Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB5/423-804/10-4/AS
z 2 marca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB5/423-804/10-4/AS
Data
2011.03.02


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dotacja
dotacja
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
programy
programy
projekt
projekt
przychód
przychód
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe
źródło finansowania
źródło finansowania


Istota interpretacji
Czy otrzymana dotacja, w tym ze środków UE, jest wolna od podatku?



Wniosek ORD-IN 455 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30.11.2010 r. (data wpływu 06.12.2010 r.) oraz piśmie z dnia 18.02.2011 r. (data nadania 22.02.2011 r., data wpływu 24.02.2011 r.) uzupełniającym braki formalne, na wezwanie Nr IPPB5/423-804/10-2/AS z dnia 11.02.2011 r. (data nadania 11.02.2011 r., data doręczenia 18.02.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. „Projekt XYZ” Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06.12.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. „Projekt XYZ” Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca – Sp. z o. o., wystąpił do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) z wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8. 1. - Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej, forma finansowania: pomoc bezzwrotna.

Wniosek składa się z 8 etapów:

I etap od 01.04.2009 r. do 30.09.2009 r.;
II etap od 01.10.2009 r. do 30.11.2009 r.;
III etap od 01.12.2009 r. do 31.01.2010 r.;
IV etap od 01.02.2010 r. do 31.03.2010 r.;
V etap od 01.04.2010 r. do 30.06.2010 r.;
VI etap od 01.07.2010 r. do 30.09.2010 r.;
VII etap od 01.10.2010 r. do 31.12.2010 r.;
VIII etap od 01.01.2011 r. do 31.03.2011 r.

Kwoty wydatków kwalifikowanych są refundowane w 85% (z czego 15% pochodzi ze środków z Budżetu Państwa, a 85% ze środków z UE).

Pierwsze trzy wnioski obejmowały koszty poniesione przez Spółkę w 2009 r. i w pierwszym kwartale 2010 r. Spółka otrzymała refundację 85% poniesionych i przedstawionych we wnioskach kosztów w następujących proporcjach:

  • 15% wnioskowanej przez Spółkę kwoty zostało przekazane z rachunku bankowego PARP (środki pochodzące z Budżetu Państwa),
  • natomiast 85% wnioskowanej kwoty to kwota pochodząca z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (UE) - środki te do czasu przekazania na rachunek bankowy Spółki były przechowywane na rachunku MF.

Jednakże część kosztów z I i II etapu wniosku została odrzucona przez PARP i tym samym koszty nie zostały zakwalifikowana do zwrotu na koniec 2009 r.

Zgodnie z zasadą współmierności kosztów i przychodów (art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości) spółka wyksięgowała z kosztów wydatki związane z projektem unijnym i zaprezentowała je w bilansie w pozycji Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów.

Do momentu otrzymania dotacji, wszystkie kolejne ponoszone przez Spółkę wydatki dotyczące projektu unijnego były wykazywane nie w kosztach, lecz w pozycji Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów. Pozycja ta zawierała wydatki na:

  • zakup usług informatycznych - stworzenie portalu przystosowanego do udostępniania plików,
  • wynagrodzenia (menedżera projektu, specjalisty ds. PR., handlowca),
  • usługi księgowe,
  • wynajem biura,
  • koszty lokalu (prąd, woda, wywóz śmieci),
  • organizacja kampanii promocyjnych,
  • środki trwałe (komputer stacjonarny, drukarka, skaner), nabycie praw autorskich i do tłumaczeń oraz wykonawczych do I tytułu, nagranie I tytułu w studio z lektorem.

W momencie otrzymania dotacji w lipcu 2010 r. Spółka przeksięgowała wydatki związane z projektem unijnym w koszty 2010 r., natomiast otrzymaną dotację zakwalifikowała do pozostałych przychodów operacyjnych.

Podsumowując:

  1. Spółka podpisała umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działania 8 1. Dofinansowanie zostało przyznane na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 7 kwietnia 2008 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (Dz. U. Nr 68, poz. 414 z późn. zm.).
    Projekt polega na wspieraniu działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.
  2. Kwota dofinansowania jest przekazywana za pośrednictwem PARP, częściowo ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (85%) i częściowo ze środków budżetu państwa (15%). Spółka otrzymała część dotacji w lipcu 2010 r. (którą zaliczyła do przychodów) stanowiącą formę refundacji poniesionych wydatków.
  3. Spółka poniosła w 2009 r. wydatki w ramach realizacji projektu, takie jak:
    • zakup usług informatycznych,
    • stworzenie portalu przystosowanego do udostępniania plików,
    • wynagrodzenia (menedżera projektu, specjalisty ds. PR., handlowca),
    • usługi księgowe,
    • wynajem biura,
    • koszty lokalu (prąd, woda, wywóz śmieci),
    • organizacja kampanii promocyjnych,
    • środki trwałe (komputer stacjonarny, drukarka, skaner), nabycie praw autorskich i do tłumaczeń oraz wykonawczych do I tytułu, nagranie I tytułu w studio z lektorem.
    Koszty mają pośredni charakter, były wykazywane w pozycji Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów i nie były zaliczone do kosztów podatkowych.
  4. Instytucją wdrażającą i pośredniczącą jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, instytucją zarządzającą minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, a beneficjentem ostatecznym jest Wnioskodawca.
  5. Kwota dofinansowania została przekazana za pośrednictwem PARP: częściowo ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i częściowo ze środków budżetu państwa.
  6. Spółka poniosła „koszty usług firm doradczych związane z procesem ubiegania o dotacje”. Są to koszty związane z przygotowaniem i obsługą wniosku o dofinansowanie oraz wspomaganie procesu negocjacji umowy z PARP. Nie zostaną spółce zwrócone w jakikolwiek sposób.

Wnioskodawca doprecyzował ponadto, że:

  • realizowany Projekt - Oś priorytetowa: 8. Społeczeństwo informacyjne — zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie: 8.1. Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej nosi nazwę „Projekt XYZ”, Nr projektu: XXX, umowa decyzyjna o dofinansowanie: UDA-POIG.XXX;
  • podmioty zaangażowane w ww. Projekt:
  1. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP; zwana Instytucją Wdrażająca/Instytucją Pośredniczącą II stopnia, w której imieniu działa Regionalna Instytucja Finansująca Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw) - strona umowy o dofinansowanie; podmiot dokujący refundacji ze środków Budżetu Państwa w wysokości 15% wnioskowanej kwoty na rachunek beneficjenta,
  2. XYZ Sp. z o.o. - strona umowy o dofinansowanie (beneficjent),
  3. Ministerstwo Finansów - podmiot dokonujący płatności pośredniej ze środków UE w wysokości 85% wnioskowanej kwoty (zgodnie z umową o dofinansowanie) na rachunek beneficjenta;
  • Spółka jako Beneficjent przy realizacji Projektu jest zobowiązana do zrealizowania Projektu w pełnym zakresie. Beneficjent jest zobowiązany do przedkładania do Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) wniosków beneficjenta o płatność wraz dokumentami obejmującymi zakończony etap Projektu, określony w Harmonogramie rzeczowo-finansowym Projektu. W momencie zakończenia projektu, beneficjent musi złożyć do RIF wniosek o płatność końcową;
  • środki europejskie w ramach realizowanego Projektu po raz pierwszy wypłacono w lipcu 2010 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy otrzymana dotacja, w tym ze środków UE, jest wolna od podatku...
  2. Czy koszty sfinansowane z tej dotacji są kosztem podatkowym... Co z kosztami z RMK w dacie otrzymania części dotacji (refundacji)... Co z kosztami amortyzacji środków trwałych sfinansowanych z dotacji...
  3. Czy koszty sporządzenia wniosku (doradztwa) są kosztem podatkowym...

Przedmiot niniejszej interpretacji indywidualnej stanowi odpowiedź na pytanie Nr 1 dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. „Projekt XYZ” Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE.

Wniosek odnośnie pytania Nr 2 w zakresie określenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu wydatków sfinansowanych z dotacji i pytania Nr 3 w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatków poniesionych w związku ze skorzystaniem z usług firm doradczych w procesie ubiegania się o dotacje na sporządzenie wniosku, związane z przygotowaniem i obsługą wniosku o dofinansowanie oraz wspomaganie procesu negocjacji umowy z PARP (koszty doradztwa), zostanie rozpatrzony w odrębnych interpretacjach indywidualnych.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Do 31 grudnia 2009 r. obowiązywał art. 200 ustawy z dnia 30 czerwca 2006 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), zgodnie z którym unijne środki pomocowe zostały włączone do budżetu państwa, a dotacje z budżetu państwa były wolne od podatku. Nowa ustawa o finansach publicznych wprowadziła zmianę charakteru środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych i w obecnie obowiązującym stanie prawnym środki europejskie, co do zasady, nie zostały włączone do budżetu państwa, ale stanowić mają jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Środki finansowe z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego UE w formie bezzwrotnej dotacji z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka mają charakter „środków europejskich”, uregulowanych w formie budżetu środków europejskich jako odrębna część budżetu państwa.

Na mocy dodanego w dniu 1 stycznia 2010 r. przez art. 17 pkt 4 lit. a) ustawy z dnia 27 czerwca 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241); art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych — wolne od podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielana w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Dotacje pochodzące z Europejskiego Funduszu Regionalnego Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 w ramach zadania o nazwie: Działanie 8.1. podlegają zwolnieniu z opodatkowania jako „środki europejskie” z budżetu środków europejskich stanowiących odrębną część budżetu państwa na podst. art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Podsumowując: środki pomocowe przekazane przez PARP z budżetu państwa (15%) oraz „środki europejskie” (85%) są wolne od podatku.

Analogicznie - ostatnio wydana interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 2010-09-08. sygn. IPPB5/423-346/10-4/AS).

Na tle przedstawionego we wniosku stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:

Na wstępie należy wskazać, iż Program Operacyjny „Innowacyjna Gospodarka”, zgodnie ze wstępnym projektem Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia (NSRO), przyjętym w dniu 14 lutego 2006 r. przez Radę Ministrów, stanowi jeden z programów operacyjnych będących podstawowym narzędziem do osiągnięcia założonych w niej celów przy wykorzystaniu środków Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Rozważając charakter środków finansowych, które otrzymuje Spółka na realizację Projektu pt. „Projekt XYZ” Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, należy odnieść się do regulacji art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712), zgodnie z którą sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Podkreślenia w niniejszej sprawie wymaga fakt, iż w związku z tym, że - jak wskazał Wnioskodawca - środki pomocowe w ramach realizowanego Projektu po raz pierwszy wypłacono w lipcu 2010 r., zatem zostały one aktywowane w tej dacie i w niniejszej sprawie zastosowanie znajdzie nowa ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.

Przepis art. 5 ust. 1 pkt 2 nowej ustawy o finansach publicznych określa, że środkami publicznymi są m.in. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Istotną zmianą wprowadzoną nową ustawa o finansach publicznych jest wprowadzenie w art. 2 pkt 5 przywołanej ustawy definicji „środków europejskich”, do których zalicza się środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, czyli:

  • środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b;
  • niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c i d:
    1. Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014,
    2. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014,
    3. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;
  • środki na realizację Wspólnej Polityki Rolnej:
    1. Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej „Sekcja Gwarancji”,
    2. Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,
    3. Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich;

Do 31 grudnia 2009 r. obowiązywał art. 200 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.), zgodnie z którym unijne środki pomocowe zostały włączone do budżetu państwa.

Nowa ustawa o finansach publicznych wprowadziła zmianę charakteru środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych i w obecnie obowiązującym stanie prawnym środki europejskie, co do zasady nie zostały włączone do budżetu państwa, ale stanowić mają jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Reguluje to art. 111 pkt 16, zgodnie z którym: „dochodami podatkowymi i niepodatkowymi budżetu państwa są środki europejskie i środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b, na realizację projektów pomocy technicznej oraz środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. c i d oraz pkt 6, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa”.

Na mocy art. 117 ust. 1 nowej ustawy o finansach publicznych przyjęto, że budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W ustępie 2 tegoż artykułu skonkretyzowano, że w budżecie środków europejskich ujmuje się:

  1. dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
  2. wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Co istotne, zgodnie z art. 121 ust. 1 nowej ustawy o finansach publicznych, programy finansowane z udziałem środków europejskich są ujmowane w załączniku do ustawy budżetowej jako jej element.

Od 1 stycznia 2010 r. dofinansowanie dokonywane jest zatem w dwóch formach:

  1. płatności,
  2. dotacji celowej.

Należy zatem stwierdzić, że środki finansowe, które Spółka otrzymuje na realizację Projektu pt. „Projekt XYZ” Nr XXX mają charakter „środków europejskich”, uregulowanych w formie budżetu środków europejskich jako odrębna część budżetu państwa i wypłacane są w dwóch ww. formach.

Nawiązując do meritum niniejszej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. „Projekt XYZ” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE należy wskazać, że zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Przychodem są zatem przysporzenia majątkowe o charakterze trwałym, bezzwrotnym, definitywnym, których rzeczywiste otrzymanie powoduje obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

W związku z powyższym, uzyskiwane przez Spółkę środki finansowe na realizację Projektu stanowią - co do zasady - przychód podatkowy Wnioskodawcy w dacie ich otrzymania.

Podkreślić przy tym należy, że sposób wypłaty czy okresowych rozliczeń pieniędzy z uwagi na specyfikę unijnych środków pomocowych ma charakter swoistych „rozwiązań technicznych” udzielanej pomocy w zakresie wypłat i rozliczeń dotacji, co potwierdza stosowna regulacja ustawowa w materii finansów publicznych.

Nie można przy tym poszczególnych transz środków finansowych, wypłacanych zgodnie z obowiązującym na podstawie zawartej umowy o dofinansowanie harmonogramem, traktować jako „zaliczek”.

Wskazać należy jednoznacznie, że otrzymane pieniądze stają się przychodem podatkowym w momencie wpływu na rachunek bankowy poszczególnych transz, gdyż już od tego momentu Spółka może nimi dysponować jako beneficjent realizowanego Projektu.

Okoliczność, że Spółka zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie Projektu obowiązana jest do przedstawienia PARP rozliczenia przyznanej transzy i w zakresie, w jakim nie została ona wydatkowana na cele określone w umowie z PARP, jest obowiązana do zwrotu przekazanej uprzednio kwoty, nie oznacza, że dopiero w dniu zatwierdzenia sprawozdania okresowego z realizacji Projektu otrzymane wcześniej pieniądze nabierają charakteru przysporzenia definitywnego.

Jak wykazano powyżej, otrzymywane przez Wnioskodawcę środki pomocowe, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowią - co do zasady - przychód Spółki w dacie ich otrzymania, a więc z chwilą wpływu poszczególnych transz na rachunek bankowy Wnioskodawcy.

Jednakże na mocy dodanego z dniem 1 stycznia 2010 r. przez art. 17 pkt 4 lit. a) tiret trzecie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U.09.157.1241) art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Ponadto, zgodnie ze znowelizowanym od dnia 1 stycznia 2010 r. art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Podsumowując, w oparciu o opisany we wniosku stan faktyczny oraz przywołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że środki pomocowe, które Spółka otrzymuje w formie bezzwrotnej dotacji na realizowanie Projektu pt. „Projekt XYZ” Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka stanowią przychód Spółki podlegający zwolnieniu z opodatkowania:

  • w części dotyczącej środków europejskich („płatności”) - na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
  • w części dotyczącej współfinansowania krajowego („dotacja celowa”) - na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. „Projekt XYZ” Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj