Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-1861/10-3/AD
z 17 lutego 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-1861/10-3/AD
Data
2011.02.17


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczanie częściowe podatku oraz korekta podatku naliczonego --> Korekta kwoty podatku naliczonego

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku


Słowa kluczowe
budynek
budynek
grunt zabudowany
grunt zabudowany
grunty
grunty
korekta podatku
korekta podatku
korekta podatku naliczonego
korekta podatku naliczonego
nakłady
nakłady
nieruchomości
nieruchomości
odliczanie podatku naliczonego
odliczanie podatku naliczonego
opodatkowanie
opodatkowanie
pierwsze zasiedlenie
pierwsze zasiedlenie
podatek naliczony
podatek naliczony
podatek od towarów i usług
podatek od towarów i usług
podstawa opodatkowania
podstawa opodatkowania
sprzedaż nieruchomości
sprzedaż nieruchomości
środek trwały
środek trwały
ulepszenie
ulepszenie
ulepszenie środka trwałego
ulepszenie środka trwałego
użytkowanie wieczyste
użytkowanie wieczyste
wartość
wartość
zwolnienia podatkowe
zwolnienia podatkowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia z podatku od towarów i usług
zwolnienia z podatku od towarów i usług


Istota interpretacji
1. Jak należy opodatkować sprzedaż wyżej wymienionych nieruchomości podatkiem od towarów i usług?
2. Czy w związku ze sprzedażą przedmiotowych budynków należy skorygować odliczony VAT od nakładów poniesionych na modernizację tych budynków?
3. Jak należy opodatkować sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu nabytego aportem w zamian za udziały (bez podatku VAT) w sytuacji, gdy część nieruchomości znajdujących się na tym gruncie będzie zwolniona z opodatkowania a część będzie opodatkowana według stawki 22%?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2010 r. (data wpływu 19 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku VAT od nakładów poniesionych na modernizacje budynków – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku VAT od nakładów poniesionych na modernizację budynków.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej Spółka) prowadził działalność produkcyjną (produkcja przędzy) i handlową. W związku z nieopłacalnością dalszej produkcji przędzy podjęto decyzję o zaprzestaniu działalności produkcyjnej (30 kwietnia 2009 r.), działalność handlowa jest kontynuowana. Spółka postanowiła sprzedać budynki, budowle i prawo wieczystego użytkowania gruntu, na którym posadowione są nieruchomości. Środki trwałe, które Spółka chce sprzedać zostały nabyte aportem 24 maja 2000 r. – wkład niepieniężny na pokrycie udziałów w postaci maszyn, urządzeń, budynków, budowli i prawa wieczystego użytkowania gruntu.

Spółka zamierza dokonać sprzedaży następujących budynków:

Budynek A

  • budynek A nabyto aportem 24 maja 2000 roku za 196.900 zł (bez VAT-u);
  • do końca 2002 roku dokonano modernizacji budynku na wartość 133.455,79 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości);
  • do końca 2003 roku dokonano modernizacji budynku na wartości 5.496,08 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości);
  • 31 lipca 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 1.355,29 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości);
  • dnia 30 kwietnia 2009 roku Spółka zaprzestała działalności produkcyjnej. Budynek służący produkcji przędzy jest w ewidencji środków trwałych i nadal jest amortyzowany, ale odpisy te nie stanowią kosztu uzyskania przychodu;
  • w maju, czerwcu i lipcu 2009 roku Spółka wystawiła faktury sprzedaży (VAT 22%) dotyczące:

8 maja 2009 roku – odpadów bawełny nieczyszczonej (odpady po produkcyjne) – budynek A

10 czerwca 2009 roku – plątanka przędzy pojedynczej (odpad po produkcyjny) – budynek A

16 lipca 2009 roku – przędza (wyrób gotowy) – budynek A

24 lipca 2009 roku – przędza (wyrób gotowy) – budynek A

Budynek B

  • budynek hali B nabyto aportem 24 maja 2000 roku za 600 zł (bez VAT-u);
  • 5 grudnia 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 7.080,94 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości,);
  • budynek B jest w ewidencji środków trwałych i nadal jest wykorzystywany i amortyzowany

Budynek C

  • budynek hali C nabyto aportem 24 maja 2000 r. za 700 zł (bez VAT-u);
  • 31 lipca 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 16.259,29 zł (zakupy udokumentowane m.in. fakturami VAT – VAT odliczono w całości).

Na nakłady modernizacyjne składały się:

  • faktury VAT z okresu od maja 2002 roku do stycznia 2004 roku – na wartość netto 11.051,42 zł,
  • wynagrodzenie pracowników służb technicznych z 9 października 2003 roku – na wartość 5.207,87 zł,
  • 5 grudnia 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 5.085,73 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości),
  • budynek C jest w ewidencji środków trwałych i nadal jest wykorzystywany i amortyzowany.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku ze sprzedażą przedmiotowych budynków należy skorygować odliczony VAT od nakładów poniesionych na modernizację tych budynków...

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku budynku A nie wystąpi konieczność korekty podatku naliczonego od nakładów na modernizację, gdyż poniesiono je w roku 2002 i 2003. Natomiast ulepszenie rozpoznane w roku 2004 stanowi wydatek, który jednorazowo mógł być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, w związku, z czym także nie podlega ono obowiązkowi kilkuletniej korekty.

W przypadku budynku B, którego sprzedaż będzie zwolniona z opodatkowania VAT, należy skorygować VAT odliczony od wydatków na modernizację, która została dokonana dnia 5 grudnia 2004 r. w wysokości 7.080,94 zł. Należy zauważyć, iż w brzmieniu ustawy o VAT do dnia 31 maja 2005 r., nie występował limit wydatków w wysokości 15 tys. zł, którego przekroczenie powodowałoby konieczność korekty, zatem podlegały jej wszystkie wydatki na nabycie środków trwałych, oprócz tych, które jednorazowo mogły być rozpoznane jako koszt uzyskania przychodu.

Natomiast w odniesieniu do budynku C, także należy dokonać korekty podatku VAT od wszystkich wymienionych w stanie faktycznym nakładów poniesionych na modernizację. Z nakładów objętych koniecznością korekty należy wyłączyć wynagrodzenie pracowników służb technicznych w wysokości 5.207,87 zł, gdyż w przypadku tych wydatków nie wystąpił podatek naliczony.

Zasady korekty podatku naliczonego w sytuacji, gdy zastosowano zwolnienie z opodatkowania dla dostawy towaru, przy nabyciu, którego odliczono podatek VAT, regulują przepisy art. 91 ustawy o VAT. Powyższy przepis ma zastosowanie jedynie do towarów i usług nabytych w czasie obowiązywania wyżej wskazanej ustawy o VAT (tj. ustawy z dnia 11 marca 2004 r.).

Dlatego towary i usługi nabyte przed dniem 1 maja 2004 r. nie będą podlegały korektom opisanym w art. 91 ustawy. Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 90, poz. 756), która weszła w życie w zasadniczej swej części dnia 1 czerwca 2005 r., do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nabytych po dniu 30 kwietnia 2004 r., lecz przed dniem wejścia w życie ustawy (czyli do dnia 31 maja 2005 r.), mają zastosowanie przepisy art. 91 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu dotychczasowym.

Art. 91 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu do dnia 31 maja 2005 r. stanowił, iż w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, z wyłączeniem tych, w odniesieniu do których wydatki poniesione na ich nabycie jednorazowo mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, korekty o której mowa w ust. 1 ww. artykułu, podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat, a w przypadku nieruchomości – w ciągu 10 lat, począwszy od roku, w którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości – jednej dziesiątej, kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu. W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w odniesieniu, do których wydatki poniesione na ich nabycie jednorazowo mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów przepis art. 91 ust. 1 stosuje się odpowiednio.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Podstawową więc zasadą dla realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego jest więc związek towarów i usług, przy nabyciu których podatek został naliczony, z czynnościami opodatkowanymi.

Z opisu sprawy wynika, że Zainteresowany nabył przedmiotowe budynki bez podatku VAT. Następnie je modernizował. Część ponoszonych wydatków spełniała definicję ulepszenia w rozumieniu art. 16g ust. 13 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) dlatego też powiększała wartość środków trwałych (budynków). Jednak niektóre wydatki nie spełniały tej definicji i mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Wszystkie nakłady zostały poniesione przed rokiem 2005. Wnioskodawca wykorzystywał budynki do wykonywania czynności opodatkowanych i w związku z tym odliczał podatek naliczony przy zakupie towarów i usług, które wykorzystane były do dokonanych ulepszeń. Zainteresowany zamierza sprzedać zmodernizowane budynki. Jak wskazano w interpretacji ILPP2/443-1861/10-2/AD sprzedaż tych budynków będzie zwolniona od opodatkowania podatkiem VAT.

Biorąc powyższe pod uwagę wskazać należy, że z chwilą sprzedaży budynków korzystającej ze zwolnienia od podatku od towarów i usług nastąpi zmiana przeznaczenia, w związku z powyższym zaistnieje okoliczność zmieniająca prawo podatnika do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na ulepszenia, która rodzi obowiązek dokonania korekty odliczonego wcześniej podatku naliczonego.

Zasady i przypadki dokonywania korekty podatku naliczonego określono w art. 91 ustawy. Przepis ten jednak nie ma zastosowania w odniesieniu do przypadków określonych w art. 163 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ze wskazanego art. 163 ust. 2 wynika, iż korekta kwoty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91, za rok 2004 dotyczy okresu od dnia 1 maja do końca roku podatkowego. Do obliczenia proporcji przyjmuje się obroty osiągnięte w tym okresie. Obliczoną za ten okres proporcję stosuje się przy wyliczeniu kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu zgodnie z art. 90 w trakcie 2005 r. W stosunku do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nabytych przed dniem 1 maja 2004 r. stosuje się przepisy art. 20 ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 175.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.), podatnik dokonujący sprzedaży towarów opodatkowanych i zwolnionych od podatku obowiązany jest do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego, związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną.

Podatnik może zmniejszyć podatek należny o kwotę podatku naliczonego, związaną ze sprzedażą opodatkowaną – art. 20 ust. 2 cyt. ustawy.

Na podstawie art. 20 ust. 3 tej ustawy, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może także zmniejszyć podatek należny o taką część podatku naliczonego, która odpowiada procentowemu udziałowi wartości sprzedaży towarów opodatkowanych podatkiem w wartości sprzedaży ogółem. Przy ustalaniu wartości sprzedaży nie uwzględnia się kwot podatku.

W przypadku nabycia towarów, o których mowa w art. 21 ust. 4, procentowy udział wartości sprzedaży towarów opodatkowanych w wartości sprzedaży ogółem oblicza się na podstawie sprzedaży z ostatnich sześciu miesięcy. Przepis ust. 3 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

Podatnicy dokonujący czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1-3, w okresie krótszym niż sześć miesięcy obliczają procentowy udział zgodnie z ust. 3, przy czym po upływie sześciu miesięcy od rozpoczęcia działalności wyliczają ten udział zgodnie z ust. 4 i dokonują korekty podatku naliczonego (art. 20 ust. 5 ww. ustawy).

A zatem unormowania te nie przewidywały korekty podatku naliczonego w przypadku nabycia towarów i usług zaliczanych do środków trwałych podlegających amortyzacji (w tym również nakładów inwestycyjnych na ulepszenie środków trwałych) po okresie dłuższym niż 6 miesięcy.

Z powyższych regulacji wynika, iż obowiązek dokonywania korekty podatku naliczonego w sposób określony w art. 91 ustawy, odnosi się do tych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, które zostały nabyte po wejściu w życie ustawy z dnia 11 marca 2004 r., a więc po dniu 30 kwietnia 2004 r.

Należy również zaznaczyć, że w sytuacji, gdy nakłady inwestycyjne poczynione zostały w okresie od 1 maja 2004 r. do 31 maja 2005 r., to na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 90 poz. 756) znajduje zastosowanie przepis art. 91 ust. 2 ustawy w brzmieniu obowiązującym przed ww. zmianą ustawy o VAT.

Nadmienia się, że w okresie od 1 maja 2004 r. do 31 maja 2005 r. przepis art. 91 ust. 1 obowiązywał w następującym brzmieniu: „Po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-9, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-7, dla zakończonego roku podatkowego. Korekty tej nie dokonuje się, jeżeli kwota korekty nie przekroczy 0,01% kwoty podatku naliczonego podlegającego korekcie”.

Natomiast przepis art. 91 ust. 2 ustawy, brzmiał: „W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, z wyłączeniem tych, w odniesieniu do których wydatki poniesione na ich nabycie jednorazowo mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, korekty, o której mowa w ust. 1, podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat, a w przypadku nieruchomości – w ciągu 10 lat, począwszy od roku, w którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości – jednej dziesiątej, kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu. W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w odniesieniu do których wydatki poniesione na ich nabycie jednorazowo mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio”.

Przy czym, stosownie do art. 16d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników majątku, o których mowa w art. 16a i 16b, których wartość początkowa określona zgodnie z art. 16g nie przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania.

Z opisu sprawy wynika, że Spółka dokonała modernizacji następujących budynków:

Budynek A

  • do końca 2002 roku dokonano modernizacji budynku na wartość 133.455,79 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości);
  • do końca 2003 roku dokonano modernizacji budynku na wartości 5.496,08 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości);
  • 31 lipca 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 1.355,29 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości);

Budynek służący produkcji przędzy jest w ewidencji środków trwałych i nadal jest amortyzowany, ale odpisy te nie stanowią kosztu uzyskania przychodu;

Budynek B

  • 5 grudnia 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 7.080,94 zł (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości,).

Budynek B jest w ewidencji środków trwałych i nadal jest wykorzystywany i amortyzowany.

Budynek C

  • 31 lipca 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 16.259,29 zł (zakupy udokumentowane m.in. fakturami VAT – VAT odliczono w całości).

Na nakłady modernizacyjne składały się:

  • faktury VAT z okresu od maja 2002 roku do stycznia 2004 roku – na wartość netto 11.051,42 zł,
  • wynagrodzenie pracowników służb technicznych z 9 października 2003 roku – na wartość 5.207,87 zł,
  • 5 grudnia 2004 roku dokonano modernizacji budynku (OT) na wartość 5.085,73 roku (zakupy udokumentowane fakturami VAT – VAT odliczono w całości).

Budynek C jest w ewidencji środków trwałych i nadal jest wykorzystywany i amortyzowany.

Biorąc pod uwagę przywołane przepisy oraz opis sprawy należy stwierdzić, że w nakłady modernizacyjne w budynku A dokonane w latach 2002-2003 nie będą podlegały obowiązkowi korekty, natomiast te dokonane 31 lipca 2004 r. podlegały obowiązkowi korekty na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 maja 2005 r. Z kolei nakłady poniesione na modernizację budynków B i C będą podlegały obowiązkowi korekty zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 maja 2005 r. za wyjątkiem nakładów na wynagrodzenia pracowników służb technicznych, gdyż jak zaznaczył Wnioskodawca w przypadku tych wydatków nie wystąpił podatek naliczony.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wniosek w zakresie zdarzenia przyszłego dotyczącego opodatkowania sprzedaży nieruchomości oraz prawa wieczystego użytkowania gruntu został rozstrzygnięty pismem z dnia 17 lutego 2011 r. nr ILPP2/443-1861/10-2/AD.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj