Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB1/415-948/10-2/KS
z 19 stycznia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB1/415-948/10-2/KS
Data
2011.01.19



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Katalog źrodeł przychodów


Słowa kluczowe
likwidacja działalności
likwidacja działalności
naczelnik urzędu skarbowego
naczelnik urzędu skarbowego
prawa majątkowe
prawa majątkowe
prowadzenie działalności gospodarczej
prowadzenie działalności gospodarczej
ryczałt ewidencjonowany
ryczałt ewidencjonowany
znak towarowy
znak towarowy


Istota interpretacji
Należy stwierdzić, iż przychody uzyskane z udzielenia licencji na użytkowanie znaku towarowego, nie mogą być zaliczone do źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze. Przychody te stanowią bowiem przychody z praw majątkowych, zaliczane do odrębnego źródła wymienionego w cytowanym art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy, co wynika bezpośrednio z brzmienia art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji Wnioskodawca nie będzie mógł skorzystać z możliwości opodatkowania przychodów z tytułu udostępniania znaku towarowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przewidzianej przez ustawodawcę w art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne bez względu na wysokość uzyskiwanych przychodów z tytułu udostępnienia znaku towarowego.



Wniosek ORD-IN 776 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 15.10.2010 r. (data wpływu 25.10.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z tytułu udostępnienia znaku towarowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania przychodów z tytułu udostępnienia znaku towarowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej działalności sprzedawał między innymi towary handlowe. Od pewnego czasu nie dokonuje już sprzedaży towarów handlowych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Wnioskodawca jest także właścicielem zarejestrowanego znaku towarowego. Znak towarowy jest zarejestrowany w Urzędzie Patentowym i korzysta z ochrony na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i terytorium Unii Europejskiej. W ramach prowadzonej działalności do tej pory Wnioskodawca udzielał licencji do znaku towarowego osobie prawnej za wynagrodzeniem. Dochody uzyskiwane z tytułu udostępnienia znaku towarowego Wnioskodawca opodatkowuje podatkiem liniowym w wysokości 19%.

Z uwagi między innymi na zaprzestanie sprzedaży towarów w ramach działalności gospodarczej, obecnie Wnioskodawca rozważa zamknięcie i następnie likwidację tej działalności. Z momentem likwidacji działalności zostaną rozwiązane wszystkie umowy zawarte w jej ramach, w tym również umowa o udzielenie licencji na znak towarowy. Wnioskodawca planuje jednak nadal udostępniać znak towarowy (zasadniczo jednemu) podmiotowi (osobie prawnej) za wynagrodzeniem, ale już jako osoba fizyczna nieprowadzącą działalności gospodarczej. W tym celu - już po likwidacji działalności - zamierza zawrzeć nową umowę licencyjną na znak towarowy. Zamiarem Wnioskodawcy jest opodatkowanie przychodów z tytułu udzielenia licencji na znak towarowy po zamknięciu działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie art. 6 ust. 1 a ustawy o ryczałcie.

W związku z posiadanym znakiem towarowym Wnioskodawca nie będzie podejmował żadnych istotnych działań, takich jak promocja i reklama znaku, etc. Zasadniczo będzie jedynie ponosił koszty opłat w Urzędzie Patentowym.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy można opodatkować przychody z tytułu udostępnienia znaku towarowego - po zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej i jej formalnej likwidacji - zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie według stawki 8,5%, pod warunkiem złożenia odpowiedniego zawiadomienia naczelnikowi urzędu skarbowego...
  2. Czy umowa o udostępnieniu znaku towarowego jest umową o podobnym charakterze do umowy dzierżawy, o której mowa w art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie...
  3. Czy wysokość uzyskiwanych przez Wnioskodawcę przychodów z tytułu udostępnienia znaku towarowego ma wpływ na możliwość opodatkowania przychodów z tego tytułu zryczałtowanym podatkiem dochodowym zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie...

Ad. 1

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 6 ustawy o ryczałcie, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osiągane przez osoby fizyczne:

  • prowadzące działalność gospodarczą (art. 6 ust. 1 ustawy o ryczałcie),
  • osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej (art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie).

Art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o ryczałcie stanowi, iż pod pojęciem pozarolniczej działalności gospodarczej należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o PIT. Zgodnie zaś z art. 5a pkt 6 ustawy o PIT, pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową;

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. I pkt 1, 2 i 4—9.

Z powyższego wynika więc, iż odpowiedź na pytanie pierwsze dotyczące sposobu opodatkowania przychodów uzyskiwanych z tytułu udostępnienia znaku towarowego jest uzależniona od zakwalifikowania tych przychodów do określonego źródła przychodu zgodnie z ustawą o PIT. Konieczne jest więc poddanie analizie art. 10 ustawy o PIT.

Art. 10 ust. 1 tej ustawy, jako źródła przychodu, wymienia między innymi:

  • pozarolniczą działalność gospodarczą (pkt 3), oraz
  • najem, podnajem, dzierżawę, poddzierżawę oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawę, poddzierżawę działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (pkt 6).

Z przytoczonych regulacji wynika więc, iż zakwalifikowanie do jednego z wymienionych źródeł przychodów uzależnione jest od tego, czy określony składnik majątku jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą, czy też nie. Potwierdza to także brzmienie art. 14 ust. 2 pkt 11 ustawy o PIT, zgodnie z którym przychodem z działalności gospodarczej są także przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą. Innymi słowy, w przypadku, gdy dany składnik nie jest związany z działalnością gospodarczą może być on opodatkowany jako przychody ze źródła wymienionego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o PIT, czyli przychody z tytułu najmu (dzierżawy) i umów o podobnym charakterze zawieranych poza działalnością gospodarczą.

Nie ma również przeciwwskazań, aby dany składnik majątku, który pierwotnie był związany z działalnością gospodarczą wyłączyć z tej działalności, zmieniając zakres przedmiotowy prowadzonej działalności - opodatkować od tego momentu przychody uzyskiwane z najmu (dzierżawy) i umów o podobnym charakterze jako przychody uzyskiwane poza działalnością gospodarczą.

Zdaniem Wnioskodawcy stanowisko takie potwierdza także w wydanej interpretacji prawa podatkowego z dnia 16 kwietnia 2010 r. (nr ITPBI/415-68/10/TK) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy. Interpretacja ta dotyczyła stanu faktycznego, w ramach którego składnik majątku związany z działalnością gospodarczą został z niej wycofany i w związku z tym mógł być opodatkowany podatkiem zryczałtowanym poza działalnością gospodarczą. W interpretacji wskazano, iż „Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż uzyskuje Pan przychody z wynajmu nieruchomości w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Wynajmowane nieruchomości stanowią środki trwałe w prowadzonej działalności gospodarczej. Z dniem 1 kwietnia 2010 r. zamierza Pan wykreślić najem z wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a osiągane dochody z najmu opodatkować na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego jako najem prywatny. Biorąc pod uwagę zaprezentowany we wniosku opis stanu faktycznego oraz przepisy prawne w tym zakresie należy stwierdzić, że w związku z tym, iż dokona Pan wykreślenia najmu z ewidencji działalności gospodarczej, a tym samym przedmiotem najmu nie będą składniki majątku związane z działalnością gospodarczą, najem nieruchomości stanowi źródło przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychody uzyskiwane z najmu mogą być opodatkowane zgodnie z wolą podatnika, na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.”

Przedstawioną powyżej analizę należy odpowiednio odnieść do sytuacji Wnioskodawcy, w której zlikwiduje on działalność gospodarczą i rozpocznie udostępnianie znaku towarowego na podstawie umowy zawartej z nim już jako osobą nieprowadzącą działalności gospodarczej. Zdaniem Wnioskodawcy w jego przypadku zostanie spełniony warunek do uznania, iż może on opodatkować udostępnianie znaku towarowego poza działalnością gospodarczą na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o PIT, czyli składnik majątku będący przedmiotem umowy nie będzie związany z działalnością gospodarczą, ponieważ w momencie zawierania nowej umowy na udostępnienie znaku towarowego nie będzie on prowadził już działalności gospodarczej.

Reasumując, w ocenie Wnioskodawcy z momentem likwidacji działalności gospodarczej znak towarowy stanie się składnikiem majątkowym niezwiązanym z działalnością gospodarczą i dlatego przychody z jego udostępnienia mogą być traktowane jako przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze, wymienione w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o PIT. W konsekwencji, pod warunkiem złożenia odpowiedniego zawiadomienia do naczelnika urzędu skarbowego, mogą być one opodatkowane zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie, czyli według stawki 8,5%.

Ad. 2

Zdaniem Wnioskodawcy, opodatkowanie umów udostępnienia znaku towarowego zryczałtowanym 8,5% podatkiem będzie możliwe jeżeli umowa ta będzie uznana za umowę najmu lub dzierżawy lub umowę o podobnym charakterze. W ocenie Wnioskodawcy umowa licencji (udostępnienia) znaku towarowego jest umową o podobnym charakterze do umowy dzierżawy. Zgodnie bowiem z art. 693 Kodeksu cywilnego przez umowę dzierżawy, wydzierżawiający zobowiązuje się oddać dzierżawcy rzecz do używania i pobierania pożytków przez czas oznaczony lub nieoznaczony, a dzierżawca zobowiązuje się płacić wydzierżawiającemu umówiony czynsz. W myśl zaś art. 709 Kodeksu cywilnego przepisy dotyczące dzierżawy rzeczy stosuje się odpowiednio do dzierżawy praw. Z powyższych regulacji wynika więc, iż przez umowę dzierżawy praw należy rozumieć umowę, w ramach której dochodzi do udostępnienia do korzystania prawa majątkowego (niewątpliwie znak towarowy jest prawem majątkowym) oraz pobierania z tego tytułu pożytków.

Umową o podobnym do umowy dzierżawy charakterze będzie zaś umowa, na podstawie której dochodzi do udostępnienia do korzystania znaku towarowego i uzyskiwania z tego korzyści. Przedstawiona definicja obejmuje więc także umowę licencji na udostępnienia prawa do znaku towarowego uregulowaną w art. 163 Prawa własności przemysłowej. Ustawodawca w art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie, odnosi się bowiem do umów o podobnym charakterze a nie do umów, do których stosuje się przepisy o umowach najmu i dzierżawy. Umowami o podobnym charakterze są zaś umowy, których przedmiotem jest udostępnienie rzeczy lub praw do korzystania innemu podmiotowi. W takim ujęciu do umów o podobnym charakterze do umów najmu i dzierżawy będą zaliczały się również umowy licencyjne na znak towarowy.

Reasumując powyższe należy stwierdzić, iż licencja na znak towarowy jest umową o podobnym charakterze do umowy dzierżawy, a tym samym przychody z tytułu jej realizacji poza działalnością gospodarczą mogą podlegać opodatkowaniu podatkiem zryczałtowanym na podstawie art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie.

Ad. 3

Zdaniem Wnioskodawcy w celu opodatkowania przychodów z tytułu umów najmu i dzierżawy oraz umów o podobnym charakterze podatkiem zryczałtowanym zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie konieczne jest spełnienie tylko jednego warunku, tj. złożenie oświadczenia naczelnikowi urzędu skarbowego o wyborze tej formy opodatkowania. Ustawodawca nie przewidział żadnych innych warunków, w tym nie uzależnił możliwości opodatkowania przychodów z tego rodzaju umów od wysokości przychodów uzyskanych w poprzednim oraz obecnym roku podatkowym.

W przypadku przychodów z tytułu najmu i dzierżawy oraz umów o podobnym charakterze uzyskiwanych poza działalnością gospodarczą i w związku z tym opodatkowanych na zasadach określonych w art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie, nie znajdzie zastosowania przepis art. 6 ust. 4 ustawy o ryczałcie, zgodnie z którym podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w art. 6 ust. 1 (działalności gospodarczej), jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 150.000 euro. Przepis art. 6 ust. 4 ustawy o ryczałcie odwołuje się do ust. 1 (czyli przychodów z działalności gospodarczej), a nie do ust. 1a (czyli przychodów z umów najmu i dzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze zawieranych poza działalnością gospodarcza).

Konsekwentnie bez względu na wysokość przychodów z tytułu udostępnienia znaku towarowego poza działalnością gospodarczą, przychód ten może podlegać opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie.

Konkluzje.

Reasumując całość stanowiska należy stwierdzić, iż:

  • z momentem likwidacji działalności gospodarczej znak towarowy stanie się składnikiem majątkowym niezwiązanym z działalnością gospodarczą i dlatego przychody z jego udostępnienia mogą być traktowane jako przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze, czyli przychody wymienione w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o PIT. W konsekwencji mogą być one - pod warunkiem złożenia odpowiedniego zawiadomienia naczelnikowi urzędu skarbowego - opodatkowane zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie według stawki 8,5% (odpowiedź na pytanie 1).
  • licencja na znak towarowy jest umową o podobnym charakterze do umowy dzierżawy, a tym samym przychody z tytułu jej realizacji poza działalnością gospodarczą mogą podlegać opodatkowaniu podatkiem zryczałtowanym na podstawie art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie (odpowiedź na pytanie 2).
  • bez względu na wysokość przychodów z tytułu udostępnienia znaku towarowego poza działalnością gospodarczą - przychód ten może podlegać opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o ryczałcie (odpowiedź na pytanie 3).

Na tle przedstawionego stany faktycznego stwierdzam co następuje.

Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z póź. zm.), rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł. Stosownie do przepisów tej ustawy, odrębnymi źródłami przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 3,6 i 7:

  • pozarolnicza działalność gospodarczą (pkt 3),
  • najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (pkt 6),
  • kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c) (pkt 7).

W art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zostały więc określone przez ustawodawcę źródła przychodów, gdzie między innymi wymienia się prawa majątkowe.

Za przychody z praw majątkowych, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 7 powoływanej wyżej ustawy, uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw (art. 18 ustawy).

Z ww. przepisu jednoznacznie wynika, iż przychody z praw do znaków towarowych, stanowią przychód z praw majątkowych, które co do zasady zostały zaliczone do źródła przychodów określonego w art. 10 ust. 1 pkt 7 powoływanej ustawy – kapitały pieniężne i prawa majątkowe.

Z opisu przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jest właścicielem zarejestrowanego znaku towarowego. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej udzielał licencji do znaku towarowego. Obecnie Wnioskodawca rozważa zamknięcie i następnie likwidację tej działalności. Z momentem likwidacji działalności zostaną rozwiązane wszystkie umowy zawarte w jej ramach, w tym również umowa o udzielenie licencji na znak towarowy. Wnioskodawca planue jednak nadal udostępniać znak towarowy, ale już jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej. W tym celu - już po likwidacji działalności - zamierza zawrzeć nową umowę licencyjną na znak towarowy. Zamiarem Wnioskodawcy jest opodatkowanie przychodów z tytułu udzielenia licencji na znak towarowy po zamknięciu działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy oraz przedstawione zdarzenie przyszłe, należy stwierdzić, iż przychody uzyskane z udzielenia licencji na użytkowanie znaku towarowego, nie mogą być zaliczone do źródła przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze. Przychody te stanowią bowiem przychody z praw majątkowych, zaliczane do odrębnego źródła wymienionego w cytowanym art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy, co wynika bezpośrednio z brzmienia art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji Wnioskodawca nie będzie mógł skorzystać z możliwości opodatkowania przychodów z tytułu udostępniania znaku towarowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przewidzianej przez ustawodawcę w art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne bez względu na wysokość uzyskiwanych przychodów z tytułu udostępnienia znaku towarowego.

Z powyższego bezsprzecznie wynika, iż przychody z tytułu udzielenia licencji na użytkowanie znaku towarowego stanowią przychody z praw majątkowych. Skoro przychody z tytułu udzielonej licencji na użytkowanie znaku towarowego, stanowią przychód z praw majątkowych, które zaliczane są do odrębnego źródła przychodów wymienionego w cytowanym art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy, co wynika z brzmienia art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bezzasadna jest odpowiedź na pytanie oznaczone nr 2 i 3 zadane przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

Odnosząc powyższe do przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, stwierdzić należy, iż stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Z uwagi na fakt, iż Strona opłaciła wniosek w wysokości 120 zł, nadpłata w wysokości 80 zł dokonana w dniu 21.10.2010 r. będzie zwrócona, na wskazany adres zgodnie z art. 14f § 2a Ordynacji podatkowej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art.54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj