Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-157/10/DG
z 2 czerwca 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-157/10/DG
Data
2010.06.02



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia --> Zwolnienie z akcyzy wybranych wyrobów akcyzowych


Słowa kluczowe
dokumentacja
dokumentacja
dostawa
dostawa
energia elektryczna
energia elektryczna
podatek akcyzowy
podatek akcyzowy


Istota interpretacji
Czy Wnioskodawca musiał w roku 2009 zgłaszać odbiór zwolnionego ze względu na przeznaczenie oleju opałowego Naczelnikowi Urzędu Celnego oraz, czy przy każdej dostawie tego oleju musiał być pracownik Urzędu Celnego?Jakie obecnie obowiązki ciążą na Wnioskodawcy w związku z odbiorem oleju opałowego ciężkiego o kodach CN 2710 19 65 i CN 27 10 19 61?



Wniosek ORD-IN 4 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18 lutego 2010r. (data wpływu 9 marca 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązków Wnioskodawcy w sytuacji odbioru ciężkiego oleju opałowego objętego zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 marca 2010r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązków Wnioskodawcy w sytuacji odbioru ciężkiego oleju opałowego objętego zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest odbiorcą oleju opałowego ciężkiego o kodach CN 2710 19 65 i CN 2710 19 61. Olej ten jest wykorzystywany w Elektrowni w procesie produkcji energii elektrycznej.

Z nieoficjalnego stanowisko Urzędu Celnego w Opolu wynika, iż Wnioskodawca ma obowiązek zgłaszać odbiór tego oleju opałowego Naczelnikowi Urzędu Celnego, aby przy każdej dostawie tego oleju mógł być pracownik Urzędu Celnego.

Wnioskodawca w roku 2009, biorąc pod uwagę nieoficjalne stanowisko Urzędu Celnego, zgłaszał Urzędowi Celnemu dostawę tego oleju opałowego i pracownicy Szczególnego Nadzoru Podatkowego brali udział w jego odbiorze.

Wnioskodawca ma jednak wątpliwości, co do konieczności zgłaszania Naczelnikowi Urzędu Celnego odbioru tego oleju opałowego oraz konieczności udziału pracownika Urzędu Celnego przy każdej jego dostawie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy Wnioskodawca musiał w roku 2009 zgłaszać odbiór tego oleju opałowego Naczelnikowi Urzędu Celnego oraz, czy przy każdej dostawie tego oleju musiał być pracownik Urzędu Celnego...

Jakie obecnie obowiązki ciążą na Wnioskodawcy w związku z odbiorem oleju opałowego ciężkiego o kodach CN 2710 19 65 i CN 27 10 19 61...

Stanowisko Wnioskodawcy:

Wnioskodawca jest odbiorcą oleju opałowego ciężkiego o kodach CN 2710 19 65 i CN 2710 19 61. Na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym olej ten jest zwolniony od akcyzy ze względu na swoje przeznaczenie, albowiem jest wykorzystywany w procesie produkcji energii elektrycznej. Żeby jednak skorzystać z niniejszego zwolnienia Wnioskodawca musi spełniać określone warunki. W szczególności Elektrownia powinna prowadzić ewidencję wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem. Ewidencja może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Ewidencja powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu odbioru tych wyrobów, miejsca ich odbioru oraz informacje o dokumentach dostawy. Ewidencja taka powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona. Ponadto Elektrownia obowiązana jest do potwierdzania odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy. Natomiast obowiązek przesyłania zawiadomienia o fakcie odbioru wyrobów akcyzowych i udziału pracownika Urzędu Celnego przy każdym odbiorze nakłada na podatnika rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 roku w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego. Zdaniem Wnioskodawcy z rozporządzenia tego nie wynika jednak, iż z tytułu odbioru oleju opałowego ciężkiego Elektrownia jest objęta szczególnym nadzorem podatkowym. Dlatego też Elektrownia nie musi najpóźniej na dzień przed planowanym otrzymaniem przesyłki oleju zawiadamiać o tym Naczelnika Urzędu Celnego. Przyjęcie przesyłki oleju opałowego nie musi również odbywać się w obecności pracownika szczególnego nadzoru podatkowego. Katalog wyrobów objętych szczególnym nadzorem podatkowym został określony w § 4 ust. 1 tego rozporządzenia.

Zgodnie z tym przepisem szczególnym nadzorem podatkowym są objęte:

  1. wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego lub objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, określone w załączniku nr 2 do ustawy w poz.:
    1. 13, zwane dale> „piwem",
    2. 14-16, zwane dalej „wyrobami winiarskimi",
    3. 17, zwane dalej „alkoholem etylowym",
    4. 18, zwane dalej „napojami spirytusowymi";
  2. wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego, określone w poz. 19-23 i 27 załącznika nr 2 do ustawy
  3. oleje smarowe otrzymywane z ropy naftowej, gdzie indziej niesklasyfikowane, o kodach CN 2710 19 71 do 271019 99:
    1. objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego,
    2. objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, jeżeli są przemieszczane do podmiotu pośredniczącego, o którym mowa w art 2 pkt 23 ustawy, lub przez ten podmiot magazynowane;
  4. wyroby akcyzowe, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, jeżeli są przemieszczane do podmiotu pośredniczącego, o którym mowa w art. 2 pkt 23 ustawy, lub przez ten podmiot magazynowane
  5. wyroby akcyzowe produkowane poza składem podatkowym, o których mowa w art 47 ust 1 pkt 1,2,4 i 5 ustawy;
  6. wyroby akcyzowe, w stosunku do których wprowadzony został obowiązek oznaczania znakami akcyzy na podstawie ustawy, w zakresie tego obowiązku;
  7. wyroby energetyczne, w zakresie zawartości w nich substancji stosowanych do znakowania i barwienia, których rodzaje i minimalne ilości stosowane do znakowania i barwienia regulują przepisy wydane na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy.

Wnioskodawca odbiera olej opałowy, który znajduje się w załączniku nr 2 do ustawy w poz. 20. W momencie jego odbioru olej opałowy nie jest jednak objęty procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego. Odbieranemu przez Elektrownię olejowi opałowemu nie towarzyszy bowiem administracyjny dokument towarzyszący, ani dokument handlowy zastępujący ten dokument. Nie są również spełnione przesłanki zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, które są wymienione w art. 40 ustawy o podatku akcyzowym.

W myśl art. 40 ustawy o podatku akcyzowym procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, tylko jeżeli:

  1. wyroby akcyzowe są:
    1. w składzie podatkowym,
    2. przemieszczane między składami podatkowymi na terytorium kraju,
    3. przemieszczane, w celu dokonania eksportu, ze składu podatkowego na terytorium kraju do urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Wspólnoty Europejskiej;
  2. bezpośrednio po dokonaniu przez podmiot prowadzący skład podatkowy importu i dopuszczeniu do obrotu, wyroby akcyzowe są przemieszczane do składu podatkowego tego podmiotu na terytorium kraju, z zastrzeżeniem pkt 3;
  3. bezpośrednio po dokonaniu importu i dopuszczeniu do obrotu węglowodory gazowe w stanie skroplonym o kodach CN od 2711 1211 do 2711 19 00 są przemieszczane do składu podatkowego:
  4. eżeli wyroby akcyzowe są przemieszczane:
    1. ze składu podatkowego na terytorium kraju do składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego;
    2. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do składu podatkowego na terytorium kraju;
    3. w celu dokonania eksportu, ze składu podatkowego na terytorium kraju przez terytorium państw członkowskich do urzędu celnego, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Wspólnoty Europejskiej;
    4. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Wspólnoty Europejskiej;
    5. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego przez terytorium kraju do urzędu celnego na terytorium innego państwa członkowskiego, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Wspólnoty Europejskiej;
    6. ze składu podatkowego na terytorium kraju do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego będącego podmiotem upoważnionym przez właściwe władze podatkowe tego państwa członkowskiego do otrzymywania wyrobów akcyzowych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy lub do wymienionych w art 31 ust 1 i 2 instytucji, organizacji lub sił zbrojnych na terytorium państwa członkowskiego;
    7. ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca ich odbioru przez zarejestrowanego handlowca lub niezarejestrowanego handlowca na terytorium kraju lub do wymienionych w art. 31 ust. 112 Instytucji, organizacji lub sił zbrojnych na terytorium kraju;
    8. przez terytorium kraju między składami podatkowymi na terytorium państw członkowskich;
    9. przez terytorium kraju ze składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego będącego podmiotem upoważnionym przez właściwe władze podatkowe tego państwa członkowskiego do otrzymywania wyrobów akcyzowych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy lub do wymienionych w art. 31 ust. 1 i 2 instytucji, organizacji lub sił zbrojnych na terytorium państwa członkowskiego.

Reasumując stwierdzić więc należy, że Wnioskodawca nie jest objęty szczególnym nadzorem podatkowym i nie ma obowiązku zgłaszania Naczelnikowi Urzędu Celnego jego odbioru. Przy jego odbiorze nie jest też konieczny udział pracownika Urzędu Celnego

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2009r. nr 3, poz. 11 ze zm.) zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie wyroby energetyczne zużywane w procesach produkcji energii elektrycznej w elektrowniach – wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1-5, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13.

W myśl zatem art. 32 ust. 3 pkt 1-5 ww. ustawy powyższe zwolnienie od akcyzy wyrobów energetycznych stosuje się wyłącznie w przypadkach ich:

  1. dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub
  2. dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego, lub
  3. dostarczenia od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego, lub
  4. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego handlowca w celu zużycia przez niego jako podmiot zużywający, lub
  5. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego handlowca w celu dostarczenia do podmiotu zużywającego.  


Ponadto w myśl powyższego art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy warunkiem zastosowania przedmiotowego zwolnienia jest spełnienie warunków o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy tj.

5.

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego handlowca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy, zwanego dalej "dokumentem dostawy";
  3. prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowanego handlowca, podmiot pośredniczący oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie.

6.
Warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 5, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

7.
Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia.

8.
Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy.

9.
Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

10.
Dokument dostawy może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Wspólnoty Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy.

11.
Nabywca wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

12.Podmiot zużywający będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej nabywającą wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do okazania dostarczającemu dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość, w celu potwierdzenia jego tożsamości.

13
.Podmiot, który dostarcza wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi zużywającemu, o którym mowa w ust. 12, jest obowiązany odmówić wydania tych wyrobów w przypadku, gdy podmiot zużywający odmawia okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość lub gdy dane podane przez podmiot zużywający do dokumentu dostawy nie zgadzają się z danymi wynikającymi z dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość.

Zgodnie natomiast z § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 7 kwietnia 2004r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz.U. nr 65, poz. 598 ze zm.) szczególnym nadzorem podatkowym są objęte:

  1. wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego lub objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, określone w załączniku nr 2 do ustawy w poz.:
    1. 13, zwane dalej "piwem",
    2. 14-16, zwane dalej "wyrobami winiarskimi",
    3. 17, zwane dalej "alkoholem etylowym",
    4. 18, zwane dalej "napojami spirytusowymi";
  2. wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego, określone w poz. 19-23 i 27 załącznika nr 2 do ustawy;
  3. oleje smarowe otrzymywane z ropy naftowej, gdzie indziej niesklasyfikowane, o kodach CN 2710 19 71 do 2710 19 99:
    1. objęte procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego,
    2. objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, jeżeli są przemieszczane do podmiotu pośredniczącego, o którym mowa w art. 2 pkt 23 ustawy, lub przez ten podmiot magazynowane;
  4. wyroby akcyzowe, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie, jeżeli są przemieszczane do podmiotu pośredniczącego, o którym mowa w art. 2 pkt 23 ustawy, lub przez ten podmiot magazynowane;
  5. wyroby akcyzowe produkowane poza składem podatkowym, o których mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 i 5 ustawy;
  6. wyroby akcyzowe, w stosunku do których wprowadzony został obowiązek oznaczania znakami akcyzy na podstawie ustawy, w zakresie tego obowiązku;
  7. wyroby energetyczne, w zakresie zawartości w nich substancji stosowanych do znakowania i barwienia, których rodzaje i minimalne ilości stosowane do znakowania i barwienia regulują przepisy wydane na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy.

W stanie faktycznym oraz własnym stanowisku przedstawionym we wniosku Wnioskodawca wskazał, że jest odbiorcą wyrobów energetycznych w postaci oleju opałowego ciężkiego o kodzie CN 2710 19 61 i 2710 19 65 wymienionego w poz. 20 załącznika nr 2 do ustawy. Nabywane wyroby są zwolnione z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy. Wyroby energetyczne zwolnione z akcyzy wykorzystywane przez Wnioskodawcę w procesie produkcji energii elektrycznej dostarczane są do Wnioskodawcy na podstawie dokumentów dostawy, czyli Wnioskodawca jest w przedmiotowej sprawie podmiotem zużywającym, o którym mowa w art. 2 pkt 22 ustawy.

W miejscu tym należy zauważyć, jak słusznie wskazał Wnioskodawca, że w przedmiotowym przypadku wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, procedura zawieszenia poboru akcyzy nie ma zastosowania. Przemieszczenie wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie dokonywane na podstawie dokumentu dostawy nie mieści się w dyspozycji art. 40 ww. ustawy wymieniającego zakres zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy. Co do zasady bowiem wyroby zwolnione z akcyzy ze względu na przeznaczenie (np. wyprowadzone ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego) nie są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

W myśl powyższego dostarczane do Wnioskodawcy występującego jako podmiot zużywający wyroby energetyczne o kodzie CN 2710 19 61 i 2710 19 65 (wymienione w poz. 20 załącznika nr 2 do ustawy) objęte zwolnieniem ze względu na przeznaczenie na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 1 nie są objęte procedura zawieszenia poboru akcyzy, a tym samym nie są objęte szczególnym nadzorem podatkowym, o który mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004r. Tym samym Wnioskodawca nie jest obowiązany do dokonywania właściwemu naczelnikowi urzędu celnego zgłoszenia odbioru przedmiotowych wyrobów, a zatem też przy dostawie do Wnioskodawcy przedmiotowych wyrobów nie jest wymagana obecność pracownika Urzędu Celnego. Wnioskodawca jako nabywający zwolnione wyroby ze względu na przeznaczenie jest zobowiązany do spełnienia odpowiednich warunków zastosowania tego zwolnienia (przedstawionych w swoim stanowisku), które zawarte zostały w art. 32 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz.U. nr 32, poz. 251 ze zm.), które to rozporządzenie określa m.in. sposób prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy, o której mowa w art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W przypadku zmiany jakiekolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego niniejsza interpretacja nie wywołuje skutków prawnych.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Kośnego 70, 45-372 Opole po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj