Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-725/10/KO
z 22 grudnia 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-725/10/KO
Data
2010.12.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
budynek
budynek
działki
działki


Istota interpretacji
w zakresie opodatkowania dostawy budynku i budowli posadowionych na działce nr 1/114 oraz dostawy działek niezabudowanych nr 2/4, 12/28 i 1/113.



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2010r. (data wpływu 28 września 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 października 2010r. (data wpływu 21 października 2010r.) oraz pismem z dnia 29 listopada 2010r. (data wpływu 6 grudnia 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, jest:

  • prawidłowe w zakresie opodatkowania dostawy budynku posadowionego na działce nr 1/114 oraz dostawy działek niezabudowanych nr 2/4, 12/28 i 1/113,
  • nieprawidłowe w zakresie opodatkowania dostawy budowli znajdującej się na działce 1/114.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2010r. został złożony ww. wniosek (uzupełniony pismem z dnia 11 października 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania dostawy budynku i budowli posadowionych na działce nr 1/114 oraz dostawy działek niezabudowanych nr 2/4, 12/28 i 1/113.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 listopada 2010r. (data wpływu 6 grudnia 2010r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 24 listopada 2010r. znak IBPP3/443-725/10/KO.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione zdarzenie przyszłe:

Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług prowadzącym działalność opodatkowaną od 26 października 2004r. Spółka rozlicza VAT na zasadach ogólnych, a nie VAT marża.

Jedynym wspólnikiem Spółki posiadającym 100% udziałów jest X reprezentująca Skarb Państwa. X jest czynnym podatnikiem podatku VAT od 1996r.

W skład majątku Spółki wchodzi obiekt hotelowy „A” składający się z następujących nieruchomości:

Nieruchomość gruntowa zabudowana – działka ewid. nr 1/114 o obszarze 4.307 m2, zabudowana budynkiem hotelowym „A” oraz budowlą (teren utwardzony). Budynek został ulepszony przez Spółkę w 2008r.

Nieruchomości gruntowe niezabudowane – działki ewid. nr: 2/4 o pow. 1.738 m2, 12/28 o pow. 287m2, 1/113 o pow. 5.810 m2.

Nieruchomości j.w. wniesiono do Spółki aportem przez X w dniu 31 grudnia 2004r. Przedmiotem aportu była zorganizowana część przedsiębiorstwa, stanowiąca jednocześnie zakład (oddział) samobilansujący, w konsekwencji czego czynność wniesienia wkładu nie podlegała opodatkowaniu VAT.

Nieruchomość zaewidencjonowano w ewidencji środków trwałych w następujący sposób:

  • budynek - wartość początkowa 659 804 zł,
  • budowla - wartość początkowa 37 141 zł.

Grunty: działki o nr ewid. 12/28, 1/114 -wartość początkowa (wp.) 648 923 zł; działka nr 2/4 - wp. 102 467 zł; działka nr 1/113 - wp. 385 781 zł. Podział zastosowano w związku z właściwą ewidencją dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych.

W dniu 19 marca 2008r. nastąpiło ulepszenie budynku hotelowego o wartości 315 675,34 zł - co przekracza 30% wartości początkowej budynku. VAT od zakupów dokonywanych w związku z ulepszeniem został przez Spółkę odliczony.

Wartość netto budynku na dzień 31 lipca 2010r. wynosi: 864 967,33 zł. Wartość netto budowli na dzień 31 lipca 2010r. wynosi: 27 809,24 zł, Wartość netto działek: 1 137 171 zł.

Umowy wynajmu obiektu hotelowego przez okres jego funkcjonowania w Spółce to:

  • od stycznia 2005r. do nadal - wynajem parkingu,
  • od stycznia 2005r. - do czerwca 2007r.- wynajem lokalu na gastronomię w budynku hotelowym,
  • wrzesień 2009r. - wynajem lokalu pod biuro w budynku hotelowym,
  • grudzień 2008r. - wynajem miejsca pod stojak na gazety w budynku hotelowym.

Czynności te podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT.

Spółka zamierza sprzedać w całości nieruchomość wymienioną różnym nabywcom (tj. osobom fizycznym lub innym podmiotom gospodarczym). Nie nastąpi tutaj sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Pismem z dnia 11 października Wnioskodawca uzupełnił zdarzenie przyszłe w następujący sposób:

Budowla (teren utwardzony) jest to parking wynajmowany od stycznia 2005r. do chwili obecnej. Na parking ten Spółka nie poniosła żadnych wydatków na ulepszenie w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W dniu 1 lipca 2009r. Spółka zawarła umowę o udostępnienie gruntu oznaczonego jako część działki nr 1/113 na wykonanie odcinka przewodu wodociągowego z Miejskimi Wodociągami i Kanalizacją. Termin realizacji (zakończenia) umowy to 15 grudnia 2009r.

W hotelu A była prowadzona działalność hotelowa od dnia 31 grudnia 2004r. do 31 października 2009r. Z dniem 1 listopada 2009r. zaprzestano prowadzenia działalności hotelowej. Ponoszone są tylko koszty związane z utrzymaniem budynku (m.in. media, ochrona obiektu).

Działka:

  • nr 1/114 – przeznaczenie: usługi, wg studium uwarunkowań przestrzennych – U usługi komercyjne,
  • nr 2/4 – przeznaczenie: mieszkaniowo-komercyjne, wg studium uwarunkowań przestrzennych - M2 mieszkalnictwo, koncentracji usług komercyjnych,
  • nr 12/28 – przeznaczenie: mieszkaniowo-komercyjne, wg studium uwarunkowań przestrzennych- M2 mieszkalnictwo, koncentracji usług komercyjnych,
  • nr 1/113 – przeznaczenie: mieszkaniowo-komercyjne, wg studium uwarunkowań przestrzennych - M2 mieszkalnictwo, koncentracji usług komercyjnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Jakie stawki podatku VAT należy zastosować przy sprzedaży obiektu hotelowego "A"...

Czy przy sprzedaży nieruchomości wchodzących w skład obiektu Spółka może zastosować zwolnienie z podatku VAT...

Zdaniem Wnioskodawcy, dostawa budynku i budowli oraz gruntów, na których się znajdują (działka Nr 1/114), wchodzących w skład obiektu hotelowego "A" nie może skorzystać za zwolnienia od VAT. Należy więc zastosować stawkę podatku VAT w wysokości 22%. Nieruchomość została wniesiona do Spółki jako aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa. W konsekwencji tego wniesienie wkładu było wyłączone spod opodatkowania VAT na podst. art. 6 pkt 1 ustawy o VAT. Ze względu na to, że Spółka nabyła nieruchomość w ramach aportu niepodlegającego opodatkowaniu VAT nie miała prawa do rozliczenia podatku naliczonego.

Ze względu na to, że w 2008r. budynek wchodzący w skład obiektu hotelowego A został ulepszony, a wartość owego ulepszenia przekroczyła 30% wp. środka trwałego, fakt, iż w części budynek był oddany w używanie na podstawie umowy najmu nie decyduje o możliwości zastosowania wobec niego (ani jego części) zwolnienia od podatku VAT. Data ulepszenia uniemożliwia zastosowanie zarówno zwolnienia z pkt 10 jak i pkt 10a art. 43 ust. 1 ustawy o VAT. Zdaniem Wnioskodawcy również dostawa nieruchomości gruntowych niezabudowanych a przeznaczonych do zabudowy, stanowiących działki ewidencyjne nr 2/4, 12/28, 1/113 winna być opodatkowana VAT przy zastosowaniu stawki podstawowej 22%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania dostawy budynku posadowionego na działce nr 1/114 oraz dostawy działek niezabudowanych nr 2/4, 12/28 i 1/113,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej opodatkowania dostawy budowli znajdującej się na działce 1/114.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary, w świetle art. 2 pkt 6 ustawy o VAT rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej,

a także grunty.

Definicja dostawy towarów zawarta została w art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, zgodnie z którą, przez dostawę towarów należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Co do zasady stosownie do art. 41 ust. 1 ww. ustawy stawka podatku wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Przy czym ustawodawca od powyższej zasady ustanowił szereg wyjątków, a jednym z nich jest zwolnienie od podatku dostawy budynków, budowli lub ich części wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

W tym miejscu należy zauważyć, że zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, przez pierwsze zasiedlenie - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Zatem pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub ulepszony obiekt (jego cześć) zostanie sprzedany lub np. oddany w najem. Zarówno sprzedaż, jak i najem są bowiem czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.

W analizowanej sprawie, kluczowym elementem jest ustalenie, czy w związku z zamierzoną transakcją sprzedaży nieruchomości nastąpiło pierwsze zasiedlenie, a jeżeli tak to w którym momencie.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż działka nr 1/114 jest zabudowana budynkiem hotelowym i budowlą (parking). W dniu 19 marca 2008r. nastąpiło ulepszenie budynku hotelowego i było ono wyższe niż 30% wartości początkowej tego budynku. VAT od zakupów dokonywanych w związku z ulepszeniem budynku został przez Spółkę odliczony. Natomiast na parking ten Spółka nie poniosła żadnych wydatków na ulepszenie w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym. Parking jest wynajmowany od stycznia 2005r. do chwili obecnej.

Tak więc mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż do pierwszego zasiedlenia doszło w przypadku parkingu, który jest wynajmowany od stycznia 2005r. do nadal. Natomiast w przypadku budynku, na który poniesiono nakłady na ulepszenie do pierwszego zasiedlenia doszło tylko w części dotyczącej lokalu biurowego, który był podmiotem umowy najmu we wrześniu 2009r.

Pomiędzy pierwszym zasiedleniem a zamierzoną dostawą parkingu upłynął okres dłuższy niż 2 lata. Zatem sprzedaż tego parkingu będzie podlegać zwolnieniu od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania stawki 22% do dostawy terenu utwardzonego tj. parkingu jest nieprawidłowe. Z kolei najem lokalu biurowego we wrześniu 2009r. pozostaje bez wpływu na zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 cyt. ustawy, bowiem od pierwszego zasiedlenia tej części nie upłynął wymagany przez ustawodawcę okres 2 lat.

W tym miejscu należy przeanalizować możliwość zastosowania zwolnienia dostawy budynku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat, zgodnie z art. 43 ust. 7 ustawy o VAT.

Mając na uwadze powyżej wskazane warunki zwolnienia należy podkreślić, że Wnioskodawca spełnił tylko pierwszy warunek determinujący prawo do zastosowania zwolnienia określony w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a ustawy o VAT dotyczący braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu przedmiotowego budynku.

W związku z powyższym sprzedaż przez Wnioskodawcę budynku nie będzie podlegać zwolnieniu od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT, gdyż Wnioskodawca w marcu 2008r. poniósł wydatki na ulepszenie (które przekroczyły 30% wartości początkowej budynku) w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Budynek nie był wykorzystywany przez Wnioskodawcę do czynności opodatkowanych przez 5 lat. Zatem sprzedaż budynku będzie opodatkowana 22% stawką podatku VAT.

Zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy o VAT w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

W związku z powyższym sprzedaż przez Wnioskodawcę gruntu zabudowanego parkingiem będzie podlegać zwolnieniu od podatku na podstawie art. 29 ust. 5 w związku z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT. Natomiast sprzedaż gruntu zabudowanego budynkiem będzie opodatkowana 22% stawką podatku VAT zgodnie z art. 29 ust. 5 w związku z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT.

W odniesieniu do sposobu opodatkowania gruntu, na którym posadowiony jest budynek i parking Wnioskodawca winien zastosować odpowiednio klucz powierzchniowy lub wartościowy.

W związku z tym, iż ani przepisy ustawy o VAT, ani przepisy wykonawcze do tej ustawy nie zawierają zapisu dotyczącego sposobu wyliczenia tych części można przyjąć różne rozwiązania, np. wg klucza powierzchniowego (udziału powierzchni budynków czy budowli podlegających poszczególnym regulacjom dotyczącym opodatkowania w ogólnej powierzchni budynków i budowli znajdujących się na tym gruncie) lub wg klucza wartościowego (udziału wartości budynków czy budowli podlegających poszczególnym regulacjom dotyczącym opodatkowania w wartości ogółem wszystkich budynków i budowli znajdujących się na tym gruncie). Zatem każda metoda - czy to oparta na kluczu wartościowym czy też kluczu powierzchniowym, o ile odzwierciedla stan faktyczny i jest w konkretnym przypadku miarodajna, jest właściwa.

Zatem należy proporcjonalnie wg klucza powierzchniowego lub wartościowego sprzedawanego budynku i parkingu przypisać odpowiednio udział gruntu i zastosować właściwą stawkę podatku oraz zwolnienie.

W tym miejscu wskazać należy, iż dla celów podatku VAT pojęcie gruntu odnosi się do każdej wydzielonej fizycznie części powierzchni ziemskiej. Zatem stwierdzić należy, iż dla celów podatku od towarów i usług pod pojęciem gruntu czyli terenów należy rozumieć każdą wyodrębnioną fizycznie część powierzchni ziemskiej, zaś opodatkowanie dostawy gruntu w powyższym ujęciu uzależnione jest od stanu zagospodarowania tego terenu (tj. czy teren ten jest zabudowany budynkami, budowlami lub ich częściami i czy mogą one korzystać ze zwolnienia).

Jednocześnie informuje się, ze zgodnie z art. 43 ust. 10 ustawy o VAT podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10 (dotyczącej sprzedaży terenu utwardzonego – parkingu), i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

  1. są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
  2. złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

W myśl art. 43 ust. 11 ustawy o VAT oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

  1. imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
  2. planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
  3. adres budynku, budowli lub ich części.

Odnośnie sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych tj. działek nr: 2/4, 12/28 i 1/113 stwierdza się co następuje:

Stosownie do zapisu art. 43 ust. 1 pkt 9 powołanej ustawy, zwalnia się od podatku od towarów i usług dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że opodatkowaniu podlegają te dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku gruntów niezabudowanych, tylko te, które stanowią tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę. Natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących na przykład gruntami rolnymi czy leśnymi, które nie są przeznaczone pod zabudowę, są zwolnione z podatku od towarów i usług.

Należy zauważyć, że ustawa o podatku od towarów i usług w art. 43 ust. 1 pkt 9 posługuje się kryterium przeznaczenia terenu a nie jego klasyfikacją gleboznawczą. Wskazać przy tym należy, iż na gruncie przepisów podatkowych brak jest definicji pojęcia gruntu przeznaczonego pod zabudowę.

Celem określenia czy dany grunt jest przeznaczony pod zabudowę należy się odwołać do przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) regulującej zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu, przy czym:

  1. lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  2. sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

Zatem o charakterze danego gruntu winien rozstrzygać odpowiedni zapis w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, który jako dokument prawa miejscowego, decyduje o kwalifikacji gruntu. W sytuacji, gdy dla danego terenu, nie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego ani decyzja o warunkach zabudowy, należy posłużyć się inną istniejącą na dzień zawarcia transakcji dokumentacją sporządzoną na podstawie ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.

W myśl art. 9 ust. 1 i ust. 4 ww. ustawy w celu określenia polityki przestrzennej gminy, w tym lokalnych zasad zagospodarowania przestrzennego, rada gminy podejmuje uchwałę o przystąpieniu do sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, zwanego dalej „studium”. Ustalenia studium są wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych. Z cytowanych wyżej przepisów wynika, iż o przeznaczeniu danego terenu, w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz w sytuacji, gdy nie wydano decyzji o warunkach zabudowy, decyduje przeznaczenie terenu określone w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Ustalenia studium są bowiem wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych.

Z przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, że według studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy działka nr: 2/4, 12/28 i 1/113 jest położona na terenach przeznaczonych pod mieszkalnictwo i usługi komercyjne.

Mając na uwadze wyżej przedstawione zdarzenie przyszłe oraz stan prawny dostawa działek nr: 2/4, 12/28 i 1/113 60 stanowi teren przeznaczony pod zabudowę i podlega opodatkowaniu według stawki 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za:

  • prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania dostawy budynku posadowionego na działce nr 1/114 oraz dostawy działek niezabudowanych nr 2/4, 12/28 i 1/113,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej opodatkowania dostawy budowli znajdującej się na działce 1/114.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ocena prawna stanowiska Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania dostawy obiektu „W” została zawarta w odrębnym rozstrzygnięciu.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj