Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-557/10/KO
z 27 października 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-557/10/KO
Data
2009.10.27



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki


Słowa kluczowe
eksport towarów
eksport towarów
korekta podatku
korekta podatku


Istota interpretacji
w zakresie sposobu opodatkowania transakcji dostawy towarów w sytuacji, gdy podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy nie otrzymał dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty oraz ustalenia okresu rozliczeniowego, za jaki Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu eksportu towarów na Ukrainę



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2010r. (data wpływu do tut. BKiP 28 lipca 2010r.) uzupełnionym pismem z dnia 21 października 2010r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie sposobu opodatkowania transakcji dostawy towarów w sytuacji, gdy podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy nie otrzymał dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty oraz ustalenia okresu rozliczeniowego, za jaki Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu eksportu towarów na Ukrainę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lipca 2010r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 21 października 2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie sposobu opodatkowania transakcji dostawy towarów w sytuacji, gdy podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy nie otrzymał dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty oraz ustalenia okresu rozliczeniowego, za jaki Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu eksportu towarów na Ukrainę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca w ramach swojej działalności eksportuje obręcze kolejowe na Ukrainę. W miesiącu grudniu 2009r. Wnioskodawca wyprodukował oraz przekazał do magazynu gotowe do odbioru wyroby zamówione przez jego ukraińskiego klienta.

Ze względu na brak możliwości transportowych klienta Wnioskodawcy podpisał z nim porozumienie, zgodnie z którym nabywca pozostawia materiał na przechowanie w magazynie firmy Wnioskodawcy. W podpisanym porozumieniu wskazano ilość i wartość towaru, jaką klient zakupił i jednocześnie będzie przechowywał w firmie Wnioskodawcy.

W momencie przekazania towarów na magazyn Wnioskodawca podpisuje protokół przekazania wyrobów oraz sporządza tzw. specyfikację wysyłkową (z wyszczególnieniem ilości oraz profilu przekazanego na magazyn materiału). W tym samym miesiącu (przekazania wyrobów na magazyn huty - jest to miesiąc grudzień 2009r.) Wnioskodawca wystawia fakturę VAT ze stawką podatku 0% na całą dostawę towaru (zgodnie z ilością wskazaną na specyfikacji wysyłkowej) i wysyła taką fakturę do klienta.

Wysyłka towaru oraz zgłoszenie towaru do procedury wywozu (eksport bezpośredni) następuje partiami w ciągu kilku następnych miesięcy (styczeń, luty oraz marzec 2010r.).

Do dnia sporządzenia deklaracji za m-c grudzień 2009r. Wnioskodawca otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty tylko na tą partię towaru, która została wysłana oraz zgłoszona do procedury wywozu w miesiącu styczniu 2010r. Dlatego w rozliczeniu podatku od towarów i usług za miesiąc grudzień 2009r. Wnioskodawca opodatkował (metodą w „stu") na stawce 22% VAT całą transakcję (zgodnie z wystawioną fakturą VAT) pomniejszając podstawę do opodatkowania na stawce 22% VAT odpowiednio o wartość, na którą Wnioskodawca otrzymał (do dnia 25 styczeń 2010r.) dokument SAD (komunikat IE 599). Pozostałą potwierdzoną część dostawy Wnioskodawca wykazał w miesiącu grudniu 2009r. jako eksport towarów ze stawką VAT 0%. W miesiącu lutym oraz marcu 2010r. nastąpiła wysyłka oraz zgłoszenie do procedury wywozu kolejnych partii materiału z omawianej transakcji. Komunikaty IE 599 dotyczące kolejnych wysyłek towaru Wnioskodawca otrzymał odpowiednio w lutym oraz marcu 2010r. Korekty podatku należnego oraz pomniejszenie podstawy do opodatkowania Wnioskodawca dokonał odpowiednio w rozliczeniu za miesiąc otrzymania komunikatów IE 599, tj. w lutym oraz w marcu 2010r.

Pismem z dnia 21 października 2010r. Wnioskodawca uzupełnił zaistniały stan faktyczny w następujący sposób:

W transakcjach eksportowych będących przedmiotem niniejszego wniosku Wnioskodawca był eksporterem towarów.

W otrzymanych komunikatach IE-599 w pozycji nadawca (eksporter) wskazany jest Wnioskodawca. W pozycji odbiorca na otrzymanych komunikatach IE-599 widnieje firma ukraińska.

W omawianych transakcjach eksportowych towar przechodzi na własność nabywcy w momencie jego zakupu (Wnioskodawca wystawia fakturę sprzedaży VAT). Jedynie z uwagi na brak możliwości transportowych klienta Wnioskodawca zawarł z nim odrębną umowę przechowywania wyrobów. Z chwilą przekazania wyrobów na magazyn (zgodnie z protokołem przekazania wyrobów) nabywca ma prawo dysponowania towarem.

Zgodnie z paragrafem 5 podpisanego z klientem porozumienia w sprawie przechowywania wyrobów przechowawcy (Wnioskodawcy) nie wolno używać rzeczy bez zgody składającego (firmy ukraińskiej) chyba, że jest to konieczne do jej zachowania w stanie nie pogorszonym. Składający jest zobowiązany do zapłaty przechowawcy wynagrodzenia za przechowywanie materiału przez co najmniej jeden miesiąc kalendarzowy.

Zgodnie z postanowieniami art. 835 i następne kodeksu cywilnego odpowiedzialność za i jego zachowanie w stanie nie pogorszonym do chwili wydania składającemu spoczywa na przechowawcy (Wnioskodawcy).

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w rozliczeniu za miesiąc grudzień 2009r. Wnioskodawca powinien opodatkować niepotwierdzoną komunikatami IE-599 transakcję na stawce 22% podatku VAT...

Czy korekty podatku należnego Wnioskodawca powinien dokonać w miesiącu otrzymania komunikatów IE-599, tj. w lutym oraz w marcu 2010r....

Zdaniem Wnioskodawcy zgodnie z art. 41 ust. 6 ustawy o VAT stawkę podatku VAT 0% w eksporcie towarów można zastosować w przypadku posiadania do dnia sporządzenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty.

W miesiącu grudniu 2009r. Wnioskodawca wystawił fakturę VAT na eksport towarów, biorąc pod uwagę fakt, iż zapewnił kupującemu możliwość odebrania nabytych wyrobów oraz przyjmując zawartą z nim umowę w kwestii przechowania zakupionego materiału.

Do dnia 25 stycznia 2010r. Wnioskodawca posiadał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty (jest to komunikat IE-599) tylko na część transakcji, w związku z czym Wnioskodawca opodatkował na stawce 22% niepotwierdzoną komunikatami IE 599 pozostałą część dostawy. W omawianej transakcji w rozliczeniu za miesiąc grudzień 2009r. Wnioskodawca zastosował więc stawkę właściwą dla dostawy tego towaru na terytorium kraju, w części niepotwierdzonej komunikatami IE 599.

Komunikaty IE-599 na pozostałą część wysyłki Wnioskodawca otrzymał w miesiącu lutym oraz marcu 2010r. Zgodnie z przepisem artykułu 41 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument.

Korekty podatku należnego oraz wykazanie eksportu ze stawką 0% należy więc dokonać odpowiednio w rozliczeniu za miesiąc luty oraz marzec 2010r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie niniejszej interpretacji indywidualnej należy podkreślić, że opiera się ona na przedstawionym zaistniałym stanie faktycznym a mianowicie za element stanu faktycznego tut. organ przyjął, iż mamy do czynienia tak jak wskazał Wnioskodawca z transakcją eksportu bezpośredniego. Wydanie towaru nabywcy udokumentowane zostało fakturą w grudniu 2009r. Towar będący przedmiotem dostawy eksportowej na Ukrainę w przedstawionym stanie faktycznym wysyłany był w trzech partiach: w styczniu, lutym oraz marcu 2010r.

W związku z powyższym niniejsza interpretacja odnosi się do sposobu opodatkowania transakcji eksportu bezpośredniego oraz ustalenia okresu rozliczeniowego, za jaki Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu eksportu towarów na Ukrainę.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 2 ust. 6 cyt. ustawy ilekroć w przepisach ustawy jest mowa o towarach rozumie się przez to rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ustawy o VAT).

Stosownie do art. 2 pkt 8 ustawy o VAT przez eksport towarów rozumie się potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonaniu czynności określonych w art. 7, jeżeli wywóz jest dokonany przez:

  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju, lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę dla celów wyposażenia lub zaopatrzenia łodzi rekreacyjnych oraz prywatnych statków powietrznych lub innych prywatnych środków transportu, w tym środków transportu, o których mowa w art. 16 rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 288 z 29.10.2005, str. 1), zwanego dalej "rozporządzeniem nr 1777/2005".


W przedstawionym we wniosku stanie faktycznym Wnioskodawca wskazał, iż w miesiącu grudniu 2009r. wyprodukował oraz przekazał do magazynu gotowe do odbioru wyroby zamówione przez jego ukraińskiego klienta oraz że nastąpił eksport bezpośredni partiami w ciągu kliku miesięcy tj. w styczniu, lutym oraz marcu 2010r. Jednocześnie w miesiącu grudniu 2009r. Wnioskodawca wystawił fakturę VAT ze stawką podatku 0% na całą dostawę towaru (zgodnie z ilością wskazaną na specyfikacji wysyłkowej) i wysłał taką fakturę do klienta. Do dnia sporządzenia deklaracji za m-c grudzień 2009r. Wnioskodawca otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty tylko na tą partię towaru, która została wysłana oraz zgłoszona do procedury wywozu w miesiącu styczniu 2010r. W miesiącu lutym oraz marcu 2010r. nastąpiła wysyłka kolejnych partii materiału. Komunikaty IE 599 dotyczące kolejnych wysyłek towaru Wnioskodawca otrzymał odpowiednio w lutym oraz marcu 2010r. W otrzymanych komunikatach IE-599 w pozycji nadawca (eksporter) wskazany jest Wnioskodawca. W pozycji odbiorca na otrzymanych komunikatach IE-599 widnieje firma ukraińska.

Warunki jakie należy spełnić, aby zastosować stawkę podatku 0% dla eksportu bezpośredniego zostały zawarte w art. 41 ust. 4-9 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o VAT w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0 %.

W myśl art. 41 ust. 6 ustawy o VAT stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty.

Z przytoczonych przepisów wynika zatem uwarunkowanie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% przy eksporcie od potwierdzenia przez urząd celny określony w przepisach celnych wywozu towarów poza terytorium Wspólnoty. Przedstawione wyżej przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie określają, jakiego rodzaju dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty, powinien posiadać podatnik, aby mógł skorzystać z prawa do zastosowania 0% stawki podatku. Wskazują jedynie, iż eksportem towarów jest potwierdzony przez urząd celny, określony w przepisach celnych wywóz towarów. Zatem, ustalając zakres zastosowania przepisów art. 41 ustawy należy się odwołać do przepisów prawa celnego. Podatnik winien więc posiadać stosowne dokumenty spełniające warunki określone w przepisach celnych, które będą jednoznacznie potwierdzać wywóz towarów poza granicę Wspólnoty.

Kwestia dokonywania zgłoszeń celnych została uregulowana rozporządzeniem Komisji (EWG) Nr 2454 z dnia 2 lipca 1993 r., ustanawiającym przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE. L. Nr 253, poz. 1 ze zm.). Zgodnie z pkt 14 preambuły rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1875/2006 z dnia 18 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie (EWG) Nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. UE L Nr 360, poz. 64 ze zm.), organy celne zostały zobowiązane do zastąpienia w procedurze wywozu, uszlachetniania biernego oraz powrotnego wywozu, obecnej procedury z zastosowaniem dokumentów w formie papierowej procedurą elektronicznej wymiany danych. Z dniem 31 sierpnia 2007r., w związku z uruchomieniem w Polsce pełnej funkcjonalności i fazy Systemu Kontroli Eksportu (ang. Export Control System, ECS), uległy zmianie zasady dokonywania zgłoszeń do procedury wywozu, procedury uszlachetniania biernego oraz powrotnego wywozu po gospodarczej procedurze celnej. System ECS pozwala na elektroniczną obsługę zgłoszenia wywozowego przesyłanego przez zgłaszającego/eksportera, zarówno w urzędzie celnym wywozu, jak też w urzędzie celnym wyprowadzenia i opiera się na obiegu komunikatów elektronicznych pomiędzy urzędami celnymi a podmiotami dokonującymi zgłoszeń celnych. Zgodnie z art. 796e ww. rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2454/93, wprowadzonego w życie przepisem art. 1 pkt 57 ww. rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1875/2006 z dnia 18 grudnia 2006 r., urząd celny wywozu potwierdza fizyczne wyprowadzenie towarów przesyłając zgłaszającemu komunikat „Potwierdzenie wywozu” – komunikat IE-599.

Stosownie do art. 41 ust. 7 ustawy o VAT, jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6, nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju.

Przepisu ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnika posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu, zgodnie z art. 41 ust. 8 ustawy o VAT.

Odnosząc powyżej przedstawiony stan prawny do opisanego przez Wnioskodawcę zaistniałego stanu faktycznego stwierdzić należy, że:

  • dostawa towaru (przekazanie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel, obejmujące całość dostawy, wysyłanej na Ukrainę w trzech partiach) nastąpiła w grudniu 2009r. i została udokumentowana fakturą VAT również w grudniu 2009r.,
  • wywóz pierwszej partii towaru nastąpił w styczniu 2010r., Wnioskodawca do 25 stycznia 2010r. posiada dokumenty potwierdzające wywóz na Ukrainę. Zatem Wnioskodawcy przysługuje prawo do zastosowania stawki 0% i wykazania dostawy eksportowej w rozliczeniu za grudzień 2009r. w części dotyczącej pierwszej partii towarów;
  • wywóz drugiej i trzeciej partii towarów na Ukrainę nastąpił odpowiednio w lutym 2010r. i w marcu 2010r. Wnioskodawca nie posiada więc dokumentu celnego potwierdzającego procedurę wywozu, o którym mowa w art. 41 ust. 8 ustawy o VAT. Zatem w związku z art. 41 ust. 8 nie będzie miał zastosowania art. 41 ust. 7 cyt. ustawy. Tym samym Wnioskodawca będzie zobowiązany do opodatkowania zarówno drugiej jaki trzeciej partii towarów wysłanych na Ukrainę stawką krajową właściwą dla danego towaru, czyli stawką 22% i zadeklarowania jako dostawy krajowej w rozliczeniu za miesiąc grudzień 2009r., kiedy nastąpiła dostawa towaru.

Mając powyższe na uwadze stanowisko Wnioskodawcy w zakresie rozliczenia przedmiotowej dostawy uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 41 ust. 9 ustawy o VAT otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument.

W świetle powyższego podatnik uprawniony jest do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym otrzymał dokument potwierdzający wywóz. Tak więc podatnik nie dokonuje korekty deklaracji, tylko korekty podatku należnego w deklaracji bieżącej. Korekta podatku należnego będzie polegała na zmniejszeniu podatku należnego w deklaracji bieżącej o kwotę podatku należnego, zadeklarowanego w poprzednich deklaracjach podatkowych z powodu objęcia dostawy eksportowej stawką krajową.

Wnioskodawca w miesiącu lutym oraz marcu 2010r. otrzymał komunikaty IE 599 dotyczące kolejnych wysyłek towaru. Korekty podatku należnego oraz pomniejszenie podstawy do opodatkowania Wnioskodawca dokonał odpowiednio w rozliczeniu za miesiąc otrzymania komunikatów IE 599, tj. w lutym oraz w marcu 2010r., co jest zgodne z art. 41. ust. 9 ustawy o VAT. Zatem w tej części stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Biorąc zatem pod uwagę przedstawiony zaistniały stan faktyczny oraz obowiązujący stan prawny stanowisko Wnioskodawcy należało uznać całościowo za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Dodatkowo należy podkreślić, iż niniejsza interpretacja traci swą aktualność w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj