Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-988/10-4/MK
z 16 lutego 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-988/10-4/MK
Data
2011.02.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych


Słowa kluczowe
bilety
bilety
dofinansowanie
dofinansowanie
płatnik
płatnik
przejazdy
przejazdy
renciści
renciści
świadczenia
świadczenia
świadczenia na rzecz emerytów
świadczenia na rzecz emerytów
świadczenie nieodpłatne
świadczenie nieodpłatne
ulga
ulga
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
opodatkowania świadczeń dla członków rodzin emerytów i rencistów w szczególności współmałżonka, małoletnich dzieci w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu i wynikających z tego tytułu obowiązków informacyjnych



Wniosek ORD-IN 409 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 24.11.2010 r. (data wpływu 01.12.2010 r.) oraz piśmie uzupełniającym braki formalne (data nadania 07.02.2011 r., data wpływu 09.02.2011 r.), na wezwanie z dnia 31.01.2011 r. (data nadania 31.01.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania świadczeń dla emerytów i rencistów w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu oraz w zakresie opodatkowania świadczeń dla członków rodzin emerytów i rencistów w szczególności współmałżonka, małoletnich dzieci w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu i wynikających z tego tytułu obowiązków informacyjnych - jest:

  • nieprawidłowe - w części dotyczącej opodatkowania świadczeń dla członków rodzin emerytów i rencistów (współmałżonka i małoletnich dzieci) w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu i wynikających z tego tytułu obowiązków informacyjnych.
  • prawidłowe - w pozostałej części.

UZASADNIENIE

W dniu 01.12.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania świadczeń dla emerytów i rencistów w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu oraz w zakresie opodatkowania świadczeń dla członków rodzin emerytów i rencistów w szczególności współmałżonka, małoletnich dzieci w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu i wynikających z tego tytułu obowiązków informacyjnych.

Pismem z dnia z dnia 31.01.2011 r Wnioskodawca został wezwany do uzupełnienia przedmiotowego wniosku poprzez przesłanie dokumentu z którego wynika prawo do z którego wynika prawo do występowania w imieniu Spółki z wnioskiem o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego, tj. stosowne umocowanie, dla osób które przedmiotowy wniosek podpisały. W dniu 09.02.2011 r. (w terminie) pismem z dnia 07.02.2011 r. przesłano brakujące dokumenty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny

Spółka S.A. (dalej: Spółka”) jest jednym z pracodawców zrzeszonych w Związku Pracodawców. W dniu 2 grudnia 2002 r. w Warszawie został zawarty ponadzakładowy układ zbiorowy pracy dla pracowników zatrudnionych przez pracodawców zrzeszonych w związku pracodawców kolejowych - Dalej: „Układ”. Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy został wpisany do rejestru ponadzakładowych układów zbiorowych pracy w dniu 20 grudnia 2002 r. (karta rejestru układu: XXX).

Zgodnie z § 66 tego układu pracodawca obowiązany jest wykupić uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych dla zatrudnionych pracowników. Zgodnie z § 67 układu pracodawca obowiązany jest również wykupić uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych dla emerytów pobierających emeryturę i rencistów pobierających rentę (o ile mają łącznie co najmniej 15 lat pracy na kolei przed dniem ustania stosunku pracy u pracodawcy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę), a także dla dzieci własnych pracowników oraz dzieci przysposobionych przez pracowników.

Uprawnienia te umożliwiają pracownikom i ich dzieciom, emerytom i rencistom zakup ulgowych biletów ze zniżką. Świadczenia te przekazuje się nieodpłatnie emerytom i rencistom oraz za częściową odpłatnością dla współmałżonków.

Spółka świadczenia przejazdowe przekazane na rzecz emeryta, rencisty traktuje, jako świadczenia rzeczowe, podlegające zwolnieniu przedmiotowemu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych(t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) - dalej: „ustawy o pdof”, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym 2.280 zł.

W przypadku, gdy emeryci lub renciści uzyskają świadczenia, w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem pracy o wartości wyższej niż kwota wskazana w powołanym przepisie, opodatkowaniu podlega powstała nadwyżka ponad tą kwotę, od której spółką, jako płatnik zgodnie z art. 41 ust. 4 ww. ustawy ma obowiązek pobrać zryczałtowany 10% podatek dochodowy.

Jeżeli w roku podatkowym łączna wartość świadczeń przekazywanych emerytom i rencistom nie przekroczyła tej kwoty spółka nie ma obowiązku opodatkowania tego przychodu, nie ma również obowiązku sporządzania Informacji o wypłaconych podatnikowi należnościach lub świadczeniach (PIT-8C) dla emeryta i rencisty. Natomiast świadczenia przejazdowe dla członków rodzin emerytów i rencistów nie podlegają zwolnieniu i podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach.

Spółka sporządza dla współmałżonka, emeryta/rencisty oraz dzieci emerytów i rencistów informację o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych (PIT-8C) z tytułu przekazania ww. świadczeń przejazdowych oraz przekazuje ją podatnikowi oraz właściwemu organowi podatkowemu. Członkowie rodzin emerytów i rencistów są zobowiązani do rozliczenia dochodu z tytułu otrzymanych świadczeń przejazdowych w zeznaniu rocznym.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy świadczenia uzyskane przez rencistów i emerytów w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu są zwolnione z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym Spółka nie ma obowiązku sporządzać informacji o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych (PIT - 8C)...
  2. Czy świadczenia uzyskane przez członków rodzin rencistów i emerytów w szczególności współmałżonka emeryta, rencisty, małoletnich dzieci itp. stanowią przychody z innych źródeł wymienione w art. 20 ust.1 i tym samym spółka dokonując przekazania uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu, na podstawie art. 42a ustawy o pdof ma obowiązek jako płatnik sporządzić informację o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych (PIT - 8C) oraz przekazać ją podatnikowi oraz właściwemu organowi podatkowemu...

Zdaniem Wnioskodawcy

Ad. 1

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o pdof opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Katalog źródeł, do których kwalifikuje się dochód danego rodzaju został wymieniony w art. 10 ust. 1 ustawy o pdof. W przypadku, kiedy dany dochód nie mieści się w kategorii źródeł wymienionych w pkt 1 - 8 ww. przepisu należy zakwalifikować go do tzw. innych źródeł. określonych w pkt 9 tegoż przepisu.

W świetle powołanych przepisów świadczenia przejazdowe przekazywane przez spółkę - opisane w przedstawionym stanie faktycznym -należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł.

Stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdof od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu świadczeń otrzymanych przez emerytów lub rencistów, w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunkiem pracy, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 26 i 38 - w wysokości 10 % należności.

Jak wynika z art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o pdof wolne od podatku dochodowego są świadczenia rzeczowe lub ekwiwalenty pieniężne w zamian tych świadczeń otrzymywane przez emerytów i rencistów w związku z łączącym ich poprzednio z zakładami pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy lub spółdzielczym stosunkiem pracy oraz od związków zawodowych) w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2.280,00 zł. Nadwyżka ponad tę kwotę podlega natomiast opodatkowaniu zgodnie z powołanym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdof.

Aby świadczenie korzystało z powyższego zwolnienia, muszą być spełnione łącznie następujące warunki:

  • świadczenie ma być świadczeniem rzeczowym lub ekwiwalentem pieniężnym w zamian tych świadczeń,
  • świadczenie ma otrzymać emeryt lub rencista,
  • świadczenie to musi być przyznane ww. osobom w związku z istniejącym uprzednio stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy lub spółdzielczym stosunkiem pracy oraz od związków zawodowych kwota ekwiwalentu pieniężnego nie może przekroczyć w roku podatkowym wysokości 2.280 zł

Mając na uwadze, iż Spółka przyznała emerytom i rencistom w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym, świadczenia w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu publicznego (kolejowego), spełnione zostały przesłanki warunkujące zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 38 ww. ustawy, w efekcie czego Spółka nie jest zobowiązana do wystawiania deklaracji PIT-8C.

Ad. 2.

Świadczenia w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu publicznego (kolejowego), przysługujące członkom rodzin emerytów / rencistów stanowią przychody z innych źródeł wymienione w art. 20 ust. 1 ustawy o pdof, które nie korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych. W związku z powyższym - spółka dokonując przekazania uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu na podstawie art. 42a ww. ustawy ma obowiązek jako płatnik sporządzić odrębnie dla każdego podatnika informację o wysokości przychodów (PIT-8C) oraz przekazać ją podmiotowi oraz właściwemu organowi podatkowemu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe - w części dotyczącej opodatkowania świadczeń dla członków rodzin emerytów i rencistów (współmałżonka i małoletnich dzieci) w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu i wynikających z tego tytułu obowiązków informacyjnych oraz prawidłowe - w pozostałej części

Zgodnie z generalną zasadą wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 cytowanej ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 10 ust. 1 cytowanej ustawy zawiera katalog źródeł przychodów, wśród których w pkt 9 tego artykułu wymienione są przychody z innych źródeł.

W myśl art. 20 ust. 1 ww. ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne, niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Jak wynika z powyższego przepisu katalog przychodów zaliczanych do tzw. przychodów z innych źródeł jest katalogiem otwartym. Tym samym do tegoż źródła należy zaliczyć wszystkie inne przychody, które nie mogą być zakwalifikowane do pozostałych kategorii źródeł, szczegółowo wymienionych w treści art. 10 ust. 1 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem do innych źródeł należy zaliczyć m.in. świadczenia przekazywane byłym pracownikom (emerytom i rencistom) oraz członkom ich rodzin (współmałżonka lub małoletnich dzieci).

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, iż Wnioskodawca zgodnie z § 67 ponadzakładowego układu zbiorowego pracy dla pracowników zatrudnionych przez pracodawców zrzeszonych w związku pracodawców kolejowych obowiązany jest wykupić uprawnienia do ulgowych świadczeń przejazdowych dla emerytów pobierających emeryturę i rencistów pobierających rentę (posiadających co najmniej 15 lat pracy na kolei przed dniem ustania stosunku pracy u pracodawcy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę), a także członków rodzin rencistów i emerytów w szczególności współmałżonka emeryta, rencisty, małoletnich dzieci. Uprawnienia te umożliwiają, emerytom i rencistom ich współmałżonkom oraz ich małoletnim dzieciom zakup ulgowych biletów ze zniżką świadczenia te przekazywane są nieodpłatnie emerytom i rencistom oraz za częściową odpłatnością dla współmałżonków.

W związku z powyższym powstała wątpliwość czy świadczenia uzyskane przez rencistów emerytów w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu są zwolnione z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym na Spółce nie spoczywają obowiązki płatnika oraz czy świadczenia uzyskane przez członków rodzin rencistów i emerytów w szczególności współmałżonka emeryta, rencisty i małoletnich dzieci itp. stanowią przychody z innych źródeł wymienione w art. 20 ust.1 i tym samym na spółce będą spoczywać obowiązki informacyjne na podstawie art. 42a ustawy o pdof.

W przypadku byłych pracowników (emerytów i rencistów) kwestie ewentualnego zwolnienia ww. świadczenia należy rozpatrywać w świetle art. 21 ust. 1 pkt 38 ww. ustawy. Zgodnie z tym przepisem (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2010 r.) wolne od podatku dochodowego są: świadczenia rzeczowe lub ekwiwalenty pieniężne w zamian tych świadczeń otrzymywane przez emerytów i rencistów w związku z łączącym ich poprzednio z zakładami pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy lub spółdzielczym stosunkiem pracy oraz od związków zawodowych - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2.280 zł.

W związku z tym, że ustawa o podatku dochodowym nie określa definicji rzeczy, ani świadczenia rzeczowego, należy odwołać się do znaczenia tych pojęć w języku potocznym lub definicji stosowanych w innych dziedzinach prawa. Zgodnie z art. 45 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) rzeczami są wyłącznie przedmioty materialne. Zatem z ww. zwolnienia w limitowanej części korzystają świadczenia o charakterze rzeczowym. Podkreślić należy przy tym, iż świadczenie rzeczowe nie jest przeciwieństwem świadczenia pieniężnego w takim sensie, że każde świadczenie, które nie jest pieniężne jest świadczeniem rzeczowym.

Uwzględniając powyższą definicję, materialny charakter dający podstawę do zakwalifikowania jako świadczenie rzeczowe mają np. paczki świąteczne, wartość biletów do kina, wartość karnetu na basen czy siłownię. Zauważyć również należy, że świadczeniem „rzeczowym” jest świadczenie o charakterze materialnym; nieodpłatnym, odpłatnym bądź częściowo odpłatnym.

Ponieważ z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że świadczenie w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów przysługujące emerytom i rencistom jako byłym pracownikom oraz członkom rodzin emerytów i rencistów (współmałżonkom emeryta, rencisty i ich małoletnim dzieciom), które jest przyznane dla tych osób wyłącznie z powodu łączącego uprzednio emeryta lub rencistę stosunku pracy z zakładem pracy wartość otrzymanego przez członków ich rodzin przedmiotowego świadczenia stanowi dochód tych emerytów i rencistów. Gdyby nie łączący uprzednio emeryta lub rencistę stosunek pracy z pracodawcą, członek rodziny nie otrzymałby tego świadczenia.

Zatem przedmiotowe świadczenie w postaci zakupu ulgowych biletów ze zniżką dla emerytów i rencistów będących byłymi pracownikami Wnioskodawcy oraz członków ich rodzin jest świadczeniem rzeczowym otrzymanym przez emeryta lub rencistę, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ww. ustawy.

Jeżeli wartość świadczeń rzeczowych wydanych w ciągu roku przekroczy limit 2.280 zł to nadwyżka ponad tę kwotę będzie stanowiła przychód podlegający opodatkowaniu 10% podatkiem zryczałtowanym, na mocy art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W takiej sytuacji zgodnie z art. 41 ust. 4 ww. ustawy płatnicy, o których mowa w ust. 1 (tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej), są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4, 4a, 5 i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 5.

Reasumując świadczenia uzyskane przez emerytów i rencistów w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym oraz członków ich rodzin (współmałżonków i małoletnich dzieci) w postaci uprawnień do ulgowych przejazdów środkami transportu stanowią dochód tych emerytów i rencistów zakwalifikowany do przychodów z innych źródeł korzystający ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym na Spółce nie spoczywają obowiązki płatnika do wysokości limitu określonego ww. przepisie. W przypadku gdy wartość otrzymanych przez ww. osoby świadczeń rzeczowych przekroczy w ciągu roku limit 2280 zł na Wnioskodawczy będzie spoczywał obowiązek płatnika zgodnie z dyspozycją przepisu art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul.1-ego Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj