Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-221/11/BJ
z 3 czerwca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/1/415-221/11/BJ
Data
2011.06.03


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
pomoc bezzwrotna
programy
Unia Europejska (Wspólnota Europejska)
wynagrodzenia
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy w związku z bezpośrednią realizacją projektu badawczego w ramach 6 Ramowego Programu Unii Europejskiej na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wnioskodawczyni może korzystać ze zwolnienia podatku dochodowego? Jeśli tak, to czy może wnioskować o zwrot wpłaconej już zaliczki na podatek dochodowy za 2010r. zgodnie z otrzymanym rozliczeniem PIT-11 od pracodawcy?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2011r. (data wpływu do tut. Biura – 03 marca 2011r.), uzupełnionym w dniu 06 maja 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskanych w związku z bezpośrednią realizacją projektu w ramach 6 Programu Ramowego Unii Europejskiej oraz możliwości uzyskania zwrotu wpłaconych zaliczek na podatek za 2010r. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03 marca 2011r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m. in. w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskanych w związku z bezpośrednią realizacją projektu w ramach 6 Programu Ramowego Unii Europejskiej oraz możliwości uzyskania zwrotu wpłaconych zaliczek na podatek za 2010r.

Z uwagi na braki formalne wniosku, pismem z dnia 20 kwietnia 2011r. Znak: IBPB II/1/415-221/11/BJ, IBPB II/1/415-222/11/BJ wezwano wnioskodawczynię do jego uzupełnienia. Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 06 maja 2011r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Dnia 21 czerwca 2010r. wnioskodawczyni została zatrudniona na Uniwersytecie na podstawie umowy o pracę przy realizacji 6 Ramowego projektu badawczego Unii Europejskiej … na stanowisku specjalista naukowo-techniczny (pełny etat). Pierwsza umowa została zawarta na okres próbny, tj. od 21 czerwca do 31 sierpnia 2010r. a kolejna od 01 września 2010r. do 31 maja 2012r. (termin zakończenia projektu). Od początku jej zatrudnienia na Uniwersytecie wynagrodzenie wnioskodawczyni wraz z kosztami pracodawcy jest pokrywane ze środków ww. projektu (zgodnie z treścią umowy o pracę). Jest to obecnie jedyne miejsce pracy wnioskodawczyni. Celem projektu … (o numerze: …, którego pełna nazwa w języku angielskim i polskim brzmi: … /…) jest wykorzystanie odnawialnej (geotermalnej) energii dla obszarów mieszkalnych na terenach byłej eksploatacji górniczej węgla kamiennego w celu poprawy sprawności cieplnej budynków mieszkalnych, a tym samym zmniejszenia kosztów zużycia energii i przede wszystkim zmniejszenie zanieczyszczeń atmosferycznych powodowanych przez niską emisję gazów i pyłów. Jednocześnie projekt … zakłada podjęcie wszelkich starań, mających na celu utrzymanie konkurencyjnej ceny za wysoką jakość energii dostarczanej do odbiorcy. W projekcie … partnerami są miasto H. w Holandii, gdzie nowa ekologiczna instalacja już funkcjonuje oraz Z. w Słowenii, a gminami współpracującymi jest B. w Bułgarii oraz C. w Polsce. Oprócz władz lokalnych w projekcie partnerami są m.in. przedstawiciele Uniwersytetu z Luizjany, Instytutu Geologicznego Bułgarskiej …, Wydziału … Uniwersytetu gdzie obecnie wnioskodawczyni pracuje, Spółka … S.A., czy holenderskiej firmy konsultingowej … z M. (Holandia). Pełna lista partnerów znajduje się w umowie konsorcjum.

Zadaniem polskiej części projektu jest zaprezentowanie możliwości zagospodarowania lokalnych zasobów energii geotermalnej, pochodzącej z wód dołowych nieczynnych kopalń węgla kamiennego. Obszar badań pilotażowych obejmuje tereny byłej Kopalni Węgla Kamiennego S. w C. oraz kopalń sąsiednich. Na podstawie wszelkich danych (kartograficznych, geologicznych, hydrologicznych, górniczych oraz analiz chemicznych wód kopalnianych) tworzony jest model hydrologiczno-geotermiczny przy zastosowaniu systemu GIS (System Informacji Geograficznej). Jest to model potencjalnej eksploatacji energii geotermalnej, w szczególności energii odnawialnej występującej w zrobach zlikwidowanych kopalń. Zadanie to, przy którym wnioskodawczyni obecnie pracuje, jest jednym z głównych założeń polskiej części projektu … .

W piśmie z dnia 01 maja 2011r. (data wpływu 06 maja 2011r.), stanowiącym uzupełnienie wniosku, wnioskodawczyni poinformowała, iż środki finansowe na realizację projektu badawczego … zostały przyznane Uniwersytetowi (pracodawcy wnioskodawczyni) na podstawie kontraktu … zawartego pomiędzy Wspólnotą Europejską reprezentowaną przez Komisję Europejską oraz C. R. I. B. V., M., Holandia - koordynatorem konsorcjum projektowego, do którego Uniwersytet, reprezentowany przez Prorektora … przystąpił poprzez podpisanie formularza A kontraktu. Art. 1 kontraktu wymienia Uniwersytet jako „wykonawcę" (contractora) projektu i członka konsorcjum projektowego.

Wnioskodawczyni wskazała, iż źródłem finansowania projektu (w tym wynagrodzeń) są środki z 6 Programu Ramowego Badań i Rozwoju Technicznego Unii Europejskiej, który jest finansowany przez Komisję Europejską. 6 Program Ramowy uchwalony został decyzją nr 1513/2002/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 27 czerwca 2002 roku dotyczącą szóstego programu ramowego Wspólnoty Europejskiej w dziedzinie badań, rozwoju technologicznego i demonstracji, przyczyniającego się do utworzenia Europejskiej Przestrzeni Badawczej i Innowacji (2002-2006).

Środki finansowe na realizację ww. projektu są przekazywane przez Komisję Europejską na wyodrębniony rachunek bankowy Uniwersytetu za pośrednictwem koordynatora projektu, który zgodnie z art. 8 Kontraktu jest podmiotem upoważnionym do rozdzielania środków finansowych: „Wkład finansowy Wspólnoty na rzecz projektu wypłacany jest koordynatorowi występującemu w imieniu wykonawców zgodnie z następującymi postanowieniami:

  1. Konsorcjum ustala podział poszczególnych transzy wkładu finansowego Wspólnoty pomiędzy wykonawców zgodnie z niniejszym kontraktem i odpowiednimi postanowieniami umowy konsorcjum.
  2. Wypłata wkładu finansowego Wspólnoty na rzecz koordynatora zwalnia Komisję z obowiązku dokonywania tej wypłaty na rzecz wykonawców.
  3. Koordynator rozdziela wkład finansowy Wspólnoty bez nieuzasadnionej zwłoki".

Uniwersytet jest wymieniony w art. 1 kontraktu jako członek konsorcjum projektowego i posiada status „wykonawcy" (contractora) projektu bezpośrednio realizującego cel projektu: zgodnie z art. 1 ust. 3 kontraktu „Konsorcjum realizuje prace określone w Aneksie I do niniejszego kontraktu („projektu")".

Rola Uniwersytetu w projekcie nie ma więc charakteru podwykonawcy wykonującego określone czynności na rzecz bezpośredniego wykonawcy (beneficjenta środków UE), gdyż:

  1. wymieniony w kontrakcie jako „wykonawca" jest jednym z beneficjentów projektu,
  2. jako członek konsorcjum jest jednym z bezpośrednich realizatorów prac projektowych.

Prace projektu Uniwersytet realizuje poprzez swoich pracowników. Pobierając wynagrodzenie ze środków ww. projektu wnioskodawczyni jest zatrudniona przez Uniwersytet - beneficjenta (wykonawcę) projektu, na podstawie umowy o pracę na pełny etat w celu bezpośredniej realizacji czynności i prac o charakterze merytorycznym związanych z realizacją celu projektu, na które przeznaczone są środki unijne. Wynagrodzenie za te prace (czynności określone w umowie o pracę i udokumentowane kartami czasu pracy) wypłacane jest ze środków zagranicznej, bezzwrotnej pomocy (środki Unii Europejskiej) zgromadzonych na wyodrębnionym rachunku Uniwersytetu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w związku z bezpośrednią realizacją projektu badawczego w ramach 6 Ramowego Programu Unii Europejskiej na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wnioskodawczyni może korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego... Jeśli tak to:

  1. Czy może wnioskować o zwrot wpłaconej już zaliczki na podatek dochodowy za 2010r. zgodnie z otrzymanym rozliczeniem PIT-11 od pracodawcy (dotyczy stanu faktycznego)... oraz
  2. Czy może wnioskować o zwrot zaliczki na podatek dochodowy za pozostały okres realizacji projektu (dotyczy okresu od 01 stycznia 2010r. /zapewne winno być od 01 stycznia 2011r./ do końca realizacji projektu) – dotyczy zdarzenia przyszłego...

Wnioskodawczyni wskazuje, iż zgodnie z wymogami Komisji Europejskiej pracując przy realizacji projektu … w ramach 6 Ramowego Programu Unii Europejskiej jest rozliczana na podstawie miesięcznych kart pracy wypełnianych przez nią, które zawierają wszelkie informacje świadczące o bezpośredniej realizacji celów programowych projektu. Wynagrodzenie, które jest wypłacane wnioskodawczyni pochodzi ze środków projektu - co jest wyraźnie podkreślone na zawartych z nią umowach o pracę. Jednocześnie okres jej zatrudnienia kończy się z dniem 30 maja 2012r., tj. końcem realizacji projektu.

Zatem wynagrodzenie, które jest wypłacane wnioskodawczyni w związku z bezpośrednią realizacją projektu badawczego w ramach 6 Ramowego Programu Unii Europejskiej, powinno być zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ zostały spełnione następujące przesłanki:

  • dochody pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe łub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
  • podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.

W opinii wnioskodawczyni, przesłankami warunkującymi przedmiotowe zwolnienie jest zagraniczne pochodzenie i bezzwrotny charakter środków finansowych, z których jest wynagradzana oraz bezpośrednia realizacja celu programu finansowanego z wyżej określonych środków zagranicznej bezzwrotnej pomocy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie zaznacza się, iż niniejsza interpretacja indywidualna stanowi pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego w kwestii zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskanych w związku z bezpośrednią realizacją projektu w ramach 6 Programu Ramowego Unii Europejskiej oraz możliwości uzyskania zwrotu wpłaconych zaliczek na podatek za 2010r. W zakresie zdarzenia przyszłego objętego zapytaniem, zgodnie z wnioskiem wnioskodawczyni, wydano odrębną interpretację Znak: IBPB II/1/415-222/11/BJ.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010r. nr 51, poz. 307 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

  1. pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
  2. podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W związku z powyższym, warunkiem skorzystania ze zwolnienia dochodów od podatku na podstawie powyższego przepisu musi być spełnienie łącznie obu przesłanek, tj.:

  1. bezzwrotna pomoc musi pochodzić od podmiotów wskazanych w ww. przepisie, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy i zostać przekazana na podstawie, o której mowa w tym przepisie,
  2. podatnik musi bezpośrednio realizować cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.

Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy jest zwolnieniem o charakterze przedmiotowym, gdyż związane jest z przychodem ze środków pomocowych płynących z zagranicy. Przesłankami warunkującymi przedmiotowe zwolnienie jest zagraniczne pochodzenie i bezzwrotny charakter środków finansowych, z których podatnik jest wynagradzany oraz ustalenie podmiotu, któremu przyznano pomoc zagraniczną i który bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy.

Powyższe oznacza, że niedopełnienie któregokolwiek z warunków uniemożliwia skorzystanie ze zwolnienia.

Jak wynika z wniosku, dnia 21 czerwca 2010r. wnioskodawczyni została zatrudniona na Uniwersytecie na podstawie umowy o pracę przy realizacji projektu badawczego prowadzonego w ramach 6 Ramowego Programu Unii Europejskiej … na stanowisku specjalista naukowo-techniczny. Pierwsza umowa została zawarta na okres próbny, tj. od 21 czerwca do 31 sierpnia 2010r. a kolejna od 01 września 2010r. do 31 maja 2012r. (termin zakończenia projektu). Od początku jej zatrudnienia na Uniwersytecie wynagrodzenie wnioskodawczyni wraz z kosztami pracodawcy jest pokrywane ze środków ww. projektu (zgodnie z treścią umowy o pracę).

Środki finansowe na realizację projektu badawczego zostały przyznane Uniwersytetowi na podstawie kontraktu zawartego pomiędzy Wspólnotą Europejską reprezentowaną przez Komisję Europejską oraz C. R. I. B. V., M., Holandia - koordynatorem konsorcjum projektowego. Rola Uniwersytetu w projekcie nie ma charakteru podwykonawcy wykonującego określone czynności na rzecz bezpośredniego wykonawcy (beneficjenta środków UE), gdyż:

  1. wymieniony w kontrakcie jako „wykonawca" jest jednym z beneficjentów projektu,
  2. jako członek konsorcjum jest jednym z bezpośrednich realizatorów prac projektowych.

Źródłem finansowania projektu (w tym wynagrodzeń) są środki z 6 Programu Ramowego Badań i Rozwoju Technicznego Unii Europejskiej, który jest finansowany przez Komisję Europejską. Wynagrodzenie za te prace (czynności określone w umowie o pracę i udokumentowane kartami czasu pracy) wypłacane jest ze środków zagranicznej, bezzwrotnej pomocy (środki Unii Europejskiej) zgromadzonych na wyodrębnionym rachunku Uniwersytetu.

Decyzją Nr 1513/2002/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. u. WE L. 232/1 z 29 sierpnia 2002r.) przyjęto - na lata 2002-2006 – 6 Program Ramowy w dziedzinie badań, rozwoju technologicznego i demonstracji, przyczyniający się do utworzenia Europejskiej Przestrzeni Badawczej i innowacji. 6 Program Ramowy jest trzecią największą linią budżetową w wydatkach Unii Europejskiej i jej głównym instrumentem, służącym do finansowania badań w Europie. Jego celem jest rozwój społeczności naukowej, wspieranie prac naukowych i technicznych prowadzonych w ramach ponadnarodowej współpracy w dziedzinie badań, zwłaszcza pomiędzy przemysłem a szkołami wyższymi oraz tworzenie sieci doskonałości.

Dysponentem środków pomocowych i jednocześnie podmiotem upoważnionym do ich rozdziału jest Komisja Europejska, natomiast, jak wynika z informacji zawartych we wniosku, środki finansowe na realizację ww. projektu są przekazywane przez Komisję Europejską na wyodrębniony rachunek bankowy Uniwersytetu za pośrednictwem koordynatora projektu, który zgodnie z art. 8 kontraktu jest podmiotem upoważnionym do rozdzielania środków finansowych.

Powołany na wstępie przepis art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wymaga, aby dochody otrzymane przez podatnika pochodziły ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z innymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.

Dla oceny - czy wynagrodzenie za pracę wykonaną przez wnioskodawczynię, jako osobę zatrudnioną do realizacji określonych zadań (prac) w ramach projektu 6 Programu Ramowego korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym – znaczenie ma więc m.in. ustalenie źródła ich finansowania.

Z wniosku wynika, iż wynagrodzenie wnioskodawczyni za czynności określone w umowie o pracę i udokumentowane kartami czasu pracy wypłacane jest ze środków zagranicznej, bezzwrotnej pomocy (środki Unii Europejskiej) zgromadzonych na wyodrębnionym rachunku Uniwersytetu.

Zatem, jeżeli - jak wskazano we wniosku - w dniu dokonywania wypłaty, wynagrodzenie wnioskodawczyni było finansowane bezpośrednio ze środków przekazanych przez Komisję Europejską na wyodrębniony rachunek to wówczas korzysta ono ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w części finansowanej ze środków Komisji Europejskiej, pod warunkiem jednakże, że wnioskodawczyni bezpośrednio realizowała cel programu.

Podkreślenia wymaga, że w sytuacji gdy wynagrodzenie to nie było finansowane bezpośrednio ze środków programu ramowego badań przekazanych przez Komisję Europejską, tylko było np. wypłacane ze środków Uniwersytetu a następnie nastąpiła refundacja ze środków Komisji Europejskiej, wynagrodzenie to nie spełnia warunków do zwolnienia go z podatku dochodowego. W takiej sytuacji Uniwersytet (płatnik) miał obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od tych wypłat. Bez znaczenia pozostaje fakt, że w okresie późniejszym nastąpiła refundacja poniesionych kosztów ze środków programów ramowych badań.

Jak wynika z powyższego przepisu, drugą z okoliczności mających wpływ na zastosowanie zwolnienia przedmiotowego jest charakter czynności wykonywanych przez podatnika. Tylko bowiem wynagrodzenia za czynności i prace o charakterze merytorycznym, czyli związane bezpośrednio z realizacją celu projektu mogą być zwolnione z podatku w tej części, w jakiej zostały sfinansowane ze środków pomocowych. Ustalenie natomiast, czy w konkretnym przypadku dochody danego podatnika objęte są powyższym zwolnieniem wymaga analizy postanowień szeregu aktów, począwszy od umowy przyznającej bezzwrotne środki pomocowe, a skończywszy na umowie, na podstawie której podatnik otrzymuje dochody np. ze stosunku pracy.

Tutejszy organ w ramach postępowania o wydanie interpretacji indywidualnej nie ocenia jaki charakter mają czynności wykonywane przez wnioskodawczynię tylko opiera się na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. To na wnioskodawczyni – jako stronie wywodzącej z danej okoliczności skutki prawne w postaci możliwości zastosowania do otrzymywanych przychodów zwolnienia przedmiotowego, będzie spoczywał obowiązek udowodnienia – w ewentualnym postępowaniu podatkowym – że bezpośrednio realizowała cele programu objętego pomocą.

Wnioskodawczyni wskazała we wniosku, iż pobierając wynagrodzenie ze środków ww. projektu jest zatrudniona przez Uniwersytet - beneficjenta (wykonawcę) projektu, na podstawie umowy o pracę na pełny etat w celu bezpośredniej realizacji czynności i prac o charakterze merytorycznym związanych z realizacją celu projektu, na które przeznaczone są środki unijne.

W związku z powyższym należy uznać, że w przedmiotowej sytuacji wypełniona została druga z przesłanek wskazanych w przepisie podatkowym.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, iż wynagrodzenie wnioskodawczyni z tytułu umowy o pracę w okresie od 21 czerwca 2010r. do 31 grudnia 2010r. z tytułu bezpośredniej realizacji projektu w ramach 6 Ramowego Unii Europejskiej korzysta ze zwolnienia przedmiotowego jedynie w sytuacji spełnienia obu przesłanek wskazanych w tym przepisie.

Wobec powyższego, jeżeli wynagrodzenie wnioskodawczyni w ww. okresie spełnia warunki, o których mowa powyżej, to może ona złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku za 2010r.

Wobec powyższego, stanowisko wnioskodawczyni należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Do wniosku wnioskodawczyni dołączyła dokumenty. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny (weryfikacji); jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawczynię oraz jej stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj