Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB2/415-370/11/IB
z 1 lipca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPB2/415-370/11/IB
Data
2011.07.01



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Dochody opodatkowane ryczałtem

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Zryczałtowane zaliczki


Słowa kluczowe
działalność wykonywana osobiście
konkursy
nagrody w konkursach
płatnik
zryczałtowany podatek dochodowy
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
1. Czy nagrody uzyskane przez osoby krajowe a także osoby zagraniczne z tytułu wygranych w opisanych wyżej konkursach z dziedziny kultury, nie emitowanych przez środki masowego przekazu, których wartość u osób fizycznych nie przekracza kwoty 760 zł są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tak w przypadku osób nie posiadających statusu twórcy, artysty (amatorów) jak i w przypadku status taki posiadający - artyści, twórcy?
2. Czy nagrody uzyskane przez osoby krajowe a także osoby zagraniczne z tytułu wygranych w wyżej wskazanych konkursach, których wartość u osób fizycznych przekracza kwotę 760 zł w całości są opodatkowane podatkiem dochodowym w wysokości 10% w oparciu o art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tak w przypadku amatorów jak i artystów, twórców?
3. Czy w przypadku otrzymania nagrody przez wieloosobowy zespół krajowy lub zagraniczny pokwitowanej w imieniu zespołu przez kierownika zespołu z dołączeniem listy członków zespołu, ustala się podatek w zależności od wysokości nagrody przypadającej na każdą osobę w zespole na zasadach wyżej opisanych?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2011 r. (data wpływu 5 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród w konkursach - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 5 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania nagród w konkursach.


We wniosku tym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest samorządową instytucją kultury. Jego statutowym celem jest upowszechnianie kultury, a w tym organizowanie imprez, koncertów, festiwali, prelekcji, konkursów. Wszystkie konkursy będą dotyczyły dziedziny kultury zmierzając do promowania i pielęgnowania dziedzictwa narodowego, tradycji i kultury. Każdy konkurs przeprowadzony będzie w oparciu o regulamin, w którym Wnioskodawca, jako organizator, określi warunki uczestnictwa, zasady przyznawania nagród itp.

W konkursach z dziedziny kultury i sztuki mogą uczestniczyć osoby krajowe, a także osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne lub rzeczowe o różnej wartości.

Większość konkursów będzie kierowana tylko do amatorów, osób chętnych z wyłączeniem osób posiadających przygotowanie zawodowe do prowadzenia działalności w dziedzinie kultury i sztuki czy prowadzących taką działalność.

Część konkursów kierowana będzie również do określonego kręgu osób posiadających status artysty, twórcy. W konkursach przewidywany jest udział także wieloosobowych zespołów śpiewaczych, tanecznych itp. Konkursy te nie będą emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu. Wysokość nagród będzie różna, czasami przekraczać będzie kwotę 760 zł, a czasami będzie od niej niższa.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy nagrody uzyskane przez osoby krajowe a także osoby zagraniczne z tytułu wygranych w opisanych wyżej konkursach z dziedziny kultury, nie emitowanych przez środki masowego przekazu, których wartość u osób fizycznych nie przekracza kwoty 760 zł są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tak w przypadku osób nie posiadających statusu twórcy, artysty (amatorów) jak i w przypadku status taki posiadający - artyści, twórcy...
  2. Czy nagrody uzyskane przez osoby krajowe a także osoby zagraniczne z tytułu wygranych w wyżej wskazanych konkursach, których wartość u osób fizycznych przekracza kwotę 760 zł w całości są opodatkowane podatkiem dochodowym w wysokości 10% w oparciu o art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tak w przypadku amatorów jak i artystów, twórców...
  3. Czy w przypadku otrzymania nagrody przez wieloosobowy zespół krajowy lub zagraniczny pokwitowanej w imieniu zespołu przez kierownika zespołu z dołączeniem listy członków zespołu, ustala się podatek w zależności od wysokości nagrody przypadającej na każdą osobę w zespole na zasadach wyżej opisanych...


Zdaniem Wnioskodawcy nagrody uzyskane przez osoby krajowe, a także osoby zagraniczne z tytułu wygranych w konkursach z dziedziny kultury nie emitowanych przez środki masowego przekazu, których wartość od osób fizycznych nie przekracza kwoty 760 zł są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zwolnienie to dotyczy nagród uzyskiwanych przez artystów "zawodowców" jak i pozostałych osób - amatorów, a także przez wieloosobowy zespół, kiedy nagrodę kwituje kierownik w imieniu zespołu, do pokwitowania załączona jest lista członków zespołu, a wartość nagrody przypadająca na członka zespołu (podzielona na ilość osób w zespole) nie przekracza kwoty 760 zł. Przepis bowiem wyłącza to zwolnienie wyłącznie w stosunku do nagród związanych ze sprzedażą premiową otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności

Natomiast w przypadku nagród o wartości przekraczającej 760 zł to opodatkowanie powinno wynosić 10% zgodnie z treścią przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy pdof. Zdaniem Wnioskodawcy dotyczy to zarówno nagród uzyskiwanych przez artystów czy twórców, jak i przez inne osoby zarówno z kraju jak i zagranicy (a także członków wieloosobowego zespołu w przypadku kiedy wartość nagrody podzielona na ilość osób w zespole przewyższa kwotę 760 zł)

W ocenie Wnioskodawcy przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ma również zastosowanie do przychodów zwycięzców konkursów zajmujących się twórczością artystyczną lub mających przygotowanie zawodowe do prowadzenia działalności w dziedzinie kultury i sztuki. Przepis art. 13 pkt 2 ww. ustawy zalicza do przychodów z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, naukowej, literackiej, oświatowej i publicystycznej przychody z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki. Natomiast art. 30 ust. 1 pkt 2 tej ustawy mówi wyraźnie o przychodach z tytułu wygranych w konkursach, nie wyłączając wygranych w konkursach z dziedziny kultury i sztuki otrzymanych przez osoby

mające miejsce zamieszkania w kraju jak i poza terytorium Polski. Powinien być on traktowany jako przepis szczególny w stosunku do art. 13 pkt 2 ustawy, wyjątek od określonej w nim zasady. Zdaniem Wnioskodawcy nie zachodzą przesłanki do objęcia nagród w konkursach opodatkowaniem z art. 13 pkt 2 ww. ustawy w stosunku, do których należałoby stosować koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 3 lub 4.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.


W myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Zgodnie z art. 3 ust. 2a ww. ustawy osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).


Zgodnie z art. 3 ust. 2b ustawy, za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się w szczególności dochody (przychody) z:


  1. pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
  2. działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
  3. działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  4. położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości, w tym ze sprzedaży takiej nieruchomości.


Stosownie do treści art. 4a ww. ustawy przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Zasada ograniczonego obowiązku podatkowego stanowi, że Polska, na terytorium której znajduje się źródło uzyskiwania przychodów, ma suwerenne prawo do opodatkowania podmiotów nie będących jej rezydentami podatkowymi w zakresie dochodów uzyskiwanych z takiego źródła. Podmioty podlegające ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce zobowiązane są do opodatkowania jedynie tych dochodów, których źródło położone jest na terytorium Polski i nie są w Polsce opodatkowane z tytułu dochodów, których źródło jest położone za granicą. Warunkiem posiadania w Polsce statusu podmiotu o ograniczonym obowiązku podatkowym jest brak miejsca zamieszkania na terytorium Polski.

Przytoczony przepis nakłada ograniczony obowiązek podatkowy na osoby fizyczne, które nie mają w Polsce miejsca zamieszkania.

W zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku Wnioskodawca jako organizator przekazuje nagrody pieniężne lub rzeczowe osobom posiadającym w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy oraz osobom posiadającym w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy z tytułu uczestnictwa w konkursach z dziedziny kultury i sztuki.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęć konkurs oraz nagroda, wobec czego w celu ich określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast nagroda to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

W myśl art. 13 pkt 2 ustawy za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.

Przy omawianiu konkursów o charakterze przedmiotowym należy wyróżnić co do zasady dwie reguły opodatkowania przychodów w nich uzyskanych.

Pierwsza z nich dotyczy przychodów uzyskanych z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, traktowanych jako przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej o których mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W stosunku do tego rodzaju przychodów stosuje się co do zasady 20% stawkę kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 4 ww. ustawy) i podlegają one łączeniu z pozostałymi przychodami uzyskanymi przez podatnika w roku podatkowym. Od tak obliczonego dochodu pobiera się – zgodnie z treścią art. 41 ust. 1 ww. ustawy - zaliczkę na podatek dochodowy przy zastosowaniu najniższej stawki podatkowej określonej w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy.

Przepis art. 13 pkt 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ma więc zastosowanie do przychodów z działalności wykonywanej osobiście - m.in. do przychodów z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej w tym (przychodów) z tytułu udziału w konkursach z dziedziny (...) kultury i sztuki, co oznacza, że ustawodawca obejmuje tym przepisem wszystkie przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, a więc i przychody z wygranych w konkursach i z tytułu udziału w nich.

Natomiast druga reguła opodatkowania przychodów uzyskiwanych z tytułu udziału w konkursach zawarta została w treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, z której wynika, iż od dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy nie ma zastosowania do przychodów zwycięzców konkursów z dziedziny kultury i sztuki, którzy posiadają status artysty lub twórcy i uzyskują przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej.

Przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania przez podatnika jego miejsca zamieszkania dla celów podatkowych certyfikatem rezydencji (art. 30 ust. 9 ustawy).

Z treści art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy wynika zaś, iż wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Uwzględniając powyższe, jeżeli nagrody w dziedzinie kultury i sztuki uzyskają rezydenci (w tym członkowie wieloosobowych zespołów śpiewaczych, tanecznych itp.) posiadający status artysty, twórcy w tej dziedzinie, to osiągają przychody, o których mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W stosunku do tego rodzaju przychodów, z uwzględnieniem art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, stosuje się co do zasady 20% stawkę kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 4 ww. ustawy). Od obliczonego dochodu pobiera się – zgodnie z treścią art. 41 ust. 1 ww. ustawy - zaliczkę na podatek dochodowy przy zastosowaniu najniższej stawki podatkowej określonej w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy.

Jeżeli zaś nagrody uzyskają rezydenci (w tym członkowie wieloosobowych zespołów śpiewaczych, tanecznych itp.), którzy nie zajmują się osobiście wykonywaniem działalności artystycznej (twórczej), w tej dziedzinie, w której przyznawane są nagrody (nie posiadają statusu twórcy, artysty w tej dziedzinie) wówczas znajdzie zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 2, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 ustawy. W przypadku zatem nagród o wartości przekraczającej 760 zł Wnioskodawca jest obowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od całej wartości nagrody – stosownie do art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zasady opodatkowania w Polsce przychodów z tytułu udziału w konkursach uzyskanych przez nierezydentów reguluje, oprócz omówionego powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, także art. 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a (tj. osoby posiadającej na terytorium RP ograniczony obowiązek podatkowy) przychodów z działalności określonej w art. 13 pkt 2 i 6-9 oraz z odsetek innych niż wymienione w art. 30a ust. 1, z praw autorskich lub z praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, handlowego lub naukowego, w tym także środka transportu, oraz za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how) - pobiera się w formie ryczałtu w wysokości 20% przychodu.

Jednocześnie w myśl art. 29 ust. 2 ww. ustawy przepisy te stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

Wobec powyższego należy stwierdzić, iż jeśli nagrody w dziedzinie kultury i sztuki uzyskają nierezydenci (w tym członkowie wieloosobowych zespołów śpiewaczych, tanecznych itp.) posiadający status artysty, twórcy w tej dziedzinie, to znajdzie zastosowanie, co do zasady, art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy.

Jeśli zaś nagrody uzyskają nierezydenci (w tym członkowie wieloosobowych zespołów śpiewaczych, tanecznych itp.), którzy nie zajmują się osobiście wykonywaniem działalności artystycznej (twórczej), w tej dziedzinie, w której przyznawane są nagrody (nie posiadają statusu twórcy, artysty w tej dziedzinie) wówczas znajdzie zasadniczo zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 2, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 ustawy.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej) są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 5.

Stosownie do art. 42 ust. 1-1a ww. ustawy płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Przy czym zaakcentowania wymaga ewentualność zastosowania postanowień odpowiednich umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, po spełnieniu warunków określonych w ust. 2 art. 29 oraz ust. 9 art. 30 ustawy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj