Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-242/11-4/MP
z 11 kwietnia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-242/11-4/MP
Data
2011.04.11



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
finansowanie
finansowanie
usługi edukacyjne
usługi edukacyjne
usługi szkoleniowe
usługi szkoleniowe
zwolnienia podatkowe
zwolnienia podatkowe


Istota interpretacji
Świadczone przez Wnioskodawcę usługi dokształcania prowadzone w formie szkoleń (wykłady + warsztaty) spełniają definicję usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 29 znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług. Z uwagi na fakt, iż szkolenia w całości finansowane są przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, korzystać będą ze zwolnienia od podatku VAT, przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) ustawy.



Wniosek ORD-IN 385 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm. ) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 31.01.2011 r. (data wpływu 10.02.2011 r.), uzupełnionym w dniu 29.03.2011 r. (data wpływu 31.03.2011 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 18.03.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku szkoleń realizowanych przez Wnioskodawcę w 2011 r. – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10.02.2011 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku szkoleń realizowanych przez Wnioskodawcę w 2011 r.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 29.03.2011 r. (data wpływu 31.03.2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 18.03.2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny :

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „ B.” (dalej: „Podmiot” lub „ B.”) . W 2010 roku B. została wyłoniona jako realizujący i organizator szkoleń dla pracowników i na zlecenie:

  1. Powiatu P. w ramach projektu realizowanego przez Starostwo Powiatowe w P. pn. „Podniesienie…”;
  2. Powiatu N. w ramach projektu realizowanego przez Starostwo Powiatowe w N. pn. „Szkolenie…”;
  3. Urzędu Miasta K. pn. „Poprawa…”.

W 2009 roku B. została wyłoniona jako realizujący i organizator szkoleń dla pracowników i na zlecenie:

  1. Powiatu P. w ramach projektu realizowanego przez Starostwo Powiatowe w P. pn. „Szkolenia…”;
  2. Starostwo Powiatowe w B. pn. „Podniesienie...”

Wszystkie projekty są finansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2, Poddziałanie 5.2.1.

W 2011 roku B. ma jeszcze do zrealizowania następujące szkolenia:

  1. Kodeks postępowania administracyjnego;
  2. Ustawa prawo ochrony środowiska;
  3. Ustawa o pracownikach samorządowych;
  4. Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie;
  5. Ochrona danych osobowych w JST;
  6. Zasady tworzenia prawa miejscowego oraz innych aktów prawnych wydawanych przez JST (wykład + warsztaty);
  7. Prawo miejscowe organów samorządu terytorialnego. Tryb podejmowania uchwał i zasady ich ogłaszania z uwzględnieniem nowych regulacji;
  8. Komunikacja w zespole;
  9. Vademecum inwestora w tym prawo budowlane i umowy o roboty budowlane;
  10. Nadzór instancyjny nad uchwaleniem prawa miejscowego i środków zaskarżania uchwal organu stanowiącego JST;
  11. Ochrona informacji niejawnych
  12. Podpis elektroniczny;
  13. Prawo pracy;
  14. ISO - wprowadzenie i przygotowanie do certyfikacji;
  15. Wybrane zagadnienia związane z pracą rzecznika prasowego;
  16. Archiwizacja dokumentów;
  17. Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej;
  18. Zintegrowany system obiegu dokumentów;
  19. Dyscyplina finansów publicznych oraz kara za jej naruszenie - szkolenie specjalistyczne;
  20. Zarządzanie projektami dofinansowanymi z Unii Europejskiej - szkolenie specjalistyczne;
  21. Zarządzanie zasobami ludzkimi i ocena ryzyka - szkolenie ogólne;
  22. FIDIC oraz prawo budowlane - szkolenie specjalistyczne;
  23. Techniki radzenia sobie ze stresem;
  24. Postępowanie egzekucyjne w administracji;
  25. Zamówienia publiczne po nowelizacji - szkolenie specjalistyczne;
  26. Ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - szkolenie specjalistyczne;
  27. Zagospodarowanie przestrzenne - szkolenie specjalistyczne;
  28. Podatki;
  29. Zarządzanie finansami;
  30. Rachunkowość budżetowa;
  31. Rachunkowość budżetowa dla działu zajmującego się podatkami i opłatami lokalnymi
  32. Pomoc publiczna w praktyce JST;
  33. Monitorowanie przepisów prawa - kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych. Zarządzanie ryzykiem w JST;
  34. Monitorowane przepisów prawa - egzekucja w administracji - decyzje o umorzeniach;
  35. Informacja publiczna - prawne aspekty dostępu;
  36. Analiza ekonomiczno finansowa jako element projektu unijnego;
  37. Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, renta adiacencka;
  38. Kontrola i rozliczanie dotacji UE w JST;
  39. Kontrola i audyt w JST;
  40. Program „Płatnik” i „Symfonia”
  41. Nabycie praktycznych umiejętności w procesie skutecznego ubiegania się o dotacje z funduszy strukturalnych UE;
  42. Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy prawo wodne oraz aktów prawa ochrony środowiska;
  43. Prawo pracy w administracji publicznej;
  44. Przygotowanie projektów dofinansowanych z UE;
  45. Ustawa o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych - praktyczne aspekty stosowania specustawy;
  46. Wybrane zagadnienia z zakresu ewidencji gruntów i budynków w kontekście aktualizacji operatu ewidencyjnego oraz okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych, które zostaną przeprowadzone na dzień 1 stycznia 2011;
  47. Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - zagadnienia praktyczne;
  48. Etyka urzędnika w JST - szkolenie ogólne;
  49. Rozwiązywanie problemów praktycznych przy udzielaniu zamówień publicznych - szkolenie specjalistyczne;
  50. Rozliczanie projektów dofinansowanych z UE - warsztaty;
  51. Współpraca z organizacjami pozarządowymi - szkolenie specjalistyczne;
  52. ISO - przygotowanie do wdrożenia - szkolenie specjalistyczne;
  53. Zasady tworzenia i opiniowania prawa miejscowego oraz innych aktów prawnych wydawanych przez JST (wykład + warsztaty);
  54. Prawo budżetowe.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie :

Czy na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z zm. ) wymienione szkolenia realizowane w 2011 roku zwolnione są z opodatkowania VAT ...

W opinii Podmiotu tak jest, gdyż Podmiot świadczy szkolenia na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, które są finansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2, Poddziałanie 5.2.1.

Usługi świadczone są na rzecz pracowników danego pracodawcy, a odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy zobowiązują pracowników do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w szczególności w takim zakresie, w jakim wyznaczy to pracodawca.

Wszystkie szkolenia organizowane przez Podmiot trwają dłużej niż 5 godzin (głównie są to 2 lub 3 dniowe szkolenia 16-24 godzin) zajęć edukacyjnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie lub uzupełnienie wiedzy na określony temat. Podnoszą one poziom wiedzy i kompetencji użytkowników. Realizowane są zgodnie z programem nauczania przyjętym przez Podmiot w konsultacji z instytucją Zamawiającą. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz. 216, z późn. zm.). Podmiot prowadzi dokumentację przebiegu kształcenia dla każdego szkolenia. Dokumentację stanowią:

  1. program nauczania,
  2. dziennik zajęć edukacyjnych, zawierający:
    1. listę obecności,
    2. wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
    3. tematy zajęć edukacyjnych,
  3. protokół z egzaminu, jeżeli został przeprowadzony;
  4. rejestr wydanych zaświadczeń.

Program szkoleń zawiera:

  1. nazwę formy kształcenia,
  2. czas trwania i sposób jej organizacji,
  3. wymagania wstępne dla uczestników,
  4. cele kształcenia,
  5. plan nauczania określający nazwę zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar,
  6. treść kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
  7. wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,
  8. sposób sprawdzenia efektów kształcenia.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 29.03.2011 r. Wnioskodawca wskazał ponadto, iż szkolenia realizowane przez ww. Podmiot w 2011 roku wymienione w pkt 1 – 54 wniosku są usługami kształcenia zawodowego i w całości finansowane są ze środków publicznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Stawka podatku, na podstawie art. 41 ust. 1 ww. ustawy wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Natomiast zgodnie z treścią art. 146a pkt 1 ustawy, obowiązującego od dnia 01.01.2011 r., w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%. Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Z dniem 1 stycznia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226, poz. 1476). Przepisy nowelizacji uchylają załącznik nr 4 do ustawy, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku, który w pozycji 7 wymieniał jako zwolnione usługi w zakresie edukacji (ex 80) i przenoszą uregulowania dotyczących tej tematyki do treści ustawy. Zasadnicze znaczenie ma w tym przypadku dodanie do art. 43 ustawy punktów 26-29, regulujących zwolnienia od podatku działalności edukacyjnej.

Ponadto, przy określaniu zakresu zwolnień, które dotychczas były ujęte w załączniku nr 4 do ustawy, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych określając ich zakres z wykorzystaniem treści zapisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa sądów.

Zasadniczym powodem odejścia od stosowania klasyfikacji statystycznych przy określaniu zakresu zwolnień od podatku było zapewnienie pełniejszej implementacji przepisów unijnych, w szczególności dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

  1. jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,
  2. uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz jednostki badawczo – rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ww. ustawy zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26 :

  1. prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, lub
  2. świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty – wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją, lub
  3. finansowane w całości ze środków publicznych

- oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Ponadto, w myśl § 13 ust. 1 pkt 19 i 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2010 r. Nr 246, poz. 1649 ze zm.), zwalnia się od podatku usługi w zakresie kształcenia, inne niż wymienione w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy, świadczone przez uczelnie oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane i usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Powołane przepisy przewidują zwolnienie dla usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego prowadzonych w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach lub świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją lub finansowane w całości ze środków publicznych. Co więcej przepisy przewidują zwolnienie dla usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane. Dla zastosowania przedmiotowych zwolnień istotne jest uznanie danej usługi za usługę kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania, a następnie spełnienie dodatkowych warunków wynikających z niniejszego przepisu, tj. prowadzenie danego szkolenia w formie i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach lub uzyskanie akredytacji na dany rodzaj szkolenia lub finansowanie danego szkolenia w całości ze środków publicznych lub też finansowanie danego szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych.

W tym miejscu wskazać należy, iż w dniu 1 lipca 2006 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. L Nr 288 str. 1). Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 wiąże wszystkie państwa członkowskie i jest stosowane bezpośrednio. Oznacza to, iż przepisy tego rozporządzenia z dniem 1 lipca 2006 r. stają się częścią porządku prawnego, obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności ich implementacji w drodze ustawy. Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 przyjęte zostało w celu jednolitego stosowania przez wszystkie państwa członkowskie systemu podatku od wartości dodanej, opartego na postanowieniach Szóstej Dyrektywy Rady z dnia 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji przepisów Państw Członkowskich, dotyczących podatków obrotowych – Wspólny system podatku wartości dodanej: ujednolicona podstawa opodatkowania (77/388/EEC ze zm.).

Przepis art. 14 ww. rozporządzenia nr 1777/2005 wyjaśnia, co należy rozumieć przez usługi kształcenia zawodowego i przekwalifikowania. W myśl tego przepisu usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zapewniane na warunkach określonych w art. 13 część A ust. 1 lit. i) dyrektywy 77/388/EWG (analogiczne zwolnienie zawiera art. 132 ust. 1 lit. i obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - Dz. U. L Nr 347, str. 1 ze zm.), obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, tak samo jak nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego bądź przekwalifikowania nie ma znaczenia do tego celu.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, iż Wnioskodawca został wyłoniony jako realizujący i organizator szkoleń na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego : Powiatu P., N., P., Urzędu Miasta K. oraz Starostwa Powiatowego w B. - realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V, Dobre rządzenie. Działanie 5.2, Poddziałanie 5.2.1. Wszystkie projekty są finansowane w całości przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Usługi są świadczone na rzecz pracowników ww. jednostek, a odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy zobowiązują pracowników do podnoszenia kwalifikacji zawodowych w zakresie wyznaczonym przez pracodawcę. Ukończenie ww. szkoleń umożliwia uzyskanie lub uzupełnienie wiedzy na określony temat, podnoszą poziom wiedzy i kompetencji użytkowników.

Analizując przedstawione okoliczności sprawy w kontekście powołanych przepisów prawa podatkowego wskazać należy, iż w niniejszej sprawie, świadczone przez Wnioskodawcę usługi dokształcania prowadzone w formie szkoleń (wykłady + warsztaty) spełniają definicję usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług. Szkolenia te mają na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy niezbędnej do celów zawodowych, podniesienie kompetencji kadr, wdrażanie usprawnień zarządczych w celu poprawy jakości usług świadczonych przez urzędników, rozwój umiejętności profesjonalnej obsługi klienta w urzędzie itp.. Celem kształcenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie jego uczestników do wykonywania zawodu.

Z uwagi na fakt, iż wszystkie realizowane przez Wnioskodawcę szkolenia w całości finansowane są przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, korzystać będą ze zwolnienia od podatku VAT, przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) ustawy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedmiotowym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj