Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-1445/12/UH
z 27 lutego 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2012r. (data wpływu 31 grudnia 2012r.) uzupełnionym pismem z dnia 6 lutego 2013r. (data wpływu 12 lutego 2013r.) oraz pismem z dnia 20 lutego 2013r. (data wpływu 22 lutego 2013r) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu związanych z realizacją projektu pn.: „..” – jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu związanych z realizacją projektu pn.: „…”. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 lutego 2013r. (data wpływu 12 lutego 2013r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak: IBPP3/443-1445/12/UH z dnia 1 lutego 2013r. oraz pismem z dnia 20 lutego 2013r. (data wpływu 22 lutego 2013r).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego:

Uniwersytet jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT zgodnie z art. 96 ustawy o VAT. Uniwersytet jako państwowa szkoła wyższa działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2005r. Nr 164, poz. 1365 ze zm.). W działalności uczelni można wyodrębnić zarówno czynności związane z działalnością niepodlegającą opodatkowaniu, zwolnioną, jak i opodatkowaną. Działalność statutowa Uniwersytetu, niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, to głównie zadania dydaktyczne i niezależna działalność naukowo- badawcza, które finansowane są z dotacji. Odpłatna działalność Uniwersytetu to przede wszystkim usługi edukacyjne korzystające ze zwolnienia z podatku VAT (zajęcia na studiach niestacjonarnych, studiach podyplomowych itp.).

Działalność opodatkowana podatkiem VAT polega głównie na wynajmie lokali, świadczeniu usług promocyjnych na rzecz sponsorów, sprzedaży książek i usług noclegowych. Proporcja wyliczona zgodnie z zasadami zawartymi w art. 90 ustawy o VAT, na podstawie obrotu osiągniętego w 2011r. wynosi 10%.

Uniwersytet uzyskał z programu Unii Europejskiej … dofinansowanie na realizację projektu pn.: „…”. W ramach projektu zorganizowany zostanie krótki cykl zajęć dydaktycznych (kurs intensywny) przygotowany przez nauczycieli akademickich z uczelni uczestniczących w projekcie dla grupy studentów tych uczelni wyższych. Kurs intensywny będzie obejmował:

  • 10 dni zajęć dydaktycznych (minimalnie 6 godzin zajęć każdego dnia), oraz
  • program socjalno-kulturowy (wycieczki, spotkania integracyjne itp.) w trakcie weekendu.

W projekcie, oprócz koordynatora projektu, którym jest Uniwersytet, udział weźmie 10 zagranicznych uczelni partnerskich m.in. z …. W projekcie planowany jest udział 66 studentów (w tym 60 z uczelni zagranicznych) oraz 22 nauczycieli akademickich (w tym 20 z uczelni zagranicznych).

Bezpośrednimi beneficjentami projektu są uczestnicy kursu tj. studenci studiów magisterskich specjalności zarządzania, studiów biznesowych, IT, marketingu itp. z uczelni biorących udział w projekcie.

Kurs odbędzie się na terenie Uniwersytetu w dniach od 23 lutego 2012r. do 8 marca 2013r. Za kwalifikowane w projekcie uznaje się koszty poniesione w okresie od 1 września 2012r. do 15 maja 2013r.

Przewidywane koszty związane z realizacją projektu można przyporządkować do poniższych grup:

  • koszty organizacji kursu intensywnego,
  • koszty podróży uczestniczących w kursie nauczycieli i studentów uczelni partnerskich,
  • koszty utrzymania uczestniczących w kursie nauczycieli i studentów uczelni partnerskich.

Głównym źródłem finansowania kursu intensywnego …są środki z programu Unii Europejskiej …. Koszty związane z organizacją kursu zostaną pokryte również z wpłat studentów uczestniczących. Uniwersytet uzyska również wsparcie finansowe na organizację kursu intensywnego na podstawie umowy reklamowej. W ramach umowy reklamowej, o której mowa powyżej, Uniwersytet zobowiąże się do:

  • przyznania Reklamodawcy statusu partnera strategicznego,
  • umieszczenia nazwy i loga Reklamodawcy na wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych projektu, także tych wysyłanych do partnerów zagranicznych,
  • umieszczenia informacji o wsparciu wydarzenia przez Reklamodawcę na stronie internetowej projektu oraz Uniwersytetu,
  • umieszczenia materiałów reklamowych Reklamodawcy w pomieszczeniach wykorzystywanych przez Uniwersytet w projekcie,
  • przeprowadzenia badań produktowych wśród uczestników projektu,
  • przeprowadzenia dla wybranej grupy pracowników krótkiego szkolenia w charakterze updateu z obecnych trendów na rynku,
  • przeprowadzenia szkolenia dla pracowników firmy z zakresu budowania relacji z klientami i aktywizacji sprzedaży.

W ramach projektu Uniwersytet będzie wykonywał zarówno czynności dające prawo do odliczenia. jak i czynności niedające takiego prawa. Wpłaty uczestników kursu intensywnego, wydarzenia o charakterze edukacyjnym, będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania. Z kolei usługi świadczone na podstawie umowy reklamowej będą opodatkowane stawką podstawową podatku VAT.

W uzupełnieniu opisu zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazał, iż kurs intensywny, który zostanie przeprowadzony w ramach projektu na Uniwersytecie, będzie miał charakter edukacyjny. W związku z powyższym usługi świadczone na rzecz bezpośrednich beneficjentów projektu, którymi są uczestnicy kursu, będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania. Jednym ze źródeł finansowania projektu będą środki pozyskane od Reklamodawcy, któremu przyznano statut partnera strategicznego. Tym samym, w związku z realizowanym projektem, Uniwersytet będzie świadczył również usługi opodatkowane (usługi reklamowe) związane z realizacją zobowiązań wynikających z podpisanej umowy z Reklamodawcą.

Realizując projekt Uniwersytet nie ma możliwości bezpośredniego i obiektywnego przyporządkowania dokonywanych zakupów do poszczególnych rodzajów działalności tj. działalności zwolnionej i opodatkowanej.

W fakturach dokumentujących nabywane na potrzeby realizacji projektu towary usługi jako nabywca będzie wskazany Uniwersytet.

Wskaźnik proporcji wyliczony zgodnie z zasadami zawartymi w art. 90 ustawy o VAT, na podstawie obrotu osiągniętego w 2012r. nie uległ zmianie w stosunku do wskaźnika wyliczonego na podstawie obrotu osiągniętego w 2011r. wynosi 10%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Uniwersytetowi będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego wynikające z faktur zakupu związanych z realizacją projektu „…” (akronim: …)?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Stosownie do zapisu art. 86 ust 1 ustawy o VAT podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W myśl art. 90 ust 1 ustawy o VAT podatnik, który dokonuje zakupu towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje jest obowiązany do określenia kwot podatku naliczonego związanych z wykonywaniem czynności opodatkowanych. W przypadku, gdy podatnik nie ma możliwości wyodrębnienia kwot o których mowa powyżej, należy zastosować zasadę proporcjonalnego odliczania podatku VAT, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy.

Zorganizowany na Uniwersytecie kurs intensywny będzie zdarzeniem o charakterze dydaktycznym, zwolnionym z podatku VAT. W ramach projektu … Uniwersytet będzie świadczył również usługi opodatkowane podatkiem od towarów i usług (usługi reklamowe) związane z realizacją zobowiązań wynikających z umowy zawartej z Reklamodawcą. Naszym zdaniem, z uwagi na brak możliwości bezpośredniego i obiektywnego wyodrębnienia kwot podatku VAT związanych z wykonywaniem w ramach projektu … czynności dających prawo do odliczenia oraz czynności niedających takiego prawa, Uczelni będzie przysługiwało częściowe prawo do odliczenia podatku VAT z faktur zakupu związanych z realizacją projektu, zgodnie z art. 90 ust 2 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r., Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług, z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Z powołanych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

W przypadku, gdy podatnik dokonuje zakupów związanych zarówno z czynnościami w związku, z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i z czynnościami w związku, z którymi takie prawo nie przysługuje, zastosowanie znajdą przepisy art. 90 ustawy.

Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, to zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

W myśl natomiast art. 90 ust. 3 ustawy, proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

W świetle art. 90 ust. 4 ustawy, proporcję, o której mowa w ust. 3 określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej.

Podatnicy, którzy w poprzednim roku podatkowym nie osiągnęli obrotu, o którym mowa w ust. 3, lub u których obrót ten w poprzednim roku podatkowym był niższy niż 30 000 zł, do obliczenia kwoty podatku naliczonego podlegającej odliczeniu od kwoty podatku należnego przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo, według prognozy uzgodnionej z naczelnikiem urzędu skarbowego, w formie protokołu. Przepis ten stosuje się również, gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu, o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna (art. 90 ust. 8 ustawy).

Stosownie natomiast do zapisu art. 90 ust. 10 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

  • przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 500 zł – podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;
  • nie przekroczyła 2% – podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.

Zatem, dokonując analizy cyt. wyżej przepisów stwierdzić należy, iż na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy, występuje obowiązek wyodrębnienia podatku naliczonego związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami w związku z którymi takie prawo nie przysługuje.

Natomiast w sytuacji, gdy nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot podatku związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do proporcjonalnego rozliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy.

Z treści wniosku wynika, iż Uniwersytet, będący czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT, jest koordynatorem projektu pn.: „…”. W ramach tego projektu zorganizowany zostanie na terenie Uniwersytetu w dniach od 23 lutego 2012r. do 8 marca 2013r. krótki cykl zajęć dydaktycznych (kurs intensywny) przygotowany przez nauczycieli akademickich z uczelni uczestniczących w projekcie dla grupy studentów tych uczelni wyższych. Kurs intensywny będzie obejmował: 10 dni zajęć dydaktycznych (minimalnie 6 godzin zajęć każdego dnia) oraz program socjalno-kulturowy (wycieczki, spotkania integracyjne itp.) w trakcie weekendu.

W projekcie, oprócz koordynatora projektu, udział weźmie 10 zagranicznych uczelni partnerskich m.in. z …. W projekcie planowany jest udział 66 studentów (w tym 60 z uczelni zagranicznych) oraz 22 nauczycieli akademickich (w tym 20 z uczelni zagranicznych). Bezpośrednimi beneficjentami projektu są uczestnicy kursu tj. studenci studiów magisterskich specjalności zarządzania, studiów biznesowych, IT, marketingu itp. z uczelni biorących udział w projekcie.

W związku z realizacją ww. projektu zostaną poniesione koszty organizacji kursu intensywnego, koszty podróży uczestniczących w kursie nauczycieli i studentów uczelni partnerskich, oraz koszty utrzymania uczestniczących w kursie nauczycieli i studentów uczelni partnerskich.

Źródłami finansowania kursu intensywnego są środki pochodzące z programu Unii Europejskiej … z wpłat studentów uczestniczących a także z umowy reklamowej. W ramach umowy reklamowej, Uniwersytet zobowiąże się do przyznania Reklamodawcy statusu partnera strategicznego umieszczenia nazwy i loga Reklamodawcy na wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych projektu, także tych wysyłanych do partnerów zagranicznych, umieszczenia informacji o wsparciu wydarzenia przez Reklamodawcę na stronie internetowej projektu oraz Uniwersytetu, umieszczenia materiałów reklamowych Reklamodawcy w pomieszczeniach wykorzystywanych przez Uniwersytet w projekcie, przeprowadzenia badań produktowych wśród uczestników projektu, przeprowadzenia dla wybranej grupy pracowników krótkiego szkolenia w charakterze updateu z obecnych trendów na rynku oraz przeprowadzenia szkolenia dla pracowników firmy z zakresu budowania relacji z klientami i aktywizacji sprzedaży.

W ramach projektu Uniwersytet będzie wykonywał zarówno czynności dające prawo do odliczenia. jak i czynności niedające takiego prawa. Wpłaty uczestników kursu intensywnego, wydarzenia o charakterze edukacyjnym, będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania. Z kolei usługi świadczone na podstawie umowy reklamowej będą opodatkowane stawką podstawową podatku VAT.

Kurs intensywny, przeprowadzony w ramach ww. projektu, będzie miał charakter edukacyjny. W związku z powyższym usługi świadczone na rzecz uczestników kursu, będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania natomiast usługi reklamowe świadczone w ramach realizowanego projektu będą opodatkowane podatkiem VAT.

Uniwersytet nie ma możliwości bezpośredniego i obiektywnego przyporządkowania dokonywanych zakupów do poszczególnych rodzajów działalności tj. działalności zwolnionej i opodatkowanej. Proporcja wyliczona zgodnie z zasadami zawartymi w art. 90 ustawy o VAT, na podstawie obrotu osiągniętego w 2011r. wynosi 10% oraz w 2012r. wynosi również 10%.

W fakturach dokumentujących nabywane na potrzeby realizacji projektu towary usługi jako nabywca będzie wskazany Uniwersytet.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o VAT, obowiązkiem Wnioskodawcy w pierwszej kolejności jest przypisanie konkretnych wydatków do określonych rodzajów sprzedaży, z którymi wydatki te są związane. Wnioskodawca ma zatem obowiązek odrębnego określenia, czy podatek wynikający z otrzymanych faktur związany będzie z czynnościami opodatkowanymi czy też zwolnionymi, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji.

Jeżeli dokonanie bezpośredniej alokacji nie jest możliwe, czyli w przypadku gdy dokonane zakupy służą obu rodzajom działalności, podatnik może odliczyć tylko tę część podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom dającym prawo do odliczenia. A zatem zasada proporcjonalnego odliczania podatku ma zastosowanie do tej kategorii zakupów, których nie da się jednoznacznie przypisać do konkretnego rodzaju sprzedaży, czyli „zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną”.

Wnioskodawca wskazał, że w ramach realizacji projektu będzie wykonywał czynności opodatkowane podatkiem VAT oraz zwolnione od podatku. Jednocześnie Wnioskodawca nie ma możliwości bezpośredniego i obiektywnego przyporządkowania dokonywanych zakupów do poszczególnych rodzajów działalności tj. działalności zwolnionej i opodatkowanej.

Zatem Wnioskodawca ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu w części w jakiej zakupy te są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zgodnie z obliczoną proporcją na podstawie art. 90 ust. 2 ustawy o VAT.

W konsekwencji, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Tut. organ zauważa, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga w zakresie prawidłowości zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług edukacyjnych, bowiem nie było to przedmiotem wniosku. Wydając przedmiotową interpretację tut. organ oparł się na opisie zdarzenia przyszłego, w którym jednoznacznie wskazano, iż wpłaty uczestników kursu intensywnego, wydarzenia o charakterze edukacyjnym, będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego i nie było przedmiotem oceny.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.) Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj