Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-1064/10-3/MR
z 11 października 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-1064/10-3/MR
Data
2010.10.11


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury dotyczące rolników ryczałtowych --> Zryczałtowany zwrot podatku

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury

Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury dotyczące rolników ryczałtowych --> Faktura VAT RR


Słowa kluczowe
faktura
faktura
faktura korygująca
faktura korygująca
faktura VAT
faktura VAT
obniżenie podatku należnego
obniżenie podatku należnego
podatek należny
podatek należny
potwierdzenie odbioru
potwierdzenie odbioru


Istota interpretacji
Czy Spółka jest uprawniona do obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR w rozliczeniu za okres, w którym Spółka wystawiła fakturę korygującą RR oraz podwyższenia zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty dodatkowej kwoty należnej rolnikowi, obejmującej kwotę zryczałtowanego zwrotu VAT, na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, przy czym płatność ta musi być dokonana nic później niż w ciągu 14 dni od dnia wystawienia faktury korygującej VAT RR, z wyjątkiem przypadku, gdy z zawartej z rolnikiem umowy kontraktacyjnej wynika dłuższy termin płatności, bez konieczności uzyskiwania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 8 lipca 2010 r. (data wpływu 12 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów usług w zakresie możliwości obniżenia lub zwiększenia zryczałtowanego zwrotu podatku VAT – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów usług w możliwości obniżenia możliwości obniżenia lub zwiększenia zryczałtowanego zwrotu podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji cukru oraz innych produktów cukrowych (dalej: „produkty”). Utrzymując stosunki handlowe z wieloma kontrahentami wystawia znaczną ilość faktur dokumentujących sprzedaż towarów oraz faktur korygujących do faktur pierwotnych. Istnieją różnorodne przyczyny wystawiania faktur korygujących, w tym w szczególności: udzielenie rabatów, zwroty produktów oraz pomyłki. Faktury te są przesyłane lub przekazywane nabywcom produktów. W przypadku wystawienia faktur korygujących obniżających podstawę opodatkowania i podatek należny niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, w których Spółka otrzymuje od nabywcy potwierdzenie odbioru faktury korygującej ze znacznym opóźnieniem (nawet po kilku miesiącach), bądź takiego potwierdzenia w ogóle nie otrzymuje. Otrzymanie potwierdzenia faktury korygującej wiąże się często z koniecznością podejmowania dodatkowych czynności przez Spółkę (ponawianie próśb skierowanych do nabywców o potwierdzenie odbioru faktury korygującej, dodatkowa korespondencja, konieczność bieżącego monitorowania wpływu potwierdzeń odbioru do Spółki).

Spółka pragnie podkreślić, iż nawet w sytuacji, gdy nie otrzyma ona potwierdzenia odbioru faktury korygującej, możliwe jest zweryfikowanie zasadności oraz przyczyny wystawienia takiego dokumentu, jak również jego powiązanie z fakturą pierwotną, w oparciu o prowadzoną przez Spółkę analizę rozliczeń finansowych z kontrahentami oraz sposób dokumentowania transakcji gospodarczych.

Dotychczas (tj. do momentu złożenia niniejszego wniosku) Spółka nie dokonywała obniżenia obrotu oraz kwoty podatku należnego na podstawie wystawionej faktury korygującej, jeżeli nie uzyskała uprzednio potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez kontrahenta (nabywcę produktów). Obniżenie obrotu oraz kwoty podatku należnego następowało dopiero w rozliczeniu za okres, w którym Spółka otrzymała przedmiotowe potwierdzenie.

Tym niemniej, obecnie Spółka rozważa zmianę powyższego podejścia, tj. rozważa rozpoczęcie obniżania obrotu oraz kwoty podatku należnego na podstawie wystawionej faktury korygującej w rozliczeniu za okres, w którym wystawiona została taka faktura, także wówczas, gdy w ustawowo określonym terminie do złożenia deklaracji VAT-7 za dany okres rozliczeniowy nie uzyskała ona potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez kontrahenta (nabywcę produktów).

Spółka, będąc producentem cukru, nabywa od rolników buraki cukrowe, przy czym dostawcami buraków, w znacznej części są rolnicy ryczałtowi. W odniesieniu do tej grupy producentów rolnych na Spółce spoczywa obowiązek wystawienia faktury VAT RR.

Zdarza się, iż po wystawieniu faktury VAT RR, cena zakupu buraka ulega zmianie (zostaje zwiększona lub zmniejszona). W takich sytuacjach Spółka wystawia faktury korygujące VAT RR i dokonuje rozliczenia różnicy zryczałtowanego zwrotu VAT po uzyskaniu potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.

Obecnie Spółka rozważa zmianę powyższego podejścia. Spółka zamierza dokonywać obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT w rozliczeniu za okres wystawienia faktury korygującej VAT RR. Natomiast podwyższenia kwoty zryczałtowanego zwrotu VAT, w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty dodatkowej kwoty na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, przy czym płatność ta nie może zostać dokonana później niż w ciągu 14 dni od dnia wystawienia faktury korygującej VAT RR, z wyjątkiem przypadku, gdy z umowy kontraktacyjnej zawartej z rolnikiem wynika inny dłuższy termin płatności bez konieczności gromadzenia potwierdzenia otrzymanej faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka jest uprawniona do obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR w rozliczeniu za okres, w którym Spółka wystawiła fakturę korygującą RR oraz podwyższenia zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty dodatkowej kwoty należnej rolnikowi, obejmującej kwotę zryczałtowanego zwrotu VAT, na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, przy czym płatność ta musi być dokonana nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystawienia faktury korygującej VAT RR, z wyjątkiem przypadku, gdy z zawartej z rolnikiem umowy kontraktacyjnej wynika dłuższy termin płatności, bez konieczności uzyskiwania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego...

Zdaniem Wnioskodawcy, jest on uprawniony do obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR w rozliczeniu za okres, w którym wystawił fakturę korygującą VAT RR oraz podwyższenia kwoty zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR, w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty dodatkowej kwoty, obejmującej zryczałtowany zwrot VAT, na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, przy czym płatność ta musi być dokonana nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystawienia faktury korygującej VAT RR, z wyjątkiem przypadku, gdy z zawartej z rolnikiem umowy kontraktacyjnej wynika dłuższy termin płatności, bez konieczności uzyskiwania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.

Przepisy ustawy o VAT nie regulują kwestii wystawiania faktur korygujących do uprzednio wystawionych faktur VAT RR. W związku z powyższym, w opinii Spółki, należy odwołać się do ogólnych regulacji dotyczących faktur VAT RR oraz faktur korygujących. Ogólne zasady przewidują wystawienie faktur korygujących w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia podatku należnego i naliczonego.

W związku z tym, Spółka w wyniku zaistnienia zdarzeń, po dokonaniu pierwotnej sprzedaży, powodujących zwiększenie zobowiązania wobec rolnika ryczałtowego powinna wystawić fakturę korygującą VAT RR podwyższającą kwotę sprzedaży i kwotę zryczałtowanego zwrotu VAT. Tym samym, wynikająca z korekt różnica powinna zostać przekazana na konto rolnika ryczałtowego. Mając na uwadze regulacje ustawy o VAT mówiące, iż warunkiem odliczenia podatku naliczonego z faktury VAT RR jest uiszczenie należności z faktury, zdaniem Spółki, jest ona uprawniona do zwiększenia zryczałtowanego zwrotu VAT w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty (z uwzględnieniem terminów wskazanych w ustawie VAT), bez konieczności uzyskiwania potwierdzenia faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.

Natomiast w przypadku faktur korygujących VAT RR obniżających wartość transakcji, nie mogą mieć zastosowania wymogi dotyczące płatności (dodatkowe zobowiązanie wobec rolnika ryczałtowego nie występuje). Zatem, Spółka jest uprawniona do obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT w rozliczeniu za okres wystawienia faktury korygującej VAT RR.

Argumentem przemawiającym za brakiem obowiązku uzyskiwania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego jest fakt, iż w tym przypadku wystawcą faktury korygującej VAT RR i nabywcą towaru jest Spółka, a przepisy VAT nie uzależniają prawa do rozliczenia zryczałtowanego zwrotu VAT wynikającego z faktury korygującej VAT RR od uzyskania potwierdzenia otrzymania tej faktury przez rolnika ryczałtowego.

Podsumowanie

Spółka jest uprawniona do obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR w rozliczeniu za okres, w którym Spółka wystawiła fakturę korygującą VAT RR oraz podwyższenia kwoty zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR, w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty dodatkowej kwoty, obejmującej zryczałtowany zwrot VAT, na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, przy czym płatność ta musi być dokonana nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystawienia faktury korygującej VAT RR, z wyjątkiem przypadku, gdy z zawartej z rolnikiem umowy kontraktacyjnej wynika dłuższy termin płatności, bez konieczności uzyskiwania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 115 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, rolnikowi ryczałtowemu dokonującemu dostawy produktów rolnych dla podatnika podatku, który rozlicza ten podatek, przysługuje zryczałtowany zwrot podatku z tytułu nabywania niektórych środków produkcji dla rolnictwa opodatkowanych tym podatkiem. Kwota zryczałtowanego zwrotu podatku jest wypłacana rolnikowi ryczałtowemu przez nabywcę produktów rolnych.

W myśl art. 116 ust. 1 ustawy, podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny nabywający produkty rolne od rolnika ryczałtowego wystawia w dwóch egzemplarzach fakturę dokumentującą nabycie tych produktów. Oryginał faktury jest przekazywany dostawcy.

Stosownie do art. 116 ust. 6 ustawy, zryczałtowany zwrot podatku zwiększa u nabywcy produktów rolnych kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym dokonano zapłaty, pod warunkiem że:

  1. nabycie produktów rolnych jest związane z dostawą opodatkowaną;
  2. zapłata należności za produkty rolne, obejmująca również kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku, nastąpiła na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego nie później niż 14. dnia, licząc od dnia zakupu, z wyjątkiem przypadku, gdy rolnik zawarł umowę z podmiotem nabywającym produkty rolne określającą dłuższy termin płatności;
  3. w dokumencie stwierdzającym dokonanie zapłaty należności za produkty rolne zostaną podane numer i data wystawienia faktury potwierdzającej nabycie tych produktów albo na fakturze potwierdzającej zakup produktów rolnych podano dane identyfikacyjne dokumentu stwierdzającego dokonanie zapłaty.


W myśl przepisu art. 116 ust. 7 ustawy, za datę dokonania zapłaty uważa się datę wydania dyspozycji bankowej przekazania środków finansowych na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, jeżeli dyspozycja ta została zrealizowana.

Przepis art. 116 ust. 8 ustawy stanowi, iż warunek, o którym mowa w ust. 6 pkt 2, dotyczy tej części zapłaty, która stanowi różnicę między kwotą należności za dostarczone produkty rolne a kwotą należności za towary i usługi dostarczone rolnikowi ryczałtowemu przez nabywcę tych produktów rolnych.

Ze opisu sprawy wynika, iż Spółka, będąc producentem cukru, nabywa od rolników buraki cukrowe, przy czym dostawcami buraków, w znacznej części są rolnicy ryczałtowi. W odniesieniu do tej grupy producentów rolnych, na Spółce spoczywa obowiązek wystawienia faktury VAT RR. Zdarza się, iż po wystawieniu faktury VAT RR, cena zakupu buraka ulega zmianie (zostaje zwiększona lub zmniejszona). W takich sytuacjach Spółka wystawia faktury korygujące VAT RR i dokonuje rozliczenia różnicy zryczałtowanego zwrotu VAT po uzyskaniu potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego. Obecnie Spółka rozważa zmianę powyższego podejścia, tj. zamierza dokonywać obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT w rozliczeniu za okres wystawienia faktury korygującej VAT RR. Natomiast podwyższenia kwoty zryczałtowanego zwrotu VAT, w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty dodatkowej kwoty na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, przy czym płatność ta nie może zostać dokonana później niż w ciągu 14 dni od dnia wystawienia faktury korygującej VAT RR, z wyjątkiem przypadku, gdy z umowy kontraktacyjnej zawartej z rolnikiem wynika inny dłuższy termin płatności bez konieczności gromadzenia potwierdzenia otrzymanej faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.

Ustawa o podatku od towarów i usług nie zawiera przesłanek wskazujących na to, iż obrót towarowy prowadzony przez podatnika podatku VAT z rolnikami ryczałtowymi powinien być pozbawiony możliwości korygowania faktur VAT RR. Brak przepisów szczególnych, które regulowałyby kwestię korekty faktury VAT RR, nie oznacza, że nie ma podstaw do jej skorygowania. Mimo wyjątkowego charakteru tych faktur, podstawę do ich korekty stanowią – wobec braku przepisów szczególnych – przepisy ogólne obowiązujące przy korygowaniu faktury VAT, które zawarte zostały w § 13 i § 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.), zwane dalej rozporządzeniem. Jednakże ustawodawca nie określił wprost, czy zasady te mają również zastosowanie do faktur VAT RR.

Na podstawie art. 29 ust. 4a ustawy, w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano.

Powyższy przepis nie ma w przedmiotowej sprawie zastosowania, gdyż wystawca i nabywca faktury VAT RR korygującej jest tym samym podmiotem.

Zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

Stosownie do § 13 ust. 2 rozporządzenia, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
  3. kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
  4. kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

  1. zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;
  2. zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających opodatkowaniu (§ 13 ust. 3 rozporządzenia).


Faktury korygujące powinny zawierać wyraz ”KOREKTA” albo wyrazy ”FAKTURA KORYGUJĄCA” (§ 13 ust. 5 rozporządzenia).

W myśl § 14 ust. 1 rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Faktura korygująca – stosownie do zapisu § 14 ust. 3 rozporządzenia – wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.

Przepisy § 5 ust. 5-7, § 7 i § 13 ust. 5 stosuje się odpowiednio do faktur korygujących – § 14 ust. 4 rozporządzenia.

Jak wynika z § 13 i § 14 rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia sprzedawca, czyli podmiot, który sporządził pierwotną fakturę. W danym przypadku, skoro podatnik – nabywca towarów od rolnika ryczałtowego – wystawia fakturę VAT RR, to on również powinien być uprawniony do wystawienia faktury korygującej. Mając na uwadze powyższe, fakturę korygującą do faktury VAT RR wystawia podatnik – nabywca produktu rolnego. Wystawiona faktura korygująca VAT RR powinna zawierać, jak wynika z § 13 ust. 5 rozporządzenia, wyraz „KOREKTA” albo wyrazy „FAKTURA KORYGUJĄCA” – analogicznie jak w przypadku korekty faktury VAT.

Wystawioną zgodnie z przepisami fakturę korygującą należy przekazać rolnikowi ryczałtowemu, który powinien potwierdzić odbiór, a wynikającą z korekty różnicę (w przypadku podwyższenia ceny) należy przekazać na konto rolnika.

W przypadku faktur VAT RR podatek należny to kwota zryczałtowanego podatku, która jest jednocześnie podatkiem naliczonym u wystawcy faktury, a więc faktura korygująca VAT RR rzutuje na sposób rozliczenia podatku VAT (z faktury pierwotnej). Korekta faktur VAT RR wpływa wyłącznie na zmianę podatku naliczonego u nabywcy towaru. Wystawca faktury VAT RR jest jednocześnie nabywcą towaru, tak więc za datę otrzymania faktury przyjmuje się datę jej wystawienia.

Podwyższenie podatku naliczonego u nabywcy (wystawcy faktury korygującej VAT RR) – na podstawie art. 116 ust. 6 ustawy – powinno być uwzględnione w rozliczeniu podatku VAT za miesiąc, w którym kwota wynikająca z korekty została przekazana na konto rolnika, tj. nie później niż 14. dnia od dnia wystawienia faktury korygującej, z wyjątkiem przypadku zawarcia umowy z podmiotem nabywającym produkty rolne na dłuższy termin płatności.

Natomiast w sytuacji, gdy Spółka wystawia fakturę korygującą VAT RR, która obniża cenę zakupionego od rolnika ryczałtowego towaru, odbiór tej faktury powinien być potwierdzony przez rolnika ryczałtowego, fakt ten winien być uwzględniony w rozliczeniu podatku od towarów i usług za ten miesiąc, w którym wystawiono fakturę korygującą.

Podsumowując, zobowiązanie podatnika do wystawienia faktury VAT RR bez prawa do jej ewentualnego skorygowania prowadziłoby do nieuzasadnionej i zróżnicowanej pozycji podatników. Pozostali podatnicy VAT mają bowiem prawo korygowania faktur VAT. Celem wystawiania faktur korygujących jest usuwanie nieprawidłowości, które wystąpiły na fakturach pierwotnych. Jest to także uaktualnienie transakcji i dokumentów w związku ze zmianą okoliczności wpływających na cenę towarów. Faktura VAT RR jest przede wszystkim fakturą VAT. Brak przepisów szczególnych, które regulowałyby kwestię korekty faktury VAT RR, nie oznacza, że nie ma podstaw do jej skorygowania. Mimo wyjątkowego charakteru tych faktur, podstawę do ich korekty stanowią – wobec braku przepisów szczególnych – przepisy ogólne obowiązujące przy korygowaniu faktur VAT.

Mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, iż Spółka będzie uprawniona do obniżenia zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR w rozliczeniu za okres, w którym wystawiono fakturę korygującą VAT RR oraz będzie uprawniona do podwyższenia kwoty zryczałtowanego zwrotu VAT na podstawie faktury korygującej VAT RR, w rozliczeniu za okres dokonania zapłaty dodatkowej kwoty, obejmującej zryczałtowany zwrot VAT, na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, przy czym płatność ta musi być dokonana nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystawienia faktury korygującej VAT RR, z wyjątkiem przypadku, gdy z zawartej z rolnikiem umowy wynika dłuższy termin płatności. W opisanych sytuacjach, w związku z tym, że wystawca faktury korygującej VAT RR jest jednocześnie nabywcą towaru, tak więc za datę otrzymania faktury przyjmuje się datę jej wystawienia bez konieczności uzyskiwania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w zakresie możliwości obniżenia lub zwiększenia zryczałtowanego zwrotu podatku VAT. Natomiast kwestia dotycząca możliwości obniżenia obrotu oraz kwoty podatku należnego w sytuacji braku potwierdzenia otrzymania faktury korygującej została rozstrzygnięta w odrębnej interpretacji z dnia 11 października 2010 r. nr ILPP2/443-1064/10-2/MR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj