Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-151/11-4/IGo
z 22 kwietnia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-151/11-4/IGo
Data
2011.04.22


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
budynek
budynek
pierwsze zasiedlenie
pierwsze zasiedlenie
powierzchnia
powierzchnia
sprzedaż
sprzedaż
zwolnienia podatkowe
zwolnienia podatkowe


Istota interpretacji
Reasumując, w świetle opisanego stanu faktycznego oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa należy stwierdzić, iż dokonaną przez Wnioskodawcę transakcję zbycia części nieruchomości, czyli klatki schodowej należy traktować jako dostawę towarów, korzystającą ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10, w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług.



Wniosek ORD-IN 509 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej, przedstawione we wniosku z dnia 28.01.2011r. (data wpływu 31.01.2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 14.03.2011r. (data wpływu 17.03.2011r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 09.03.2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji sprzedaży powierzchni klatki schodowej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31.01.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji sprzedaży powierzchni klatki schodowej. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 14.03.2011r. (data wpływu 17.03.2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 09.03.2011r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Decyzją Wojewody dnia 03 sierpnia 1998r. przekształcono Zakład Opieki Zdrowotnej / wcześniejszy Wojewódzki Szpital Zespolony / w Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej.

Dnia 10.12.1977r. pomiędzy Wojewódzką Spółdzielnią Mieszkaniową, a Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym została zawarta umowa użytkowania lokalu na warunkach spółdzielczego prawa do lokalu z przeznaczeniem na przychodnię rejonową. Na jej podstawie opłacany był czynsz, media, drobne naprawy i inne. Wartość udziału w budowie budynku, w którym mieści się przychodnia została wpłacona w 1975r. w wysokości 933.000,00 - po denominacji 93,30. Wkład budowlany na ten lokal użytkowy został uzupełniony w 2003r. kwotą 9.815,04 w związku z wykonaniem indywidualnego (kompaktowego) węzła cieplnego stanowiącego modernizację w tym budynku. SPZOZ poniósł także wydatki w 2002r. na modernizację lokalu (roboty posadzkarskie, ogólnobudowlane, hydrauliczno-elektryczne, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej) w wysokości 89.576,48 z dniem 01.03.2001 r. W budynku mieszkalno-usługowym zawierającym 14 lokali mieszkalnych, Spółdzielnia Mieszkaniowa przydzieliła SPZOZ-owi jako swojemu członkowi, lokal użytkowy o powierzchni 283,97m2 mający samodzielny charakter pomieszczeń do niego przynależnych na warunkach spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu z przeznaczeniem na przychodnię lekarską. Dnia 22.04.2008r. w kancelarii notarialnej został spisany akt notarialny, w którym Spółdzielnia Mieszkaniowa zawiera umowę przeniesienia własności lokalu użytkowego o powierzchni 283,97m2 wraz z prawami do niego przynależnymi na SPZOZ, który będzie uczestniczył w wydatkach związanych z utrzymaniem lokalu, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnej. SPZOZ staje się właścicielem lokalu o powierzchni 283,97m2 w budynku spółdzielni mieszkaniowej, w którym mieści się przychodnia. Lokal składa się z pomieszczeń na parterze o powierzchni 193,02m2 oraz na piętrze o powierzchni 90,95m2. Komunikacja pomiędzy tymi kondygnacjami odbywa się wewnętrzną klatką schodową, która jest tylko i wyłącznie dla SPZOZ.

W celu zapewnienia mieszkańcom budynku bezpośredniego dostępu od strony ulicy, SPZOZ i Spółdzielnia Mieszkaniowa podpisuje w dniu 02.11.2009r. porozumienie, na mocy którego SPZOZ wyraża zgodę na udostępnienie powierzchni ok. 16,50m2 stanowiącego jego odrębną własność z przeznaczeniem na klatkę schodową czyli tzw. część wspólną nieruchomości, niezbędną dla mieszkańców budynku w zamian za pokrycie przez Spółdzielnię Mieszkaniową równowartości utraconej wartości powierzchni lokalu wyliczonej przez rzeczoznawcę majątkowego. Spółdzielnia wyraża zgodę na zapłatę dla SPZOZ za przekazaną powierzchnię użytkową lokalu na klatkę schodową niezbędną do wykonania przejścia od strony ulicy. Zbycie klatki schodowej wewnętrznej, a następnie połączenie jej z klatką schodową przynależną do wszystkich mieszkańców tego budynku oraz budowa nowego wejścia do budynku, umożliwiłaby niezależne wejście dla użytkowników budynku od ulicy oraz uzyskanie dla SPZOZ niezależnych dwóch lokali na piętrze i jednego na parterze z wejściem do nich od ogólnej klatki schodowej. Natomiast wejście do przychodni nadal pozostałoby tak jak dotychczas czyli tylko i wyłącznie dla pacjentów i personelu.

Prezydent miasta podjął decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia Spółdzielni Mieszkaniowej na przebudowę części budynku mieszkalnego wielorodzinnego według projektu budowlanego. Dnia 17.08.2010r. w kancelarii notarialnej zostaje podpisany akt notarialny, w którym jest zgoda współwłaścicieli nieruchomości na dokonanie czynności prawnych przekraczających zakres zwykłego zarządu - zmianę udziałów w nieruchomości wspólnej i pełnomocnictwa. Wpis dotyczy potrzeby dokonania zmian w budynku techniczno prawnych - przebudowy wyodrębnionego lokalu niemieszkalnego (przychodnia) poprzez dokonanie jego podziału na cztery odrębne własności lokali skutkujące zmniejszeniem części powierzchni dotychczasowego lokalu o około 20m2 i włączenie jej do nieruchomości wspólnej skutkującej zmianą udziałów w nieruchomości wspólnej. Podział dotychczasowego lokalu niemieszkalnego ma skutkować wyłączeniem trzech nowych lokali. Z dotychczasowego lokalu użytkowego - przychodnia o powierzchni 283,97m2 wyodrębniono: 1 lokal użytkowy (nadal na funkcjonowanie przychodni POZ) oraz trzy niezależne lokale przeznaczone na cele mieszkalne, które posiadają niezależną klatkę schodową i wejście od ulicy. Uzyskane z tego podziału trzy niezależne lokale przeznaczone na cele mieszkalne, SPZOZ chce udostępnić do zamieszkania kadrze medycznej, z możliwością ich sprzedaży w przyszłości.

Rzeczoznawca majątkowy dokonał wyceny wartości ciągu komunikacyjnego wewnętrznego (klatki schodowej od strony ulicy) w budynku mieszkalno-usługowym (wielorodzinnym) na kwotę netto 31.919,00, a SPZOZ zgodnie z aktem notarialnym z dnia 17.08.2010r. i zawartym porozumieniem z dnia 02.11.2009r., wystawił fakturę obciążając Spółdzielnię Mieszkaniową wartością brutto 38.941,18 (netto 31.919,00 plus podatek VAT 22% 7.022,18) za sprzedaż powierzchni klatki schodowej w lokalu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy sprzedaż powierzchni klatki schodowej winna być opodatkowana, a jeśli tak to jaką stawką podatku VAT...

Stanowisko Wnioskodawcy:

SPZOZ przez wiele lat użytkował lokal na warunkach spółdzielczego prawa do lokalu, w którym funkcjonowała przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej świadcząca tylko usługi medyczne dla pacjentów. W 2001 roku lokal ten został przydzielony SPZOZ-owi na warunkach własnościowego prawa do lokalu a od 2008 roku jest własnością Wnioskodawcy. W czasie jego użytkowania na przestrzeni tych lat SPZOZ ponosił nakłady z tytułu między innymi: wkładu budowlanego, modernizacji, napraw. Po zatwierdzeniu w roku 2010 wszelkich formalności umożliwiających sprzedaż 20m2 powierzchni lokalu użytkowego, przeznaczonych na klatkę schodową niezbędną do wykonania od strony ulicy przejścia dla mieszkańców, SPZOZ wystawił fakturę z podatkiem VAT 22 %.

W świetle obowiązującego stanu prawnego oraz na podstawie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku należy uznać stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.

Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Z treści art. 7 ust. 1 tej ustawy wynika, że dostawą towarów jest przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, (…).

Towarami, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy o VAT – obowiązującego do dnia 31 grudnia 2010 roku - są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Przez świadczenie usług – w myśl art. 8 ust. 1 ustawy - rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Ustawa o podatku od towarów i usług posługuje się w odniesieniu do dostawy towarów sformułowaniem „przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel” (art. 7 ust. 1 ustawy), a towarami w świetle tej ustawy - co do zasady - są rzeczy ruchome i budynki i budowle lub ich części (art. 2 pkt 6 ustawy). Takie zdefiniowanie terminu „dostawa towarów”, odwołując się do ekonomicznego władztwa nad rzeczą sprawia, iż przedmiotem opodatkowania może być nie tylko sprzedaż czy zamiana rzeczy jako fizycznie wyodrębnionych dóbr materialnych, ale także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu, jak również inne transakcje wywierające, z ekonomicznego punktu widzenia, podobne skutki.

Zgodnie z przepisami, podstawowa stawka podatku VAT, do końca 2010r., zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy, wynosiła 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jak stanowił natomiast ust. 2 ww. przepisu, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosiła 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 41 ust. 12 cyt. ustawy o VAT, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Jak stanowi ust. 12a powołanego przepisu, przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Stosownie natomiast do ust. 12b ww. przepisu, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

Ponadto, zgodnie z treścią § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799, ze zm.) w okresie do 31 grudnia 2010 roku stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% również w odniesieniu do:

  1. robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,
  2. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

- w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach wynika zatem, iż 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem, ale w tym drugim przypadku tylko do końca 2010 roku.

W myśl art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Analiza powyższych przepisów wykazała, iż dostawa lokali mieszkalnych – zarówno tych spełniających definicję obiektów budownictwa mieszkalnego jak i wykraczających poza taką definicję – opodatkowana była preferencyjną, tj. 7% stawką podatku od towarów i usług.

Zgodnie z zapisem art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Definicję pierwszego zasiedlenia zawiera art. 2 pkt 14 ustawy, zgodnie z którym, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Analiza powyższych przepisów wskazuje, że dla zastosowania powyższego zwolnienia od podatku istotne jest określenie, czy dostawa nie następuje w ramach pierwszego zasiedlenia. Ustawa o podatku od towarów i usług zawiera definicję legalną tego pojęcia. Wynika z niej, że pierwsze zasiedlenie występuje wówczas, gdy budynek, budowla lub ich części są wydawane pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi. Istotne jest jednak to, że musi to nastąpić w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu (np. sprzedaż, najem, dzierżawa).

Natomiast w myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ww. ustawy zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Przy czym warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat (art. 43 ust. 7a ustawy o VAT).

Ponadto, jeżeli dostawa budynków, budowli lub ich części może korzystać ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, wówczas badanie przesłanek wynikających z przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10a staje się bezzasadne.

Z treści złożonego wniosku wynika, że Wnioskodawca zawarł w 1977r. z Wojewódzką Spółdzielnią Mieszkaniową umowę użytkowania lokalu na warunkach spółdzielczego prawa do lokalu z przeznaczeniem na przychodnię rejonową. W budynku mieszkalno-usługowym zawierającym 14 lokali mieszkalnych, Spółdzielnia Mieszkaniowa przydzieliła SPZOZ-owi jako swojemu członkowi, lokal użytkowy o powierzchni 283,97m2 mający samodzielny charakter pomieszczeń do niego przynależnych na warunkach spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu z przeznaczeniem na przychodnię lekarską. Dnia 22.04.2008r. w kancelarii notarialnej został spisany akt notarialny, w którym Spółdzielnia Mieszkaniowa zawiera umowę przeniesienia własności lokalu użytkowego o powierzchni 283,97m2 wraz z prawami do niego przynależnymi na SPZOZ, który będzie uczestniczył w wydatkach związanych z utrzymaniem lokalu, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnej. SPZOZ staje się właścicielem lokalu o powierzchni 283,97m2 w budynku spółdzielni mieszkaniowej, w którym mieści się przychodnia. Lokal składa się z pomieszczeń na parterze o powierzchni 193,02m2 oraz na piętrze o powierzchni 90,95m2. Komunikacja pomiędzy tymi kondygnacjami odbywa się wewnętrzną klatką schodową, która jest tylko i wyłącznie dla SPZOZ.

W celu zapewnienia mieszkańcom budynku bezpośredniego dostępu od strony ulicy, SPZOZ i Spółdzielnia Mieszkaniowa podpisuje w dniu 02.11.2009r. porozumienie, na mocy którego SPZOZ wyraża zgodę na udostępnienie powierzchni ok. 16,50m2 stanowiącego jego odrębną własność z przeznaczeniem na klatkę schodową czyli tzw. część wspólną nieruchomości, niezbędną dla mieszkańców budynku w zamian za pokrycie przez Spółdzielnię Mieszkaniową równowartości utraconej wartości powierzchni lokalu wyliczonej przez rzeczoznawcę majątkowego. Spółdzielnia wyraża zgodę na zapłatę dla SPZOZ za przekazaną powierzchnię użytkową lokalu na klatkę schodową niezbędną do wykonania przejścia od strony ulicy. Wnioskodawca wystawił fakturę obciążając Spółdzielnię Mieszkaniową wartością brutto za sprzedaż powierzchni klatki schodowej w lokalu.

Zatem, w związku z faktem, iż dostawa wskazanej części nieruchomości tj. klatki schodowej, nie jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia, gdyż do pierwszego zasiedlenia doszło w momencie przeniesienia w 2008 roku własności lokalu użytkowego o powierzchni 283,97m2 wraz z prawami do niego przynależnymi, oraz pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynków i budowli lub ich części upłynął okres dłuższy niż 2 lata, będzie korzystała ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

Zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak przy dostawie budynków, budowli albo ich części trwale związanych z gruntem.

Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku VAT, ze zwolnienia korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony. Jeżeli natomiast dostawa budynku podlega opodatkowaniu podstawową stawką podatku VAT, to taką stawką należy opodatkować również grunt.

Reasumując, w świetle opisanego stanu faktycznego oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa należy stwierdzić, iż dokonaną przez Wnioskodawcę transakcję zbycia części nieruchomości, czyli klatki schodowej należy traktować jako dostawę towarów, korzystającą ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10, w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Należy wskazać, iż przedmiotowa interpretacja nie rozstrzyga kwestii ewentualnej korekty podatku VAT, w przypadku zastosowania błędnej stawki podatku VAT do przedmiotowej transakcji, gdyż kwestia powyższa nie była przedmiotem zapytania.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj