Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-484/10-6/JW
z 29 października 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-484/10-6/JW
Data
2010.10.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
stawka preferencyjna podatku
stawki podatku
wyroby medyczne


Istota interpretacji
Stawka podatku dla dostawy towarów wymienionych w pozycji 101 załącznika nr 3 do ustawy.



Wniosek ORD-IN 479 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm. ) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29.06.2010r. (data wpływu 05.07.2010r.), uzupełnione pismem z dnia 14.09.2010 r. (data wpływu 15.09.2010 r.) nadesłanym w odpowiedzi na wezwanie z dnia 02.09.2010 r. sygn. IPPP2/443-484/10-2/JW oraz uzupełnione pismem z dnia 12.10.2010 r. (data wpływu 18.10.2010 r.) nadesłanym w odpowiedzi na wezwanie z dnia 30.09.2010 r. sygn. IPPP2/443-484/10-4/JW, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 05.07.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi sprzedaż hurtową i detaliczną bardzo szerokiego asortymentu wyrobów, głównie medycznych. W ramach oferowanego przez Wnioskodawcę asortymentu, sprzedaje lub potencjalnie zamierza wprowadzić do sprzedaży wyroby, które zostały zakwalifikowane do następujących kodów PKWiU:

33.10.17-35.00 -Sztuczne stawy i inne elementy montowane w czasie zabiegów chirurgicznych,

33.10.17-39.10 - Aparaty ortopedyczne,

33.10.17-39.20 - Gorsety, kołnierze, pasy i sznurówki ortopedyczne,

33.10.17-39.30 - Kule i laski inwalidzkie,

33.10.17-39.50 - Obuwie i wkładki ortopedyczne wykonywane na miarę,

33.10 17-39.90 - Szyny (łuski) i pozostały sprzęt stosowany przy złamaniach,

33.10.17-53.00 - Zęby sztuczne z tworzyw sztucznych,

33.10.17-55.00 - Zęby sztuczne z innych materiałów,

33.10.17-59.10 - Protezy dentystyczne z metali szlachetnych (z wyjątkiem sztucznych zębów),

33.10.17-59.90 - Protezy dentystyczne pozostałe (z wyjątkiem sztucznych zębów),

33.10.17-90.10 - Protezy oczu,

33.10.17-90.20 - Namiastki naczyń krwionośnych,

33.10.17-90.30 - Protezy kończyn dolnych,

33.10.17-90.40 - Protezy kończyn górnych,

33.10.17-90.90 - Protezy innych części ciała, pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane.

Dla wyrobów zakwalifikowanych do następujących kodów PKWiU:

33.10.17-35.00-Sztuczne stawy i inne elementy montowane w czasie zabiegów chirurgicznych,

33.10.17-39.10 - Aparaty ortopedyczne,

33.10.17-39.20 - Gorsety, kołnierze, pasy i sznurówki ortopedyczne,

33.10.17-39.30 - Kule i laski inwalidzkie,

33.10.17-39.50 - Obuwie i wkładki ortopedyczne wykonywane na miarę,

33.10.17-39.90 - Szyny (łuski) i pozostały sprzęt stosowany przy złamaniach,

33.10.17-90.10 - Protezy oczu,

33.10.17-90.20 - Namiastki naczyń krwionośnych,

33.10.17-90.30 - Protezy kończyn dolnych,

33.10.17-90.40 - Protezy kończyn górnych,

33.10.17-90.90 - Protezy innych części ciała, pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane

Wnioskodawca stosuje przy sprzedaży i zamierza stosować (dla wyrobów, których wprowadzenie do sprzedaży dopiero planuje) stawkę VAT 7% na podstawie załącznika 3, pozycji 101, ustawy o podatku od towarów i usług.

Natomiast dla wyrobów zakwalifikowanych do kodów PKWiU:

33.10.17-53.00 - Zęby sztuczne z tworzyw sztucznych,

33.10.17-55.00 - Zęby sztuczne z innych materiałów,

33.10.17-59.10 - Protezy dentystyczne z metali szlachetnych (z wyjątkiem sztucznych zębów),

33.10.17-59.90 - Protezy dentystyczne pozostałe (z wyjątkiem sztucznych zębów),

Wnioskodawca zamierza stosować stawkę VAT 22%, chyba, że zastosowanie stawki VAT 7% wynikać będzie z innej podstawy prawnej (stawkę VAT 7% zastosuje, jeżeli dany wyrób posiadający jeden z 4 powyższych kodów PKWiU będzie wyrobem medycznym).

Ustawa z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów usług (Dz. U. nr 54 poz. 535 ze zm.) w załączniku 3, pozycji 101, ustala stawkę VAT 7% dla następujących wyrobów:

ex 33.10.17 - Sztuczne stawy; przyrządy, aparaty i protezy ortopedyczne; sztuczne zęby; protezy dentystyczne; protezy innych części ciała, gdzie indziej nie sklasyfikowane - z wyłączeniem sztucznych zębów i protez dentystycznych.

W przepisie przywoływane jest jedynie 6 pierwszych cyfr z 10-cio cyfrowego kodu PKWiU 1997, a przedrostek ex oznacza, iż występują pewne wykluczenia.

W piśmie z dnia 14.09.2010 r., stanowiącym uzupełnienie do złożonego wniosku Strona, w odpowiedzi na pytanie: czy Wnioskodawca będzie dokonywał dostawy protez dentystycznych lub sztucznych zębów jako dentysta lub technik dentystyczny, Wnioskodawca wskazał, iż nie dokonuje, ani też nie będzie dokonywał dostaw protez dentystycznych lub sztucznych zębów. Dodatkowo Strona nadmienia, iż firma Wnioskodawcy nie ma statusu gabinetu dentystycznego i nie może występować jako „dentysta lub technik dentystyczny”.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy postępowanie polegające na zastosowaniu przez Wnioskodawcę stawki VAT 7% na podstawie załącznika 3, pozycji 101, ustawy o podatku od towarów i usług dla wyrobów zakwalifikowanych do następujących kodów PKWiU:

33.10.17-35.00-Sztuczne stawy i inne elementy montowane w czasie zabiegów chirurgicznych,

33.10.17-39.10 - Aparaty ortopedyczne,

33.10.17-39.20 - Gorsety, kołnierze, pasy i sznurówki ortopedyczne,

33.10.17-39.30 - Kule i laski inwalidzkie,

33.10.17-39.50 - Obuwie i wkładki ortopedyczne wykonywane na miarę,

33.10.17-39.90 - Szyny (łuski) i pozostały sprzęt stosowany przy złamaniach,

33.10.17-90.10 - Protezy oczu,

33.10.17-90.20 - Namiastki naczyń krwionośnych,

33.10.17-90.30 - Protezy kończyn dolnych,

33.10.17-90.40 - Protezy kończyn górnych,

33.10.17-90.90 - Protezy innych części ciała, pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane,

jest prawidłowe...

  1. Czy dla wyrobów zakwalifikowanych do kodów PKWiU:

33.10.17-53.00 - Zęby sztuczne z tworzyw sztucznych,

33.10.17-55.00 - Zęby sztuczne z innych materiałów,

33.10.17-59.10 - Protezy dentystyczne z metali szlachetnych (z wyjątkiem sztucznych zębów),

33.10.17-59.90 - Protezy dentystyczne pozostałe (z wyjątkiem sztucznych zębów),

należy stosować stawkę VAT 22%, chyba, że zastosowanie w tym przypadku stawki VAT 7% wynikać będzie z innej podstawy prawnej...

Zdaniem Wnioskodawcy dla wyrobów zakwalifikowanych do kodów PKWiU:

33.10.17-35.00-Sztuczne stawy i inne elementy montowane w czasie zabiegów chirurgicznych,

33.10.17-39.10 - Aparaty ortopedyczne,

33.10.17-39.20 - Gorsety, kołnierze, pasy i sznurówki ortopedyczne,

33.10.17-39.30 - Kule i laski inwalidzkie,

33.10.17-39.50 - Obuwie i wkładki ortopedyczne wykonywane na miarę,

33.10.17-39.90 - Szyny (łuski) i pozostały sprzęt stosowany przy złamaniach,

33.10.17-90.10 - Protezy oczu,

33.10.17-90.20 - Namiastki naczyń krwionośnych,

33.10.17-90.30 - Protezy kończyn dolnych,

33.10.17-90.40 - Protezy kończyn górnych,

33.10.17-90.90 - Protezy innych części ciała, pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane,

prawidłowym jest/będzie stosowanie przez Wnioskodawcę stawki VAT 7% przy sprzedaży na podstawie załącznika 3, pozycji 101, ustawy o podatku od towarów i usług.

Natomiast dla wyrobów zakwalifikowanych do kodów PKWiU:

33.10.17-53.00 - Zęby sztuczne z tworzyw sztucznych,

33.10.17-55.00 - Zęby sztuczne z innych materiałów,

33.10.17-59.10 - Protezy dentystyczne z metali szlachetnych (z wyjątkiem sztucznych zębów),

33.10.17-59.90 - Protezy dentystyczne pozostałe (z wyjątkiem sztucznych zębów),

należy stosować stawkę VAT 22%, chyba, że zastosowanie w tym przypadku stawki VAT 7% wynikać będzie z innej podstawy prawnej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z unormowaniem zawartym w art. 2 pkt 6 ustawy o VAT pod pojęciem towarów rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…) - art. 7 ust. 1 ustawy o VAT. Natomiast przez świadczenie usług rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7(…).

Usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119 (art. 8 ust. 3 ustawy o VAT).

W tym miejscu należy zaznaczyć, że na podstawie § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.), do dnia 31 grudnia 2010 r., do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 ze zm.).

Podkreślić należy, iż zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22% (…), przy czym ustawodawca od tej reguły ustanowił pewne wyjątki. I tak, zgodnie z ust. 2 ww. artykułu, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Załącznik nr 3 do ustawy obejmuje listę towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%. W pozycji 101 zostały wymienione sztuczne stawy; przyrządy, aparaty i protezy ortopedyczne; sztuczne zęby; protezy dentystyczne; protezy innych części ciała, gdzie indziej niesklasyfikowane - z wyłączeniem sztucznych zębów i protez dentystycznych, sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU ex 33.10.17, gdzie ex - dotyczy tylko danego wyrobu/usługi z danego grupowania.

Użycie w załączniku danej grupy „ex” oznacza, że stawka podatku odnosi się tylko do danego wyrobu/usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki podatku VAT tylko do wyrobów/usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce nazwa towaru lub usługi. Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT lub zwolnienie dotyczy wyłącznie danego towaru lub usługi z danego grupowania.

Powyższy zapis oznacza, iż sztuczne zęby i protezy dentystyczne zostały wyłączone z opodatkowania obniżoną do 7% stawką podatku od towarów i usług. W konsekwencji, dostawa sztucznych zębów i protez dentystycznych podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 22%.

W tym miejscu należy jednak zauważyć, iż zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, w związku z poz. 106 załącznika nr 3 do tej ustawy, z 7% stawki podatku korzystają - bez względu na symbol PKWiU - wyroby medyczne w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika.

Kwalifikacja wyrobu do kategorii wyrobów medycznych dokonana musi być na gruncie przepisów innych niż regulacje wynikające z ustawy o podatku od towarów i usług. Przepisy przywoływanej ustawy, nie zawierają bowiem unormowań dotyczących zasad klasyfikacji danego towaru do wyrobu medycznego. Powyższe zasady dotyczące klasyfikacji i kwalifikacji wyrobów medycznych określone zostały w przepisach ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 93, poz. 896 ze zm.) obowiązującej do dnia 17 września 2010r.

W oparciu o art. 15 ustawy o wyrobach medycznych, klasyfikację i kwalifikację wyrobu medycznego przeprowadza wytwórca. Z przepisu art. 3 ust. 1 pkt 17 tej ustawy wynika, iż wyrobem medycznym jest narzędzie, przyrząd, aparat, sprzęt, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, włączając oprogramowanie niezbędnie do właściwego stosowania wyrobu, przeznaczone przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

  1. diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu chorób,
  2. diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania urazów lub upośledzeń,
  3. badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznej lub prowadzenia procesu fizjologicznego,
  4. regulacji poczęć

- który nie osiąga swojego zasadniczego zamierzonego działania w ciele lub na ciele ludzkim środkami farmakologicznymi, immunologicznymi lub metabolicznymi, lecz którego działanie może być przez nie wspomagane.

Z dniem 18 września 2010 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (DZ.U. Nr 107 poz. 679). Z przepisu art. 2 ust. 1 pkt 38 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych wynika, iż wyrobem medycznym jest narzędzie, przyrząd, urządzenie, oprogramowanie, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, w tym z oprogramowaniem przeznaczonym przez jego wytwórcę do używania specjalnie w celach diagnostycznych lub terapeutycznych i niezbędnym do jego właściwego stosowania, przeznaczony przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

  1. diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu choroby,
  2. diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania skutków urazu lub upośledzenia,
  3. badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznej lub procesu fizjologicznego,
  4. regulacji poczęć

- których zasadnicze zamierzone działanie w ciele lub na ciele ludzkim nie jest osiągane w wyniku zastosowania środków farmakologicznych, immunologicznych lub metabolicznych, lecz których działanie może być wspomagane takimi środkami;

Odnosząc treść powołanych przepisów dotyczących ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o wyrobach medycznych stwierdzić należy, iż zastosowanie stawki 7% na podstawie poz. 106 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, uzależnione jest od uznania towaru za wyrób medyczny w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych oraz dopuszczenia go do obrotu na terytorium Polski.

Ponadto przepisem art. 43 ust. 1 pkt 14 ww. ustawy o VAT, zwalnia się od podatku świadczenie usług przez techników dentystycznych w ramach wykonywania ich zawodu, jak również dostawę protez dentystycznych lub sztucznych zębów przez dentystów oraz techników dentystycznych.

Jak wynika z przedstawionego opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży hurtowej i detalicznej bardzo szerokiego asortymentu wyrobów, głównie medycznych. W ramach oferowanego przez Wnioskodawcę asortymentu, sprzedaje lub potencjalnie zamierza wprowadzić do sprzedaży wyroby, które zostały zakwalifikowane do następujących kodów PKWiU:

33.10.17-35.00 -Sztuczne stawy i inne elementy montowane w czasie zabiegów chirurgicznych,

33.10.17-39.10 - Aparaty ortopedyczne,

33.10.17-39.20 - Gorsety, kołnierze, pasy i sznurówki ortopedyczne,

33.10.17-39.30 - Kule i laski inwalidzkie,

33.10.17-39.50 - Obuwie i wkładki ortopedyczne wykonywane na miarę,

33.10 17-39.90 - Szyny (łuski) i pozostały sprzęt stosowany przy złamaniach,

33.10.17-53.00 - Zęby sztuczne z tworzyw sztucznych,

33.10.17-55.00 - Zęby sztuczne z innych materiałów,

33.10.17-59.10 - Protezy dentystyczne z metali szlachetnych (z wyjątkiem sztucznych zębów),

33.10.17-59.90 - Protezy dentystyczne pozostałe (z wyjątkiem sztucznych zębów),

33.10.17-90.10 - Protezy oczu,

33.10.17-90.20 - Namiastki naczyń krwionośnych,

33.10.17-90.30 - Protezy kończyn dolnych,

33.10.17-90.40 - Protezy kończyn górnych,

33.10.17-90.90 - Protezy innych części ciała, pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane.

Dodatkowo Wnioskodawca nadmienił, iż nie dokonuje, ani też nie będzie dokonywał dostaw protez dentystycznych i sztucznych zębów jako dentysta lub technik dentystyczny. Ponadto Strona stwierdza, że firma Wnioskodawcy nie ma statusu gabinetu dentystycznego i nie może występować jako „dentysta lub technik dentystyczny”.

Biorąc pod uwagę powyższe uregulowania prawne oraz przedstawiony stan faktyczny i zdarzenie przyszłe, stwierdzić należy, że towary sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU ex 33.10.17 wymienione w opisanym we wniosku stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym mieszczą się w załączniku nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), w poz. 101, zatem dostawa tych towarów podlega opodatkowaniu podatkiem VAT według preferencyjnej stawki podatkowej 7%, zgodnie z art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 101 zał. nr 3 do ustawy o VAT. Natomiast, towary sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 33.10.17-53.00 - Zęby sztuczne z tworzyw sztucznych, 33.10.17-55.00 - Zęby sztuczne z innych materiałów, 33.10.17-59.10 - Protezy dentystyczne z metali szlachetnych (z wyjątkiem sztucznych zębów), 33.10.17-59.90 - Protezy dentystyczne pozostałe (z wyjątkiem sztucznych zębów) są wyłączone z poz. 101 złącznika nr 3 do ustawy o VAT. Zatem przedmiotowe dostawy towarów podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w/g stawki podstawowej, w wysokości 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT. Jeśli, jednak Wnioskodawca będzie dokonywał dostaw sztucznych zębów z tworzyw sztucznych, sztucznych zębów z innych materiałów oraz protez dentystycznych z metali szlachetnych (z wyjątkiem sztucznych zębów), protez dentystycznych pozostałe (z wyjątkiem sztucznych zębów) będących wyrobami medycznymi w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, dopuszczonymi do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, to ich dostawa podlegać będzie opodatkowaniu według stawki VAT w wysokości 7%, zgodnie z poz. 106 załącznika nr 3 do ustawy o VAT. Nie ma w przedmiotowej sprawie zastosowania zwolnienie z opodatkowania, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 14 ustawy o VAT, gdyż jak podał Wnioskodawca, nie dokonuje, ani też nie będzie dokonywał dostaw protez dentystycznych i sztucznych zębów jako dentysta lub technik dentystyczny, ponieważ firma Wnioskodawcy nie ma statusu gabinetu dentystycznego i nie występuje jako „dentysta lub technik dentystyczny”.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności przedstawionej przez Stronę klasyfikacji statystycznej. Zasadą jest bowiem, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Do zaklasyfikowania danego towaru bądź usługi do odpowiedniego grupowania nie są kompetentne organy podatkowe. Uprawnionym w tym zakresie jest Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi. Odpowiedzialnym za prawidłową klasyfikację jest podmiot dokonujący dostawy lub świadczący usługę i to jego obciążają wszelkie konsekwencje z tego tytułu.

Również analiza przepisów ww. ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych, nie mieści się w zakresie określonym przez art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną), w związku z powyższym, w kompetencji Ministra Finansów nie leży dokonywanie oceny, czy wyroby będące przedmiotem wniosku spełniają, zawartą w ustawie o wyrobach medycznych, definicję wyrobu medycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj