Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-127/10/JK
Data
2010.09.27
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
brak prawa do odliczenia
brak prawa do odliczenia
gmina
gmina
podatek
podatek
Istota interpretacji
W ocenie tutejszego organu, z uwagi fakt niespełnienia podstawowej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Gmina nie będzie miała możliwości obniżenia kwoty podatku.
Wniosek ORD-IN
825 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Urzędu przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2010 r. (data wpływu 3 sierpnia 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 sierpnia 2010 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno - ściekowej (II etap - rozbudowa i przebudowa stacji wodociągowej)” - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 sierpnia 2010 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno - ściekowej (II etap - rozbudowa i przebudowa stacji wodociągowej)”.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Urząd Miejski planuje w 2010 r. rozpoczęcie zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno - ściekowej (II etap - rozbudowa i przebudowa stacji wodociągowej)”. Zadanie to polega na wykonaniu, w obiektach będących własnością Przedsiębiorstwa Sp. z o.o. (podatnika VAT), w którym Gmina posiada 100% udziałów, następujących działań: dobudowę hali filtrów uzdatniania wody, przebudowę układu pompowania wody, zwiększenie wydajności stacji, budowę budynku garażowo – warsztatowego, przebudowę agregatowni, przebudowę układu przepompowań, remont zbiorników wyrównawczych wody, dobudowę komory zasuw, likwidację nieczynnej studni, zagospodarowanie terenu (ciągi komunikacyjne, zieleń), remont obudów i pomp w istniejących studniach głębinowych, obudowę kanalizacji deszczowej popłucznej, przebudowę kanalizacji sanitarnej na terenie zakładu, przebudowę instalacji sterującej i automatyki, dostawa fabrycznie nowej koparko - ładowarki kołowej, zarządzanie projektem, obsługa inwestycji, nadzór inwestorski, nadzór autorski, opracowanie studium wykonalności, promocja projektu, audyt. Gmina nie będzie dokonywać sprzedaży opodatkowanej związanej z wykonanym zadaniem inwestycyjnym. Zadanie dofinansowane będzie ze środków UE.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Czy Urzędowi Miasta przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, zawartego w fakturach dostawców towarów i usług w ramach opisanego zadania inwestycyjnego...
Stanowisko Wnioskodawcy. W ocenie Zainteresowanego, Urzędowi nie przysługuje, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dostawców towarów i usług w ramach realizacji zadania opisanego zadania. Wnioskodawca nie będzie bowiem dokonywać sprzedaży opodatkowanej związanej z wykonanym zadaniem inwestycyjnym, gdyż operatorem urządzeń powstałych w ramach projektu będzie Przedsiębiorstwo Spółka z o.o.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153 poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
|