Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-831/12-4/AK
z 14 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 3 sierpnia 2012 r. (data wpływu 9 sierpnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 listopada 2012 r. (data wpływu 8 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe – w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnie wykonanej usługi i przekazania nagród niespełniających definicji prezentów o małej wartości oraz
  • nieprawidłowe – w zakresie opodatkowania podatkiem VAT przekazania nagród spełniających definicję prezentów o małej wartości.

UZASADNIENIE

W dniu 9 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnie wykonanej usługi i przekazania nagród. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 8 listopada 2012 r. o dowód potwierdzający uiszczenie dodatkowej opłaty za wydanie interpretacji indywidualnej oraz poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca – Spółka Akcyjna jest spółką, która nie działa w celu osiągnięcia zysku. 100% akcji w Spółce należy do Gminy Spółka posiada obiekty sportowe takie jak: hala widowiskowo-sportowa, stadion, boiska sportowe, korty tenisowe, baseny odkryte, kryta pływalnia, odnowa biologiczna i rehabilitacja. Wszystkie obiekty znajdują się na ogrodzonym terenie Spółki. Odbiorcami usług są głównie stowarzyszenia sportowe, szkoły z terenu miasta i ościennych gmin, którym udostępniane są odpłatnie posiadane obiekty na treningi, zawody i inne zajęcia sportowe. Również mieszkańcy oraz firmy działające na terenie miasta i okolic korzystają z obiektów sportowych Spółki w celach sportowo-rekreacyjnych i zdrowotnych. Zgodnie z klasykacją GUS przeważający rodzaj działalności Spółki to 93.11.Z – działalność obiektów sportowych. Spółka jest również klubem sportowym w rozumieniu ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie i posiada sekcję piłki nożnej (1 zespół piłki nożnej gra w sezonie 2012/2013 w II lidze).

Spółka podejmuje różne działania promujące posiadane obiekty sportowe, w celu przyciągnięcia jak największej liczby odbiorców mogących skorzystać z oferowanych przez nią usług. Zadaniem podejmowanych działań jest dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców i zapoznanie ich z ofertą świadczonych usług, upowszechnianie informacji o Spółce oraz budowanie pozytywnego jej wizerunku. Poprzez te działania Spółka chce zachęcić klientów do korzystania z oferowanych usług, a tym samym zwiększyć wartość przychodów ze sprzedaży. Do działań tych należy między innymi: reklama w lokalnej telewizji, zarówno w postaci spotów reklamowych, jak i audycji informacyjno-publicystycznych, organizowanie dla dzieci i młodzieży zawodów międzyszkolnych oraz innych różnych zajęć sportowych na posiadanych obiektach sportowych.

Organizowane zajęcia sportowe są nieodpłatne. Uczestniczą w nich dzieci i młodzież z … szkół podczas zawodów międzyszkolnych, jak również obiekty sportowe udostępnianie są na zajęcia organizowane dla wszystkich dzieci, które zgłoszą chęć uczestniczenia w nich np. w trakcie wakacji odbywają się turnieje w różnych dyscyplinach: z piłki nożnej plażowej, piłki ręcznej plażowej, siatkówki, koszykówki, czy gry w bule. Spółka ponosi również wydatki niezbędne do prawidłowego zrealizowania tych zajęć takie jak: zakup pucharów, dyplomów, słodyczy, wynagrodzenia opiekunów, czy w sezonie letnim wody do picia.

Dodatkowym działaniem promującym Spółkę ma być wybudowanie na jej ogrodzonym terenie skateparku. Będzie on udostępniany nieodpłatnie dzieciom i młodzieży. Skatepark oprócz miejsca, które przyciągać będzie młodzież na teren Spółki, będzie również miejscem spełniającym funkcję reklamy obiektów sportowych oraz informacji o innych alternatywnych formach aktywności fizycznej na jej pozostałych obiektach. Jego położenie spowoduje, iż osoby przebywające na terenie skateparku będą mieszały się z klientami Spółki, na przykład: rodzice, którzy przyjdą razem z dziećmi będą mogli usiąść na tarasie restauracji krytej pływalni znajdującej się naprzeciwko skateparku i stamtąd obserwować swoje dzieci, korzystająca ze skateparku młodzież będzie mieszała się z klientami basenów zarówno odkrytych, jak i krytych, które znajdować się będą w najbliższym sąsiedztwie (na przykład poprzez wspólne ławki, na których będą mogli zmieniać obuwie, odpoczywać lub korzystając z baru znajdującego się na terenie krytej pływalni) i być może zostaną zachęceni do skorzystania np. z basenów po aktywnych zajęciach w skateparku, bądź innych obiektów sportowych Spółki.

Celem organizowanych zajęć jest (a w przypadku budowy skateparku będzie) zachęcenie dzieci (rodzin) do przybycia na teren Spółki oraz zapoznanie ich z obiektami sportowymi Spółki. Ponieważ pozostałe obiekty sportowe znajdują się w sąsiedztwie, uczestniczące w zajęciach dzieci i młodzież mają możliwość zapoznania się z pozostałą ofertą świadczonych usług takich jak: zajęcia na kortach tenisowych, treningi drużyn piłki nożnej, basenów odkrytych w sezonie letnim oraz krytą pływalnię a zachęceni powrócą i skorzystają z oferowanych przez Spółkę usług, co wpłynie na osiągnięcie przez Spółkę przychodów. Dodatkowo o organizowanych zajęciach znajdują się informacje wraz ze zdjęciami w lokalnej prasie, telewizji czy na stronach internetowych.

W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, iż:

  • Spółka jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług,
  • Spółce przysługiwało/będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabycia towarów (nagród rzeczowych) przekazywanych następnie na rzecz uczestników zajęć sportowych,
  • wartość nagród rzeczowych wynosi od kwoty 6,50 zł do kwoty 999,00 zł (mogą to być np: medale, puchary, getry sportowe, piłki, rękawice sportowe, rower).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy należy od wykonanej nieodpłatnie usługi i przekazanych nagród wykazać podatek VAT należny?

Zdaniem Wnioskodawcy, organizowane przez Spółkę zajęcia sportowe stanowią element promocji obiektów sportowych Spółki, dlatego wydatki na ich organizację można uznać za koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów. Celem tych zajęć jest przyciągnięcie potencjalnego klienta na teren Spółki i w ten sposób zapoznanie go i zainteresowanie obiektami sportowymi oraz zachęcenie do skorzystania z nich, co wpływa na wielkość osiąganych przychodów ze sprzedaży usług. Informacja o organizowanych zajęciach ukazywana jest najczęściej w lokalnej telewizji, prasie, internecie oraz na plakatach. Zamiarem tych działań jest dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców z ofertą, upowszechnianie informacji o Spółce oraz kreowanie pozytywnego wizerunku Spółki, co może wpłynąć na wysokość osiąganych przychodów. Na terenie Spółki (na ogrodzeniu lub bilbordach) znajdują się również reklamy sponsorów klubu i innych najemców, stąd większa liczba osób przebywająca na terenie Spółki może przyczynić się do wzrostu przychodu z tytułu wynajmu powierzchni reklamowej.

Spółka nie jest zobowiązana do wykazania podatku VAT należnego z tytułu wykonywanych nieodpłatnie usług. Organizowane zajęcia wykonywane są na potrzeby prowadzonej działalności, w zawiązku z promocją i reklamą obiektów sportowych.

Od przekazywanych nieodpłatnie nagród, od których Spółka odliczyła podatek naliczony (m.in.: dyplomów, pucharów, piłek) należy obliczyć i odprowadzić podatek VAT należny.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • prawidłowe – w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnie wykonanej usługi i przekazania nagród niespełniających definicji prezentów o małej wartości oraz
  • nieprawidłowe – w zakresie opodatkowania podatkiem VAT przekazania nagród spełniających definicję prezentów o małej wartości.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosowanie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 pkt 6 ustawy).

W myśl postanowień art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy dla uznania, iż świadczenie usługi podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług bezwzględnym warunkiem jest „odpłatność” za daną czynność.

Stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy, za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

  1. użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;
  2. nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Analizując natomiast treść powołanego art. 8 ust. 2 pkt 2, zauważyć należy, że dla ustalenia czy konkretne nieodpłatne świadczenie usług podlega opodatkowaniu na mocy cytowanego wyżej przepisu istotne jest ustalenie celu takiego świadczenia. Jeżeli nieodpłatne świadczenie wpisywało się będzie w cel prowadzonej działalności gospodarczej, wtedy przesłanka uznania takiej nieodpłatnej czynności za odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu nie zostanie spełniona. Stwierdzenie takie uzależnione jednak jest od konkretnych okoliczności jakie w danej sprawie występują.

Ponadto wskazać należy, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nieodpłatne świadczenie usług (inne niż wskazane w pkt 1) na cele inne niż działalność gospodarcza podatnika, bez względu na to czy podatnikowi przysługiwało, czy też nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku.

Należy zauważyć, iż pojęcie działalności gospodarczej zostało zawarte dla celów podatku od towarów i usług w art. 15 ust. 2 ustawy, zgodnie z którym działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Wobec powyższego działalność gospodarcza obejmuje elementy składające się na jej przedmiot, tj. zarobkowa działalność wytwórcza, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, działalność rolników i osób wykonujących wolne zawody a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest spółką, która nie działa w celu osiągnięcia zysku. 100% akcji w Spółce należy do Gminy Spółka posiada obiekty sportowe takie jak: hala widowiskowo-sportowa, stadion, boiska sportowe, korty tenisowe, baseny odkryte, kryta pływalnia, odnowa biologiczna i rehabilitacja. Wszystkie obiekty znajdują się na ogrodzonym terenie Spółki. Odbiorcami usług są głównie stowarzyszenia sportowe, szkoły z terenu miasta i ościennych gmin, którym udostępniane są odpłatnie posiadane obiekty na treningi, zawody i inne zajęcia sportowe. Również mieszkańcy oraz firmy działające na terenie miasta i okolic korzystają z obiektów sportowych Spółki w celach sportowo-rekreacyjnych i zdrowotnych. Zainteresowany jest również klubem sportowym w rozumieniu ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie i posiada sekcję piłki nożnej (1 zespół piłki nożnej gra w sezonie 2012/2013 w II lidze). Spółka podejmuje różne działania promujące posiadane obiekty sportowe, w celu przyciągnięcia jak największej liczby odbiorców mogących skorzystać z oferowanych przez nią usług. Zadaniem podejmowanych działań jest dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców i zapoznanie ich z ofertą świadczonych usług, upowszechnianie informacji o Spółce oraz budowanie pozytywnego jej wizerunku. Poprzez te działania Spółka chce zachęcić klientów do korzystania z oferowanych usług a tym samym zwiększyć wartość przychodów ze sprzedaży. Do działań tych należy między innymi: reklama w lokalnej telewizji, zarówno w postaci spotów reklamowych, jak i audycji informacyjno-publicystycznych, organizowanie dla dzieci i młodzieży zawodów międzyszkolnych oraz innych różnych zajęć sportowych na posiadanych obiektach sportowych. Jak wskazał Wnioskodawca, organizowane zajęcia sportowe są nieodpłatne. Uczestniczą w nich dzieci i młodzież ze szkół podczas zawodów międzyszkolnych, jak również obiekty sportowe udostępnianie są na zajęcia organizowane dla wszystkich dzieci, które zgłoszą chęć uczestniczenia w nich np. w trakcie wakacji odbywają się turnieje w różnych dyscyplinach: z piłki nożnej plażowej, piłki ręcznej plażowej, siatkówki, koszykówki, czy gry w bule. Spółka ponosi również wydatki niezbędne do prawidłowego zrealizowania tych zajęć takie jak: zakup pucharów, dyplomów, słodyczy, wynagrodzenia opiekunów.

Zdaniem Spółki, organizowane przez nią zajęcia sportowe stanowią element promocji obiektów sportowych Spółki. Celem tych zajęć jest przyciągnięcie potencjalnego klienta na teren Wnioskodawcy i w ten sposób zapoznanie go i zainteresowanie obiektami sportowymi oraz zachęcenie do skorzystania z nich, co wpływa na wielkość osiąganych przychodów ze sprzedaży usług. Informacja o organizowanych zajęciach ukazywana jest najczęściej w lokalnej telewizji, prasie, internecie oraz na plakatach. Zamiarem tych działań jest dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców z ofertą, upowszechnianie informacji o Spółce oraz kreowanie pozytywnego jej wizerunku, co może wpłynąć na wysokość osiąganych przychodów. Na terenie Spółki (na ogrodzeniu lub bilbordach) znajdują się również reklamy sponsorów klubu i innych najemców, stąd większa liczba osób przebywająca na terenie Spółki może przyczynić się do wzrostu przychodu z tytułu wynajmu powierzchni reklamowej.

Należy jednocześnie zauważyć, że treść art. 8 ust. 2 ustawy wskazuje, iż aby nieodpłatne świadczenie uznać za odpłatne świadczenie usług, czyli za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, musi być ono świadczone na cele inne niż działalność gospodarcza podatnika.

W treści wniosku Spółka wskazała, że organizowane przez nią zajęcia sportowe stanowią element promocji obiektów sportowych Spółki. Celem tych zajęć jest przyciągnięcie potencjalnego klienta na teren Wnioskodawcy i w ten sposób zapoznanie go i zainteresowanie obiektami sportowymi oraz zachęcenie do skorzystania z nich, co wpływa na wielkość osiąganych przychodów ze sprzedaży usług. Informacja o organizowanych zajęciach ukazywana jest najczęściej w lokalnej telewizji, prasie, internecie oraz na plakatach. Zamiarem tych działań jest dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców z ofertą, upowszechnianie informacji o Spółce oraz kreowanie pozytywnego jej wizerunku, co może wpłynąć na wysokość osiąganych przychodów.

Wskazać należy iż dla ustalenia, czy konkretne nieodpłatne świadczenie usług podlega opodatkowaniu na mocy cytowanego wyżej art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT, istotne jest ustalenie, czy świadczenie to ma związek z działalnością gospodarczą podatnika.

Nabyte przez Spółkę towary i usługi wykorzystywane do organizacji zajęć sportowych, w sposób pośredni są związane z działalnością gospodarczą Spółki. Z uwagi na powyższe, w świetle art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy, czynność ta nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ organizacja zajęć sportowych związana jest z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, iż wykonana przez Wnioskodawcę nieodpłatna usługa (organizowanie zajęć sportowych) ma niewątpliwie związek z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem. Zatem usługa ta nie stanowi odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy i nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W konsekwencji, Spółka nie jest zobowiązana do wykazania podatku VAT należnego z tytułu wykonywanej nieodpłatnie usługi.

Z wniosku jednocześnie wynika, że Spółka ponosi również wydatki niezbędne do prawidłowego zrealizowania nieodpłatnych zajęć sportowych, takie jak: zakup pucharów, dyplomów, słodyczy, wynagrodzenia opiekunów. Wnioskodawcy przysługiwało/będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabycia towarów (nagród rzeczowych) przekazywanych następnie na rzecz uczestników zajęć sportowych. Ponadto, wartość nagród rzeczowych wynosi od kwoty 6,50 zł do kwoty 999,00 zł (mogą to być np: medale, puchary, getry sportowe, piłki, rękawice sportowe, rower).

Według art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

— jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek (art. 7 ust. 3 ustawy).

Jak wynika z art. 7 ust. 4 ustawy, przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Z powyższego wynika, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru w całości lub w części, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne, bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie tych towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania).

Zauważyć ponadto należy, że nie jest opodatkowane przekazanie klientom towarów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku) lub jednostkowy koszt wytworzenia określony w momencie przekazywania towaru nie przekracza 10 zł, nie jest również opodatkowane przekazanie prezentów, których wartość mieści się w przedziale od 10,01 zł do 100 zł, jednak pod warunkiem prowadzenia dodatkowej ewidencji osób obdarowanych. Jeżeli wartość przekazanego towaru jednej osobie przekracza w danym roku podatkowym wartość 100 zł, to podatnik ma obowiązek opodatkować wartość nieodpłatnego świadczenia.

Limit ten nie ma charakteru jednostkowego. Jest to bowiem łączna wartość towarów wręczonych jednej osobie w danym roku podatkowym. W przypadku przekroczenia zatem limitu, o którym mowa w art. 7 ust. 4 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu podlega wręczenie tego prezentu, którego wartość powoduje przekroczenie limitu 100 zł oraz każdego następnego.

Spółka wskazała, że wartość nagród rzeczowych wynosi od kwoty 6,50 zł do kwoty 999,00 zł (mogą to być np: medale, puchary, getry sportowe, piłki, rękawice sportowe, rower). Od nabywanych towarów – nagród rzeczowych przekazywanych następnie uczestnikom zajęć sportowych przysługuje/będzie przysługiwało jej prawo do odliczenia podatku naliczonego. Jednakże z wniosku nie wynika, aby Spółka prowadziła dodatkową ewidencję osób obdarowanych.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy stwierdzić należy, że nieodpłatne przekazanie nagród uczestnikom zajęć sportowych, w sytuacji, gdy jednostkowa cena nabycia (lub koszt wytworzenia) nie przekracza 10 zł, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Nie podlega opodatkowaniu również nieodpłatne przekazanie towarów, których jednostkowa cena nabycia lub koszt wytworzenia mieszczą się w przedziale od 10,01 zł do 100 zł i prowadzona jest dodatkowa ewidencja osób obdarowywanych. Natomiast, zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług nieodpłatne przekazanie towarów, których wartość przekracza w danym roku podatkowym kwotę 100 zł, jak również nieodpłatne przekazanie towarów, gdy ich wartość przekracza 10,01 zł i nie jest prowadzona dodatkowa ewidencja osób obdarowywanych, bowiem przy nabyciu przedmiotowych towarów Spółce przysługuje prawo do doliczenia podatku naliczonego. A zatem, od przekazanych nagród Wnioskodawca musi odprowadzić podatek VAT należny.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ informuje, że pozostałe kwestie dotyczące podatku od towarów i usług zostały rozstrzygnięte w interpretacji indywidualnej z dnia 14 listopada 2012 r. znak ILPP2/443-832/12 -5/AK. Natomiast kwestie dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych zostały rozpatrzone odrębnymi interpretacjami.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj