Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-1036/10-4/MG
z 15 marca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-1036/10-4/MG
Data
2011.03.15



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Termin przekazywania zryczałtowanych zaliczek i podatków


Słowa kluczowe
agent
agent
banki
banki
emisja
emisja
obligacje
obligacje
obowiązek płatnika
obowiązek płatnika
papier wartościowy
papier wartościowy
płatnik
płatnik


Istota interpretacji
Ustalenie, czy na bankach, czy na emitencie będą ciążyły obowiązki informacyjne wynikające z przepisu art. 42c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. obowiązek sporządzenia i przekazania informacji IFT-3/IFT-3R.



Wniosek ORD-IN 482 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14.12.2010 r. (data wpływu 22.12.2010 r.) oraz piśmie z dnia 08.02.2011 r. (data nadania 08.02.2011 r., data wpływu 14.02.2011 r.) uzupełniającym braki formalne wniosku na wezwanie organu Nr IPPB2/415-1036/10-2/MG z dnia 01.02.2011 r. (data nadania 01.02.2011 r., data doręczenia 04.02.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia, czy na bankach, czy na emitencie będą ciążyły obowiązki informacyjne wynikające z przepisu art. 42c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. obowiązek sporządzenia i przekazania informacji IFT-3/IFT-3R - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22.12.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia, czy na bankach, czy na emitencie będą ciążyły obowiązki informacyjne wynikające z przepisu art. 42c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. obowiązek sporządzenia i przekazania informacji IFT-3/IFT-3R.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

P. S.A. (dalej „P.”, „Spółka” lub „Emitent”) jest centralnym podmiotem grupy kapitałowej P. (dalej: Grupa P.). Głównymi obszarami działalności gospodarczej Grupy P. są wytwarzanie energii elektrycznej, obrót tą energią, jej dystrybucja oraz działalność w zakresie energii odnawialnej.

Spółka planuje przeprowadzić emisję obligacji na okaziciela, oferowanych z dyskontem, czyli obligacji zerokuponowych (dalej: „Emisja Obligacji” lub „Emisja”). Emisja Obligacji zostanie objęta pełną gwarancją ze strony następujących banków:

  • Bank1 (rezydent włoski dla celów
  • Bank 2 (rezydent szwedzki dla celów podatkowych),
  • Bank 3 (rezydent holenderski dla celów podatkowych),
  • Bank 4 (rezydent polski dla celów podatkowych),
  • Bank 5 (rezydent polski dla celów podatkowych),
  • Bank 6 (rezydent polski dla celów podatkowych),

(dalej łącznie nazywane: „Bankami” lub w odniesieniu do banków niebędących polskimi rezydentami dla celów podatkowych: „Bankami Zagranicznymi”). Objęcie Emisji Obligacji gwarancją Banków zostało dokonane na podstawie Umowy Zobowiązującej do Nabycia Obligacji, natomiast w Umowie Programu Emisji Obligacji (dalej: „Umowa”), w § 10 zawarto postanowienia dotyczące zasad rozliczenia podatku dochodowego. Strony ustaliły, że: „W stosunku do osób prawnych obliczenia i pobrania Podatku Dochodowego lub innych podobnych płatności podatków lub opłat pobieranych w związku z dokonywaniem płatności z tytułu Obligacji od Obligatariuszy Nierezydentów będących Osobami Prawnymi dokonuje Emitent, (czyli Spółka), a w odniesieniu do Obligatariuszy będących Osobami Fizycznymi dokonuje Agent Płatnik lub Agent Sub - Płatnik (czyli Banki) w zależności od tego, u którego z nich jako Depozytariusza lub Sub - Depozytariusza Osoba Fizyczna jako Obligatariusz jest wpisana do Ewidencji”. (Obligatariusz - oznacza osobę wpisaną do Ewidencji, jako posiadacz Obligacji).

Zgodnie z § 10.6. Umowy „W związku z wykonywaniem przez Emitenta obowiązków, o których mowa w niniejszym Punkcie 10 w odniesieniu do Obligatariuszy Nierezydentów będących Osobami Prawnymi, Agenci są zobowiązani przekazywać Emitentowi informacje dotyczące Obligacji i Obligatariuszy niezbędne do obliczenia, pobrania i odprowadzenia Podatku Dochodowego lub innych podobnych płatności, podatków lub opłat pobieranych w związku z dokonywaniem płatności z tytułu Obligacji, zgodnie z zakresem informacji zawartym we wzorze listy Obligatariuszy zamieszczonej w Załączniku 11”.

W myśl § 10.8. Umowy: „Przy wykonywaniu obowiązków, o których mowa powyżej, Agent Płatnik oraz Sub - Agent Płatnik będą działać wyłącznie w oparciu o informacje i dokumenty uzyskane od Obligatariuszy i od Emitenta oraz nie będą ponosić odpowiedzialności za ich prawdziwość”. Ponadto strony w § 10.13 Umowy ustaliły, że „w przypadku, w którym Emitent - na podstawie wniosku Emitenta, o którym mowa w rozdziale 1a działu II ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) - otrzyma w odniesieniu do praw i obowiązków Emitenta opisanych w Punkcie 10 pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego, sprzeczną z powołanym Punktem 10 w zakresie sporządzenia informacji IFT-R3, Agenci przekażą, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, informacje niezbędne do wypełnienia przez Emitenta obowiązków wynikających z otrzymanej interpretacji. W przypadku gdyby przekazanie takich informacji nie było możliwe w świetle obowiązujących przepisów prawa, Strony dołożą należytej staranności w celu jak najszybszego dostosowania treści Punktu 10 do postanowień zawartych w powołanej interpretacji oraz obowiązujących przepisów prawa”.

W świetle powyższego zaistniała wątpliwość, co do obowiązku informacyjnego z art. 42c ustawy o PIT w zakresie podmiotu, który jest zobowiązany do złożenia formularza informacyjnego IFT-3/IFT-3R, czy podmiotami właściwymi są Banki jako płatnicy, czy Emitent. Obowiązek taki po stronie Spółki wiązałby się z koniecznością przekazywania przez Banki do Spółki danych osobowych Obligatariuszy.

Z uwagi na stwierdzone braki formalne wniosku tut. organ podatkowy pismem z dnia 01.02.2011 r. (data nadania 01.02.2011 r., data doręczenia 04.02.2011 r.) wezwał Spółkę do ich uzupełnienia poprzez:

  • wskazanie indywidualnej sprawy Spółki występującej o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego jako zainteresowanego w rozumieniu art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, w świetle sformułowanego w poz. 55 formularza ORD-IN pytania „Czy w świetle powyżej przedstawionego stanu faktycznego, w związku z funkcjami Banków w ramach ww. umów na Bankach będą również ciążyć obowiązki informacyjne, wynikające z przepisu art. 42c ustawy o PIT do złożenia formularza informacyjnego IFT-3/IFT-3R...”, z uwagi na fakt, iż sformułowane pytanie dotyczy obowiązków banków, a nie Spółki,
  • z uwagi na powyższe organ podatkowy prosi się o ponowne sformułowanie pytania podatkowego mogącego być przedmiotem interpretacji indywidualnej wydanej dla Spółki jako płatnika,
  • wyjaśnienie, na czym polega objęcie emisji obligacji pełną gwarancją banków,
  • ze względu na to, że w opisie zdarzenia przyszłego stwierdzono „Emisja obligacji zostanie objęta pełną gwarancją ze strony następujących banków: …” oraz, że w stosunku do obligatariuszy będących osobami fizycznymi obliczenia i pobrania podatku dochodowego lub innych podobnych płatności dokonują banki, jako Agent Płatnik lub Agent Sub - Płatnik, organ podatkowy prosi o udzielenie informacji, czy banki będące „pośrednimi odbiorcami” dokonywać będą wypłat odsetek od obligacji na rzecz faktycznego odbiorcy będącego osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania w innym państwie niż Rzeczpospolita Polska oraz czy banki jako Agent Płatnik lub Agent Sub - Płatnik są bankami mającymi rezydencję podatkową na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • wyjaśnienie, czy interpretacja indywidualna ma być udzielona także w zakresie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tak jak zaznaczono w części D.3. formularza ORD-IN poz. 39 - podatek dochodowy od osób prawnych, jeżeli tak to organ podatkowy prosi o sformułowanie pytania podatkowego w odniesieniu do tej ustawy w powiązaniu z przedstawionym we wniosku zdarzeniem przyszłym oraz stanowiska Spółki do tak sformułowanego pytania podatkowego, a także uiszczenie dodatkowej kwoty opłaty w wysokości 40 zł.

Spółka uzupełniła braki formalne wniosku w ustawowym terminie, pismem z dnia 08.02.2011 r. (data nadania 08.02.2011 r., data wpływu 14.02.2011 r.), w którym:

  • ponownie sformułowała pytanie podatkowe mające być przedmiotem interpretacji indywidualnej,
  • wskazała, że pełna gwarancja zobowiązuje Banki do zakupu obligacji emitowanych przez P. S.A. na warunkach określonych w Umowie Zobowiązującej. Oznacza to, że każda emisja przeprowadzona przez P. S.A. w ramach tego programu emisji obligacji, jeżeli nie wystąpił Przepadek Naruszenia albo Warunek Zawieszający, musi zostać objęta przez Banki,
  • wyjaśniła, że banki pełniące funkcję Agentów Płatników lub Agentów Sub-Płatników mogą dokonywać, w ramach umowy z Emitentem, wypłat odsetek od obligacji na rzecz faktycznego odbiorcy będącego osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania w innym państwie niż Rzeczpospolita Polska. Jeżeli w ogóle wystąpi konieczność obliczenia i pobrania Podatku Dochodowego lub innych podobnych płatności w odniesieniu do Obligatariuszy będących Osobami Fizycznymi, to obliczenia i pobrania Podatku Dochodowego lub innych podobnych płatności w odniesieniu do Obligatariuszy będących Osobami Fizycznymi dokonuje Agent Płatnik lub Agent Sub - Płatnik w zależności od tego, u którego z nich jako Depozytariusza lub Sub - Depozytariusza Osoba Fizyczna jako Obligatariusz jest wpisana do Ewidencji. Zgodnie z umową Agent i Sub Agent płatnik to banki mające rezydencję podatkową na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i są nimi: Bank 6, Bank 5 i Bank 4,
  • Spółka poinformowała, że nie wnosi o odpowiedź w zakresie pytania innego niż wskazane w polu 55 wniosku. Zdaniem Spółki, analiza do odpowiedzi na pytanie wymaga również rozważenia odnośnych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z tej racji zaznaczony został także kwadrat 39 wniosku.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w świetle powyżej przedstawionego stanu faktycznego, w związku z funkcjami Banków w ramach ww. umów, to na Bankach, a nie na Emitencie, będą ciążyć obowiązki informacyjne, wynikające z przepisu art. 42c ustawy o PIT do złożenia formularza informacyjnego IFT-3/IFT-3R...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zdaniem Spółki odpowiedź jest twierdząca, na Bankach - jako płatnikach będą ciążyć ww. obowiązki informacyjne w postaci złożenia formularza informacyjnego IFT-3/IFT-3R.

Zgodnie z art. 42c Ustawy o PIT: „1. W terminie do końca miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego podmiotu wypłacającego przychody (dochody), o których mowa w ust. 5, podmiot ten jest obowiązany przesłać, sporządzone według ustalonego wzoru, imienne informacje o tych przychodach (dochodach):

1) faktycznemu albo pośredniemu odbiorcy, któremu wypłaca lub stawia do dyspozycji przychody (dochody) i który ze względu na miejsce zamieszkania lub odpowiednio siedzibę (miejsce prowadzenia działalności) podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów:

  1. w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, lub
  2. na terytoriach zależnych lub terytoriach stowarzyszonych Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Królestwa Niderlandów, z którymi Rzeczpospolita Polska zawarła umowy w sprawie opodatkowania przychodów (dochodów) z oszczędności osób fizycznych;

2) urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

2. Podmiotem wypłacającym, o którym mowa w ust. 1, jest:

1) osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która wypaca lub stawia do dyspozycji przychody (dochody), o których mowa w ust. 5, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, na rzecz faktycznego lub pośredniego odbiorcy;
2) pośredni odbiorca, mający miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który wypłaca lub stawia do dyspozycji przychody (dochody), o których mowa w ust 5, na rzecz faktycznego odbiorcy.

3. Faktycznym odbiorcą, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, jest osoba fizyczna, która osiąga przychody (dochody), o których mowa w ust. 5.

4. Pośrednim odbiorcą, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 2, jest podmiot, któremu są wypłacane lub stawiane do dyspozycji przychody (dochody), o których mowa w ust. 5, osiągane przez faktycznego odbiorcę, chyba że udokumentuje podmiotowi wypłacającemu, że:

1) jest osobą prawną inną niż spółki jawne i komandytowe utworzone według prawa Królestwa Szwecji (handelsbolag (HB) i kommanditbolag (KB) i Republiki Fińskiej (avoin yhtiö (Ay) i kommandiittiyhtiö (Ky)/öppet bolag i kommanditbolag) lub
2) jego dochody podlegają opodatkowaniu na zasadach przewidzianych dla opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej, lub
3) jest funduszem inwestycyjnym, lub
4) na podstawie wydanego przez właściwy organ zaświadczenia, jest traktowany jako fundusz inwestycyjny.

5. Imienne informacje, o których mowa w ust. 1, obejmują przychody (dochody):

1) z odsetek wypłacanych lub stawianych do dyspozycji, związanych z wierzytelnościami wszelkiego rodzaju, a w szczególności ze skarbowych papierów wartościowych, z obligacji lub skryptów dłużnych, włącznie z premiami i nagrodami mającymi związek z takimi papierami, obligacjami i skryptami dłużnymi, z wyjątkiem opłat karnych za opóźnione płatności,
2) z odsetek naliczonych lub skapitalizowanych w momencie sprzedaży, zwrotu lub umorzenia wierzytelności, o których mowa w pkt 1,
3) uzyskane z odsetek bezpośrednio lub za pośrednictwem pośredniego odbiorcy, wypłacane przez:

  1. podmioty, o których mowa w ust. 4 pkt 3 i 4,
  2. przedsiębiorstwa wspólnego inwestowania ustanowione poza terytorium Unii Europejskiej,

4) uzyskane w związku ze sprzedażą, zwrotem lub umorzeniem akcji, udziałów lub jednostek w:

  1. podmiotach, o których mowa w ust. 4 pkt 3 i 4,
  2. przedsiębiorstwach wspólnego inwestowania ustanowionych poza terytorium Unii Europejskiej

- jeżeli zainwestowały one bezpośrednio lub pośrednio przez inne podmioty lub przedsiębiorstwa, ponad 40% swoich aktywów w wierzytelności, o których mowa w pkt 1, w zakresie, w jakim przychód (dochód) ten odpowiada zyskom osiąganym bezpośrednio lub pośrednio z odsetek w rozumieniu pkt 1 i 2.

6. W przypadku, gdy podmiot wypłacający nie posiada imiennych informacji dotyczących:

1) przychodu (dochodu) uzyskanego z odsetek, o którym mowa w ust. 5 pkt 3 i 4, za przychód z odsetek uznaje się całość wypłaconej lub postawionej do dyspozycji kwoty;
2) udziału aktywów zainwestowanych w wierzytelności, akcje, udziały lub jednostki, o których mowa w ust. 5 pkt 4, uznaje się, że udział aktywów wynosi ponad 40%; jeżeli podmiot wypłacający nie jest w stanie określić kwoty przychodu uzyskanego przez faktycznego odbiorcę, uznaje się, że przychód odpowiada zyskom ze sprzedaży, zwrotu lub umorzenia akcji, udziałów lub jednostek.

7. Udział procentowy, określony w ust. 5 pkt 4 oraz ust. 6 pkt 2, od dnia 1 stycznia 2011 r. wynosi 25 %.

8. Przepisy art. 42 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.

9. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór imiennych informacji o przychodach (dochodach), o których mowa w ust. 1, wraz z objaśnieniami co do sposobu ich wypełniania, terminu i miejsca składania, w szczególności w celu umożliwienia podmiotowi wypłacającemu wskazania faktycznego lub pośredniego odbiorcy, oraz wysokości wypłacanych lub stawianych do dyspozycji przychodów (dochodów)”.

Z powyższego przepisu wynika, iż nakłada na podmioty wypłacające określone dochody (np. odsetki od obligacji) odbiorcom w innych państwach UE lub na określonych terytoriach zależnych obowiązek przesłania imiennych informacji (IFT-3/IFT-3R) faktycznemu albo pośredniemu odbiorcy oraz właściwemu urzędowi skarbowemu. Obowiązek ten został nałożony na podmiot wypłacający, który został zdefiniowany jako:

  • osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która wypłaca lub stawia do dyspozycji określone przychody (dochody), w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, na rzecz faktycznego lub pośredniego odbiorcy,
  • pośredni odbiorca, mający miejsce zamieszkania na terytorium RP, który wypłaca lub stawia do dyspozycji przedmiotowe dochody na rzecz faktycznego odbiorcy.

Stanowisko Spółki znalazło pośrednio potwierdzenie w interpretacji podatkowej z dnia 23 grudnia 2005 r. wydanej przez Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie (znak 1471/DPF/415/105/05/PP), dotyczącej obowiązku sporządzania imiennych informacji przez bank, będący agentem płatności zagranicznego funduszu inwestycyjnego. „Bank pełniąc rolę agenta płatności jest podmiotem wypłacającym lub stawiającym do dyspozycji przychody (dochody), o których mowa w art. 42c ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. jest podmiotem spełniającym definicję podmiotu wypłacającego określoną w art. 42c ust. 2 pkt 1, na którym ciąży obowiązek sporządzania informacji o wysokości przychodów (dochodów) wypłaconych lub postawionych do dyspozycji faktycznemu lub pośredniemu odbiorcy niemającemu w Polsce miejsca zamieszkania IFT-3/IFT-3R”.

Reasumując, zdaniem Spółki na Bankach jako płatnikach będą ciążyć obowiązki informacyjne w postaci złożenia formularza informacyjnego IFT-3/IFT-3R.

Ponadto Spółka w odpowiedzi na wezwanie tut. organu do doprecyzowania przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego przedstawiła swoje stanowisko, zgodnie z którym, skoro taki obowiązek ciąży na bankach, to Emitent jest od niego wolny.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Końcowo - odnosząc się do powołanej przez Spółkę interpretacji organu podatkowego - wskazać należy, iż orzeczenie to nie jest wiążące dla tutejszego organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące. W związku z tym, organy podatkowe mimo, iż w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami – nie tylko innych organów podatkowych, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego powodu, iż nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj