Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP1/443-903/10-2/NS
z 12 listopada 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP1/443-903/10-2/NS
Data
2010.11.12



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku


Słowa kluczowe
budowle
budowle
budynek
budynek
nakłady
nakłady
nieruchomości
nieruchomości
sprzedaż nieruchomości
sprzedaż nieruchomości
stawki podatku
stawki podatku
wartość początkowa środka trwałego
wartość początkowa środka trwałego
zwolnienia podatkowe
zwolnienia podatkowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Stawka podatku VAT.



Wniosek ORD-IN 372 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 sierpnia 2010 r. (data wpływu 13 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca otrzymał w roku 2000 aport m. in. w postaci budynków i budowli. Czynność ta nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W ciągu ostatnich 10 lat na otrzymane budynki i budowle ponoszone były nakłady na ulepszenie, na niektóre obiekty kilkakrotnie w poszczególnych latach. W chwili obecnej Zainteresowany przygotowuje się do sprzedaży znacznej części budynków i budowli.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy Spółka prawidłowo przyjęła, że sprzedaż otrzymanych w aporcie budynków i budowli:
    1. które nie były ulepszane korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług...
    2. które były ulepszane, ale wartość ulepszenia nie przekroczyła 30% wartości początkowej korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług...
    3. które były ulepszane ale - niezależnie od wartości ulepszenia - od ich ostatniego ulepszenia minęło 5 lat, korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług...
    4. które były ulepszane, wartość ulepszenia przekroczyła 30% wartości początkowej i od ich ostatniego ulepszenia nie minęło 5 lat, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...
  2. Czy prawidłowo przyjęto, że:
    1. granica 30% wartości początkowej odnosi się do sumy ulepszeń, a nie do każdego ulepszenia osobno...
    2. wartość początkowa, o której mowa powyżej to wartość nabycia budynków i budowli (w niniejszej sytuacji wartość z aportu), a nie dla każdego następnego ulepszenia jest to wartość nabycia powiększona o dotychczasowe ulepszenia...

Zdaniem Wnioskodawcy, możliwość zastosowania zwolnienia przy czynności sprzedaży budynków lub budowli określona została w art. 43 ust. 1 pkt 10 i pkt 10a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.). Zwolnienie wystąpi w sytuacji gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim albo gdy pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku/budowli upłynął okres krótszy niż 2 lata (art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy),
  2. dostawa nie podlega pod zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ale spełnia następujące warunki:
    • w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
    • nie poniesiono wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, a jeśli poniesione zostały takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej obiektów (art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy).

Pierwsze zasiedlenie, wg definicji zawartej w art. 2 pkt 14 ww. ustawy, to oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

W niniejszym przypadku zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 10 cyt. ustawy nie będzie miało zastosowania, ponieważ nabycie budynków i budowli nie nastąpiło w wyniku czynności podlegającej opodatkowaniu, czyli nie wystąpiło pierwsze zasiedlenie. Zatem należy rozpatrzyć pkt 10a.

W przypadku budynków i budowli, które od dnia otrzymania w aporcie nie były ulepszane, jak wskazał Zainteresowany sytuacja jest prosta, ponieważ spełnione są oba warunki, tzn. przy ich nabyciu Spółce nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony oraz nie poniesiono na nie żadnych kosztów ulepszeń. Można zatem zastosować przy ich sprzedaży zwolnienie od podatku od towarów i usług.

W opinii Wnioskodawcy, sytuacja komplikuje się, w stosunku do budynków i budowli ulepszanych na przestrzeni 10 lat.

Warunek pierwszy z pkt 10a, czyli brak prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony jest spełniony.

Warunek drugi o wydatkach poniesionych na ulepszenie nie większych niż 30% wartości początkowej obiektu należy czytać łącznie z art. 43 ust. 7a ustawy. Artykuł ten mówi, że wartość ulepszenia nie ma znaczenia, jeżeli obiekt w stanie ulepszonym był wykorzystywany do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Zainteresowany podpierając się dotychczas wydawanymi interpretacjami przyjął, że przy określaniu czy wartość ulepszenia przekroczyła 30% wartości początkowej należy:

  • jako bazową wartość początkową stosować wartość z dnia nabycia budynku lub budowli (w przypadku Spółki wartość z aportu);
  • sumować wszystkie dokonane ulepszenia, a nie rozpatrywać każdego ulepszenia oddzielnie.

Podsumowując budynki i budowle otrzymane w aporcie:

  1. na których dokonano ulepszeń, ale ich suma nie przekroczyła 30% wartości początkowej, niezależnie od tego kiedy było ostatnie ulepszenie - korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług,
  2. na których ostatnich ulepszeń dokonano więcej niż 5 lat temu, a ich suma przekroczyła 30% wartości początkowej - korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, ponieważ spełniony jest warunek upływu 5 lat od ich ulepszenia,
  3. przy których suma wszystkich ulepszeń przekroczyła 30% wartości początkowej, a od ostatniego ulepszenia nie upłynęło 5 lat - podlegają przy ich sprzedaży opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:

  1. przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;
  2. wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;
  3. wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;
  4. wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;
  5. ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego;
  6. oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste;
  7. zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.

Według art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Podstawowa stawka podatku – na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy – wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki lub zwolnienie od podatku.

W świetle art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Z treści ww. przepisu wynika, iż dla ustalenia zasad opodatkowania dostawy budynku lub budowli kluczowym jest ustalenie, kiedy nastąpiło pierwsze zasiedlenie i jaki upłynął okres od tego momentu.

W oparciu o art. 2 pkt 14 ustawy, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Z analizy definicji pierwszego zasiedlenia wynika, iż oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką można rozumieć m. in. objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość nie musi być faktycznie zamieszkała, lecz winna być przejęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy winno nastąpić w ramach wykonania przez sprzedającego czynności podlegających opodatkowaniu, a za takie należy uznać sprzedaż, aport, a także najem oraz dzierżawę, nawet jeśli na podstawie przepisów szczególnych czynności te korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Czynnością podlegającą opodatkowaniu nie jest jednakże czynność realizowana przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

W tym miejscu należy zauważyć, iż w przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ustawodawca umożliwia podatnikom – po spełnieniu określonych warunków – skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu.

Stosownie do treści art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b – zgodnie z zapisem art. 43 ust. 7a – nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Podkreślenia wymaga, że dla rozstrzygnięcia, czy możliwe jest skorzystanie ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy ważne jest, czy Wnioskodawcy przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Literalne brzmienie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy wskazuje bowiem, że jednym z warunków skorzystania ze zwolnienia jest to, by w stosunku do dostawy danego obiektu nie przysługiwało dokonującemu dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Należy również zauważyć, iż w myśl art. 43 ust. 10 ustawy, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem, że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

  1. są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
  2. złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Tak więc, ustawodawca daje podatnikom – po spełnieniu określonych warunków – możliwość zrezygnowania ze zwolnienia i opodatkowania transakcji na zasadach ogólnych.

Natomiast, z treści art. 29 ust. 5 ustawy wynika, iż w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków lub budowli, dokonywanej wraz z dostawą gruntu, na którym są one posadowione, grunt dzieli byt prawny budynków w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale z gruntem związanych. Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Analogiczna sytuacja ma miejsce, gdy wraz z dostawą budynków lub budowli następuje również zbycie prawa użytkowania wieczystego gruntu, na którym budynki te są posadowione. Jak wskazuje przepis § 12 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 ze zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku.

Ustawa w treści powołanych wyżej przepisów odwołuje się do pojęcia „wartości początkowej, nie precyzuje jednak co należy uznać za wartość początkową nieruchomości, dlatego też zasadne jest odniesienie się w tej kwestii do przepisów ustaw o podatku dochodowym. Jak wynika z art. 16g ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), za wartość początkową środków trwałych (…) uważa się w razie nabycia w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) wniesionego do spółki kapitałowej, a także udziału w spółdzielni - ustaloną przez podatnika na dzień wniesienia wkładu lub udziału wartość poszczególnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości rynkowej.

Natomiast, w myśl art. 16g ust. 13 ww. ustawy, jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych środków, ustaloną zgodnie z ust. 1 i 3-11, powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza 3.500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności okresem używania, zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca otrzymał w roku 2000 aport m. in. w postaci budynków i budowli. Zainteresowany wskazał, iż czynność ta nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W ciągu ostatnich 10 lat na otrzymane budynki i budowle ponoszone były nakłady na ulepszenie, na niektóre obiekty kilkakrotnie w poszczególnych latach. W chwili obecnej Wnioskodawca przygotowuje się do sprzedaży znacznej części budynków i budowli.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz w odpowiedzi na zadane we wniosku pytania należy stwierdzić, iż:

  1. Sprzedaż otrzymanych w aporcie budynków i budowli:
    1. które nie były ulepszane oraz które były ulepszane, ale wartość ulepszenia nie przekroczyła 30% wartości początkowej – dokonana będzie w ramach pierwszego zasiedlenia, bowiem jak oświadczył Zainteresowany, czynność wniesienia aportem budynków i budowli nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, tym samym przedmiotowa sprzedaż nie będzie korzystała ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Natomiast, dostawa ta będzie korzystała ze zwolnienia, określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, z uwagi na fakt, iż przy ich nabyciu Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz nie poniesiono nakładów na ich ulepszenie lub poniesiono, ale w wysokości nieprzekraczającej 30% wartości początkowej;
    2. które były ulepszane i suma ulepszeń przekroczyła 30% wartości początkowej, a od ich ostatniego ulepszenia minęło 5 lat – dokonana będzie w ramach pierwszego zasiedlenia i tym samym nie będzie korzystała ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Natomiast, dostawa ta będzie korzystała ze zwolnienia, określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 43 ust. 7a ustawy, z uwagi na fakt, iż przy ich nabyciu Zainteresowanemu nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co prawda Wnioskodawca poniósł nakłady na ulepszenie tych budynków i budowli przekraczające 30% wartości początkowej, od których prawo do odliczenia przysługiwało, jednak wykorzystywał te budynki w stanie ulepszonym do wykonywania czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat;
    3. które były ulepszane, wartość ulepszenia przekroczyła 30% wartości początkowej i od ich ostatniego ulepszenia nie minęło 5 lat – nie będzie korzystała ze zwolnienia od podatku, lecz będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług według właściwej stawki podatku.
    • 2a. Wskazana w art. 2 pkt 14 lit. b i w art. 43 ust. 1 pkt 10a lit. b granica 30% wartości początkowej, odnosi się do sumy ulepszeń, a nie do każdego ulepszenia osobno.
    • 2b. Natomiast, uwzględniając treść przepisów art. 16g ust. 1 pkt 4 i ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy stwierdzić, że dla potrzeb ustawy o podatku od towarów i usług, wartością początkową środka trwałego w razie nabycia w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) wniesionego do spółki kapitałowej jest ustalona przez podatnika na dzień wniesienia wkładu wartość poszczególnych środków trwałych. Dlatego w przedmiotowej sprawie przy określeniu, czy wartość ulepszenia przekroczyła 30% wartości początkowej nieruchomości, należy odnosić się do wartości początkowej nieruchomości z dnia jej nabycia w formie aportu.

    Tut. Organ informuje, iż stanowisko Wnioskodawcy w części, w której wskazuje on, iż „zwolnienie wystąpi w sytuacji gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim albo gdy pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku/budowli upłynął okres krótszy niż 2 lata (art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy)”, jest nieprawidłowe, jednakże nie ma ono wpływu na przedmiotowe rozstrzygnięcie, bowiem w niniejszej sytuacji przepis art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy nie ma zastosowania.

    Ponadto, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, że interpretacja została wydana w oparciu o opis zawarty we wniosku, przy założeniu, że aport nie podlegał opodatkowaniu (np. z uwagi na to, że był wniesiony przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalności). Powyższe stwierdzenie przyjęto jako element opisanego zdarzenia przyszłego i nie było ono przedmiotem analizy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisanego zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj