Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-638/12-4/AK
z 18 września 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2012 r. (data wpływu 19 czerwca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 września 2012 r. (data wpływu 12 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe – w zakresie opodatkowania wstępu na pływalnię przez uczniów szkół, podmioty trzecie oraz szkołę społeczną będącą pod zarządem (...) Towarzystwa (...),
  • nieprawidłowe – w zakresie opodatkowania wstępu na pływalnię przez szkołę specjalną oraz dom dziecka będące jednostkami budżetowymi powiatu.

UZASADNIENIE

W dniu 19 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wstępu na pływalnię. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 12 września 2012 r. o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: OSiR) jest jednostką budżetową Gminy X (dalej: Gmina). OSiR jest odrębnie od Gminy zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i posługuje się dla celów realizowanych transakcji (sprzedaży i zakupów) własnym numerem NIP.

Na terenie Gminy znajduje się kryta pływalnia, która został wybudowana w latach 2000-2002. Obecnie budynek pływalni znajduje się w trwałym zarządzie (o którym mowa w art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami) OSiR, tj. właśnie OSiR prowadzi działalność w zakresie udostępniania pływalni korzystającym. W szczególności to OSiR widnieje jako sprzedawca usług wstępu na krytą pływalnię na wystawianych paragonach i/lub fakturach, ujmuje wartość netto z tytułu tych obciążeń wraz z podatkiem należnym w rejestrach VAT oraz w deklaracjach VAT-7, a także rozlicza podatek należny.

Wstęp na krytą pływalnię do godz. 11 zarezerwowany jest wyłącznie dla uczniów szkół z Gminy w związku z przeprowadzaniem w tym czasie zajęć wychowania fizycznego. Zasadniczo, uczniowie tych szkół korzystając z krytej pływalni w ramach lekcji szkolnych, płacą każdorazowo opłatę za wstęp według preferencyjnej stawki (2 zł od osoby). „Technicznie” opłaty za wstęp mogą być uiszczane przez opiekuna grupy (ze względu na wiek dzieci), niemniej jednak środki na ten cel są przekazywane od rodziców uczniów. W konsekwencji, co do zasady, to uczniowie szkół, a nie same szkoły są nabywcą usług odpłatnego wstępu na krytą pływalnię. W szczególności OSiR nie dokumentuje wskazanych usług fakturami VAT wystawianymi na szkoły.

Dodatkowo, w przypadku uczniów z domu dziecka, to właśnie dom dziecka ponosi koszty wstępu uczniów na krytą pływalnię. Również w odniesieniu do uczniów ze szkoły społecznej i szkoły specjalnej, to te podmioty a nie ich uczniowie są nabywcą wstępu na krytą pływalnię. Dom dziecka i szkoła specjalna są jednostkami budżetowymi powiatu, natomiast szkoła społeczna jako jednostka niepubliczna znajduje się pod zarządem (...) Towarzystwa (...).

Poza godzinami zarezerwowanymi na zajęcia szkolne, kryta pływalnia jest ogólnie dostępna i za wstęp pobierane są opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem.

Dodatkowo, w budynku, w którym znajduje się kryta pływalnia, OSiR wynajmuje odpłatnie lokale użytkowe na rzecz innych, zewnętrznych pomiotów, które prowadzą w nich działalność gospodarczą, tj. solarium, fitness i kawiarnia. Również z tego tytułu OSiR wystawia faktury VAT, ujmuje wartość netto z tytułu tych obciążeń wraz z podatkiem należnym w rejestrach VAT oraz w deklaracjach VAT-7, a także rozlicza podatek należny.

W związku z wykonywaniem usług odpłatnego udostępniania krytej pływalni oraz wynajmu lokali użytkowych, OSiR ponosi szereg wydatków w zakresie utrzymania budynku, (np. koszty wody, prądu, sprzątania, ochrony, zakup wyposażenie i urządzeń, remontów, itp.). W związku z nabyciem tych towarów i usług OSiR otrzymuje faktury VAT wraz z wykazanymi na nich kwotami VAT.

W uzupełnieniu do wniosku Zainteresowany wskazał, iż nie jest podmiotem wskazanym w art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, tj. klubem sportowym, związkiem sportowym bądź związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy udostępnianie krytej pływalni na rzecz uczniów w ramach zajęć wychowania fizycznego, którzy uiszczają opłaty z tytułu wstępu stanowi dla OSiR czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT?
  2. Czy odpłatne udostępnianie krytej pływalni na rzecz podmiotów trzecich (np. mieszkańców, okolicznych firm) jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT po stronie OSiR, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT?
  3. Czy udostępnianie krytej pływalni na rzecz uczniów w ramach zajęć wychowania fizycznego, gdzie opłata z tytułu wstępu jest uiszczana przez szkołę społeczną będącą pod zarządem (...) Towarzystwa (...) jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT po stronie OSiR, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT?
  4. Czy udostępnianie krytej pływalni na rzecz uczniów w ramach zajęć wychowania fizycznego, gdzie opłata z tytułu wstępu jest uiszczana przez jednostkę budżetową powiatu (tj. dom dziecka lub szkołę specjalną) jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT po stronie OSiR, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy:

  1. Udostępnianie krytej pływalni na rzecz uczniów w ramach zajęć wychowania fizycznego, którzy uiszczają opłaty z tytułu wstępu stanowi dla OSiR czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT.
  2. Odpłatne udostępnianie krytej pływalni na rzecz podmiotów trzecich (np. mieszkańców, okolicznych firm) jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT po stronie OSiR, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT.
  3. Udostępnianie krytej pływalni na rzecz uczniów w ramach zajęć wychowania fizycznego, gdzie opłata z tytułu wstępu jest uiszczana przez szkołę społeczną będącą pod zarządem (...) Towarzystwa (...) jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT po stronie OSiR, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT.
  4. Udostępnianie krytej pływalni na rzecz uczniów w ramach zajęć wychowania fizycznego, gdzie opłata z tytułu wstępu jest uiszczana przez jednostkę budżetową powiatu (tj. dom dziecka lub szkołę specjalną) jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT po stronie OSiR, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT.

Uzasadnienie stanowiska OSiR

Ad. 1-3

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Z kolei art. 7 ust. 1 tej ustawy stanowi, że przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast stosowanie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. W konsekwencji, w związku z faktem, że czynność udostępnienia krytej pływalni nie stanowi dostawy towaru, stanowi ona usługę w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

Stosownie natomiast do art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, za podatników uznaje się osoby prawne, jednostki organizacyjne niemąiące osobowości prawnąj oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na ccl lub rezultat takiej działalności. Należy wskazać, że jednostki budżetowe gmin są jednostkami organizacyjnymi sektora finansów publicznych niemającymi osobowości prawnej. W konsekwencji OSiR jest odrębnym od Gminy podatnikiem VAT.

Mając na uwadze powyższe, odpłatne udostępnianie krytej pływalni jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT na podstawie art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. W ocenie OSiR, w przypadku gdy nabywcami usług są uczniowie szkół, podmioty trzecie oraz szkoła specjalna będąca pod zarządem (...) Towarzystwa (...), usługa wstępu nie korzysta również ze zwolnienia z opodatkowania.

Ad. 4

Jak wskazano w uzasadnieniu do stanowiska nr 1-3, odpłatne udostępnianie krytej pływalni jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT.

Stosownie do § 13 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 4 kwietnia 2011 r. (dalej: rozporządzenie wykonawcze) zwalnia się od podatku usługi świadczone pomiędzy:

  1. jednostkami budżetowymi,
  2. samorządowymi zakładami budżetowymi,
  3. jednostkami budżetowymi i samorządowymi zakładami budżetowymi

z wyjątkiem usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy oraz usług komunikacji miejskiej.

Niemniej jednak, w ocenie OSiR, powyższy przepis nie znajdzie zastosowania w omawianym przypadku. Powyższe wynika z faktu, że w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym nabywcą usług wstępu na krytą pływalnię oferowanych przez OSiR będącego jednostka budżetowa Gminy jest szkoła specjalna oraz dom dziecka, które to podmioty są jednostkami budżetowymi powiatu, a więc odrębnej osoby prawnej.

W ocenie OSiR wskazany przepis powinien mieć zastosowanie wyłącznie do jednostek budżetowych/zakładów budżetowych działających w ramach tej samej gminy/powiatu itp., bowiem celem wskazanej regulacji jest uwolnienie od ciężaru VAT czynności wykonywanych „w ramach tej samej osoby prawnej”.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe w zakresie opodatkowania wstępu na pływalnię przez uczniów szkół, podmioty trzecie oraz szkołę społeczną będącą pod zarządem (...) Towarzystwa (...) oraz za nieprawidłowe w zakresie opodatkowania wstępu na pływalnię przez szkołę specjalna oraz dom dziecka będące jednostkami budżetowymi powiatu.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…). W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Stosownie do treści art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Dla określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług do czynności, których przedmiotem są poszczególne towary i usługi, ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU. Do prawidłowego zaklasyfikowania określonych czynności do właściwych grupowań statystycznych obowiązany jest podatnik.

Od dnia 1 stycznia 2011 r. na potrzeby podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, bądź zwolnienie od podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże na podstawie art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy pod poz. 179, wymieniono usługi związane z działalnością obiektów sportowych o symbolu PKWiU 93.11.10.0.

Należy ponadto zauważyć, że zgodnie z objaśnieniami do załącznika nr 3 ustawy o VAT wykaz towarów i usług objętych tym załącznikiem nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka 8%.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., w myśl art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwolnione od podatku były usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy, jednakże przepis ten został uchylony. W stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2011 r., zwolnienia od podatku dotyczące dostaw i świadczonych usług zawarte są bezpośrednio w art. 43 ustawy.

Zatem w tym artykule należy poszukiwać ewentualnej podstawy do zwolnienia z opodatkowania czynności świadczonych przez Wnioskodawcę.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest jednostką budżetową Gminy. OSiR jest odrębnie od Gminy zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i posługuje się dla celów realizowanych transakcji (sprzedaży i zakupów) własnym numerem NIP.

Na terenie Gminy znajduje się kryta pływalnia, która został wybudowana w latach 2000-2002. Obecnie budynek pływalni znajduje się w trwałym zarządzie OSiR, tj. właśnie OSiR prowadzi działalność w zakresie udostępniania pływalni korzystającym. W szczególności to OSiR widnieje jako sprzedawca usług wstępu na krytą pływalnię na wystawianych paragonach i/lub fakturach, ujmuje wartość netto z tytułu tych obciążeń wraz z podatkiem należnym w rejestrach VAT oraz w deklaracjach VAT-7, a także rozlicza podatek należny.

Analizując stanowisko Wnioskodawcy należy na wstępie przywołać treść art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, zgodnie z którym zwalnia się od podatku usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, pod warunkiem że:

  1. są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim,
  2. świadczący te usługi nie są nastawieni na osiąganie zysków,
  3. są one świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym

   - z wyłączeniem usług związanych z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.

Jednocześnie zgodnie z art. 43 ust. 17 cyt. ustawy, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

  1. nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub
  2. ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

W świetle art. 43 ust. 18 ustawy, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a, stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Zauważyć należy, iż zwolnienie usług związanych ściśle ze sportem doznaje pewnego ograniczenia ze względu na status usługodawcy, a mianowicie z cyt. wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT wynika, że ze zwolnienia może korzystać podmiot będący klubem sportowym, związkiem sportowym lub związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych.

Z opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jest jednostką budżetową gminy, nie jest klubem sportowym, stowarzyszeniem ani związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych.

Zatem Wnioskodawca nie spełnia kryteriów podmiotowych niezbędnych do korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług, nie jest bowiem ani klubem sportowym ani związkiem sportowym ani też związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych. Z powyższych względów usługa pobierania opłaty wstępu na pływalnię nie będzie korzystała ze zwolnienia od podatku VAT na mocy przepisu art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT.

Zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 13 z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku usługi świadczone pomiędzy:

  1. jednostkami budżetowymi,
  2. samorządowymi zakładami budżetowymi,
  3. jednostkami budżetowymi i samorządowymi zakładami budżetowymi,

   - z wyjątkiem usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy oraz usług komunikacji miejskiej.

Zarówno ustawa o podatku od towarów i usług, jak również przepisy wykonawcze do niej nie definiują terminu „jednostka budżetowa”, wobec czego należy posiłkować się definicją legalną zawartą w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.).

Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 9 pkt 3 i 4 ustawy o finansach publicznych, sektor finansów publicznych tworzą m.in. jednostki budżetowe oraz samorządowe zakłady budżetowe.

Jednostkami budżetowymi – stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy – są jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych nieposiadające osobowości prawnej, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiednio dochodów budżetu państwa albo budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca będący jednostką budżetową gminy świadczy usługi odpłatnego udostępnienia pływali miejskiej uczniom szkół, podmiotom trzecim oraz szkole społecznej będącą pod zarządem (...) Towarzystwa (...), a także szkole specjalnej i domowi dziecka, które są jednostkami budżetowymi powiatu.

Mając na uwadze powołane przepisy i opis sprawy należy stwierdzić, iż zwolnienie określone w § 13 ust. 1 pkt 13 lit. a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. ma zastosowanie do ww. usług świadczonych pomiędzy jednostkami budżetowymi, ponieważ ww. przepis nie zawiera ograniczenia, iż zwolnieniu podlegają usługi świadczone przez jednostki budżetowe jednakże tej samej osoby prawnej w tym przypadku tej samej Gminy.

Zatem biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, iż w przypadku gdy nabywcami usług są uczniowie szkół, podmioty trzecie oraz szkoła społeczna będąca pod zarządem (...) Towarzystwa (...), usługa wstępu na pływalnię podlega opodatkowaniu oraz nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania.

W powyższym zakresie uznano stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe.

Natomiast, udostępnianie krytej pływalni na rzecz uczniów w ramach zajęć wychowania fizycznego, gdzie opłata z tytułu wstępu jest uiszczana przez jednostkę budżetową powiatu (tj. dom dziecka lub szkołę specjalną) jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT, która korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie § 13 ust. 1 pkt 13 lit. a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Tym samym w powyższym zakresie stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy:

  • zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
  • zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W pozostałym zakresie dotyczącym podatku od towarów i usług wydane zostało w dniu 17 września 2012 r. odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj