Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-93/11/IK
z 4 lutego 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-93/11/IK
Data
2011.02.04



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Miejsce świadczenia --> Miejsce świadczenia przy świadczeniu usług --> Miejsce świadczenia usług transportowych


Słowa kluczowe
miejsce świadczenia
miejsce świadczenia
świadczenie usług
świadczenie usług


Istota interpretacji
ustalenie miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 28 grudnia 2010 r. na postanowienie tut. organu znak: IBPP3/443-672/10/IK z dnia 21 grudnia 2010 r., stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2010 r. (data wpływu 6 września 2010 r.), uzupełnionym pismami z dnia 23 listopada 2010 r. (data wpływu 26 listopada 2010 r.), z dnia 29 listopada 2010 r. (data wpływu 9 grudnia 2010 r.) oraz z dnia 13 grudnia 2010 r. (data wpływu 22 grudnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz zastosowania stawki podatku VAT jest:

  • prawidłowe w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz osób będących podatnikami oraz osób niebędacych podatnikami, mających stałe miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu we Wspólnocie oraz zastosowania stawki podatku VAT,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz osób niebędących podatnikami mających stałe miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu poza Wspólnotą oraz zastosowania stawki podatku VAT.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2010 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismami z dnia 23 listopada 2010 r. oraz z dnia 29 listopada 2010 r. (data wpływu 9 grudnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz zastosowania stawki podatku VAT.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 13 grudnia 2010 r. (data wpływu 22 grudnia 2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 1 grudnia 2010 r. znak IBPP3/443-672/10/IK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zamierza prowadzić działalność w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, o których mowa w art. 64 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, tj. usług o podwyższonej opłacie, w szczególności tzw. „SMS” oraz „MMS”, które pozwalają użytkownikom telefonów komórkowych na korzystanie z różnorakich usług oferowanych przez Wnioskodawcę lub osoby trzecie, z którymi współpracuje Wnioskodawca. Przedmiotowe usługi o podwyższonej opłacie mogą również zawierać w swej treści kody, których użycie umożliwia korzystanie z usług osób trzecich (np. dostęp do gier internetowych).

Usługobiorcami będą podatnicy, a także podmioty niebędące podatnikami w rozumieniu przepisów art. 28a-28c ustawy o podatku od towarów i usług (dalej także: „ustawa o VAT”). Tacy usługobiorcy będą korzystali z oferowanych przez Wnioskodawcę usług w dwóch systemach płatności, tj.:

  1. abonamentowych zawierających stałą opłatę abonamentową niezależną od ilości wykorzystanych usług oraz zmienną opłatę odpowiadającą ilości faktycznie wykorzystanych usług ponad limit wynikający z abonamentu, a także
  2. tzw. „pre-paid”, w którym usługobiorca płaci z góry za możliwość korzystania z usług telekomunikacyjnych w ramach pewnego limitu odpowiadającego swoją wielkością zapłaconej kwocie tzw. „doładowania”.

Z przedmiotowych usług świadczonych przez Wnioskodawcę będzie można korzystać, z przyczyn technicznych tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Poza tym obszarem usługi takie będą świadczone przez operatorów telekomunikacyjnych z innych państw.

Wnioskodawca ma swoją siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i z tego miejsca będzie świadczył swoje usługi.

Usługi mogą być świadczone tak dla podatników, jak i podmiotów niebędących podatnikami w rozumieniu ustawy o VAT. W zakresie podatników tego podatku Wnioskodawca wskazał, że chodzi o takich usługobiorców, którzy posiadają siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania względnie stałe miejsce prowadzenia działalności w Rzeczypospolitej Polskiej, jak i takich których siedziba lub stałe miejsce zamieszkania względnie stałe miejsce prowadzenia działalności znajduje się poza Rzeczypospolitą Polską.

W uzupełnieniu z dnia 13 grudnia 2010 r. Wnioskodawca wskazał, że przedmiotowe usługi mogą być świadczone dla:

  1. miejsca siedziby usługobiorcy lub stałego miejsca zamieszkania usługobiorcy znajdującego się na terytorium kraju,
  2. miejsca siedziby usługobiorcy lub stałego miejsca zamieszkania usługobiorcy znajdującego się poza terytorium kraju,
  3. stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy znajdującego się w innym miejscu niż jego siedziba lub miejsce stałego zamieszkania, przy czym miejsce to znajduje się na terytorium kraju,
  4. stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy znajdującego się w innym miejscu niż jego siedziba lub miejsce stałego zamieszkania, przy czym miejsce to znajduje się poza terytorium kraju,
  5. miejsca, w którym usługobiorca zwykle prowadzi działalność lub w którym ma on miejsce zwykłego pobytu a miejsce to może wypadać na terytorium kraju albo poza tym terytorium.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy usługi telekomunikacyjne o podwyższonej opłacie świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz podatnika w rozumieniu art. 28a ustawy o VAT będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Rzeczypospolitej Polskiej i podatek taki, w stawce 22%, powinien być przez Wnioskodawcę naliczany...
  2. Czy usługi telekomunikacyjne o podwyższonej opłacie świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotu niebędącego podatnikiem w rozumieniu art. 28a ustawy o VAT będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Rzeczypospolitej Polskiej i podatek taki, w stawce 22%, powinien być przez Wnioskodawcę naliczany...

Zdaniem Wnioskodawcy, podatek od towarów i usług jest podatkiem o charakterze terytorialnym. Opodatkowaniu w kraju podlegają tylko te czynności, które tu faktycznie zostały wykonane, a ściślej te czynności, których miejscem świadczenia – zgodnie z ustawą o VAT – przypada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zatem to miejsce świadczenia usługi determinuje miejsce opodatkowania i to właśnie miejsce świadczenia usługi wskazuje na państwo, w którym dana czynność powinna zostać opodatkowana.

Co do pytania nr 1 – mając na uwadze powyższą zasadę oraz treść art. 28b ustawy o VAT , w przypadku świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz usługobiorców będących podatnikami w rozumieniu art. 28a tej ustawy, którzy spełniają warunki określone w art. 28b ust. 1 – 3 ustawy o VAT, usługi takie, jako świadczone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będą podlegały w Polsce opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a podatek ten wynosi 22%.

Natomiast w zakresie świadczenia przedmiotowych usług dla podatników, których siedziba, lub stałe miejsce zamieszkania względnie miejsce prowadzenia działalności znajduje się poza Rzeczypospolitą Polską miejscem świadczenia usługi jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania bądź stałe miejsce prowadzenia działalności. W tych przypadkach przedmiotowe usługi nie będą podlegały VAT w Polsce (tj. krajowy podatnik wystawia fakturę bez podatku VAT).

Co do pytania nr 2 – biorąc pod uwagę powyższe oraz treść art. 28c ustawy o VAT, usługi takie, jako świadczone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Wnioskodawca tu ma siedzibę), będą podlegały w Polsce opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług a podatek ten wynosi 22%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • prawidłowe w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz osób będących podatnikami oraz osób niebędacych podatnikami, mających stałe miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu we Wspólnocie oraz zastosowania stawki podatku VAT,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz osób niebędących podatnikami mających stałe miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu poza Wspólnotą oraz zastosowania stawki podatku VAT.

Zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Z powyższego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatne świadczenie usług, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia (określanym na podstawie przepisów ustawy) jest terytorium kraju, przez które - w myśl definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy - rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W myśl postanowień art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

W celu określenia, czy przedmiotowe usługi, które świadczy Wnioskodawca, podlegają opodatkowaniu w Polsce czy też nie, należy ustalić miejsce świadczenia tych usług.

W związku z tym, iż Wnioskodawca przedmiotowe usługi telekomunikacyjne świadczy zarówno dla podatników w rozumieniu art. 28a ustawy oraz osób niebędących podatnikami wskazać należy, że na potrzeby Rozdziału3 „Miejscem świadczenia przy świadczeniu usług” ustawy o VAT w art. 28a ustawodawca zawarł definicje podatnika, która ma zastosowanie tylko w przypadku ustalenia miejsca świadczenia usług.

W myśl art. 28a ww. ustawy o VAT, na potrzeby stosowania niniejszego rozdziału:

  1. ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:
    1. podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,
    2. osobę prawną niebędącą podatnikiem na podstawie lit. a, która jest zidentyfikowana do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;
  2. podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

Należy zauważyć, że art. 28a ustawy o VAT, obejmuje na potrzeby stosowania Rozdziału 3 pojęciem podatnika co do zasady nie tylko podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lecz również podmioty, które wykonują działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, czyli działalności zdefiniowana w innych systemach prawnych niż system podatku od towarów i usług, której definicja odpowiada tej przyjętej w polskich przepisach. Ponadto podatnikiem jest również osoba prawna, która nie wykonuje czynności, o których mowa wyżej, ale jest zidentyfikowana do celów podatku lub podatku od wartości dodanej oraz osobę na rzecz której świadczone są usługi, a która prowadzi działalność lub dokonuje czynności nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu podatkiem lub podatkiem od wartości dodanej.

W niniejszej sprawie kwestią do rozpatrzenia jest ustalenie miejsca świadczenia usług dla kontrahentów Wnioskodawcy, którzy są podatnikami w rozumieniu art. 28a ustawy o VAT oraz takich, którzy podatnikami tymi nie są.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zamierza świadczyć ze swojej siedziby, która znajduje się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi telekomunikacyjne dla podmiotów będących podatnikami oraz dla osób niebędących podatnikami. Przedmiotowe usługi świadczone z siedziby Wnioskodawcy (usługodawcy), które znajduje się w Polsce. Ze względów technicznych ze świadczonych przez Wnioskodawcę usług będzie można wyłącznie korzystać na terytorium Polski. Usługi na rzecz osób będących podatnikami świadczone będą dla:

  • miejsca siedziby usługobiorcy lub stałego miejsca zamieszkania usługobiorcy znajdującego się na terytorium kraju,
  • miejsca siedziby usługobiorcy lub stałego miejsca zamieszkania usługobiorcy znajdującego się poza terytorium kraju,
  • stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy znajdującego się w innym miejscu niż jego siedziba lub miejsce stałego zamieszkania, przy czym miejsce to znajduje się na terytorium kraju,
  • stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy znajdującego się w innym miejscu niż jego siedziba lub miejsce stałego zamieszkania, przy czym miejsce to znajduje się poza terytorium kraju,
  • miejsca, w którym usługobiorca zwykle prowadzi działalność lub w którym ma on miejsce zwykłego pobytu a miejsce to może wypadać na terytorium kraju albo poza tym terytorium.

I tak w myśl art. 28b ust. 1 ustawy o VAT, miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e, art. 28f ust. 1, art. 28g ust. 1, art. 28i, 28j i 28n.

W przypadku gdy usługi są świadczone dla stałego miejsca prowadzenia działalności podatnika, które znajduje się w innym miejscu niż jego siedziba lub stałe miejsce zamieszkania, miejscem świadczenia tych usług jest to stałe miejsce prowadzenia działalności (art. 28b ust. 2 cyt. ustawy o VAT).

Ust. 3 art. 28b stanowi, natomiast, iż przypadku gdy usługobiorca nie posiada siedziby, stałego miejsca zamieszkania lub stałego miejsca prowadzenia działalności, o którym mowa w ust. 2, miejscem świadczenia usług jest miejsce, w którym zwykle prowadzi on działalność lub w którym ma on miejsce zwykłego pobytu.

Zatem w opisanej przez Wnioskodawcę sytuacji w przypadku usług telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz osób będących podatnikami zastosowanie znajdzie ww. art. 28b ustawy o VAT. Dla ww. usług świadczonych przez Wnioskodawcę (usługodawcę) dla:

  • miejsca siedziby usługobiorcy lub stałego miejsca zamieszkania usługobiorcy znajdującego się na terytorium kraju,
  • stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy znajdującego się w innym miejscu niż jego siedziba lub miejsce stałego zamieszkania, przy czym miejsce to znajduje się na terytorium kraju,
  • miejsca, w którym usługobiorca zwykle prowadzi działalność lub w którym ma on miejsce zwykłego pobytu a miejsce to znajduje się w kraju

miejscem świadczenia tej usługi jest terytorium kraju.

Natomiast dla usług świadczonych przez Wnioskodawcę (usługodawcę) dla:

  • miejsca siedziby usługobiorcy lub stałego miejsca zamieszkania usługobiorcy znajdującego się poza terytorium kraju
  • stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej usługobiorcy znajdującego się w innym miejscu niż jego siedziba lub miejsce stałego zamieszkania, przy czym miejsce to znajduje się poza terytorium kraju,
  • miejsca, w którym usługobiorca zwykle prowadzi działalność lub w którym ma on miejsce zwykłego pobytu a miejsce to znajduje się poza terytorium kraju.

miejsce świadczenia tej usługi znajduje się poza terytorium kraju.

Mając na uwadze wyżej wskazane przepisy prawa podatkowego oraz przedstawione przez Wnioskodawcę zdarzenie przyszłe należy stwierdzić, że stanowisko Wnioskodawcy, iż mając na uwadze zasadę oraz treść art. 28b ustawy o VAT, w przypadku świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz usługobiorców będących podatnikami w rozumieniu art. 28a tej ustawy, którzy spełniają warunki określone w art. 28b ust. 1 – 3 ustawy o VAT, usługi takie, jako świadczone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy uznać za prawidłowe w sytuacji gdy przedmiotowe usługi będą świadczone dla miejsca siedziby usługobiorcy bądź stałego miejsca zamieszkania usługobiorcy znajdującego się w Polsce, bądź dla stałego miejsca prowadzenia działalności usługobiorcy znajdującego się w Polsce bądź miejsca w którym usługobiorca zwykle prowadzi działalność lub w którym ma on miejsce zwykłego pobytu, a miejsce to znajduje się w Polsce.

Również prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy w zakresie świadczenia przedmiotowych usług dla podatników, których siedziba, lub stałe miejsce zamieszkania względnie miejsce prowadzenia działalności znajduje się poza Rzeczypospolitą zgodnie z którym miejscem świadczenia usługi jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania bądź miejsce prowadzenia działalności.

Odnośnie miejsce świadczenia przedmiotowej usługi telekomunikacyjnej przez Wnioskodawcę z miejsca jego siedziby, która znajduje się w Polsce na rzecz osób niebędących podatnikami, stwierdzić należy co następuje:

Stosownie do art. 28c ust. 1 ustawy o VAT miejscem świadczenia usług na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest miejsce, w którym usługodawca posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 oraz art. 28d-28f, art. 28g ust. 2, art. 28h-28n.

Natomiast w myśl art. 28l pkt 10 ustawy o VAT, w przypadku świadczenia usług telekomunikacyjnych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, mających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce zwykłego pobytu poza terytorium Wspólnoty, miejscem świadczenia usług jest miejsce, gdzie podmioty te posiadają siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce zwykłego pobytu.

Z powyższego wynika, że miejscem świadczenia dla usług telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz konsumentów ze Wspólnoty (mających stałe miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu we Wspólnocie) świadczonych przez podmioty ze Wspólnoty ustalane jest na zasadzie ogólnej zgodnie z art. 28c ustawy.

Natomiast miejsce świadczenia usług telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz osób niebędących podatnikami z krajów trzecich ustalane jest w sposób określony w art. 28l ustawy.

W konsekwencji miejscem świadczenia usług telekomunikacyjnych świadczonych z siedziby Wnioskodawcy, która znajduje się w Polsce, na rzecz osób niebędących podatnikami, które mają miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu we Wspólnocie jest miejsce siedziby Wnioskodawcy czyli Polska. Natomiast miejscem opodatkowania przedmiotowej usługi na rzecz osób niebędących podatnikami mających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce zwykłego pobytu poza terytorium Wspólnoty jest miejsce gdzie podmioty te posiadają siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce zwykłego pobytu czyli usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz tych podmiotów nie podlegają opodatkowaniu w Polsce.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług na rzecz osób niebędących podatnikami mających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce zwykłego pobytu na terytorium Wspólnoty jest prawidłowe.

Natomiast stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług na rzecz osób niebędących podatnikami mających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce zwykłego pobytu poza terytorium Wspólnoty jest nieprawidłowe.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83. art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Dodatkowo wskazać należy, że stosownie do art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%.

Zgodnie z wyżej powołanym przepisem podstawowa stawka podatku VAT do dnia 31 grudnia 2010 r. wynosiła 22%, natomiast od dnia 1 stycznia 2011 r. wynosi 23%. Postanowienia ustawy o VAT nie przewidują szczególnych uregulowań obniżających stawkę podatku VAT bądź też zwalniających z opodatkowania, które dotyczyłyby świadczenia usług telekomunikacyjnych opisanych we wniosku.

Zatem w związku ze świadczeniem przez Wnioskodawcę ze swojej siedziby, która znajduje się w Polsce usług telekomunikacyjnych, dla których miejscem opodatkowania jest Polska stawka podatku wynosi odpowiednio 22% i 23%.

Natomiast w sytuacji gdy miejscem świadczenia przedmiotowych usług znajduje się poza terytorium Polski, wówczas do usług tych nie maja zastosowania stawki podatku VAT, określone w ustawie o podatku od towarów i usług.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za:

  • prawidłowe w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz osób będących podatnikami oraz osób niebędacych podatnikami, mających stałe miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu we Wspólnocie oraz zastosowania stawki podatku VAT,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej ustalenia miejsca świadczenia usług telekomunikacyjnych o podwyższonej opłacie na rzecz osób niebędących podatnikami mających stałe miejsce zamieszkania, siedzibę albo miejsce zwykłego pobytu poza Wspólnotą oraz zastosowania stawki podatku VAT.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj