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) i e) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z wydatkowaniem go, w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży, na spłatę kredytu zaciągniętego na zakup mieszkania oraz na nabycie gruntu z przeznaczeniem dopuszczalnym, zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej według miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Ponadto tut. Organ informuje, że w zakresie przedstawionego przez Wnioskodawcę zdarzenia przyszłego wydana została interpretacja indywidualna z dnia 10 czerwca 2010 r., nr ILPB2/415-325/10-5/WS.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj